Flori de iunie

De cateva zile am impresia ca este sambata.Muncim impreuna fiindca are concediu fara plata,dupa care cred ca …valea!

Nu-i usor sa crezi zilnic ca este sambata si te trezesti ca luni nu mai vine,ca singura ,sa faci ce te taie capul , nu o sa mai fii si nah…e bine. Am facut o groaza de lucruri.Dar ,fiindca eu tot mai cred ca este sambata si ca o sa vina o luni intre care va fi Duminica cu flori frumoase va arat florile mele.

Prima este noua,nu am retinut cum se numeste,nu am mai vazut prin piata pana acum,insa fiindca imi doream cu ardoare ceva roz,un roz diafan,un roz pal,un roz ca sosetele mele(asa i-am spus vanzatoarei aratandu-i-le,hahaha!) si petunie nu am gasit,iata rozul ce ma incanta,gasit la alta foare,o floare necunoscuta.Si am luat doau fiindca ma gandeam ca nu-i place solitudinea.

Nu ca sunt minunate?

Lamaiul afara se simte ca-n paradis,infloreste  .

Iasomia….cine a mai bagat-o’n seama?Abia azi am descoperit-o

asa si clematita care face flori pentru vecinii care au inaltat un gard ca de cazarma.Ea,saracuta vrea la lumina,multa lumina si trece granita.

asta-i cam suparata fiindca majoritatea sunt indigo

vecina ei este ironica si cu un zambet in coltul gurii o consoleaza pe galbioara:

-„noi suntem raritati”

el este rosu-rosu dar nu-mi da aparatul culoarea lui si nici photofiltre,dar este rosu spre bordo din aceia parfumati si catifelati din care fac dulceata.

Ocrotita de doua bolti,una cereasca albastru de azur si alta verde,bolta mea protectoare din cires si piersici si iasomie si forsytia ,cu capul in jos sa plivesc,sa raresc,sa curat,sa adun,sa sap si sa culeg,cand imi ridic privirea spre cer  zic :multumescu-Ti Doamne!Este bine.

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Flori de iunie

  1. zincabeiu zice:

    Valea ! Foarte bine face. Ajunge cu munca, sa ne mai si odihnim( aiurea !). Si la gradinta ta, e de munca, nu gluma. Floricelele necunoscute sunt superbe. Stii ca exista ” Terapia prin gadina Elisei”? S-o inscrii la OSIM si sa mai scoti si bani pe ea, ca tot vin vremuri grele. E un ” medicament” naturist, eco, cu efecte sigure si rapide. Te imbratisez, draga mea.

  2. Elisa zice:

    Buna seara ,Zinca 🙂
    El nu ar vrea fiindca niste bani in plus pe munca cinstita sunt bineveniti insa se zvoneste ca pe pensionari ii pune pe liber.Si patronul asta are atatea afceri si nuj ce face ca nu se vede nimic,doar a inceput ceva si s-a oprit.
    Ma bucur sa aud ca este asa cum zici ,dar ,uite,am inceput sa postez doar lucrari din gardina…pe cine intereseaza?Vad ca nu comenteaza nimeni,ma rog,poate’s io pretentioasa dar ma bucur ca tu esti aici si ca ma sustii.Te pup.

  3. fla zice:

    Faine!! Tare faine!Mai ales iasomia(am si eu o tufa anemica)Azi dimineata pe la sase fara un sfert am mers la cumparaturi, in Piata Mica(9 kg capsuni , pt dulceata).

    Am parcat masina mai departe de Piata, pe langa Biblioteca Judeteana,sa iau aer.Si, am luat, da’ nu aer , ci parfum pentru ca strada este flancata pe ambele parti de niste tei imensiiiii ,superbi.Io, cred ca au vreo 80-100 de ani. Un parfum de flori de tei,fin, delicat dar ametitor, de la Arad, pentru dvs. doamna Elisa.

