Căpşunii mei remontanţi,de vânzare

Nu ca-s ai mei insa mai rar asa soi veti gasi de cumparat.Are si vecina de alaturi(ca tot ce am eu ulterior si-a pus si ea ,ca maimuta,dar eu ma distrez pe chestia asta).Eram tare curioasa de ce nu-i culege,de ce anul trecut au ramas acolo rosii si mari si se stricau sau ii mancau melcii.Pana cand am luat unul si l-am mancat.Brrr…n-am gustat in viata mea asa capsuna rea,nu numai ca nu erau nici dulci nici parfumate dar  parca aveau un gust aiurea de rau.Si nu ii stropise cu nimic.Acum,e plin pe tarlaua ei si ii culege dar jumatate sunt stricati si ii lasa pe carari printre randuri.Gresit,foarte gresit fiindca au fungii si se contamineaza si cei sanatosi. Ar trebui sa-i adune separat si sa-i arunce in tomberon sau unde nu este gradina,ma rog.

Deci,vreau sa spun ca nu toate soiurile de capsuni remontanti sunt gustoase.

Am zis ca de aia nu-i culege cand sunt rosii fiindca nefiind gustosi ea crede ca trebuie lasati mai mult pe vreji ca sa se faca buni.Hmmm….Eu nu comunic cu aceasta persoana fiindca i-a facut un mare rau sotului meu acum 5 ani si suntem mai linistiti asa,nu ne place cearta.

In fine.Ce vreau sa spun este ca eu am un soi de capsuni remontanti tare,tare buni.Chiar si acum culeg doar de cand au inceput ploile si tot sunt dulci.Noi ii consumam natural,nu adaugam nici zahar nici frisca fiindca asa ne plac.

Se spune ca daca ai migrene e bine sa mananci zilnic cateva capsune si iti trece.Eu nu stiu ca nu m-a durut capul,pe mine ma doare un picior de la scolioza(coloana stramba) .

Si sa ajung la ce-am vrut sa spun.Am o parcela enorma si pe langa garduri aproape de jur imprejurul gradinii si acelea de pe margini sunt multe si mari la o tufa.Uneori am cules si 3 kg pe zi.Prea mult pentru noi.Deci m-am gandit sa-i vand la primavara pe cei care-mi sunt in plus,voi face loc pentru altceva si noua ne ajung cei de pe margini,fiindca in parcela se inmultesc,se indeasa,nu-i mai vede soarele si nu e bine.Zic vand fiindca sunt enorm de multe fire.

Acesti capsuni ii am de la colega mea ,profa de matematica,Iustina.Mi i-a  dat acum 15 ani sau asa ceva,nu mai stiu exact,atata stiu ca mi-a dat 20 de fire pe care le-am sadit in 2 randuri de-a latul gradinii mele.Parca vad ce capsune meri au facut si ce bucuroasa eram!

Asa ca, va zic asa….cine doreste sa cumpere la primavara de la mine,cu conditia sa fie cel putin 20 de fire(cu radacini ,bineinteles) poate sa se inscrie pe pagina pe care o voi deschide imediat dupa ce public acest post,iar la primavara sa reconfirme.Pretul unui fir va fi destul de mare avand in vedere ca nu-s doar pentru un an ci pentru toata viata gradinii respective.Loc la soare sa aveti si asa cum am spus intr-un singur rand la distanta  de (20-25 )cm .

Cum o sa ajungeti in posesia lor cred ca va imaginati ca nu o sa pot face eu pachete pentru posta ,deci veti trimite un curier care sa le ia de la mine(le voi scoate pe loc daca este in timp util,adica dupa ce se desprimavareaza) si sa le aduca la voi.

Cred ca sunt cateva sute de fire,daca nu  si o mie.

Am luat aceasta hotarare fiindca acum cateva zile am intrat in parcela deasa si am smuls multe tufe si le-am aruncat peste gard fiindca fiind prea desi,acolo in mijloc nu mai au rod de calitate.Mi-a parut rau insa nu am gasit alta solutie simpla, fara vreun efort din partea mea, fiind foarte ocupata in aceasta perioada.

