Salata de fructe cu dovlecel(4)

Nu ma simt eu bine daca nu inventez ceva,daca nu incerc ce-mi trece prin cap.Si acum imi trece un dovlecel din acela mic,mic pe care o sa-l fac fasii subtiri,subtiri si-l amestec printre fructele de ieri in loc de grapefruit(ca-s amare) pun kiwi si banana iar dovlecelul fasiat sau sfasiat,vedem noi,in plus.Va spun dupa , cum este la gust, insa banuiesc ca nu-i schimba gustul,dovlecelul mi se pare ca nu are gustul lui ,n-are personalitate.Deci asa,sa trecem la treaba ca mi-este foame.Pana la ora asta am baut cafeluta de 300ml  ( 😉 ),un ceai de urzica rece si un ceai de amestec de ce-o fi pus in el sotul meu caci el este cu ceaiurile si eu profit  :D.

A..da,am si lucrat cate ceva ca fac ciorba,mancare,ma rog aerisit casa,udat florile,asteptat pensia,asteptat laptarul,maturat treptele si multe alte maruntisuri pe care le facem noi femeile si voi barbatii nu le luati in seama,va imaginati ca astea toate se fac de la sine.Important este ca nu ma plictisesc si asta-i bine.Ascult Glossa.Sau traiesc glossa.

Este grozav de buna.Sa spun ce-am pus in ea:

1/3 rodie

1   portocala

1   dovlecel

2   kiwi

1/2  banana foarte coapta(nu i9nnegrita)

2  mere

1/2  para

1 lingurita de miere

1/2 lamaie-pulpa si zeama

1  capac OTET DE MERE.

Da,am pus si otet de mere si este foarte gustoasa.Oricum nu am folosit in ultimul timp otet de mere asa ca o sa adaug zilnic in salata de fructe.

Dovlecelul .Nu stiu daca ati mancat vreodata dovlecel crud dar merita sa incercati daca inca nu ati incercat salata din timpul verii.Este bun.Ma voi uita sa vad ce contine  si revin.

Iata ce spun cei de la Dietetik despre dovlecei:

PROPRIETATILE DE BAZA

Dovleceii, asa cum spuneam, nu aduc un aport de minerale sau de vitamine iesit din comun, insa  asta nu trebuie sa ne impiedice in a-i aprecia. Astfel, 100 de grame de dovlecei contin 10% din aportul zilnic de mangan, 8% de vitamina C sau 5% de magneziu. Alte elemente necesare organismului, insa in cantitati mai mici, sunt: fibrele, vitamina A, potasiul, cuprul, acidul folic, vitamina K, fosforul, omega 3, calciul, zincul, vitamina B. Desi fitonutrientii din dovlecei nu sunt in numar prea mare, s-a constatat ca sucul natural obtinut din presarea acestei legume, chiar daca nu are un gust prea placut, are efect benefic in lupta impotriva cancerului. Barbatii pot incepe sa consume mai multi dovlecei, acestia fiind considerati anti-inflamatori importanti pentru prostata.Alte efecte benefice ale consumului regulat de dovlecei (4-5 portii pe saptamana, o portie avand cam 180 de grame): asigura protectie cardiovasculara, produc un efect general anti-inflamator, amelioreaza simptomele artritelor, amelioreaza afectiunile oculare.

Incepeti sa-i consumati cruzi,taiati fasii lungi si subtiri cu cutitul de curatit zarzavatul.In orice salata poate fi adaugat un dovlecel fie ca-i salata de legume fie ca-i salata de fructe.Azi am dovedit,adica mi-am dovedit ca-i buna combinatia si cu fructe. Se gasesc la Plus si luati pe alese din aceia care au coaja un verzui mai inchis,sa fie cruzi,inelastici si mici.Ce rost are sa-i faceti pane inghitind atat de mult ulei prajit descompus in substante toxice?Eu,de cand am descoperit faptul ca dovlecelul se poate consuma crud(nu stiam asta,am aflat de la Jamie Oliver) ei bine,de atunci ii consumam in salate.

foto:  culinar.ro

As vrea sa stiu pe cata lume am convins sa manance fructe in salate dupa 4 zile de cura…a mea,a noastra.Se pun si cei care deja obisnuiesc asta demulta vreme.

