Zarzavat pentru iarnă-reţeta lui Constantin

Constantin spune:

august 5, 2009 la 10:23 pm modifică

Iată reţeta .Zău că îmi vine să o “patentez”.Poate fi folosită la aproape orice fel de mancare si toata iarna nu o sa aveti grija verdeturilor.Spor la treba!

RETETA DE ZARZAVAT PENTRU IARNA

INGREDIENTE

5 kg de rosii
1 kg de gogosari(copti,de culoare rosie)
1 kg de ardei gras(galbeni,verzi dar sa fie carnosi)
250 ml ulei
1 legatura mare de patrunjel frunza(cam cat apucati cu amandoua mainile)
1 legatura de marar (cam jumatate din cantitatea de patrunjel,o mână bună)
1 legatura de leustean
1 legatura de telina
1 plic mic de Delikat

MOD DE PREPARARE
1.Rosiile se oparesc(pentru cine nu stie :scufundand cateva zeci de secunde rosiile in apa clocotita pielita acestora crapa si se pot decoji foarte usor),se decojesc,se toaca(puteti incerca si la robot dar eu le toc cubulete) si se pun pe foc(la foc potrivit) in vasul cu ulei.Folositi un ceaun sau un alt vas care sa nu lipeasca.
2.Curatati ardeii si gogosarii si taiati-i cubulete(sau asa cum ii puneti de obicei in mancare).Adaugati ardeii si gogosarii tocati peste rosii.Amestecati si treceti la verdeturi.
3.Alegeti si spalati verdeturile foarte bine si tocati-le cat va place de marunt.Cat faceti treaba asta mai amestecati din cand in cand in vas.Cand ardeii au devenit sticlosi adaugati verdeata tocata.
Din acest moment amestecati mai des sa nu se lipeasca si mai fierbeti pana cand si verdeturile sunt gata .Spre final adaugati plicul de Delikat.Daca nu vreti sa puneti Delikat adaugati sare dupa gust,deci ca la o mancare obisnuita, nu mai mult.Se pune fierbinte in borcane fierbinti si se capseaza.Se acopera cu perne(pernuţe,pături,plapume,pilote,bunde,bundiţe,etc :) )
si se lasa sa se raceasca.GATAAAA.POFTA BUNA !

*Ar trebui sa va iasa cam 4 borcane de 800 de grame sau 8 – 9 borcane de 400 de grame in functie de cat de zemoase au fost rosiile.In functie de cat de mult gatiti, 2 portii din aceasta reteta ar trebui sa va ajunga pentru o iarna.De fapt se poate folosi in orice anotimp.
*Daca vreunul din zarzavaturi nu va place il puteti elimina sau puteti adauga altceva,orice credeti ca va place sa puneti in mancarurile dumneavoastra.
*Proportia dintre cantitatile de zarzavaturi este ca la o mancare obisnuita:patrunjel mai mult,marar mai putin,leustean mai putin si telina si mai putin.

UpDate 17 AUG 09 :

COMPONENTEROSIILEGALBENE

GOGOSARIS6303239VERDEATA

CONSERVA DE LEGUME CU FRUNZE

UpDate  19 AUG:

zarzavat pe iarnaAu iesit 11 borcane de 380 si 4 de 720.Mancarica e buna.In ziua in care am pregatit-o nu aveam garnitura la muschiuleti si ea,mancarica asta, a tinut foarte bine de garnitura.Eu am pus totusi Delikat,dar nu mult.

Simt ca va fi o iarna grea,dupa cate preparate fac eu.Ce sa fac,ca doar nu dau banii pe ele,desi sunt ieftine si-n piata.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retete de la vizitatorii mei, utile și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

54 de răspunsuri la Zarzavat pentru iarnă-reţeta lui Constantin

  1. ioana zice:

    CE BINE AM FOST LA MOMENTUL POTRIVIT LA LOCUL POTRIVIT SI AM NOTAT DEJA RETETA DE LA CONSTANTIN ,MULTUMIRI.

  2. ioana zice:

    acum punem pe iarna si asteptam si alte retete .

