Otet de mere,preparare

– 5 kg mere

– 5 litri apa calda

– 500 grame miere de albine

– 50 grame drojdie proaspata

Se zdrobesc(taie marunt,rad,etc) merele, cu tot cu cotor,doar stricaciunea se inlatura.Se pun intr-un borcan de 10 litri, se adauga drojdia si se toarna apa calda   peste ele,sa nu oparim drojdia  si se aseaza intr-un loc intunecos,dar cald(23-28 ) grade,acoperind doar cu tifon.Se amesteca de 2 ori pe zi.Dupa 2 saptamani ,cand merele s-au macerat si cand miroase a otet,se strecoara printr-un tifon asezat in strecuratoarea de paste si se  storc (nu numai se scurg),iar zeama obtinuta se toarna in acelasi borcan,curat .Peste zeama se adauga mierea de albine,se amesteca pana se omogenizeaza si se lasa iar la fermentat in loc calduros si intuneric(se pune borcanul intr-o cutie de carton si se poate tine in bucatarie langa calorifer),pana se formeaza o pelicula foarte groasa deasupra,care este ciuperca si care se indeparteaza cand otetul este limpede si frumos.In timpul fermentatiei se acopera borcanul cu tifon si nu se mai umbla la el pana cand se scoate pelicula,cand va fi limpede.In final se toarna in sticle cu capace cu filet,se strange bine si se pastreaza la rece,in camara.

Cat este otetul de mere de util??Pai tocmai am salvat,sper eu,pe cineva de la o raceala,gripa,dureri in gat,etc,cu frectie pe gat,piept,spate,dar si de tusea aferenta cu siropul de tuse despre care-am scris la …REMEDII SI LEACURI DIN BATRANI.

s6305518-micaAm rescris aici deoarece foarte multe cautari am gasit pe acest subiect.

Otetul de mere se poate face in orice anotimp.

Obs.unele retete sunt  cu mierea pusa de la inceput,odata cu drojdia,insa eu nu am facut asa,ci cum am scris mai sus si mi-a iesit un otet tare si tare bun,folosit si la mancare si la cure de slabit si la insanatosire,daca luam raceala din timp la ..palme cu otet 😉

Cantitatea asta, din poza, este din cateva zeci de kg de mere de vara,cand le-am adunat de sub pomi.

In total,10-15 zile in prima faza si inca 40 de zile a doua faza,inseamna ca-n  7 saptamani de zile  ( adica pe la 1 aprilie ,fara pacaleala) veti  avea otet,daca-l faceti maine,ca azi a trecut   🙂 .

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Uncategorized, utile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Otet de mere,preparare

  1. floris zice:

    Toate bune si frumoase ,Elisa?
    Adica………6 postari intr-o zi…..
    M-au cam pus pe ganduri.

  2. Elisa zice:

    Floris,pai zi-ti gandurile ca nu ma prinsei.Nu stii ca eu nu-s facuta dupa niciun tipar?Sunt imprevizibila,deci …e de bine,am simtit nevoia sa ma cufund in …munca,sa-mi ocup mintea si gandurile si sa imi depasesc cum stiu eu,emotiile.Merci ca-ti pasa 🙂

  3. floris zice:

    M-am gandit ca au plecat copiii si ca te-ai simtit …………
    Exact ……..ai vrut sa iti tii mintea ocupata sa nu ai timp sa te gandesti.