„Viitorul si trecutul
Sunt a filei doua fete,
Vede-n capat începutul
Cine stie sa le-nvete;
Tot ce-a fost ori o sa fie
In prezent le-avem pe toate,
Dar de-a lor zadarnicie
Te întreaba si socoate.”
MIHAIL  EMINESCU,15 IANUARIE 1850

foto:Constantin din Iasi.Multumesc.

https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/01/15/luceafarulmihai-eminescu15-iunie-1850-15-ianuarie-1889/

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, Romania, utile și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la Salata de fructe cu dovlecel(4)

  1. zincabeiu zice:

    Si eu- ca tine ! Ciorba, mancare de pui cu masline, ardei umplut cu orez, placinta cu branza. Apoi, Cimitirul Bellu, unde am aprins lumanari si am tacut.

  2. Constantin zice:

    Elisa,si eu sunt consumator vechi de astfel de salate.Nu stiu cum este cu dovlecel si nici cu vodca dar stiu cum este cu 2-3 cupe de inghetata deasupra :DELICIOASA.Mie imi place cea de iaurt dar merge oricare.Daca-i mai pui o frunzulita de menta alaturi si niste toping peste,iti dai gata toti musafirii.Iar pentru cine vrea,schimba vodca pe niste coniac.

  3. Elisa zice:

    Da,Zinca,nu uitam ,noi n-avem cum uita de noi caci el este noi.Mai suntem putin si prin el.
    Important este ca adevarurile fundamentale s-au spus insa lumea merge mai departe tot pe bajbaite,nimic nu invatam ca popor,ca natie.Doar trecutul ne mai sprijina sperantele.Cumplita asociere intre sparanta si trecut,nu Zinca?

  4. Elisa zice:

    Constantin,
    la pasari si colivii nu te-ai uitat? E a cinci-a ,in urma ,postare.
    Stiu ce zici dar uite ca eu nu servesc musafirii decat pe cei virtuali si frunza de menta acum este uscata si inestetica.Cu iaurt,frisca sau alte lactate nu incerc combinatia,dar cine poate…
    Sigur ca stiu si astfel de retete. Da si eu cred ca cu coniac este indicat insa eu nu aveam in casa si azi am pus otet de mere hahaha! Hai,razi de cat de prozaica sunt 😀 Oricum,musafirilor reali nu le-as fi marturisit decat stransa cu usa 😛

  5. Constantin zice:

    M-am uitat,le-am luat la rand,am fost cam ocupat vreo doua zile,dar tu te-ai uitat pe mail?

  6. Elisa zice:

    🙂 O sa ma uit acum.

  7. zincabeiu zice:

    Citeste reviata ” Veghea”, an III, nr.l,2010, „Darul lui Eminescu” http://www.veghea.ro.
    Am cumparat-o chiar ieri de la cimitir.

  8. Lia zice:

    Aaa..cu dovlecelul in salata de fructe m-ai dat gata… ce gust are???

    Recunosc..pe mine m-ai convins… azi, fac si salata aia de ton( am postat’o la mine, cu ton, porumb, rosii, salata verde, ceapa verde, lamaie)…si le fac alor mei cremshnitul fals..dar si salata… insa..nici nu am dovlecel in frigider…nici n-as indrazni sa-l pun in salata de fructe..O fi bun..dar, parca nu indraznesc…
    Daca pana acum faceam salata cu iaurt ( cu fructe) sau iaurt cremos cu miere, azi vreau s-o fac cu combinatie de smantana ( 12%) cu miere…sa vedem, ce-o sa iasa 😉

  9. Lia zice:

    Am si niste rondele de somon..nu stiu cum sa le mai prepar..la grill am facut saptamana trecuta, l-am mancat cu legume la tigaie…

