Mda….

s6307209-micas6307211-micas6307213-mica

Mai trebuie sa ma uit si la ele,ca doar n-oi sta numai cu ochii pe Phalaenopsis,ca de deochi (  😉  ) s-au imbolnavit,asa ca le las in plata Domnului si vad ca am iar treaba…

s6307218-micas6307220-micas6307233-mica

Lamaiul… n-am reusit niciodata sa-l scap de paduchi testosi,acum are si musculita de sera,dar culegem mereu de la el,are lamai bune, nu acre, ca cele de cumparat.Am mai cumparat, nu a facut sufieciente,ca noi mancam lamai asa…ca pe mar (de mere acum mi-am amintit,or mai fi?  )

Azi am foarte multa treaba,e cam haos pe aici,noroc ca  am mancare gatita(doar pentru azi) si-s libera sa sterg frunza cu frunza lamaiul,cu spirt medicinal diluat,sau cu apa cu sapun de casa…cica asta-i tratamentul,l-am folosit de multe ori,insa fara efectul final.

s6307238-mica1s6307224-mica1




Uite ce faina-i liana asta si nici o atentie nu-i dau,doar o ud din cand in cand,insa ea face liane tot timpul,are si vechi si noi si nu se usuca,asa ca …

Da,se vede oala in care se afla cala,mi-a zis cineva ca nu-i estetic,de parca eu n-as sti,insa ea ar fi trebuit sa stea in pivnita pana la primavara,ca la primavara o voi desparti de pui si o sa stea afara,unde oala este ghiveciul cel mai potrivit…nu se crapa de la soare,ca plasticul,nu se usuca pamantul repede si nu se sparge,ca in oalele de lut,ma rog,n-o fi estetic,insa eu nu fac expozitie,sau cel putin asa cred.

Si da,sunt necajita,am atatea pe cap!Pe urma trebuie sa ma ocup si de muscate,sa le scurtez de crengi,sa le pun in alt pamant,in alte ghivece,sa….

Iar orhideea ce agalbena,pistruiata, e bolnava rau,are fungi,adica ciuperci.Am dat-o cu scortisoara,ca asta-i tratamentul natural .

In rest totu-i OK,dar nu pot sa rad.

Acest articol a fost publicat în flori și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Mda….

  1. Lia zice:

    Si lamaiul meu are paduchi testosi rosiateci tot asa fac si eu, sterg frunzele des cu apa, pe ambele parti, controlez si tulpinia, ramurele. Iar in primavara trebuie sa-i schimb si pamantul ca sa dispara de tot ca nu stiu de unde apar.

  2. Elisa zice:

    Lia,
    eu stiu ca mi-a dat sora mea cea mare,Dumnezeu s-o odihneasca,2 bete de oleandru,nu le-am verificat atunci,ca habar n-aveam de asemenea vietati,asa ca oleandrii au crescut si au gazduit acesti paduchi care iarna,cand am pus lamaiul in aceeasi incapere cu ei s-au..mutat,prin extindere 😛 De atunci sunt zeci de ani,normal ca-i curat periodic pe toti,ba s-a luat si la mandarin,de care nu m-am ocupat inca,si cala cea mare,fiind prin apropiere am gasit si pe o frunza de-a ei.Deci,asta vreau sa spun,ca nu trebuie sa tinem nici-o floare prin apropierea lor,ca-s parsivi rau de tot acesti testosi lipiciosi…caaahhh,mie chiar mi-e sila cand curat plantele de ei.Insa,odata curatata planta ,ramane cel putin unul minuscul,ca-i imposibil sa-i stergi din toarte incheieturile si asa se fac iarasi si iarasi ,over and over again… 🙂
    Noi am schimbat pamantul,adica l-am mutat in ghiveci mai mare,insa pamantul dintre radacini nu l-am indepartat,ca era plin de flori si fructe.
    Oricum,tot ce-a inflorit in toamna,dupa ce l-am adus in casa,s-a scuturat,fie ca flori fie ca fructe mici.Am citit ca el,lamaiul trebuie tinut iarna la 6..7 grade ca sa se odihneasca si el,insa eu nu am spatiu asa de rece si cu lumina,asa ca-l tin la 15 grade,pe holul de sus,ca are lumina destula.
    Uite,aici am gasit informatii autorizate si deci utile…
    http://doctorulplantelor.bioproduct.ro/doctorul-plantelor-consultatii-03-10-martie.htm

  3. g1b2i3 zice:

    Elisa,cand lucram am auzit ca si solutia cu tutun e de folos ca sa scape lamaiul de paduchi.
    Noi puneam in scrum de la tigari ,chiar si chistoace in ghiveci.
    Am citit ca mancati lamaile ca pe mere si mi s-a facut apa in gura.Nu pot manca acru,cred ca de-aia is cat o balena. 😛

  4. Elisa zice:

    Am auzit si eu,am si folosit o data,ca astia sunt…batrani si nemuritori , astia testosii
    Gabi,
    eu nu sunt de acord cu aceasta …delasare sa-i zicem,cum adica nu pot manca asta,sau aialalta?! Totul depinde de cap,daca vrei o sa poti manca si vei neutraliza aciditatea cu…cartofi,fasole si alte alcaline…legume fierte..etc.
    Vreau sa-ti spun ca lipsa de miscare din iarna asta m-a pus pe butuci,abia mai pot imbraca bluegeansii,dar las ca-mi cumpar io altii noi-nouti 😆 si stramti,stramti…. 😛

  5. aurel zice:

    buna ziua, am si eu o intrebare si va rog daca puteti sa ma ajutati. am un mandarin luat prin primavara cu fructe, l-am tinut in casa pana sa incalzit afara,i-a mers bine si in casa si afara toata vara a crescut frumos, la un moment dat au inceput sa-i cada din fructe pana nu au mai ramas decat cateva, dar problema este ca l-am bagat in casa de 2 saptamani si prima saptamana au inceput sa creasca alte frunze,iar de cateva zile au inceput sa cada frunzele si cele micute care incepusera sa creasca si se inegreste varful. puteti sa-mi spuneti ce sa fac ca sa nu il pierd? v-as ruga daca se poate un raspuns pe mail.va multumesc frumos.(frunzele le stopesc cu apa zilnic) .aurelscorpion1@yahoo.com

  6. Elisa zice:

    Aurel,
    si lamaiului meu ii cam cad fructele mici dupa ce-l bagam in casa,insa frunzele ,nu.Ce sa zic?Se inegresc de l;a varfuri,lipseste azotul,dec i da-i ingrasamant.Vara ,afara,trebuie sa-i dai gainat,ii place,dar in casa nu putem caci miroase.Atunci da-i ingrasamant din acela specific pentru citrice.Nu scormoni pamantul,lasa-l asa intarit,asa le place si ,in casa,nu prea multa apa in pamant.Succes!
    Vezi ca am alt site cu tot aceste postari dar aici poate intru mai rar.Adresa este in ultima postare,o vezi la posturi recente.

Lasă un comentariu