O Duminică frumoasă

Soare si cald si in curte semiumbra.Marul incarcat cu  merele  lui de  vara sta cu crengile  pana la  pamant.Incep sa se inroseasca.Frunzele sunt sanatoase,nu cad galbene ca in alti ani,l-am stropit la timp cu tot ce trebuia.Acum mai ramane sa se coaca si sa fac otet de mere.

Otetul de mere,Doamneee,cat am avut si doar de 3  sau 4 ori ,de curand ,am inceput sa-mi limpezesc parul cu el.Pana acum foloseam balsam care-i unsuros.Imi ramanea si pe gat si spate, de la clatirea cu balsam ,un fel de grasime, nu-mi  placea,dar asa fac de ceva vreme,mai exact de cand m–am intors din America unde am vazut la nepoata mea.

Ei,bine,otetul de mere... AICI ESTE RETETA ce alt produs natural ar putea fi mai  bun pentru par?!Imi aplec capul in ligheanul in care am pus apa calda si 100 ml de otet de mere si stau cateva secunde cu tot  parul in solutie,il invartesc,fac miscari din gat,iau cu mana si arunc pe ceafa,pe  frunte,sa ajunga peste tot.Apoi storc parul si-l bag in prosop.

La final il usuc cu feonul stand aplecata cu parul peste frunte,care curge siroaie, de jur imprejurul capului si-l usuc.

In final este vaporos,moale,placut la atingere si simt ca este curat,aproape ca scartie ca farfuria pe care-ti aluneci un deget dupa  spalare. Si,cel mai important,nu s emai rupe,nu mai adun dupa  mine pumn de  par cum mi se intampla de  ceva vreme de credeam ca  o sa  chelesc.Deci,este incredibil,nu mi se mai rupe si nu-mi mai  cade parul si daca dupa balsam ramanea incurcat de ma chinuiam sa-l descalcesc pe  alocuri,acum este ca apa raului,fiecare molecula/fir,cu drumul  lui .

Da.Asa fac de cateva saptamani si sunt incantata de metoda si produs.De unde  pana acum trebuia sa-l bigudez,sa stau 10 ore cu bigudiurile pe cap acum dupa uscare este matasea naturala de culoarea dorita,straluceste in soare si il simt usor si  placut.Il adun in varful capului,fac o  bucla cu elastice colorate,tund bretonul pe frunte pana la jumatate si plec asa in oras.Si-mi place cum arat.O…ce  tanara ma simt!!!!

Mai incolo butoaiele cu apa de  ploaie sunt pline ochi,galetile la fel.Iau  peturile goale si le umplu,merg pe la toate florile care nu-s  sau n-au stat in ploaie si le ud.Petuniile sunt minunate,asa de  multe intr-un loc,in ferestre,in fata treptelor de la bucatarie catre curte,pe  stalp,pe sforile de  rufe,in gardul curtii cainilor,peste tot unde ma intorc numai flori.Leandrul sta sa plezneasca de frumusetea bobocilor.Ciresul l-am cules.13  borcane mari de compot si restulle-am mancat zilnic ,o vreme .O parte din visine culese mi-au dat 12 borcanele de  compot.Visinul este incarcat,inca.Voi face dulceata din ele dar si un strudel asa cum facea mama mea.Vad cat de  des este accesata pagina/postarea cu strudelul cu visine.Este cel mai gustos strudel,dupa parerea mea.

Tufa de zmeura,acea zmeura de langa gardul curtii cainilor este uriasa.Nu am mai legat-o ,adunat-o cu sarme ca altadata ca sa nu se maneze,am stropit-o   la  timp   impotriva manei,acum este incarcata de fructe.Este o zmeura speciala.Din fiecare fir ies ramuri laterale incarcate cu flori si fructe care apoi atarna.Boabele sunt mari,mai mari decat alunele,ceva ce n-am mai vazut la alt soi de zmeura.

Ridic ochii din computer si vad petuniile inalte de 70 cm si pline de flori,pe afara,iar inauntru cele doua craciunite,poinsetia,care inca sunt rosii dar acum incep sa creasca ramuri noi,frunze verzi.Le dau ingrasamant.