  10. Elisa zice:

    Lia,
    nu vrei tu sa faci macar o singura data,macar o singura data asa cum zic eu,adica fara grasime,fara lactate ca sa simti parfumul fructelor si gustul adevarat al lor? 😦
    Si sa stii ca cu dovlecel este grozav de buna,azi ,altadata o sa pun si ardei iute tot in aceasta salata,fiindca eu am vazut in bucataria asiatica cum imbina ei dulcele cu acru si cu iute,fructele cu mirodeniile si este foarte….shic””” haha!
    Te pup.Spor la sambata asta! 😀

  11. Elisa zice:

    Somonul eu il pun in salata de legume,crud,asa ne place.

  12. Elisa zice:

    Zinca,
    am rasfoit nr din link.Ultimul nr trebuie sa fie la chiosc,o sa-l iau daca gasesc.Multumesc tare mult.
    N-am stiut de Mitropolitul Banatului si nici de Liiceanu referitor la Tutea,insa de Ogararu stiam,au fost niste emisiuni in cadrul Memoriallului durerii .
    Cat despre biserica demolata…..fara cuvinte,niste criminali,Domnul sa aiba grija de ei!
    Dar unde era la Bucuresti,ca nu mi-am dat seama ?

  13. Lia zice:

    Elisa..pe cel file, afumat..si eu il pun in salata, aceeasi reteta ca la salata de ton)..dar asta e crud, tre’ sa-l ”procesez” cumva :mrgreen:

    uite..ca azi renunt la smantana..pun doar miere… atat! sa vedem! M-ai convins..cu dovlecelul, ma mai gandesc 😉

  14. Elisa zice:

    hahahahah! Si eu postam acum la tine…
    Da,miere pun in fiecare salata de cruditati,obligatoriu.
    Ei,somon cotlet…nu am avut si n-am facut dar fa tu pe google la Jamie Oliver recipes si sigur vei gasi 🙂

  15. Elisa zice:

    Plec sa ma plimb ca-i soare afara si tre’sa ma si misc pe ulita sa nu creada lumea c-am murit hahahaha!
    Te pup si spor la treaba ta de sambata 🙂

  16. Lia zice:

    Merciiiiiiiiiiiiiii!! Mi-a dat si Shari o sugestie..sa vad ce combinatii fac.. 😉

  17. Lia zice:

    Plimbare relaxanta! M-ai facut sa rad :)))

  18. gina zice:

    Salata de fructe ingrasa oricum, mai ales daca are pere, banane, ananas, mere care nu sunt acre, etc. Ea e buna doar pentru ca are vitamine si fibre dar nu slabesti mancand-o 🙂 Asa ca eu mai pun si stafide tinute in rom, si miez de nuca taiat si ma mai „destrabalez” cate- odata ornand-o cu o lingura se frisca/smantana. Nu am curaj sa o incerc cu dovlecel poate ca mi-ar place daca nu as sti, asta doar pentru ca am incredere in gustul tau 🙂
    Oricum dupa atatea salate prezentate cred ca am sa fac si eu una dupaamiaza:)

  19. Elisa zice:

    Lia,
    🙂 🙂 🙂

    Gina,
    ce zici tu e chiar rasfat insa eu is la curaaaa soroooo,la cura,zilnic cate-un bol.Uite acum la 3 si ceva am ajuns acasa din plimbare dar nu cu mainile goale ca se gatara kiwi si bananele si uite asa iar lasaram o suta la Plus.M-a dus al meu ca cica au pernite nu’s de care(eu am numai cu pene si domnu se modernizeza 😀 ) si negasind pernite luaram si noi, ca romanu, ce gasiram,adica fructe,un pui cu 4 picioare(nuuu,nu porc ci porc de pui,haha)si gata.Odata ajunsi acasa in 20 de minute am facut salata.
    Draga Gina,te rog sa incerci cu dovlecel dar din acela mic si facut fasii subtiri,nu cu cutitul obisnuit ci cu cel de zarzavat,cat de subtiri.
    Am eu chestia asta cu felii f subtiri fiindca am constatat ca daca feliile sunt groase poti sa arunci salata de orice la gaini,ca altfel o simti „a la dente” si nu-ti place.Deci,ma urmaresti?Fa o salata ,asta 4 si daca nu ti-o placeaaa….sa-mi zici mie 🙂 Azi am luat si un coniac si am pus in salata insa nu am simtit nimic deosebit,ba mi-am pus si inghetata dupa reteta unui prieten.O postez imediat doar sa-mi vina vre-o idee,s-o agat de ceva 🙂