Capsunii remontanti fructifica toata vara cu doua varfuri ,unul acum in iunie si altul in  august- septembrie.Eu am constatat ca dupa ce se termina prima serie de flori si dupa ce-i culeg pe toti,chiar in acelasi timp incepe inflorirea a doua  in iulie si in agust iar,deci tot timpul eu am capsune de cules.Apoi inainte de bruma ii culeg verzi si fac dulceata si din cei verzi si este la fel de buna si colorata,habar n-am de ce ca-i pun verzi si in cratita se inroseste siropul  .Interesant,nu?

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

46 de răspunsuri la Căpşunii mei remontanţi,de vânzare

  1. zincabeiu zice:

    Daca as avea o gradina, as cumpara si eu.Pana una-alta, am fost sambata la tara, la fratele meu, si mi-am ostoit pofta de capsune. Era o claca acolo ! Toti culegeau capsune, inclusiv Anuta, nepoata mea de 2 ani si sapte luni, cu sortul de bucatarie in fata, care era cea mai harnica dintre toti.

  2. fla zice:

    Vreau si eu, doamna Elisa. 50 de fire.Multumesc anticipat.

  3. Codrina zice:

    Buna ziua,
    Ma intereseaza si pe mine 50 fire capsuni remontanti-am inteles ca se pot separa si toamna stolonii?Asa este?
    Blogul tau este super,il urmaresc in fiecare zi.Felicitari.

  4. victoria zice:

    Chiar o idee buna.E si pacat de asa capsuni sa ii arunci. :)) Eu stiu cat sunt de bune capsunele de la tine. :))

  5. Elisa zice:

    Zinca,
    ma bucur ca ati fost in natura ,la neamuri,foarte fain sa ai rude la tara :)Eu nu am avut niciodata.
    Draguta de ea…era cea mai fericita,banuiesc 🙂

    Fla,
    pe pagina deschisa,acolo ramane caci postul asta se va depasi si nu mai stim unde sa cautam,deci am deschis pagina,este langa Acasa,sub antet.
    Codrina,
    nu numai ca se separa dupa ce si-au format stolonii radacini dar in acelasi an fac si stolonii flori si fructe.La mine de aia sunt atat de desi fiindca am lasat stolonii pentru ca ei fac fructe imediat.
    Ma bucur ca-ti place,vad ca ai gradina si iti urez sa ai succes cu ea,sa te bucuri de munca voastra.

    Victoria,
    As putea sa ma duc la primavara in piata cu ei insa cum stiu ca multa lume m-a intrebat pe blog despre capsunii astia as vrea sa fac asa ca sa ajunga peste tot capsunele Elisa,asa le voi spune,hahaha!

  6. zincabeiu zice:

    Mama s-a hotarat sa se mute la tara, la fratele meu. Se simte foarte bine acolo.Cum duminica a implinit 84 de ani, am mers s-o sarbatorim, frumos, si in mijlocul naturii.Plus ca si sora mea implinea 55 de ani pe 1 iunie.Asa ca a fost tare frumos, cu catel, cu purcel…

  7. Ninu zice:

    Ce fain ca te-ai gindit la asta :)..acu incoltii in mintea mea o idee 🙂 sa cumpar si eu 30 de fire.. le tin tot la tine si imi trimiti odata pe an dulceata gata facuta… mai putin un borcan pe care il daruiesc lui Zinca ( si il trimiti tot tu ) :)… si eu iti platesc in rate 15 % din fiecare pensie pina cind achit datoria :))

    uf..era sa uit…zaharul pentru dulceata ti-l trimit eu sau …?

  8. Elisa zice:

    O,ce sarbatoare! Le urez La multi ani mamei si surorii tale si multa sanatate!
    Din 3 familii cred ca ati fost peste 10 persoane.Ce fain! Si eu ma duc prin Banat dar sora mea e cam cu nervii la pamant si trebuie sa zic numa’ da…da….da….da ,sgur ca da 😆

  9. Elisa zice:

    Hahahahahahahahahahahha!Ninule,m-ai omorat….de ras hahahah! am ras si pe Busu…deci spune-mi cum va fi vremea 😀

  10. zincabeiu zice:

    Multumesc mult, draga Nunu, si eu ma angajez sa-i tin contabilitatea,ha,ha,ha.