  3. Elisa zice:

    Ioana,
    ok..ma bucur ca ti-a fost de folos.De acum incepem sa nepregatim rezervelepentru la iarna.Tu,din zona ta…Alba nu nedai o reteta? 🙂

  4. Victoria zice:

    Foarte buna reteta.Doar ca pe asta eu o folosesc doar la ciorbe,pentru ca are leustean.Nu imi place leusteanul la tocanite.
    Plus ca de vreun an nu mai folosesc Delikat.Prea multe E-uri.
    Daca punem multe legume proaspete,delikatul este deja facut.

  5. ioana zice:

    da si eu cred ca merge si fara delikat,leusteanul eu il folosesc la toate preparatele.

  6. Elisa zice:

    Victoria,am vazut cum ai facut tu.Nu s-au macerat prea tare legumele?Eu n-o sa le fierb prea mult,doar cat trebuie ca sa nu fermenteze….

    Ioana,asa zic si eu,dar nu se tine fara sare,asta cred,deci eu voi pune putina,nu multa ,sare grunjoasa.

  7. Victoria zice:

    Eu le pun aproape de sfarsit Elisa in mancare,inainte sa pun verdeata,de aia prefer sa le fac asa.Si,in afara de asta,asa sunt sigura ca nu va fermenta.
    Si eu tot sare grunjoasa am pus si destul de putina.O lingurita la 1 kg de compozitie.

  8. Elisa zice:

    N-am facut niciodata asa ceva,ca nu-mi place sa fac conserve la borcan de cand avem congelatoare.Eu congelez toate astea care sunt in reteta ,iar rosiile fierte in bulion si atunci frunzele le pun cand sting focul,deci raman crude si eficiente,insa nu strica sa incerc o portie de acest fel,vedem,poate o mancam pe paine cum zicea Constantin… 🙂

  9. Victoria zice:

    Si eu pun multe legume la congelator Elisa,insa nu am decat 3 sertare care desi sunt mari,sunt neincapatoare pentru cate legume mancam noi.
    Ti-am mai spus eu ca noi nu mancam carne prea multe.Doar peste si pui.Asa ca la congelator pun primavara frunze pentru ciorbe sa am toata vara,iar vara si toamna pun dovlecei,verdeata,vinete,ardei copti si cruzi,etc.Sunt multe de bagat acolo.

  10. Elisa zice:

    Noi avem si unul separat de combina cu 4 sertare,ca l-am luat pentru carne,cand taiam porc si acum se va umple cu vinete gata tocate pentru salata,ardei ciopartiti pentru orice mancare,dovlecel ras(din acela mare cu pulpa groasa) ras .Pana acum am pus mazare,spanac,frunze de marar si cimbru si nu mai stiu ce ca-s pline 4 sertare(ultimul micut) dar n-am carne in congelator…aaa,am branza framantata si cas asa bucati,si acu 2 zile am mai luat o roata mare de cas si astept sa se svinte sa-i depozitez,dar nu in congelator,o sa-l indes,framantat,in cutii cu capac si il tin in frigider,ca se tine bine la rece,daca nu las aer.Cred ca si fructe mai am,nu mai stiu.

  11. ioana zice:

    RETETA MEA DE CASTRAVETI,
    5 KG.CASTRAVETI- SPALATI SI SCURSI DE APA.FIERB APA CU SARE -1 LINGURITA LA LITRUL DE APA,PUN CASTRAVETII INTR-UN VALING MARE DE PLASTIC SI TORN PESTE EI APA FIARTA SI ACOPAR VALINGUL PANA A DOUA ZI.A DOUA ZI II SCOT SI -I ASEZ IN BORCANE DE 3-4 LITRI IN CARE AM PUS PE FUND:FINHEN (MARAR TARE ),FRUNZE DE TELINA CU TIJA CU TOT, CATIVA CATEI DE USTUROI IAR PE LA MIJLOCUL BORCANULUI ADAUG 3-4 TIJE DE TARHON FARA FRUNZE,1-2 ARDEI IUTI,O CRENGUTA DE BUSUIOC SI BINEINTELES FASII DE HREAN IAR DEASUPRA TORN DIN PUNGA CAM O LINGURA BUNA DE SEMINTE DE MUSTAR SI NU MAI PUN NICI O CRENGUTA DE NICI O PLANTA DECAT 2 SCANDURELE DE BRAD CA SA-I TINA ACOPERITI CU LICHID.FIERB ALTA APA CU :SARE,1 LINGURA DE ZAHAR,BOABE DE PIPER, 2 FOI DE DAFIN LAS APA LA RACIT SI O TORN IN BORCANE SI LE LAS PANA A DOUA ZI CAND COMPLETEZ APA DACA A SCAZUT ,LE PUN CAPACE SI LA BECI CU EI.O BABUTA DE LA CARE AM CUMPARAT TARHON ANUL TRECUT MA INTREBAT CE FAC CU TIJRLE DE LA TARHON,I-AM SPUS CA LE ARUNC SI EA MI-A SPUS :PUNELE PRINTRE CASTRAVETI CA -I TINE TARI SI LE DA GUST BUN SI ASA AM FACUT.

