Mai sunt două luni

Chiar mai putin de doua luni pana trebuie sa trag otetul de mere in sticle,asa ca,azi,dupa ce-am adunat vreo 4 galeti de mere de sub merii de vara si pana deseara mai cad inca o  galeata,le   spal si le ciopartesc , scot partile  stricate daca sunt, le asez in butoiul in care a fost varza murata,adaug peste ele apa calduta,nu,nu de  ploaie,buna de baut si asez butoiul undeva sub o terasa sa nu-l ploua.Acopar cu capacul dar nu inchid ,nu rasucesc,iar de doua ori pe zi le amestec.O sa  adaug si drojdie  doua cuburi sfaramate.

Da,mai sunt mai putin de  doua luni pana imi iau zborul si ce repede trece timpul cand ai ce face!

Faceti si voi din cantitatea aia mica,5 kg de mere de vara,din piata,de la cei care au gradini.Este asa de  simplu .

Va arat cum este compozitia in butoi

http://elisagradinameadevis.blogspot.com/2008/07/actiunea-merele-de-vara.html

si cum se face dupa o saptamana,doua de  fermentare

https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/02/06/otet-de-merepreparare/

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, pomi, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Mai sunt două luni

  1. Theodora zice:

    Uraaaa astazi dimineata am cules si cativa ardei grasi din solar.
    Stiu ca voi puteti sa imi intelegeti bucuria.
    Nu ma cuvinte sa spun ce simt atunci cand ceva plantat de mine rodeste.
    O zi buna tuturor!

  2. Pingback: Pensiile si ajutorul de somaj impozitate, Curtea Constitutionala atacata « Hai ca se poate!

  3. Maryanne zice:

    sigur o sa fac si eu.Am adunat deja merele si inca mai cad.Asa de simplu este dupa cum ai explicat.mai mult timp ia la curatat.Da taiate marunt nu merge?In ce le zdrobesti sa nu sara peste tot?

  4. Elisa zice:

    Draga mea,eu le-am spalat si apoi le-am taiat in doua si fiecare jumatate maruntita cu cutitul in mana dreapta,deci nu pe tocator si nu le-am curatat,cu tot cu coji si cu tot cu samburi,doar care sunt stricate nu le-am pus insa nu am stricate multe anul asta.
    Deci eu le-am terminat,cam 4 galeti au fost,in 2 ore,cam asa si am pus peste ele 2 galeti de8litri cu 2 cuburi de drojdie,in apa calduta ,peste ele.Atat.Dupa cateva zile levoi zdrobi cu mana fiindca ele se inmoaie de-acum si chiar o sa mai adaug caci am fff multe pe pomi.Deci,nu curatim nimic si cojile au rostul lor si samburii le fel.
    Daca ai zdrobitor poti sa le zdrobesti cu el.

  5. Elisa zice:

    Theodora,
    eu stiu cebucuroasa sunt laprima rosie 😀 Fiecare cu ce-i place mai mult.
    Sa-ti traiasca plantele in gradina si solar si sa-ti faca roade bune !

  6. Elisa zice:

    Maryanne,
    spune-mi ca esti ok…stirile spun ca la Tulcea-Ceatalghiol parca… 😦

  7. Maryanne zice:

    Eliza,sunt ok.Unde anunta la Tulcea de evacuati si inundatii e departe de Murighiol.Dar a mai crescut apa si la mine si acum am cativa pomi si zmeura si catina in apa.Ploua de doua ore.
    Am curatat o parte din mere,maine mai curat o tura.Nici la mine nu sunt stricate multe,si curat doar stricaciunea.Am cumparat deja drojdia,maine fac restul ,ca azi nu am mai reusit.Cand ploua,nu am chef de nimic,stau ca o curca si ma uit cum ploua.
    Iti multumesc mult pt grija,o seara placuta si fara ploaie iti doresc!mai vb maine

  8. Elisa zice:

    Lasa ca osa treaca si asta,totul trece sisperam ca fara urmari 🙂
    Eu nu am curatat merele,doar le-am taiat ,marunzit.
    Seara buna si voua,Maryanne 🙂

Lasă un răspuns