Scriu aceasta postare fiindca sunt atat de  bucuroasa,fiindca ploile par sa ne  lase in pace,natura se zvanta si totul arata ca-n Rai.Apoi ies pe balansoar,sau fac flotari si genuflexiuni,ma  misc,ma duc prin gradina sa nu  le fie urat plantelor fara mine,le iubesc pe  toate,iubesc viata si sunt multumita.Multumesc ,Doamne ,pentru tot ce mi-ai dat!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Acum,la  ora 4 pm bate piatra  .Si cu ea ne obisnim si ne revenim.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la O Duminică frumoasă

  1. Pingback: De ce nu vor romanii sa isi paraseasca casele? « Hai ca se poate!

  2. zincabeiu zice:

    Imi amintesc, in copilarie, ne limpezeam parul cu otet.Nu era de mere, dar era tot atat de bun. Ma bucur ca esti intr-o stare de spirit …de duminica.
    Lasa ploaia sa ploua, ca asta-i rostul ei.Atata timp cat nu ne devine dusman(ca-n Moldova)…

  3. Elisa zice:

    Zinca,
    da,o las ,parca si plantele s-au obisnuit stii cum este cu obisnuinta.Ma gandesc ce-oi face cand incepe seceta,hahaha!
    Asa este,stiam astea si catealtele nu stim insa nu prea lefolosim,mai greu sa ne intoarcem labine fiindca binele aparent inseamna progres,nu?Off,of,of 😀

  4. , Elise,
    Imi place de mor starea ta !!
    Se cunoaste ca vii dintr-o alta lume!!
    M-ai contaminat. Si eu am avut parte de opt zile speciale, cu mult sport si multe drumetii. N-am fost prea consecventa , cand am ajuns acasa, dar tu ma stimulezi!
    O seara frumoasa!

  5. Elisa zice:

    Gina,
    nu draga,nu de curand am fost acolo ci demult.Starea mea de azi este de la faptul ca n-a mai plouat o zi,hahaha si fiindca am ce sa va impartasesc.Cand nu am ce sa va spun sunt de-a-dreptul bosumflata 😀
    Draga mea,de ce sa nu ne bucuram de ceea ce avem,de cum gandim,de micile insule pe care sufletul si mintea noastra le populeaza?Ce poate fi mai bun decat acum in restul vietii noastre,ha?Clipa.Asta este ceea ce avem.S-o traim cu drag si dragoste 🙂

  6. anca zice:

    ce ma bucura starea ta de spirit! am facut azi plaja in gradina vecinilor.s-a retras apa,castravetii sunt o multime si restul plantelor,arata bine,atat cat ma pricep eu 😉
    sanatate sa avem ca restul le ducem noi pe toate!

  7. gina zice:

    O saptamana frumoasa cel putin cum a fost duminica:)
    Sper ca ti-a trecut iritatia de pe maini si ca ai depistat si cauza.
    Mi-a fost dor de tine si acum citesc ce s-a mai intamplat cat am lipsit 🙂

  8. Elisa zice:

    Buna dimineata dragi prieteni !

    Anca,Doamneeee,ce-a fost aseara????Potop.Acum iar este cald si soare dar nu pot sa sap in gradina si eu stiu ca la ardei daca-i sapi mai des se fac maibine radacinile,insa este mocirla,nu pot intra cu sapa,abia de-am pus niste ingrasamant.
    Doamne ajuta sa fim sanatosi 🙂

    Gina,
    usor usor va trece,este de fapt o arsura,asa simt,ma strange pielea si ma ung cu ceva ce i-a dat farmacista.
    Saptamana asta nu am nimic in plan,de fapt de cand cu vremea asta nu mai imi fac planuri, poate ca tre’sa culeg o parte din visine,sa vad sa nu se crape/strice de la ploi si sa pun de dulceata.In rest…deja ma gandesc tot timpul la copii,le doresc sa li se implineasca ce isi propun,sa fie bine si iaca…acusi-acusi este august aici 🙂

  9. mona zice:

    Elisa, otetul de mere din comert e bun pt. limpezit ?Am luat si eu din ala cu miere.

  10. Elisa zice:

    Sigur,draga mea,este bun si acela.Dar,lacasa cum aveti voi este simplu sa pui un recipient opac cu mere maruntite si apa sa fermenteze si apoi dupa reteta sa faci si tu sa aveti la iarna facut de tine,este asa detonic sa folosesc ceva facut de mine….nici nu-ti inchipui!
    Dar,pana se face otetul tau poti folosi din comert,incearca,vei fi multumita.
    Eu stiu si delimpezire cu zeama de urzica insa am folosit/baut atata de multa incat nu-mi mai vine sa folosesc sipentru par,desi stiu ca-i foarte benefic.Poate mai incolo….
    Te pup,Mona,multam de comentariu,ma bucur lacomentariile voastre ca si cand vine postarita si-mi aduce….nu,nu pensia,o scrisoare de la cei dragi 😀

  11. Pingback: SIRETUL PRUTUL SI DUNAREA SUNT PRINCIPALII VINOVATI « Hai ca se poate!

  12. Pingback: André Lhote, sculptor si pictor francez (5 iulie 1885 – 25 ianuarie 1962) « my heart to your heart

  13. Pingback: E nevoie de voluntari pentru construirea digului din Galati « Supravietuitor's Blog

  14. Calina zice:

    Buna seara,d-na ELISA! nu mai postati poze cu gradina sa vad rdak s-au copt rosiile? mazarea ati recoltat-o? ardeii cum mai arata? astept poze! va rog!

