La sfârşit de luna mai

Si acum niste dimensiuni.Mazarea este deja de 1,90

si pana unde arat este inaltimea mea.Cat sunt eu de supla se poate vedea din poza urmatoare.Pe aici trec,fiind singura carare,printre mazare si tulpina unui piersic

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Am incheiat abrupt fiindca a inceput sa tune si fulgere.Apoi a venit o vijelie cu torentiala si grindina.De data asta grindina era ca bobul de mazare.De la Sibiu a venit.Nu m-am uitat inca in gradina.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

48 de răspunsuri la La sfârşit de luna mai

  1. matilda zice:

    Superb ! Felicitări, Elisa, ai cu ce să te mîndreşti. Cu drag

  2. Diana Alzner zice:

    De câte ori muncesc în grădină mă liniştesc, grijile se mai atenuează. Dacă grădina mea ar fi tot atât de frumoasă ca a ta, aş fi şi foarte mândră! 🙂
    De grindină nu ştiu cum ne vom feri; numai Dumnezeu să ne apere!
    Un început de săptămână cu spor, Elisa! 🙂
    Diana

  3. victoria zice:

    Buna seara Elisa.Este minunata mazarea ta inalta.Nu am mai vazut.
    Toata gradina arata minunat,dar parca m-as opri numai in tufele alea dese de capsuni :))
    Si la mine s-au facut capsunii dar,cu mutatul de colo colo,nu am nici anul asta cine stie ce recolta.David ma ia in fiecare zi in gradina sa ii culeg si mananca cu o pofta….Mi-e are drag ca ii plac atat de mult fructele si ,de cate ori culeg capsuni,iti multumesc in gand :)Imi plac foarte tare cei de la tine ca fac niste capsuni imense.
    Sper ca nu ti-a facut stricaciuni i gradina grindina.Pe aici a plouat doar aseara vreo 20 de minute si cam atat.

  4. omul sfinteste locul , Eliso !
    bravo !!!

  5. Alexandra zice:

    Gradina ca la carte . Toate aliniate, sanatoase, fara fir de buruiana.Felicitari!

  6. Maryanne zice:

    a trecut si luna mai!ce ma sperie grindina.Si atata ploaie.Deja e prea mult,zilnic ploua.Si aici a plouat atat de tare ieri,adica torential,ca mi-a culcat multe la pamant .

  7. theodora0303 zice:

    Pana acum am scapat de gindina.
    Am mancat deja mazare de la mine din gradina.
    Am adunat cam 1 kg de boabe.
    Nu cred ca anul asta o sa am caise. 😦
    Am avut ani in care am adunat 200 de kg de caise.

  8. brenacu zice:

    frumos.la mine e ceva ciudat .ardeii si gogosarii parca nu cresc. rosiile si-au mdat drumul insa ceilalti parca asteapta ceva.sau poate ca s-au imbolnavit ? unii au frunza un pic ciuruita .si la rosii a aparut ceva ( frunzele parca sint prinse de rugina .pleaca de la margini si se duce catre centru) te rog da-mi un sfat ce sa le fac.multumesc

  9. Pingback: Solidaritatea altora versus solidaritatea nostra « Hai ca se poate!

  10. Elisa zice:

    Brenacu,
    la rosii rupi frunzele de jos care s-au ruginit si le arunci departe de gradina,in tomberon.De altfel orice stricaciune rupem de pe plante nu le aruncam in apropiere ci dam foc sau la tomberon.Spun asta ca am eu aici pe una carereia i s-au sc\tricat capsunii,ca nu i-a stropit cu nimic si i-a cules si lasat pe carari,ceea ce face ca ciuperca sa se extinda mai ales ca ploua intruna…:(
    Apoi sa le stropesti cu antracol sau zeama bordeleza,dar pune putin aracet la sfarsit in solutie ca sa ramana si dupa ploaie.
    La ardei,vezi ca nu suporta castravetii,se piticesc daca sunt langa castraveti.Apoi,ciuruirea este de la limaxi si melcisiori din aia mici.Pune printre randuri praf de var,cenusa sau altceva abraziv,Ideal ar fi optimolul da-i scump si daca ai si fasole si altele placute lor este cam mare cheltuiala.Optimolul nu se dizolva in pamant deci nu este absorbit de plante.
    Poti si stropi cu foliar daca vezi ca nu si nu cresc,da-le un impuls.
    Spor la treburi 🙂