  4. Elisa zice:

    Da,au plecat doar de aici,ne mai vedem la timisoara,peste cateva zile,dar sa stii ca-i totul bine,doar de fo 3 ori am hohotit si tot din acel motiv,ca pleaca asa de repede,insa au ceva treburi la timisoara,cu schimbarea pasapoartelor.Me too,ca mi-a expirat in 2008,of,of…mai,mai 🙂

  5. maria zice:

    demult il cautam
    si daca mai afli niste recete bune punele te rog pe site

  6. Elisa zice:

    maria,
    spune-mi exact la ce retete te referi?De undesa stiu ce te-ar interesa?Te astept 🙂

  7. larisuca zice:

    va spun sincer e foarte benefic otetul e miraculos si daca mai vreti cev ava recomand spirulina e buna pt toate

  8. horincar simona zice:

    stiu si eu un bun sirop de tuse cu care am ajutat multi in suferinta.se culeg circa 50 nuci verzi pina nu formeaza coaja aia tare sa fie deci crude se taie felii se aseaza intro sticla peste care se acopera cu alcool alimentar la nivelul feliilor se leaga sticla cu un tifon si se lasa la macerat 14 zi,e la loc intunecos temperatura camerei,dupa care se stoarce siropul format cita cantitate de sirop am obtinut atita miere de albina se adauga peste sirop numai se pune din nou la fermentat in aceleasi conditii 14 zile dupa care se capseaza si se pastreaza la rece se foloseste ca un bun remedii pentru tuse de orce natura . sa va fie de folos.

  9. Elisa zice:

    Horincar Simona,
    iti multumesc si eu si cei care vor prelua reteta ta…sunt sigura ca este miraculoasa,mai ales ca nu este nimic fiert.Numai ca…50 de nuci verzi,cam greu…atatea a facut nucul mei de toate anul trecut si nu pot sa le rup verzi fiindca ma doare ceva…iar de cumparat nuci verzi??? ramane doar sa ciordim?Eh…eu nu pot nici asta,dar sunt sigura ca vei reveni si ma vei indruma…chiar vreau sa fac acest sirop…:)

  10. Pingback: O Duminică frumoasă « Elisa-gradina mea de vis

  11. Pingback: Otet de mere cu miere de albine « Elisa-gradina mea de vis

  12. Pingback: Mai sunt două luni « Elisa-gradina mea de vis

  13. Pingback: Otet de mere cu miere « Gradina visata

  14. maryanne zice:

    Draga Eliza,
    azi am terminat otetul de mere.Arata exact ca al tau si e asa placut la gust!!!Sunt asa mandra de mine!!!!!Ciuperca aceea care era la suprafata seamana cu ciuperca Kombucha.O fi avand aceleasi calitati?

  15. dora zice:

    Imi place.Am cules si eu vreo 40kg.de mere si am de gand sa fac otet,mere uscate si gem.Cateva zile fac si cura de susc.

  16. Elisa zice:

    maryanne,
    ma bucur ca a iesit,de fapt nu are cum sa nu iasa….
    Nu cunosc despre ciuperca asta nimic,trebuie sa cautam sa citim.
    Dora,
    daca sunt mere tari de toamna sa le zdrobesti cu ciocanelul de snitel si sa le tii undeva la caldura,caci,acuma,in septembrie nu-i destul de cald afara si noaptea ca sa fermenteze,deci la caldura si intuneric.Succes!

  17. dora zice:

    Multumesc Elisa!

    Pt.otet au trecut deja 6 zile si peste inca 4 strecor merele fermentate.Am urmat reteta ta intocmai si vasul il tin langa calofirul care e caldut.

  18. dora zice:

    caloriferul,scuze!

  19. Elisa zice:

    Dora,
    sper sa-ti iasa si tie bun ca si noua(mie si Maryannei 🙂 )

  20. dora zice:

    Am strecurat otetul si acum sta frumusel intr-un borcan acoperit cu tifon.Mai am de asteptat o luna si mai bine.

    Pana atunci m-as bucura sa veniti si cu alte retete.Eu culeg aproape zilnic ghebe: le-am pus murate,marinate cu usturoi si altele cu hrean ras….ce as mai putea face.Nu de alta dar congelatorul imi este plin si numai am loc decat in camara sau pivnita.

    Elisa ,astept sa ma ajuti cu o sugestie.