  15. Elisa zice:

    Calina,
    bine-ai venit,draga 🙂
    Se vede ca te uiti numai la poze fiindca eu am tot spus si in postari si in comentarii cum ca nu mai am aparat de fotografiat,s-a stricat,d’aia nu mai pun poze.Sunt si eu tare trista pe acest motiv insa daca mi-as lua acum,poate pana plec la copii o sa se strice iara si asa o sa-mi cumpar atunci ca acolo am ce poza 😛

    Ce sa-ti spun?Rosiile nu-s ca anul trecut,nu toate.Unele,alea inima de bou,cateva fire au patlagelele mari si vreo 5 pe fir,cele americane,acelea rotunde si mici ca nucile sunt facute,astept sa se coaca,cele lungi au ceva fructe pe ele dar nu foarte mari,cele gigantice,soi nou la prima inflorescenta au doar cateva fire fructe,a dat grindina cand erau in floare si le-a rupt florile,iar cele mari-mari de Timisoara sunt mici-mici si crapate gogonelele,de la atatea ploi.
    Cam asta-i cu rosiile,ma tot uit sa nu se maneze,sa le stropesc la timp,le tot copilesc,le tot leg ca-s cat mine de mari.
    Ardeii,doar cei de Timisoara,aia galbeni pe care eu ii coc au cate-un ardei mare,ceilalti incep si ei sa aiba fructe dar mai mici.
    Deci,nu,la mine nu se coc asa devreme,poate pe 15 iulie,anul trecut am avut pe15 dar acum daca tot ploua nu cred.
    In rest,castravetii sunt cat mine de mari insa au doar flori masculine.Dovleceii am multi de tot,sotul meui nu mai vrea nimic cu dovlecel,hahaha…doar pane si ciuispais=ciulama 😛 Fasolea oloaga am cules de 3 ori si azi am facut o mancare felul II,ceapa mi se strica de atata apa,usturoiul l-am sapat azi,ca asa mi-a zis al meu sa misc pamantiul de langa el ca se face mucegai si acolo….
    Cat priveste mazarea am cules enorm de multa,am pus in congelator destula,mai este dar o las sa se coaca sau sa putrezeasca,depinde de vreme,de ploi 😦
    Acum sunt fructele,visinele azi am cules de dulceata,zmeura este de cules dar o las pe maine,capsunii incep iar sa se coaca si fac fructe enorme de data asta,de la ploi,fireste…si asa…cam asta 🙂

  16. Pingback: Constantin Tănase (5 iulie 1880 – 29 august 1945) « Supravietuitor's Blog

  17. mona zice:

    Elisa mersi pentru sfaturi!Eu stii cu ce imi mai limpezesc parul vara?Fierb urzici cu frunze de nuc si dupa ce ma clatesc de clabuci, imi torn infuzia asta in apa de clatit si stau cit pot cu capul in ea 1-3-5 minute, dupa care clatesc iar.Intareste radacina parului si-i da o culoare interesanta.De asemenea foarte buna ar fi infuzia din coaja de mesteacan.Foloseam asa ceva acum multi multi ani.Din pacate acum nici sampon cu mesteacan nu prea se mai gaseste, numai foarte rar pe la vreo farmacie naturista.
    Te pup si eu si chiar daca nu scriu in fiecare zi , poti fi sigura ca intru in fiecare zi sa citesc ce ai scris!Parca imi lipseste ceva daca nu intru sa vad ce mai e nou la tine!

  18. Elisa zice:

    Mona,
    da,de urzici sifrunze de nuc am auzit si eu dar nu am folosit.Eu am parul culoarea alunei si n-as vrea sa mi-l inchida frunzele de nuc,dar la iarna,…stii cumva cum sa pastrez frunzele de nuc si daca uscate au acelasi efect pentru par ca si crude?Caci la iarna as putea incerca,daca nu-mi place culoarea pun caciula 🙂
    Ce fain era samponul acela din oua,era la pernite de unica folosinta,mai stii???Imi placea tare mult.Am auzit ca poti sa-ti speli parul cu un simplu galbenus de ou,este adevarat,ai incercat?
    Te pup si eu si da,intru si eu la voi in locul de iubit….animalutele 🙂

  19. Pingback: Despre efectul dăunător al alcoolului « Ioan Usca

  20. anca zice:

    buna dimineata!
    interesante sfaturile voastre,ar trebui sa incerc si eu cu otetul de mere,pare o idee buna.
    ieri iar a plouat torential si daaaaaaaa,m-a prins pe drum.umbrela a fost cam degeaba!
    o zi frumoasa tuturor!