  20. ioana zice:

    Elisa am intrat si eu un pic la tine sa vad ce mai faci ,vad ca-i dai de zor cu salate, eu nu mi-am vazut capul azi de treaba ,la noapte ajunge fica mea din Spania la Cluj la aeroport si iti dai seama cate pregatiri , nu a comandat nici o salata numai sarmale,racituri,bors de fasole verde si prajitura cu mar. o duminica placuta,fug sa scot prajitura din cuptor.

  21. Elisa zice:

    Draga Ioana.Draga de tine.Ce emotii ii fi avand! Iti tin pumnii sa-ti iasa totul perfect.Iti doresc sa te bucuri si sa fie totul bine cum a fost cand ai mei erau aici.Ne tineam ca si copiii de mana.Treceam pe scara emotiilor din ras in plans,a fost superb.
    Doamne da-le sanatate la copii!Te pup ,Ioana si sa fii fericita ,draga mea 🙂

  22. starsgates zice:

    Mâine încerc şi eu salata, dar fără dovlecel.
    Codrin a văzut-o şi i s-a părut delicioasă, dar m-a rugat să nu pun dovlecel.:)

  23. Elisa zice:

    Nu,te rog eu frumos sa n-o faci.Nu ti-o dau decat cu dovlecel cu tot,understand me?! 😛 😛
    Intelege ca nu se simte deloc dovlecelul.Nu ai cutit de facut fasii subtiri,subtiri?Maine o sa postez cum tai eu dovlecelul si cu ce si o sa vezi .Nu vezi ca nu se vede dovlecel?si am pus unul mare si nu se simte in gura deloc.

  24. starsgates zice:

    ok, dar să nu-i spui şi lui;)

  25. Elisa zice:

    hahahahahaha! bine,nu-i spun,dar stie sa citeasca”? 😀

  26. starsgates zice:

    Nu are el răbdare să citească…:))
    Azi am negociat 50 de pagini din j.vernes pentru o oră jumate pe calculator.

  27. SuKăRiT zice:

    Da, ocupaţi cu una, cu alta (lucruri lumeşti… 😛 ) l-am pus deoparte pe Luceafăr. (În aşteptarea unor vremuri mai bune şi mai aplecate spre poezie. 😉 )

  28. Elisa zice:

    Starsgates,
    Bravo 😀 .Mai dai un sfert de ora daca mananca salata asta a mea,sau cea de azi 🙂

    SuKaRiT,
    ba eu cred c-avem nevoie de el in vremurile astea,mai rele 🙂 Si pe urma cine mai apuca vremurile alea bune?ca uitandu-ne inapoi totdeauna au fost vremuri cu intemperii pe la noi pe la romani.

  29. Dumi zice:

    Din rautatile lui Dumi: Parintii cumpara copiilor jucariile care le plac lor, adica parintilor. Sa fie asa si cu mancarea?

  30. Elisa zice:

    Dumi,
    desigur.Parintii ii invata ,prin exemplu personal ,pe copii ce si cum sa manance,insa cum este mai simplu sa-i pui ciocolata in mana decat sa cureti un morcov….ma rog.Sincer,nici eu nu mi-am crescut copilul cu legume si fructe ci cu carne,lactate si miere de albine in principal,dar erau alte vremuri 🙂

Lasă un comentariu