Tot de 8 MARTIE

Cum ar fi sa ajungi acasa de la servici si sa nu-ti gasesti nevasta invartindu-se pe langa aragaz?Urat,din punctulvostru  de vedere.Si fiindca eu nu vreau sa fac urat chiar de ziua femeii am gatit ceva frantuzesc.Nu stiu cum se numeste, n-am inteles ,insa am adaptat reteta la post,fara branza in piure si cu conopida in piure. Sper ca in acest fel o sa ma ierte barbatii din blogroll si cei vizitatori ca in ultimele zile nu m-am gandit si  la ei.Uite ca acum m-am gandit si am si actionat,asa de ziua femeii.

Pentru Vania, Adi Hadean, Adrian Voicu , Al 2-lea,Vlad Petreanu,Bradut Florescu,Dorin Tudoran,Codeus , Creve ,Gradina lui Huni, Dono, Imperator travel,Sutu,Ninu,Mihai Bendeac, Mos Califar, Mordechai, Nenea  Cosmos ,Nea Costache,Neuronu,Nandos , Groparu, Oedip, Pe surse,Chinezu,Radul,Turambar,VatiClanul Papal, Viorel Gaita,Yoyolino .

Dar si pentru Constantin,Stefan din Italia,SuKaRiT ,Dumi si Radu care a venit de curand  am o reteta usor de facut . Doua cepe tocate si inmuiate in ulei de masline cateva minute iar dupa vreo 8 minute, amestecand in tigaie, se adauga si ciupercile taiate mare-1/2 kg –  si un ardei iute.Nu se pune capac ci se amesteca prin intoarcere a partii de dedesubt spre suprafata. In acest moment cartofii curatiti si intregi sunt deja pe jumatate fierti in apa cu sare  si se introduce in oala si o conopida Dupa ce sunt si ciupercile pe jumatate moi,adica dupa cca.15 minute se adauga un paharel de vin rosu si se mai amesteca pana scade,dar fara capac.La sfarsit se adauga cativa catei de usturoi si marar verde tocat si se rastoarna intr-un vas de yena pentru cuptor. Acum trecem la cartofi si cu telul facem cartofii spuma,cu un pic de margarina(ca-i post,altfel cu unt) iar apoi adaugam si conopida si mixam mai departe pana se face o spuma-crema faina.Mai adaugam si frunze de patrunjel Acum rasturnam piureul de cartofi cu conopida peste ciuperci in vasul pentru cuptor  si introducem  la 220 de grade cam 10 minute Am stropit cu ulei de masline.Si a fost foarte bun si m-a laudat si sotul meu. A…nu se vad bine decat ardeii? Ei,vreti sa fie si aspectuasa,nu-i destul ca-i gustoasa?Dar ce ziceti de ardeii mei americani?Sunt grozavi murati. Acum ma duc sa caut denumirea. mancarii .Trebuie sa aiba un nume.Pofta mare!

Acest articol a fost publicat în Retetele mele, Sarbatorim și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Tot de 8 MARTIE

  1. Vania zice:

    Mulţumesc, chiar eram după o ţuică şi mă gândeam ce să halesc…

  2. Elisa zice:

    Vania,
    tot eu sunt datoare asa ca nu ai pentru ce sa-mi multumesti,ori zici de mancare 😉 😆

  3. nandos zice:

    Da, deci am luat un colt de paine in mana si musc din el – ma uit la ecran, musc din el – ma uit la ecran. Foarte, foarte bun. Sarumana! 😉 LMA

  4. Săru’ mâna pentru masă! 🙂
    Facem schimb de haleală? Numai bine să aveţi! 🙂

  5. Creve zice:

    Acum mă duc să mănânc. Poza asta mi-a deschis apetitul 🙂

  6. Nea Costache zice:

    Mna, mna, mna, ce bun a fooost! Sarut mana pentru masaaa!
    La multi ani de 8 Martie!

  7. Elisa zice:

    Nandos,
    paine cu cartofi? Nu stiu de ce am impresia ca te-ai ales doar cu paine 😀 Sa stii ca se face repede,cel mult o ora 🙂
    Multumesc .La multi ani pentru doamnele si domnisoarele tale!

    Nelinistitu
    sa-ti fie de bine! Cu o pulpita alaturi sau cu snitelele tale merge si fara paine 😆

    Creve,
    pofta buna si petrecere frumoasa de ziua femeii! Mancarea asta merge ca o surpriza pentru doamne 🙂 asta daca esti obisnuit cu bucatareala

    Sa-ti fie de bine,Nea Costache 🙂 Sa stii ca-i mai mult gustoasa decat aspectuoasa(ceea ce se si vede,hahaha! )
    Multumesc de urare.La multi ani doamnelor si domnisoarelor!