  21. mona zice:

    Elisa, frunzele de nuc pentru iarna eu le usc in manunchi atirnate in jos si le pastrez in camara.Mai pun si prin dulapuri, invelite in saculeti de pinza sau in pungi de hirtie;au efect antimolii.Sunt la fel de bune si uscate pentru spalat pe cap si urzicile la fel.Daaaa imi amintesc de samponul la pernite, BOB parca se chema si era de mai multe feluri.Era f.bun si samponul cu ou si mai era ceva sampon bun contra matretei cu gudron, facut de GEROVITAL.N-am incercat sa ma spal cu ou.Pare interesanta ideea.Ce cosmetice faine si bune am avut…. si ce avem acuma….

  22. Elisa zice:

    Buna sa va fie inima,dragelemele 🙂
    Azi m-am trezit mai tarziu ca nu am adormit asnoapte decat dupa 2 si nu am mai stat la computer la cafea ca am avut treaba,am scris la „Calendarul lucrarilor in gradina mea ”
    Anca,
    sper sa scapam de ploaie macar inca o zi 🙂 De ce sa nu incerci? Se gaseste la magazinele naturiste din acela bun,asa cred.
    Sper ca te-ai adapostit deploaie ca nu erai in padure 😆 Ai grija,stii cum se zice…cine raceste vara….hahaha!

    Mona,
    chiar azi o sa culeg frunze de nuc si le pun in camera de uscat frunze,aia nelocuita de noi…. 🙂
    Da,dar uite cum incet,incet ne intoarcem la natura,apreciem produsele naturale si nu chimicalele,macar ceea ce intra in contact cu corpul nostru,caci rufele tot cu Ariel le spal,nu stiu altceva ecologic 🙂

  23. Mirela zice:

    Traiasca S O A R E L E !
    Sa nu mai ploua, gata! Apa mai gasim noi, soarele nu e asa de rau, putem sa stam la umbra, iar daca se usuca ceva, se usuca…dar cand ploile isi fac de cap si viiturile iau om cu casa si animal cu tot, nu cred ca mai poate cineva sa faca ceva.
    Asa ca, sa nu mai cerem ploaie, a fost destul! Gata! 😉
    Te felicit ca stii sa apreciezi o si cu SOARE! 🙂
    O vara insorita in continuare si numai bine! 😛

  24. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Imagini senine și flori în balcoanele mele

  25. cand povestesti cum iti arata gradina mi se usca gura de pofta sa vad si eu … a naibii aparat de pozat, nu se putea strica iarna ?… nu acuma cand e mai palpitant!

  26. Elisa zice:

    Off.Laura,dac-ai stii cat mi-sio de nacajita din asta!!!
    Acum chiar arata bine si am invinetit rosiile cu piatra vanata fiindca am citit peste tot ca-i mana sim-am speriat si fiindca am prins un culoar fara ploaie,nu stiu cat dar am pus nitel aracet si deja s-a uscat asa ca sper ca-i bine.Si ceapa si-a revenit,aia rosie de rasad sta in picioare iar ardeii,de cand le-am dat ingrasamant-aka gainat- parca s-au inzdravenit frumos.Am decules insa ii mai las sa se ingrase „”””
    Draga mea,ce sa-ti spun,sunt multumita,stii cum se spune cu nemultumitul,asa ca io-s multumita cu cat avem ca pentru 2 guri…din care un amai si pleaca…sanatosi sa fim.
    Stii ceva,mi-e frica sa nu-mi iau acum si sa-l stric iar pana plec ca-i destul de scump 😦
    Daca as fi rea as zice ca din cauza celor care mi-au tot facut observatii ca nu-s clare detaliile si am tot focalizat si de 20 de ori pentru o poza fiindca nu focaliza si asa s-a terminat,dar nu-s rea si nu zic.Cate-o poza mai iesea cu claritatea indoielnica insa majoritatea… 🙂
    Asa ca acum ma uit la voi,puneti voi zilnic poze,la toate culturile si eu sa ma bucur de ele 🙂

  27. Elisa zice:

    Mirela,
    ah,ce bine cand e soare!!! Vezi ca acum,cand este rara,apreciem,altfel ne-am vaieta ca nu mai putem de cald 🙂
    Si eu iti doresc o vara frumoasa si vacanta placuta fetitei tale dragi 🙂

Lasă un răspuns