  11. Elisa zice:

    Ninule,din 30 de fire iti faci direct afacere…cu dulceata,desigur 😀
    Zinca, pe tine te trimit la fisc cu aia 16 la suta,hahaha!

  12. Ninu zice:

    Zinca, multumesc mult, o sa am nevoie de contabil..vezi ca io zisei de 15% si Elisa de 16 % deja vru sa ma insele cu un procent :))… intre timp am ajuns la concluzia ca nu ar fi rau sa imi trimiti si niste clatite cu dulceata de capsuni
    ..Bonus 🙂 !

  13. victoria zice:

    Frumos nume pentru niste capsuni atat de dulci 🙂
    Ninu este o figura.Daca stiam ii trimiteam eu niste clatite in seara asta,dar fara dulceata de capsuni in ele,doar de caise :)))

  14. Pingback: Agresivitate, nesimtire, ticalosie, hotie, minciuna etc.=PDL « Supravietuitor's Blog

  15. anca zice:

    buna dimineata!
    succes in afacerea „capsuna”!
    si o zi fara ploaie sper sa avem 🙂

  16. gina zice:

    Imi pare rau ca nu am curte sa pot beneficia si eu de oferta ta 🙂 E laudabil ceea ce faci , poate asa nu va dispare si soiul bun, ca acum piata e invadata de soiuri asazise autohtone dar nu e de loc adevarat, cam acelasi lucru care s-a intamplat cu usturoiul cred ca se intampla si cu capsunii. Sper sa am noroc sa nimeresc in piata vreo batranica cu cateva capsune bune sa fac macar dulceata daca de mancat nu vor ajunge:) ca de la „negustorii” care vand capsune „de Satu Mare” nu mai cumpar, sunt mai rele si decat cele din Spania…

  17. Elisa zice:

    Dragii mei,hai ca v-am speriat cu pretul,am zis ca nu va fi mic,adica nu 20 sau 50 de bani,nu sub un leu si v-ati speriat?Pai ,ma uitai la oferte si vazui cu 5 lei firul cei remontanti si pot fi din aceia(chiar asa arata in poza) ca ai celei de langa mine care v-am zis ca nu-s buni la gust.Deci,intre 1 si 2 lei firul ca sa nu fie mai scump transportul decat marfa,hahaha….asa ma gandesc si pana la primavara mai vorbim dac-om mai traii.Doar nu ati crezut ca eu vreau sa fac parale din aceasta oferta?!
    Doar ca a-i da gratis inseamna sa nu-i pretuiesc si sunt chiar de nepretuit.
    Deci,daca in 10 zile,pana plec la Timisoara nu va inscrieti inchid lista si cu restul vad eu ce fac,ies la primavara in piata si tot nu-i arunc.

  18. Elisa zice:

    Victoria,fiindca nu stiu numele soiului si fiindca pe google imagine nu am vazut cum se numeste soiul acesta al meu am zis sa-i dau numele meu,Elisa.Capsune Elisa.Nu-i fain?
    Daca atunci cand am inventat metode eficiente de predare-invatare a fizicii nu am scos o carte si apoi ideile mele le-am gasit cu 10 ani mai tarziu in culegeri de probleme si reviste,ei bine,acum nu mai vreau sa pierd ocazia,capsunii mei grozav de buni se vor numi Elisa. 😛

  19. Elisa zice:

    Ninu,
    eu m-am referit la fiscalitate,aia-i 16 procente ca nu vreau sa fur statul,sper ca pana la primavara statul nu va mai fi basescu 😆

    Anca,
    buna dimineata ,draga mea 🙂 Asa sper si eu dar pana acum a fost asa:la 6 nor,la 8 soare,la 9;30 nori si acum la 10 soare cu nori…:D
    Merci,sa fie 😀