  11. Elisa zice:

    Theodora0303,
    nici noi nu avem piersici si nici pere,insa sunt mere destule asa ca sa fac iarasi otet de mere ca mai am doar 2 sticle.

    Maryanne,
    grindina de ieri nu vad sa fi facut stricaciuni,frunzele mari nu-s gaurite asa ca altadata deci e bine,insa ne mai ameninta si azi cu grindina.

    Alexandra,
    oare alta lume le pune dezordonat,nu pe randuri?Nu stiu,eu asa am vazut peste tot.Numai ceapa-arpagic am plantat-o pe langa directia sforii,restul…cu mana tremurand de repede si de graba si daca una mai iese din rand e chiar favorita,creste mai nestingherita 😀

    Victoria,
    sunt imense daca tufele sunt rare,ai grija ca se inmultesc si se indesesc.
    Eu stiu ca 3 anii trebuie lasati in acelasi loc ca daca-i tot muti o iau de fiecare data de la inceput insa asa,in al doilea an fac foarte mari si multe si tot timpul pana la toamna.
    Azi am cules si eu mai multi si ma bucur ca nu s-au stricat,ca nu-i mananca limaxii si ca desi ingropati in noroi dupa ploaia de ieri sunt faini.Mai am de cules fragutele…auuu spatele meu ha,ha,ha!

    Diana Alzner,
    poate arata asa si a ta,daca esti la inceput inveti si faci si tu asa,dar depinde foarte mult de calitatea pamantului,daca are ingrasamant,daca este gras si nu sterp,de asta depinde si aici este pamantul bun.

    Matilda,
    multumesc frumos,dar nu ma mandresc cu asta doar arat ca sa invete si altii cum sa faca gradina sa-ti tihneasca,sa fii multumit de munca,ma rog…
    Te pup si eu 🙂

  12. brenacu zice:

    iti multumesc frumos

  13. brenacu zice:

    stropirile le fac dimineata sau seara?

  14. Elisa zice:

    Oricand sa nu fie soare,dar seara este indicat caci seara plantele sunt uscate si asa trebuie sa fie sa se prinda solutia.Deci,seara dupa ce nu mai bate soarele tare pe ele 🙂
    Cu placere si altadata 🙂

  15. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, azi am avut ocazia sa vad o gradina reala cu fasole legata de pari, ceapa verde, morcovi si diferite verdeturi, precum si niste trandafiri albi si crini regali.
    Te felicit pentru gradina ta minunata!
    Cred ca voi fi obligata sa fac o pauza de net fiindca mi s-a stricat calculatorul si nu stiu sa-l repar. 🙂
    O saptamana mai buna!

  16. Elisa zice:

    Gabi,
    imi pare rau ca ti s-a stricat computerul,stiu cum este noi l-am dus la Horado -reparatii ca nu ne pricepem sa reparam.
    Draga mea,iti doresc sa te plimbi prin gradini si parcuri pana se repara calculatorul tau 🙂 Mie-mi place si prin pietele de flori dar nu am timp.De maine iar ma scol la 6 si merg la fizio la prima ora ,acum sunt fff obosita desi ieri nu am lucrat nimic s-au cam adunat.Luna mai este grea pentru mine ca sunt si rasadurile si gradina si florile,iar apoi iulie-august incep conservele si iar sunt luni grele.In iunie ma reped si pana la Timisoara dupa bilet si uite asa…acusica vine septembrieeeee ha,ha,ha!
    Nah,ca ti-am povestit 😀 Ti-o fost dor de povestile mele? 😛

  17. zincabeiu zice:

    Frunoasa gradina.Dar, ce te faci, draga Elisa, daca pun impozite pe acricultura de pe batatura? Nu ma mira nimic. Parca asa l-am auzit pe Cosea spunand ca acest fel de agricultura face parte din economia subterana.
    Eu una, mi-am adancit estetic reperoriul de injuraturi.