  4. victoria zice:

    Chiar foarte frumoase floricelele.La fel si celelalte.Imi plac mult panselutele.La anul neaparat imi cumpar si eu.Imi plac si pentru culorile frumoase si pentru ca stau mult timp inflorite.
    Eu tot astept sa imi faca si mie lamaiul meu o floricica si nimic :(.E drept ca nu e altoit,dar are deja vreo 8 ani,asa ca ar cam fi cazul sa inceapa 🙂
    Iti doresc o seara frumoasa si un weekend minunat.

  5. Elisa zice:

    Fla,
    offf,nu-mi aminti de tembelii de edili de la mine din oras care taie(prin angajatii lor) toti teii de pe strada mea si nu apuca sa faca coroana mai mare de o cosara de paie :(((((
    Tot ce-mi amintesc depre mirosul florilor de tei s-a intamplat in gara din Timisoara cand m-a pleznit parfumul florilor de tei ca o binefacere…daca binefacearea te poate plezni 😀
    Multumesc,Fla,am sa circul pe strazile care au tei infloriti dar asta mai incolo o saptamana doua.
    Si nu mai imi zi dvs 🙂 Stiu ca tu crezi ca eu sunt batrana insa pun pariu pe ce vrei tu ca sunt tanara,rau de tot de tanara,doar cam obosita seara dupa munca,dimineata sunt de 18 ani,hahahaha!

  6. Elisa zice:

    Victoria,
    pune-i lamaiului zeama de gainat de la o vecina care are si sa vezi ca va inflori.Eu asa fac,cum il scot in curte cum il primenesc cu zeama respectiva si uite ce de flori mi-a facut!
    Seara frumoasa si tie,draga Victoria!
    Te mai poti apleca?Mai zi-mi de tine si bebeka(cum ii zice David),e vioaie,da din picioruse,ii simti genunghii?Cum e?

  7. victoria zice:

    Ce ma bucur ca te-am prins pe aici.Ma pot apleca dar trebuie sa stau cracanata hahaha,sa aiba burta loc.david rade de mine si imi zice „cracanici”.
    Rebecca este o scumpa si face mai putine tumbe acum,ca a crescut si nu mai are loc.Asa ca ma pot misca inca prin gradina.Chiar vorbeam de tine cu Marius in seara asta,ca iar am cules la capsuni,si ii aratam ce mari sunt cele de la tine.Nu ai sughitat?? :))
    Maine ma duc cu galeata la o vecina si ii cer gainat.Multumesc mult de sfat.De fapt cred ca ma si abonez la ea,ca sa mai pun si pe la legume,ca stiu ca e bun,nu-i asa??

  8. victoria zice:

    apropo,ii simt funduletul mai mult ca impinge cu piciorusele intr-o parte si ii iese funduletul in dreapta .haha

  9. Elisa zice:

    Da,si noua ne da vecina ,din cand in cand cate-un sac (din ala de 12 kg papa pt caini ) si noi il punem in masina de splalat(cea veche) care sta in curtea gainilor si cu apa peste el si dupa 2 saptamani ud cu zeama legumele.Eu asa le dau ingrasamant caci anul asta nu am mai pus gunoi de grajd.Si mai pun humusil.
    Cred ca iti dai seama de ce te intreb de copilita ta din burtica,dar nu vorbim aici,nu ma intreba,doar intelege.Te pup. 🙂
    Sa-mi spui ,daca mai ai timp ,cand te duci la spital.Dumnezeu sa-ti ajute sa aiba grija de voi 🙂

  10. victoria zice:

    Sigur ca iti voi spune.Cred ca mai sunt vreo 2-3 saptamani.Multumesc frumos ca te gandesti la noi.te pup si eu.

  11. fla zice:

    Oare pe toti primarii i-a lovit ‘harnicia’ si taie tot? Tei , castani sau pruni.La mine in cartier,zona
    de case, au facut lucrari de extindere a retelei de canalizare.Dupa ce au terminat, au lasat spatiul din fata casei plin de mizerii.M-am chinuit, am carat pietrele cu roaba , am pus mranita, am pus flori etc.Imi spun niste muncitori zilele trecute” nu va mai chinuiti cu florile ca n-are rost! ” ” N-am terminat, trebuie sa taiem pomii si sa semanam gazon” Cum naiba sa taiati pomii?( anul trecut am facut 12 litrii de tuica, 52 de grade)”uite asa e proiectul!”