  12. ioana zice:

    precizare,am uitat de otet ,pun la un borcan de 4 kg.100 dl .

  13. Elisa zice:

    Ioana,otetul trebuie sa ni-l spui comparativ cu apa,nu cu kilogramele borcanului,ca n-avem de unde sti cate borcane se umplu,de la inceput 🙂 Right? Right. 😛
    Deci otetul vine pus in apa inainte de a o fierbe si asa se oparesc,cu otet si apa,da?

  14. ioana zice:

    Da Elisa otetul il pun la inceput in apa,eu asa calculez la un litru de apa pun 100 dl otet.
    Acum pun fasole verde ( galbena lata-TUCARA cum ii spunem noi.)pentru iarna,asez in cratita doua randuri de rosii taiate felii cu coaja si seminte cu tot,peste ele asez un rand de fasole,un rand de ardei gras (nu rosu ca se inmoaie ),un rand de frunze de telina si unul de frunze de patrunjel tocate cat mai marunt,iar un rand de fasole,un rand de ardei ,un rand de verdeata si tot asa pana termin fasolea.ultimul strat il pun de rosii.deasupra presar 2 linguri de sare grunjoasa si le pun la foc ,scutur cratita din cand in cand,deci nu se amesteca sa nu se zdrobeasca.Cand fasolea este fiarta o pun in borcanele care intre timp le-am sterilizat in cuptor.trebuie sa fie si borcanele fierbinti si fasolea,le infiletez capacele si le pun in paturi groase 2 zile.

  15. Elisa zice:

    Draga mea,mie mi-ar fi cam greu sa nu borundaiesc(amestec fara voie) compozitia atunci cand o introduc in borcane,deci cum faci ca sa ramana si in borcane asa,randuri,randuri?Multumesc frumos 🙂

  16. ioana zice:

    Pai cum sa fac Elisa,am un linguroi pe care il folosesc cand umplu borcanele de 800 gr.acum nu se aseaza in borcan randuri cum au fiert dar totusi se pastreaza o cromatica de culori iar la urma sosul ce la lasat il impart in toate borcanele.chiar acum le-am pus in pat calduros si doua zile nu le bag in seama abia a treia zi le asez la locul lor.

  17. floris zice:

    Buna seara,Elisa. 🙂
    Imi cer scuze ca intervin.Am o vecina care face reteta asta dar nu aranjeaza in cratita ci direct in borcan,exact asa cum a descris Ioana.Si asa aranjate ,pune apa cu sare in fiecare borcan,le capseaza si le da la dunst cald,in doua randuri dupa care la dunst uscat.

  18. Elisa zice:

    Floris,
    dece esti asa protocolara?S-a intamplat ceva si nu stiu eu?Te-am suparat? De ce te scuzi? Doamneee…ce ti-e si cu lumea…!
    Deci,crezi ca se tin daca se fierb doar in duntz?fara aspirina? Mi-ar fi frica sa incerc ca-s rea de …paguba 😉 Te imbratisez si ma bucur c-ai aparut.Cum a fost in vacanta,bine?

  19. Elisa zice:

    Ioana,
    ok,one more question,please! Cate minute se fierbe in cratita? Ai zis? 😉

  20. floris zice:

    Buna dimineata ,Elisa.
    NU o cunosc pe Ioana.Pentru ea mi-am cerut scuze.
    Eu aspirina sau salicil pun in aproape orice.SI aici se pune.