  18. Pingback: Zi însemnată « Ioan Usca

  19. Elisa zice:

    Zinca,
    daca as vinde din produse inteleg sa platesc impozit pe venit si nu impozit pe munca mea.Cine-o mai vazut impozit pe munca,ha?Sa puna impozit pe hotia lor,asta sa faca,nu pe munca !!!!
    Si,draga Zinca,stii ceva??Nu sunt nemuritoare si nici 92 de ani nu sper sa traiesc asa ca pe mine ma doare tare umilinta,UMILINTA la care suntem supusi din partea unor derbedei nemernici si hoti care-si zic guvernanti si presedinte de tara…asta ma doare rau,umilinta nu ca mor de foame 😦
    Am trait umilinta in copilarie cand cu colectivizarea si apoi cu eticheta de chiaburi si tot asa era,niste lepre nenorocite erau comunistii care au luat puterea si au umilit o natie de romani ,pe cei mai destoinici oameni ai tarii asteia in care regret ca m-am nascut.
    Nu ma provoca ,Zinca ….sunt surda deocamdata 😀

  20. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Enya la al treilea vernisaj de desene și picturi online

  21. zincabeiu zice:

    Tin- te tare ! Nu raspundem la provocari !
    Evident, nici eu nu mor de foame, si pe mine ma doare umilinta si rastignirea acestui popor.
    Vom vedea, la lichidarea lunii iunie.Sau mai la toamna.Se trezesc ei, bietii…
    Am semzatia ca sunt martor unor etape istorice si ca nu pot face nimic. Ca si cum as sta la capataiul unui muribund drag sufletului meu, doborata de neputinta.Nasol !

  22. Elisa zice:

    Zinca,comparatia ta este perfecta.Din pacate si tara asta este muribunda asa cum a zis derbedeul betivan odata.
    Ceea ce simt eu legat de oameni,de romani este asemanator cu situatia de dinainte de 89 cand alimentarele erau goale si frigiderele romanilor pline,cand nu se gasea nimic de cumparat si nimeni nu murea de foame,cand nu-ti puteai exprima parerea si totusi se spuneau bancuri fara fereala.Ceva este bizar acum,Se pare ca umilinta e prea putin pentru revolta ,mai trebuie sa ne ia inca multe drepturi pentru a rabufni.

  23. Elisa zice:

    Noapte buna!Ma duc la culcare,sunt franta 🙂 Dimineata la 6 voi fi ca noua.

  24. Dumi zice:

    Elisa esti o obsesie

  25. huni zice:

    Foarte frumoasa gradina ta Elisa, felicitari! Este de referinta, pentru noi toti. Cei care au mai pus mana pe o sapa stiu foarte bine cata muncă trebuie pentru asemenea rezultate :).
    Spor la treaba in continuare!

  26. Pingback: De 1 iunie « my heart to your heart

  27. maia_home zice:

    Buna,numele meu este Mihaela.Am si eu o intrebare.Am cumparat o clematita anul trecut si nu a inflorit nici acum.Ma poate ajuta cu un sfat cineva?La recomandarea lui Teo am accesat acest blog,si ce am gasit imi place foarte mult.Din pacate nu amo curte prea mare…Mi-as fi pus tot felul de trandafiri ,peste tot.

  28. Pingback: De Ziua Copilului, Cântece de leagăn « Supravietuitor's Blog

  29. Elisa zice:

    Dumi,
    ‘neata!
    e de bine sau de rau?

    Huni,
    multumesc frumos.Si tie la fel !

  30. anca zice:

    neata buna!
    am obosit de atata ploaie si inca mai vine 😦
    cand vii la timisoara,elisa?