  21. Elisa zice:

    Dora,
    la intuneric si caldura,deci acopera-l cu ceva opac,pe borcan si nu ai uitat sa adaugi si mierea,da?Si nu-l agita/muta din loc 40 de zile,nu-l tulbura cand este gata,ia-l usor caci pe fundul borcanului sunt sedimente ,iar la gura pelicula cu bacterii,deci cu grija,se sifoneaza,ai furtun?

  22. dora zice:

    Da,Elisa!Am vazut deja ceva depunere de culoare alba. Lichidul este mai deschis la culoare.

  23. Elisa zice:

    Dora,
    ok.nu te grabi,lasa-l incet 🙂

  24. dora zice:

    Elisa,salut!

    Otetul meu are o pelicula de mucegai.E bine?Mai am de asteptat pana-n 16 nov.Abia astept.

  25. Elisa zice:

    Salut,Dora 🙂
    Pelicula se ingroasa si cand este gata otetul se duce la fund,de grea ce este,asa ca trebuie sa urmaresti,sa nu misti borcanul si s-o iei la momentul potrivit.Se ia frumos,intreaga.

  26. dora zice:

    ok.Asta inseamna ca atunci cand se scufunda e gata si otetul,nu?Eu am invelit borcanul sa stea in intuneric si nu l-am miscat de 2 saptamani. Astept.

    Eu inca mai am de lucru cu ciupercile.Am strans si azi sorecari,ciuperci de toamna ce cresc sub conifere.In acest an a fost o abundenta de ciuperci,inca din luna mai.

  27. Elisa,
    Te pot incerca?
    Prin ce este bun otetul de mere?
    Vreau sa scriu si eu ceva despre el; o idee pe care mi-a sugerat-o Michel Montignac, si cineva din Australia!

  28. Elisa zice:

    ONU,
    pai,uite,aici am scris la ce este bun.
    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/01/15/otet-de-mere-din-miere-de-albine/

    Din diferite surse.Eu,de ex. imi clatesc parul cu el,il adaug la salate si la ciorbe,ii frectionez pe cei atinsi de raceli si gripe si cand ma intorc acasa am sa incep o cura cu o lingurita intr-un pahar cu apa dimineata pe stomacul gol,pentru …vad eu pentru ce,ha,ha,ha!
    Dar,nu faci?Din mere de vara se face mai bine si eu poate voi avea mere la vara viitoare in plus,deschid magazin si gata treaba 😀

  29. Elisa,
    Multumesc!
    Am intrebat prin ce este util.
    Si succint, pentru ca va fi tema unui viitor post de-al nostru, Madi si eu, in categoria elixir: prin gustul acru!Eu, il cumpar, de la Plafar.O noapte cu Pace!

  30. Elisa zice:

    ONU,
    prin ce este util?Prin tot ce contine si contine ce scrie in articolul din link,nu?
    Nu am prea inteles intrebarea,poate este cu subtilitati,imaginatia ma tine insa este si fantasmagorica uneori,deci ce-ai intrebat?In caz ca nu ti-am raspuns 🙂
    Dimineata vesela iti doresc 🙂 🙂 🙂

  31. Elisa,
    Dar mi-ai raspuns; nu-i rau! Am intrebat prin ce-i benefic; si am continuat: prin gustul acru. Din raspuns, rezida, ca intrebarea este relativ ezoterica, si nu -i deloc lipsita de importanta sanogena!Din raspunsul tau, sa inteleg, ca esti putin sangvina, temperamental? Eu, oricum, te pretuiesc!
    O zi pe masura, ca este ora pranzului!

  32. Elisa zice:

    ONU,
    multumesc de pretuire
    Astept postarea cu pricina,poate ma dumiresc
    O-ho-ho si ce colericaaaa!!!!Sa nu-mi apara base in fata ca-i vai de urechile lui

  33. dora zice:

    Elisa ce ai cu Base?El e un tip ok. si ma simt cu el in siguranta….sa stii ca am motive beton. 😆

Lasă un comentariu