Dovlecel fâşii-fâşii

Pentru ca salata de fructe sa fie pe gusturile cele mai fine trebuie sa taiem dovlecelul,merele si perele in fasii subtiri cu un cutit special ,acela cu care curatam morcovii.Altfel nici sa nu incercati.

dovlecelul sa arate  cam asa,decupat la capete si necuratit de coaja fiindca in coaja se gasesc vitamine.Se tine pe lungimea mainii si cu dreapta se actioneaza de la varfurile degetelor la baza mainii,repede,una dupa alta,miscarile,feliile nu trebuie sa iasa la fel de lungi sau de groase. Nu arunc nimic din dovlecel,n-are semintele mari si miezul il rad deasemenea. rasucesc dovlecelul ca sa-l iau de la muchia .Dar si perele si merele le razuiesc tot cu acest cutitastfel ca pot papa si copilasii mici fara dinti aceasta salata,dar si cei care asteapta dinti noi de la vre-un tehnician dentar.Fireste ca merele si perele cu coaja cu tot,doar spalate bine,bine.Eu nu prea arunc la gunoi multe ramasite ca-s rea de paguba asa ca si lamaia dupa ce o storc o scobesc cu furculita si iese toata pulpa.Veti zice ca adopt solutii de criza insa asa sunt si am fost eu dintotdeauna Incercati numai sa vedeti cata zeama mai curge dupa ce sfredeliti in interiorul lamaii cu furculita.Am si pahar din acela de stors mecanic dar nu-mi place sa-l folosesc ca ramane multa zeama pe el.

Dupa ce-m pus tot ce trebuie(azi am pus o lamaie intreaga,dupa gust ) iau 2 furculite si incep sa amestec usor,usor din afara spre inauntrul bolului pe o directie apoi schimb directia de amestecat cu una perpendiculara.Intre timp mireasma de fructe imi imbata simtul mirosului.Ati mirosit vreo data o salata de fructe fara adausuri de grasimi si lactate?Sa o faceti si sa vedeti cat de puternica este mireasma si ce pofta iti face s-o mananci.Apoi o lasam un pic la rece sa se intrepatrunda gusturile si le-o servim celor dragi,copiilor si parintilor nostri si celor care apar pe neasteptate in casa.

Incercati si cu dovlecel,nu mai fiti reticenti.Ce va costa sa incercati o data si daca nu v-o placea…nu o mai repetati.Sunt atat de sigura ca o sa va placa.Si nu mai consumati legumele prajite in ulei cand ele sunt atat de gustoase crude.De exemplu conopida.Ati mancat conopida cruda?Dar ridichi?Ei,bine,conopida cruda este ca si ridichile la textura .Doar cartofi cruzi n-am gustat inca dar poate incerc odata si-o data  .

In salata de azi(6) am pus kiwi,portocala,rodie,mere,para,dovlecel,lamaie,miere de albine si un capacel de coniac.Hmm,e duminica.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, utile și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Dovlecel fâşii-fâşii

  1. Mirela zice:

    Foarte bună salată! Încă nu am pus dovlecel, dar voi adăuga.
    Ieri am făcut shake de banane, (pe lângă alte băuturi alese, că a fost ziua mamei mele și am pregătit mai multe cocktailuri, inclusiv șampanizate!) O parte din bananele coapte bine le-am mixat cu lapte, dar mie nu îmi place laptele, așa că jumătate le-am amestecat cu kiwi mixat, suc de portocale, clementine și lămâi. Foarte reconfortant, simplu și bun.
    Urmează dovlecelul! Întrebare: crezi că e bine dacă adaug și ananas din conservă în salata de fructe? Am cumpărat câteva cutii, sunt foarte ieftine față de ananasul crud, care nu întotdeauna e bun, trebuie să-l nimerești. Mulțumesc! O săptămână frumoasă!

  2. Elisa zice:

    Mirela,
    La multi ani mamei tale!Sa fie sanatoasa!
    Sigur ca-i fain asa mixate,folosesti si sucul si pulpa.O sa fac si eu asa dupa ce m-oi plictisi de salata.
    Cat despre ananas eu intotdeauna am nimerit bun,uneori nu era galben pe dinafara insa era galben pe dinauntru si fain.Si la conserva e bun si da,poti adauga orice fruct,cu cat mai multe si mai parfumate cu atat mai bine.La noi cu 6 lei este un ananas si-l folosesc la 2 salate.Imi place mult de tot .Conserva nu cred ca-i mai ieftina fiindca echivaleaza cam 2 conserve la un fruct crud,ca si cantitate :).
    Multumesc,Mirela si Duminica fericita tie si familiei tale!

  3. starsgates zice:

    Elisa, merci. Am făcut salata cu dovlecel cu tot.:)
    Sigur Codrin ştie că n- am pus.;)
    A mâncat aproape tot singur. I-a plăcut mult de tot.:)

  4. Elisa zice:

    Starsgates,
    intelegi de ce nu ma mir?Normal ca-i place daca-i buna 😀 Eu de cand am inventat-o nu mai pot sa fac fara dovlecel,ii da acel ceva deosebit,daca nu stii ce-ai pus in ea n-ai de unde sa afli ca este dovlecelul.Ha!Ce ma bucur 🙂 😛

  5. Shari zice:

    Elisa, fa-mi o vizita 😀

  6. Elisa zice:

    Multumesc Shari.Te pup.

  7. gina zice:

    Am sa incerc cu dovlecel 🙂 🙂 , dar acum suntem la salate din legume 😀 pacat ca mai mancam si mancare 😦
    Spui ca faci o cura, nu am inteles de care de „vitamine” sau de slabit.
    La noi la PLUS erau perne 😦 nu mai aveau ce cautam eu in schimb o tava de teflon mare pe care nu am luat-o cand am vazut-o 😦

  8. Elisa zice:

    Gina,
    cura e un fel de-a spune fiindca nu trece zi fara sa fac o salata,ieri am facut de legume cu putine fructe azi am facut de mere+telina+sfecla rosie+banana si tot asa nu trece o zi fara salata,o masa de salata de cruditati.Dar de slabit nici nu vreau sa slabesc,vorba Marianei Mihut(pe care-am vazut-o aseara la Profesionistii:toata copilaria mea eram o slabanoaga,bunica mea isi facea griji ca de slaba ce sunt nu ma va placea nimeni,hahahahah.Am citat din memorie dar si eu la fel eram slaba pana acum vreo cativa ani si oricat mancam nu se prindea nimic de mine,asa ca acum imi iau revansa 😀
    Cine-a zis ca vrea sa slabeasca??? 🙂

    Draga mea,sper ca vei prelua leapsa,sper,te rog si astept 🙂

Lasă un răspuns