  8. Pingback: Lecturile Nataşei « Ioan Usca

  9. huni zice:

    Mersi Elisa, dar nu m-am (ne-am) suparat, ca dara avem restul zilelor din an pentru noi :D. Ok, lasand gluma la o parte, masa pregatita arata intr-adevar foarte gustos, nici nu iti dai seama ce rau imi pare acum ca nu am avut un mic dejun mai consistent, ca mai e mult pana pranz si eu deja salivez pe aici…

  10. gina zice:

    Daca tine post cred si eu ca te-a laudat… altfel te intreba unde e carnita.
    Astazi il astepti cu mucenici si cu paharutele? Sau moda cu paharutele e numai la moldoveni ca de aia probabil ca fac ei sfintisorii copti si nu fierti ca sa-i inmoiae cu vin sau tuica :))

  11. zincabeiu zice:

    Cel mai bun cadou pentru toti domnii care te viziteaza; te-ai gandit bine, Elisa. Sensibilitatea barbatilor la mancare buna , gustoasa, aspectoasa si… multa este cunoscuta inca din vremuri ancestrale,ha,ha,ha. Si le influenteaza radicat si filosofia asupra existentei.

  12. Elisa zice:

    Buna seara dragilor !
    Infrigurata la propriu,inghetata bocna,intoarsa ca de la Polul Nord va voi raspunde maine.Scuzele mele 😦

  13. Fla zice:

    Buna seara doamna Elisa,

    Super reteta, condimentata cu un pic de ironie!! Ma ingrijorasem, azi, vazand ca lipsiti din lumea virtuala.
    Am primit cele doua MINUNATII.Magnolia stellata!

  14. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,cred ca toti barbatii au salivat la mancarurile tale.
    Daca n-as fi satula si daca nu m-ar durea fierea,cred ca as saliva si eu. 🙂
    Noapte buna!

  15. Elisa zice:

    Huni,
    ei,cand te-ai intors acasa de la servici ai gasit mancarica cea buna si calda si ce bine a fost!!! 😀

    Gina,
    draga mea,portia lui nu am pozat-o caci,desigur, avea si o pulpa de toata…rumeneala alaturi.Da,sper ca nu ai uitat ca al meu are diabet si eu nu uit sa-i pun in farfurie zilnic cate-o bucata de …proteine .
    Nu,nu am facut sfinti(asa ii numea mama mea ) fiindca am fost la Brasov,am aplicat pentru pasaport insa am mancat unul acolo.Iar,asta cu paharele nu se aplica la noi,este doar o legenda 🙂

    Dumi,
    superbe flori iar melodia m-a lovit drept in inima 😀
    Pe unde mai esti?Sper ca nu in Italia… 😦

    Zinca,
    darga mea,pentru care dintre noi mancarea nu este …existentiala,ha? Sa fim serioase…ieri am fomat fiindca nu mi-am luat ceva la pachet si ce era de mancare eu nu puteam manca si astefel,ieri a fost pentru mine o zi cam trista,desi am rezolvat si apoi am si vizitat ceea ce mi-am propus.

    Fla,
    sa nu te mai ingrijorezi decat cand voi lipsi 3 zile la rand fara sa comunic nimic si nici atunci…cu totii suntem datori cu o moarte.
    Sper sa pozezi minunatele cand sunt inflorite la maxim… 🙂

    Draga Gabi,
    pe tine chiar te doare fierea?Scoate-o afara,este asa de simplu…sora mea a facut de curand asta si se simte bine.E pacat sa suferi atata cand exista alternativa 🙂

  16. oedip zice:

    Merci de invitatie si reteta insa cred ca 95% din ingriedentele bagate de tine in retete mie nu-mi plac. Am totusi un plus fata de descriere 😛 :
    Io sunt „bucatarul” familiei. Tot ce se intimpla in bucatarie: de la cafea pana la spalatul vaselor (evident si mincarea) este treaba mea personala… 😉

  17. Elisa zice:

    Oedip,
    1.sunt asa de impresionata ca nu pot sa descriu si asta fiindca era ultimul,dar ultimul lucru la care sa ma astept,acela ca tu sa reaactionezi..
    2.dar nu am uitat ca tu esti printre primii din blogosfera care mi-au intins o mana si m-am simtit acceptata,ceea ce nu era putin lucru.
    3.multumesc pentru plusul de la descriere,asa ma mai joc si eu ca sa nu para reteta prea tehnica… 🙂
    4. am vazut cum o facea cineva la TV si am notat doar ingredientele.Mai era si branza in piureul de cartofi pe care eu am schimbat-o cu conopida,fiind post.
    Si multe,multe multumiri pentru raspuns.
    Tot mai semeni cu copilu’ meu? :)))))))

  18. Turambar zice:

    🙂 Txs, doamna. Mi s-a facut foame 🙂

  19. Elisa zice:

    Turambar,
    pofteste la masa,mai este loc,sunt mai multe locuri si-s bucuroasa de musafiri 🙂

Lasă un comentariu