  21. Elisa zice:

    Floris,
    ok si eu pun la cele pe care le fierb doar in duntz…Merci frumos! 🙂

  22. ioana zice:

    nu Elisa nu am zis pentru ca din cand in cand le mai incerc si cand s-a muiat fasolea am oprit focu si o pun direct in borcanele fierbinti luate din cuptor.
    Floris,imi pare rau dar eu nu pun conservant la nimic,in fiecare an cumpar capace noi si asta e garantia ca , conservele mele nu borsesc.

  23. Elisa zice:

    Da,Ioana,ai dreptate cu capacele noi,asta-i sigur,ca mi s-a intamplat cu zacusca pusa in borcane de ardei iuti,cumparati de la Pus(am sute de borcane de astea) si am folosit capacele originale,dar folosite ca altele nu se potriveau la acea masura,si toate a trebuit sa le fierb din nou si asa mi-au stat.Uite,chiar acum trebuie sa ma duc sa cumpar ca vreau sa fac ghiveciul ala al tau,am stans iar din gradina si tre’sa le fac…,macar vreo 5,6 borcane…
    Draga mea,Floris zicea ca le pune crude in borcane,nu fierte si atunci,ca la compot,mi se pare normal sa pui o aspirina,ca totusi nu fierb in borcane…nuuuu?

  24. floris zice:

    Si eu schimb capacele in fiecare an.Dar unde stau eu nu avem un beci.Avem pe palier ,intre etaje,fostul topogan de gunoi.A fost desfiintat de mult timp pentru ca era plin de soareci si gandaci de bucatarie.Si in spatiile acelea s-a amenajat un fel de camara pe care o folosim.Si camara din apartament e calda.E lipita de baie.Asa ca vrand ,nevrand folosesc conservant.
    Legumele din borcan fierb bine.De multe ori ,in post desfac borcanul si mananc pur si simplu compozitia,fara nicio alta preparare.

  25. Elisa zice:

    Floris,cat timp?Eu las jumate de ora in bain marie,asa facla compot dar legume,drept ii ca nu am pun niciodata in borcane,asa crude…Deci? Multumesc, draga mea 🙂

  26. floris zice:

    Elisa,30-40 de minute din momentul in care a inceput sa fiarba apa in vasul in care sunt.De doua ori.Prima data dup ace ai oprit focul le lasi acolo se vor raci foarte incet .A doua oara ,dupa 40 de minute le scot si le dau repede la plapumioara sa faca nani.Le trebuie cam 3 zile sa se raceasca daca sunt bine invelite.SI gata.
    Elisa,daca bine mi-a soptit mie o Zana buna azi e sarbatoare .
    LA MULTI ANI! Sa traiasca alaturi de tine inca mult timp de acum incolo,sa fiti sanatosi si fericiti.

  27. Elisa zice:

    Draga…in calendar e cu albastru,e un Sfant,dar zilnic este cate-un sfant in calendar,depinde pe care au hotarat mai marii bisericii ortodoxe sa praznuiasca…si zici ca nu ar trebui sa fac conservele astea??Ha! Am scapat cu fata curata! 😉 😛 Multam frumos 🙂
    A propos,e ziua sotului meu? 😉 😛

  28. ioana zice:

    sa stiti ca conteaza mult si beciul,noi ne-am mutat in bloc nou,inca mai traia nea Nicu,blocu a fost facut pt vanzare dar nu s-a cumparat si atunci ia dat sotului meu repartitie de la santier pe urma a venit revolutia si l-am cumparat.dar vreau sa va zic ca avem beciuri foarte bune si al meu are si un gemulet afara ,daca iarna nu il astup imi ingheata tot ce am in el .deci si beciul s-au camara conteaza.