    Sa vina, ca se pregateste o „rivolutie” in cartier! Inca mai am tarnacopul, pe care l-am folosit cand am sapat fundatia casei!

  12. Elisa zice:

    Fla,
    hahahaha…cu furci,cu topoare,cutarnacoape..pe ei,banditii ca ne fac viata mizera de tembeli ce sunt.
    Cand l-am intrebat pe cel care-i taia de ce-i taie mi-a raspuns ca vor creste iar…:( si ala bou nu stie sa aprecieze un copac secular caci si astia ai nostri sunt seculari.Acu cativa ani au taiat si din jurul cetatii,m-am necajit tare si atunci,de ce???de ce trebuie sa hotarasca nistetembeli cum se administreaza urbea?

  13. Elisa zice:

    Victoria,
    eu am un mandarin batran si nu a inflorit niciodata dar nici nu m-am gandit sa-i pun ceva ingrasamant,iar unul micut de 2 ani a facut o floare,a facut si fructul,in casa si cand l-am scos la soare,offf….am gresit si i s-a innegrit fructul ,cat un bob de grau de mare .

  14. Am patit si eu ca tine, doar ca aveam impresia ca e vineri.Inca de marti sau miercuri simteam ca e vineri.
    Si uite-asa am ajuns la sambata.
    M-am plimbat prin gradina ta si ma bucur ca inca mai e iasomie inflorita.Pe aici s-a cam uscat, insa a inflorit unele specii de tei.
    Am trecut si eu prin bolta ca cea de la poarta ta si am simtit parfumul imbatator al florilor.
    E foarte frumos in gradina ta de vis!
    Draga Elisa, sa ai un weekend minunat si insorit!

  15. Pingback: Ziua Mondială a Mediului, 5 iunie « Supravietuitor's Blog

  16. Maryanne zice:

    sunt minunate florile cumparate.Nu am mai vazut pana acum.Toate in gradina ta sunt minunate.

  17. Scuze ca scriu aici… interesat/a de un schimb de link ?
    Merci fain
    http://melculatomic.wordpress.com

  18. Elisa zice:

    Draga mea,nici tu nu stii cum se numesc?Vad ca nimeni nu-mi zice numele lor…va trebui sa dau o fuga la piata si sa intreb.
    Azi,la proteveu zice ca-i frumos in toata tara si la noi este innourat de nu-mi vine sa ies inca afara.De fapt as vrea soare doar ca sa fac poze cu gradina dupa ce-am terminat-o toata de prasit inca o data si aparatul,cred ca s-a stricat ca nu se mai declanseaza,ziua,blitul 😦

  19. Elisa zice:

    Gabi,
    nu-mi spui pe unde te-ai plimbat?Ai zis ca pleci de la computer in natura,poate azi ca-i weekend 🙂
    Ma bucur ca-ti place,tu,draga Gabi,esti printre vizitatorii mei statornici pe care contez atat de mult sa-mi spuna si mie o vorba si apreciez asa de tare asta :)Iti multumesc din tot sufletul ca te gandesti la mine si vii mereu sa vezi noutatile mele.Eu deasemenea te caut printre primii dimineata,stiu ca tu ai mereu un post nou si interesant.Te imbratisez si-ti doresc multa sanatate.Ai grija de tine 🙂

  20. Elisa zice:

    Ha,ha,ha!Nu vad la tine niciun blogroll 😛

  21. @Elisa Daca ai sa te uiti jos de tot ( footer )…ai sa-l vezi in toata splendoarea lui 🙂

  22. Elisa zice:

    Melcule,dac-ai sti ce le fac melcilor in gradina mea nu ai mai vrea sa te pun in blogroll 😀
    Apoi,eu nu pe acest principiu l-am intocmit,asa ca nu-s amatoare.