    Gina,

    draga mea,pai sora mea mi-a zis ca a luat la Timisoara din piata de la Satu-Mare si cica sunt gustosi….Cum asa?
    Vai,Gina,uite ca lumea cand zici ca vinzi nu mai vrea si pana acum atata lume mi-a cerut de gratis!!!Ha,ha,ha,ha,ha!Ca sa vezi….. 😆
    Pai,cum sa dau 1000 de fire gratis,ha?
    Nu treci tu prin zona sa-ti dau sa gusti de-ai mei, ca la pachet sigur se vor strica pe posta…Dar ti-as da cu draga inima si cu mare bucurie,zau… 🙂

  20. victoria zice:

    Ba da,este cel mai inspirat nume.:) Imi place.

  21. Pingback: Donez cinci bani pentru somnul doamnei ministru Udrea « Hai ca se poate!

  22. Andi zice:

    Remontantă și pofta 😀

  23. Pingback: Chipul tău, Mario, Dario « Andi Bob

  24. Pingback: Parada « Ioan Usca

  25. ghiocel07 zice:

    Merg si pe balcon? Eu sunt de cateva zile in Spania si speram sa vad campurile de capsuni. Pana acum am vazut numai in market si foarte scumpi. Te pup de aici de departe, din Bilbao.

  26. Luminita zice:

    Buna dimineata, Elisa!

    N-am mai fost de tare mult timp prin gradina ta… 😦 si se pare ca am pierdut multe si nu chiar asa marunte. Ufff!
    Ma inscriu si eu pe lista ta de capsuni, cu 20 de fire, daca mai este loc. Multumesc! Cred ca voi veni personal sa-i iau.
    Am si eu un strat cu capsuni, dar nu remontanti. Am adus acum 3 ani 6 fire, din California. Intre timp s-a umplut stratul de ei. Sunt foarte aspectuosi si rezistenti la transport si daca ai rabdare sa se coaca, sunt si gustosi. Mai am un soi pe care l-am primit de la o prietena din Valeni de Munte. Astia sunt deosebit de parfumati si dulci, dar sunt deosebit de sensibili la cules.
    Iti doresc o vara linistita si o gradina plina de rod. Cu drag.

  27. anca zice:

    buna dimineata!
    ieri a plouat de 1000de ori,sub toate aspectele,de la pulbere, la torentiala. azi era soare de dimineata,dar deja ma tem 🙂
    mi-ati facut pofta cu capsunile,dau o fuga in piata sa-mi cumpar!
    elisa,pozele promise intarzie,din lipsa de …flori. muscatele au chelit complet,iar petuniile vin tare din urma,dar deocamdata sunt doar promisiuni. cand infloresc sa am ce arata,ma laud 😉

  28. Maria zice:

    sper ca ”inchid lista” nu inseamna ca te-ai razgandit si nu-i mai dai celor care s-au inscris deja:)…vorba ta, cine vrea gaseste o solutie si cu transportul.
    cu bine
    Maria Dinca

  29. Manole zice:

    Ha! Io confirm, sunt super ! 😀
    Am fost pe faza la promotii de la Elisa !:))

  30. Elisa zice:

    Andi,
    ha,ha,ha!

    Ghiocep07,
    cred ca merg dar nu au cum sa rodeasca bine,asa de pam-plezir 😀
    Saluta-l pe Bilbao 🙂

    Luminita,
    cu tine am vorbit despre solarul ala ce l-ai cumparat de la bricostore?Vezi ,doar pe cei/cele care comenteaza sistematic ii stiu,am asa de multi vizitatori care au comentat o singura data,as fi Mafalda daca i-as retine pe toti.Ma rog,o fi si scleroza,ce sa zic?Dar,ca sa aflu ce si cum despre cei care comenteaza rar trebuie sa caut in urma la comentarii,de pe pagina pe pagina si dureaza si nu gasesc si ma enervez si uite asa mai bine o las balta.
    Imi pare rau,asta e.
    Draga mea,scrie un comentariu pe pagina indicata, fiindca acest post va fi depasit si pana la primavara e mult.