  29. Elisa zice:

    Ioana,
    ce zici daca fac chestia asta in kukta,ha? Si inca ceva,rosiile ..doar la fund si deasupra nu si intre straturile de fasole?Si fasolea intreaga sau taiata,ca la mancare? Te asteeeept 🙂
    uleiul nu l-ai uitat? 🙂

  30. ioana zice:

    am intarziat am facut o tura de bulion intre timp doar 19 sticle de 330 gr si astea erau de prigat deci tot cu capace filetante.Sa revenim la fasole,nu am facut niciodata in kukta si ma gandesc ca se fac praf.Eu rosiile le-am pus 2 straturi la fund si 2 straturi deasupra,fasolea taiata ca pt ciorba,ba da am uitat uleiul ,am pus 1/2 litru ,atat pot sa-ti spun ca mia iesit 8 borcane de 8oo gr,pentru ca nu am cantarit nimic totul am pus la ochi.

  31. Elisa zice:

    Ha,ha,ha…eram sigura ca asa cum ai uitat otetul….dar si ceapa nu se pune,sa fie mancarica gata? 🙂

  32. ioana zice:

    Eu nu pun ceapa.

  33. Elisa zice:

    mama ce scurta esti azi! Ioana,iar faci treaba? 🙂

  34. ioana zice:

    nu prea multa ,ieri am mai facut un fel de ciolomada ,am avut in casa cam un kg.de castraveti,3 ardei mari grasi galbeni un ardei nu prea iute doar putin si doua cepe si am facut ciolomada.Am taiat castraveti rondele subtiri cu coaje cu tot ,ardei fasii,ceapa solzisori si ardeiul iute rondele si iam presarat cu sare ,iam amestecat bine si i-am lasat pana azidimineata apoi i-am stors bine pe urma i-am stropit cu otet cam 50 gr i-am amestecat ,am umplut 2 borcane de 8oo gr indesati bine dar am pus si 4 bucatele de hrean in fiecare borcan ,i-am infiletat si iam trimis in beci cu sticlele de bulion cu barbatumeu cu tot.

  35. ioana zice:

    a era sa uit azi am umplut si BORS ,am facut si mancare ca dimineata am zi de piata la AIUD si cand venim obositi e atat de bun borsul de pui pe care l-am facut azi.

  36. Elisa zice:

    Bine,mai…fa-ne pofta,ce sa mai zic?Da reteta cu bors de pui,sau si aia de bors,daca crezi ca o putem prepara si noi 🙂
    Salata de toamna ii zicem noi la ciolomada aia(si mama tot ciolomada ii zicea,culme…) si o fac mai tarziu,ca e si cu gogonele

  37. ioana zice:

    stai linistita fac si mai tarziu cu gogonele.
    povestea borsului e cam de vreo juma de an,mama unei vecine locuieste la hd dar e de pin partile IESULUI si ea mi-a adus HUSTEA ( samanta ).Dupa o luna nu mi s-a mai acrit borsul si am pierdut samanta si atunci am cautat pe net si am putut din nou sa il prasesc.Iti dau reteta:
    1. – intr-un borcan de 2-3 litri pui asa:
    2. – un pahar de 200 ml plin cu faina de porumb grisata s-au negrisata de care ai.
    3. – 2 pahare de 200 ml de tarata de grau
    4. – drojdie proaspata cat o aluna
    5. – toate astea le inmoi bine cu apa calduta dar bine sa balteasca un pic apa pe ele.
    6. – dupa ce incepe sa faca basicute in borcan ,pui apa la fiert ,ii dai 2-3 clocote si opresti focul lasi apa la raci exact 10 min.in acest timp pui in borcan o crenguta de visin ca stiu ca ai ,eu mai cersesc pe la case,si iti pregatesti ceva paturi.pui borcanul pe lama de cutit torni apa fiarta in borcan cam 3 sferturi amesteci bine cu o lingura de lemn ,eu am un facalet cu care amestec ,il invelesti bine in patura ,pui o farfurioara deasupra ca sa poata respira si amesteci de cateva ori pe zi.a doua zi incepi sa gusti si cand ti se pare ca e acru ( poate sa se acreasca si in trei zile) il tragi in pet ca acum la inceput e putin si pui petul in frigider.ce a ramas pe fundul borcanului se numeste HUSTE adica samanta si de acum nu mai trebuie drojdie.daca vrei in continuare sa umplii bors,acum pui intr-un borcan mai mare de 5 litri daca vrei hustea,samanta si pui iar 1 pahar de faina de malai ,2 pahare de tarate grau dar de data asta le inmoi cu apa rece nu o mai incalzesti ,restul operatiuni ca si prima data in plus poti sa pui si un fir de leustean daca iti place gustul.reteta de bors de pui ti-0 dau cand ai reusit sa umplii borsul asa ca la treaba.