  31. Elisa zice:

    ‘Neata Anca 🙂
    pe 11 sau 12 vin dupa bilet.Sunt cu un picior in avion,ha,ha,ha!Gradina este pe locul II,imi pare rau pentru ea,nu o voi neglija dar vine o vreme cand si mama trece pe locul II.
    Elevilor mei le spuneam ca viata se desfasoara asa:
    locul I-mama
    dupa o vreme…locul I – El sau Ea si locul II- mama
    dupa alta vreme…locul I -copilasul ,locul II -El sau Ea si locul III- mama
    Si tata…tata nu are loc? intrebau ei
    Tata este este totul le ziceam eu.

  32. Dumi zice:

    Normal ca de bine. Da ce credeai? Ma bucur ca m-ai intrebat.

  33. Elisa zice:

    Dumi,
    nu exista obsesii bune,toate obsesiile sunt daunatoare. Poate ai vrut sa zici ca sunt o fascinatie,hahaha!

  34. Pingback: In Germania se poate « Hai ca se poate!

  35. Buna dimineata , Elisa!
    M-am plimbat putin prin gradina ta. Este mi-nu-na-ta!!Nu sunt deloc invidioasa- gradina mea n-o sa arate niciodata , nici pe departe ca a ta. Intai, pentru ca eu nu pot sta acolo mai mult de doua-trei zile. Sotul meu se straduieste, dar nu prea ii ies lucrurile cum trebuie.
    Apoi, saptamana trecuta a fost o grindina cu gheata cat pumnul. A ras aprope tot ce plantaseram. Am luat-o de la capat. Au ramas merele si prunele.
    Mi-am facut si o alta gradinita, in care voi planta flori, dupa ce rasadul propriu va fi mai maricel. Am carciumarese, margarete, galbenele ..
    O zi buna!

  36. demeter antonia zice:

    buna am vazut o gradina minunata am si eu una pe aproape

  37. Elisa zice:

    Draga mea,sa nu-l certi pe sotul tau si nici sa nu-i ceri sa fie gradina ca a mea…eu sunt o ciudata care vrea perfectiune cu fff multe repercursiuni si poate ca nu merita,dar asta sunt,ce sa fac?
    Deci,bucura-te de gradina,stai si asculta pasarile si i9nspira adanc si in locul meu 😀
    Sa fereasca D-zeu de grindina!

  38. Andi zice:

    La mulți ani, inclusiv Grădinii de Vis 🙂

  39. Pingback: When love it’s so possible « Andi Bob

  40. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Enya la al treilea vernisaj de desene și picturi online, 1 Iunie 2010

  41. Pingback: Cafeaua de dimineaţă « Ioan Usca

  42. Alexandru zice:

    Oau! Ce gradina faina! Se vede o mana priceputa de gospodar (gospodina)! Felicitari. Chiar ca e o „gradina de vis”!

  43. mona zice:

    Eisa, eu m-am hotarit!Ma mut la tine in gradina pe perioada verii.Ma primesti?

  44. mona zice:

    Elisa, eu m-am hotarit!Ma mut la tine in gradina pe perioada verii.Ma primesti?

  45. Elisa zice:

    Alexandru,
    multumesc,fac si eu ce pot si cat ma pricep si nu-mi doresc ceea ce nu pot avea,asta-i cheia fericirii 🙂

    Mona,
    cu drag,dar tre’sa-ti fac o cabana in gradina? 😆

  46. mona zice:

    Nu, ca daca tot vine caldura aia mare si grozava, pot dormi in natura, vin eu cu hamacul personal daca-i cazul si cu umbrela din dotare.Pe sistem „omu-i frate cu natura”!

  47. Elisa zice:

    Mona,
    sa vezi ce faina-i acum dupa ce am sapat aproape totul ieri si azi…mai am rosiile si zarzavatul si pe langa carare,asta diseara voi face si apoi pun iarasi poze sa vedeti acum gradina ca la carte,hahaha!
    Lauda-te gura…. 😆

  48. Pingback: Grădina de legume spre sfârșit de iunie

Lasă un răspuns