  23. Pingback: Neşansă « Ioan Usca

  24. mona zice:

    Hotarit lucru, da, da ma mut la tine in gradina!Nici nu am cuvinte sa-ti spun ce mult imi plac florile tale si gradina!Sunt minunate „necunoscutele”!Nu stiu cum se numesc , dar dupa cite le vad eu parca seamana la frunzulite cu petuniile!?Poate or fi ceva soi de petunie.Sub geamul meu a inflorit un boschet de caprifoi (Palma Maicii Domnului)si miroase grozav de-mi da impresia ca sunt in Rai!

  25. Elisa zice:

    Mona,
    las’ca stiu eu cat este de fain la voi!Adevarat Rai si cu animalutele iubite este de-a dreptul Paradis 😀
    Am unul mai mic si eu,e sub vie si d-aia nu a inflorit inca,dar eu nu trebe sa le miros ci doar sa le vaz 😛
    Mona,ce face CELLA,nu mai scrie pe blog 😦

  26. Constantin zice:

    Frumoase-s florile tale.Nici eu nu stiu cum se numesc primele pentru ca nu am mai vazut pana acum dar tind sa cred ca sunt niste gentianaceae.Am avut eu o Eustoma,floarea era altfel dar tulpina si frunzele erau identice.Cand afli cum se numesc sa ne spui si noua.Paa! P.S.Umbla la butonul blitului si seteaza ON,probabil acum e setat pe Off sau pe Auto si daca e soare cat de cat blitul nu se declanseaza.Sper sa fie doar asta.

  27. Elisa zice:

    Constantin,
    desigur ca, atunci cand o sa tin minte(cand ma voi duce iar in piata si daca mai sunt o sa vad pe bilet) , o sa updatez postul cu denumirea.
    Vreau sa stiu cum le place cata apa si ce pozitie prefera,deocamdata vad ca le place la soare.

  28. Elisa zice:

    Vanzatoarea zice ca FLOX se numeste floarea asta,insa pe google imagine flox arata cu totul altfel 😦
    Deci,cine stie cum se numeste floarea asta din primele doua poze este rugat sa ne spuna si noua.Astept cu nerabdare caci nu vreau s-o botez si pe ea tot cu nemele meu,hahahaha!

  29. Maryanne zice:

    flox nu sunt,dar sunt frumoase tare.Parca aduc putin cu garofitele chinezesti.La frunze mai mult si la culoare dar forma florilor e alta.

  30. Elisa zice:

    Da,cand il vad pe cel care-o aprovizioneaza pe vanzatoarea de la „naturiste” caci acolo are si flori,o sa-l intreb si sper sa stie ce-a semanat 🙂

  31. Constantin zice:

    Si totusi s-ar parea ca este Phlox(scânteiuţe,brumărele).Mai exact pe dumneaei o cheama Phlox drummondii Petticoat.Pe cat e de frumoasa pe atât e de necunoscută si cu greu am gasit fotografii cu ea.Asa ca esti fericita posesoare a,zic eu,celei mai frumoase dintre scânteiuţe.Nu stiu daca e anuala sau perena(caci sunt si asa si asa)dar daca face seminte si n-or fi sterile vreau si eu cateva.Aici ai si o fotografie http://www.flickriver.com/photos/marumaruhiromi/2572683345/

  32. Elisa zice:

    Da,eu am cautat Flox si cand colo este cu Ph,deci asta este,multumesc frumos,tu chiar le stii….esti horticultor?Doamneee…mi-a pus Dumnezeu mana in cap sa te cunosc si sa-mi spui denumirile florilor.Stai pe-aproape ca mai am multe pe care nu stiu cum le cheama 😀
    Desigur ca voi urmari sa vad daca vor face seminte si le voi lua cand se coc si normal ca-ti voi trimite 🙂

  33. Elisa zice:

    Manole,
    scumpa mea,nu stiam ca esti nostalgica…deci te uiti la postari mai vechi si tu…
    Eu m-am oprit intr-o zi in aprilie,alta luna minunata cu flori…si-n pomi 🙂
    Merci pentru add la LIKE 🙂

Lasă un răspuns