  38. ioana zice:

    iar am uitat ceva ,cand borsul e acru il dezvelesti il pui undeva la umbra adica sa fie un pic mai rece ca sa se limpezeasca si pe urma il tragi in pet .de ce zic ca il tragi pt ca eu am un furtunel si il trag ca pe vin sa nu se tulbure.

  39. Elisa zice:

    Asa,am inteles,sa-mi iau tarate si malai si voi face.Si cat se pune o data la ciorba?jumatate de litru,sau cat? Si se pune la sfarsit sau sa mai dea cateva clocote?
    Uite,daca vrei sa opublicam o sistematizez eu,ca la asta mapricep,ha,ha,ha…
    BORS
    Compozitie:
    -2 litri de apa
    -2 pahare de 200ml de tarate
    -1 pahar de 200 ml de faina grisata de porumb(malai)
    -cat o aluna drojdie proaspata

    Preparare:
    Se inmoaie faina cu drojdia in borcan de 3 litri cu apa calda,sa fie apoasa compozitia(cam 2 cani de apa calda) si cand incepe sa faca basici se adauga apa,restul pana la 2 litri,dupa ce a dat cateva clocote si amlasat-o 10 minute sa se stampere.Sub borcan se pune metal pentru absorbtia caldurii si in borcan o crenguta de visin.Se amesteca cu un facalet(lingura de lemn) ,se imbrobodeste cu o patura fara sa acopar gura borcanului,care se umple pe treisferturi si se aseaza o farfurioara pe el.
    Se amesteca de cateva ori pe zi si gustam incepand de a doua zi,cand mi se pare ca-i acru il descopar din patura,il dau la rece sa se limpezeasca si apoi il trag cu furtun in sticle(pet).Se pastreaza in frigider.

    Gata.
    Acum,ce ramane pe fundul borcanului este HUSTE si foloseste la un nou inceput de bors,dar fara drojdie,ca la-nceput.
    E bine asa? Pot sa-l public asa?

  40. ioana zice:

    Elisa nu e bine ,eu ca incepatoare nu o inteleg.mai citeste odata reteta mea cu atentie.
    acum pt tine: depinde de cantitatea de ciorba si de cat este de acru borsul dar trebuie sa tii cont ca borsul trebuie sa dea 2-3 clocote ,se umfla ca laptele atunci nu mai face spuma in ciorba si la clocotit se mai acreste.ex.la o oala de 5 litri eu pun 500 ml bors .

  41. ioana zice:

    la noi a plouat o ora intreaga si tare m-am bucurat.

  42. Elisa zice:

    Acum e pe foc fasolea ta..si miroase in bucatarieeeeee…trasnet! E de o ora si inca nu-i fiarta fasolea,dar zeama se vede la suprafata.Nu am gustat de sare,dar daca mai trebuie iau niste zeama si mai dizolv sare… Multam pentru reteta 🙂 Esti delicioasa…in legatura cu borsul…nu am recitit ca-s incapatanata si cred ca eu am dreptate,ha,ha,ha

  43. ioana zice:

    bine Elisa acum am intrat in casa am pus borsul de pui la incalzit si vreau sa-ti spun ca am luat rosii de la taranci din piata de la Aiud doar cu 1,50 lei kg,zau is pe nimic.

  44. Elisa zice:

    Inchipuie-ti ca sora mea a luat piersici moi, pentru gem, cu 1 leu kilu,iar la noi vinetele mari si faine sunt cu 1,5 lei kg,rosiile,nu m-am uitat,dar asa era intotdeauna prin august,dar mie mi-e prea devreme sa fac zacusca,deci nu iau acum vinete.
    Mi-au iesit 8 borcane si unu cu zeama ce-a ramas…ca au lasat multa zeama.Sper sa stea ca am respectat normele de sterilizare si tot 🙂

  45. Elisa zice:

    Constantin,
    sper ca te uiti aici si imi spui daca nu-s prea mult 5 kg derosii.Ma tem ca va iesi o zeama si nu ceva cremos,ca azi la fasole am pus doar 2 kg si ceva si au lasat asa de multa zeama,se ultimul borcan este ciorba 😆
    Deci,daca rosiile sunt tare coapte si zemoase nu ar trebui sa pun mai putine,la 2 kg de gogosari si ardei…ca asta-i tot,frunzele nu ingroasa 🙂
    Sper sa-mi raspunzi ca am rosii coapte si gogosari rosii si as face,sa ma scap si de treaba asta :)Multumesc.