    Anca,
    buna dupamasa caci eu de dimineata facui fizio,apoi aproovizionare,apoi mancare,apoi….multe altele si abia acum ca-s tabarata si chiar nu maoi pot m-am asezat la computer sa ma hodinesc 🙂
    La noi nu a plouat dar este innourat.
    Am inteles eu rau ca ti-ai luat petunii gata inflorite?Sunt mici si asta zici?Am tot cautat si eu,aproape zilnic trec prin piata si ma uit insa culoarea cautata de mine nu este :(Incep ale mele sa infloreasca si-s mai toate indigo-violet.
    Maria,
    am dat un termen ca sa se hotarasca lumea insa daca cineva vine de Craciun si-mi zice si stiu ca am ma crezi pe mine sa zic c-am inchis lista?
    Ideea este ca am sperat sa doreasca lumea care are gradini,sa le trimit peste tot in Romania sa populez tara asta cu capsuni buni la gust si apoi de la voi care luati acum se vor inmulti si veti da si voi mai departe la rude la prieteni,la vecini si uite asa..in cativa ani….
    Vise…vise taica,vise !
    Manole,
    crezi ca acum 2 ani ma gandeam eu la chestia asta??
    Saracuta de tine,sau de ei,de capsunii mei la tine ca inghesuite-ti mai sunt florile si unde mai da soarele pe ei,ha?Deci is buni si la umbra,da?Eu am cules azi un vailing(de framantat aluat dintr-un kil de faina) si zilnic sunt de cules,o sa fac hipercasunita de la atatia 😆

  31. Pingback: Nostalgii « Ioan Usca

  32. Maria zice:

    Draga Elisa,

    Oricum ”capsuni Elisa” le va ramane numele sa stii, mi se pare extrem de inspirata denumirea, si fii fara grija, cei care au vor da si la altii pasionati de gradinarit si se va umple tara de ce nu?:))…
    cu drag

  33. anca zice:

    neata!
    da,elisa,petuniile erau inflorite si le-am ales cu greu dintr-o mare de petunii de toate culorile dintr-o sera.sunt mici,ca si planta,dar mari,ca flori(gen stefan cel mare-mic la stat ,mare la sfat 🙂 )cu rabdare,soare si caldura(sic!)vor creste si vor inflori,ca bobocei au.
    ieri n-a plouat, desi a amenintat toata ziua. ghici cum e acum afara???mda:ploua!
    noi sa fim sanatosi si weekend frumos tuturor 🙂

  34. Luminita zice:

    Buna dimineata, Elisa!

    Da, cu mine ai vorbit, dar sa nu ma intrebi ce am facut mai departe, caci solarul sta in cutie si acum, bine-merci… Deh, lipsa de timp! Poate in primavara urmatoare sa am mai mult spor cu el.
    In primavara asta m-am descurcat cu rasadurile facute in casa, pe pervazul de la bucatarie si dormitor si mai tarziu pe balcon. E frumusica gradina, dar nu se compara cu a ta! Hai sa spunem ca am scuza ca o gradina nu poate fi tinuta cum trebuie lucrand in ea doar in weekend-uri.
    Acum ma duc pe pagina cealalta, sa ma inregistrez, daca mai e loc.

    Sa ai o zi frumoasa! 🙂

  35. Pingback: Spune-i parlamentarului tau cum sa voteze « Hai ca se poate!

  36. Elisa zice:

    Da,Maria,asa sa fie cum zici tu 😀

    Anca,
    buna,draga mea 🙂
    s-o sun pe sor’mea ca-i deprimata cand ploua 😦
    Eu am crezut ca ai luat din aia suspendata mare cat o cosara de paie(daca esti de acolo stii ce-i asta 🙂 ) si cele mici se vor face mari si daca au doar 2 flori sunt frumoase.
    Eu mi-am luat ceva din piata ,ceva nou aparut si nu am retinut numele ,are florile mici si strelate cu alb si credeam la inceput ca-s verbina insa nu,au un nume din 5 litere si cu litera „l” pe undeva prin el,hahahaa…O sa le pozez azi si le arat,poate stie cineva,caci pana ma duc eu iar in piata…