  46. ioana zice:

    Elisa,ai avut rosii zemoase ale mele au fost din alea lunguiete si foarte carnoase ,mi-a ramas cam 100 gr de zeama .rosiile tale sant bune pt bulion.

  47. ioana zice:

    am luat si vinete azi tot cu 1,50 kg,dar numai pt salata.

  48. Elisa zice:

    Pai s-au zemosat ca-s culese de 2 saptamani,chiar de 3…ca am facut si bulion,ai vazut doar….Deci,cand le culeg au numai pulpa faina…dar daca stau, orice rosie cand sta isi lasa zeama,de aia bulionul nu se face imediat ce le-ai cules…asta-i spilul,sa stii.
    In timp ce stau in camara nu numai ca isi fac zeama dar se si indulcesc,ca si fructele,dealtfel…
    Daca te-ai fi uitat la Bulion,cand am stors rosiile si ai fi vazut ce am scos din masina,ca am facut poze,ai fi vazut ca am rosii cu pulpa grasa si nu zemoase,insa cand se fierb normal ca lasa zeama,nu-i asa????
    Astept sa vad ce-mi spune Constantin… 🙂

  49. Constantin zice:

    Buna seara!E drept ca eu intotdeauna am facut reteta cu rosii proaspete,ca nu vine nimeni in piaţă cu rosii de 2 saptamani.Dar daca vi se pare ca ar fi prea zemoase puteti micsora cantitatea de rosii deşi eu nu as face-o.Daca taiati rosiile cubulete se mai pierde nişte zeama si se mai pierde si la fiert.Si verdeata iese destul de multa daca puneti asa cum am spus adica un „buchet”(cat cuprindeti cu ambele maini) de patrunjel,cam jumatate de marar si celelalte ceva mai puţin.Cand veti face reteta veti sti daca a fost corect,ar trebui sa va iasa cel mult 5 borcane de 800 de grame.

  50. Elisa zice:

    Buna seara ,Constantin. Dar,cum trebuie sa arate la sfarsit? Ca o zacusca sa o ungi pe paine,ca un felul doi mancat cu lingura :lol:,sau cum…cat de vascos? Multumesc frumos de raspuns 🙂

  51. Constantin zice:

    Stati,că mi-a mai venit o idee.Puneti 5 kg de roşii şi după ce le tocaţi,înainte de a le pune la foc,încercaţi să puneţi deoparte 1-2 căni de zeamă.Spre sfarsit dacă vi se pare compoziţia groasă mai adaugaţi zeama de roşii.Daca nu,rămâneţi cu 2 căni de zeamă de roşii.E bine aşa? 🙂

  52. Constantin zice:

    Eii,nu chiar ca o zacusca.Mai zemoasa putin,cam cum era odata ghiveciul in sos ,cel din magazine.Cam asa ceva.Toate astea trebuie sa fie cuprinse de un fel de sos dar sa nu se separe prea multa zeama apoasa.O sa va descurcati cu siguranta.Succes!

  53. Elisa zice:

    Bine,multumesc,asa o sa fac.De fapt rosiile sunt in gradina ca pe cele culese le-am facut bulion si cu fasole si le-am…ha,ha…mancat,deci maine dimineata culeg vreo 20 de kile de rosii,sper…si inseamna ca nu sunt prea zemoase.Dar,uitati-va la Bulion ca acolo se vede cum sunt rosiile mele taiate si zeama …insa la fiert se subtiaza,normal 🙂

  54. Pingback: Reţeta lui Constantin,Ilustrată « Elisa-gradina mea de vis

Lasă un comentariu