  37. Elisa zice:

    Luminita,
    pai daca aveai rasaduri …ma rog,poate la anul iti faci rasadurile,adica le semeni din decembrie si in februarie sa le pui deja in solar sa ai rosii coapte in mai.Eu doar asa vad rostul solarului.
    Un vecin care nu mai este acum aici,a vandut,a facut soler vara si i s-au oparit toate plantele,s-au imbolnavit,desi a tinut deschis o parte laterala,ma rog,nu a fost treaba buna.

  38. Pingback: Comparaţii « Ioan Usca

  39. Pingback: O artista avant-gardista:Natalia Goncharova « my heart to your heart

  40. Dumi zice:

    Vrea si Dumi bineinteles. Dulci,parfumati, sanatosi si remontanti. Culoarea nu prea conteaza zic eu, ca m-am obisniut eu si cu veveritele gri.
    „Io”, bag una dela Jamie Olivier citire: „Ori de cate ori e posibil, incercati sa folositi legume ceva mai putin cmune, pentruca… daca noi nu le cumparam, magazinele nu se vor mai aproviziona cu ele. In ultimii ani, s-a desfasurat o adevarata revolutie a pietelor taranesti de weekend. Va rog incercati sa-i sprijiniti pe acesti oameni, deoarece pasiunea lor autentica de a cultiva si furniza produse agricole excelente poate fi pentru noi o lectie”.
    Da dar Jamie Olivier traieste „pe lumea cealalta”.

  41. Elisa zice:

    Dumi,
    trebuie sa te inscrii pe pagina pe care am indicat-o in textul postarii acesteia.Dar,banuiesc ca ai glumit…tu stai la bloc 😀
    Bravo!Ai ajuns sa citezi din Jamie Oliver….
    Jamie m-ar incuraja si pe mine sa vand capsuni buni in toata lumea,chiar si cealalta 😛

  42. Pingback: Simţământ cosmic « Ioan Usca

  43. PATRICHI MARIAN zice:

    as vrea sa cumpar si eu stoloni sau fire cum se spune pe aici de capsuni remontati
    Cum pot lua legatura cu dvs?

  44. Elisa zice:

    PATRICHI MARIAN,
    pe postul Capsuni remontanti de vanzare,adica acolo unde ai mai postat 2 comentarii spui cate fire vrei.
    Doar la primavara pot sa fac asta,inainte de a face ei frunzele astea foarte mari,deci cum se poate intra in gradina ,in martie 2011 sau cand nu mai este inghetat sau zapada eu o sa iau legatura cu voi prin mail.O sa va las mailul meu si voi o sa mi-l comunicati pe al vostru si asa vom tine legatura.
    Deocamdata este suficient sa spui catete fire doresti si sa te gandesti ca in saptamana in cauza,pe care eu o s-o anunt,desigur,sa vezi pe cine trimiti la mine dupa ei.Desigur ca adresa mea nu va fi publica .Stai linistit,mai este pana in primavara.

  45. marian zice:

    doresc sa cumpar 30 fire capsuni

  46. MANCIU GABRIELA zice:

    Draga Elisa,te felicit pt.dragostea ta,plantele,VIATA si deasemeni pt. rabdarea de a tine un jurnal,dar si al scrie pe blog.Esti plina de viata si harnicuta.Mi-a facut o deosebita placere sa citesc,m-am regasit in iubirea ta pt. gradina,in bucuria de a manca ce-ai pus cu manutele tale.Este un sentiment minunat de siguranta si de mandrie,de ce poti face.Doresc si eu ca la primavara sa-mi reiau pasiunea de a gradinari din nou de coada.Am intrerupt din motive oarecare catva timp,dar din nou la treaba.De aceea te rog sa ma ajuti cu rasaduri de capsuni si cu ce te mai lasa inima…!
    Te pup,dorindu-ti sanatate si bucurii dupa inima ta.Gabi.

Lasă un comentariu