De la capătul lumii

Si lumea se vede altfel.Incepand cu boarding in Sibiu unde ma pierdeam printre  etnicii germani care traind in Munich(unii) isi duceau bunica din Sibiu sa le faca nepotilor zacusca si compoturi pe iarna si regasindu-ma in Singapore printre tufele si aranjamentele ,splendid dispuse peste tot, de orhidee,imbatandu-ma cu parfum  de orhidee in loc de mirosul vreunui spray deosebit.Si bucurandu-ma de ospitalitatea singaporenilor atat de mult incat nu  doar informatia ceruta era dusa pana la capat,capatul fiind acolo si atunci unde si cand eu intelegeam ,dar si mai mult,fiind ziua Singaporelui,adica 45 de ani de independenta,am fost aleasa sa le primesc distinctia, oferita unor calatori ,de ziua lor.Superb si incantator,iar oboseala in cele doua zile de calatorie nu am simtit.Bucuria este antidotul oboselii,al stresului si al tristetii.Bucurati-va,zice si in Fericirile dar si in Oda bucuriei.

Stiati ca in Singapore este interzis sa te besesti?Da,se ia amenda.Nici guma nu ai voie sa mesteci.Curatenia este impecabila,praful nu exista.

De cateva zile astept sa se depuna praful pe aici  ,pe la ai mei acasa , insa astept degeaba.Mainile mele pe  care acasa la mine trebuia sa le spal de 7 ori pe zi,pe putin si sa le frec cu lamaie  aici,orice as face nu se murdaresc.Aici murdaria este curata ,paradoxal.Fiindca vantul bate,nisip este destul.

O fi nisip insa eu cat am umblat prin oras am vazut numai verde,parcuri si paduri de o parte si de alta a drumurilor,iar despre drumuri spun doar ca pe ele plutesti.

E o alta lume,preocupata de tot felul de probleme cotidiene si de cum sa-si petreaca mai eficient si placut timpul liber.E o lume diferita de lumea mea,adica  strict a mea,de acasa.Fara nervi,fara tonuri ridicate,calma si intelegatoare.Normala.Asa mi se pare ca este normal sa traiesti.

Sunt bucuroasa.Si emotionata, caci,se apropie sorocul.

Acest articol a fost publicat în Australia, Calatorii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la De la capătul lumii

  1. Stiam eu ca n-ai sa ne lasi de izbeliste 😀
    Bine c-ai ajuns cu bine!
    Oare cum o fi sa traiesti „fara nervi,fara tonuri ridicate,calma si intelegatoare”?
    Mai povesteste-ne!

  2. CARMEN zice:

    Bine ai aterizat Elisa! 🙂
    Ma bucur ca nu ne-ai uitat si asteptam noi reportaje de la fata locului!
    Pupicuri si copiilor tai :-*

  3. Mirela zice:

    Elisa, pe langa faptul ca ma bucur mult ca ai ajuns cu bine, ma bucur ca ne povestesti! DA. E o alta lume. La cativa km de granita, catre Vest, deja e o luma mai civilizata si MULT mai CURATA! Dar’ mite in Australia, unde spatiul e vast, gradinile si parcurile stralucesc de verdeata si curatenie, oamenii sunt fericiti, preocupati de calitatea vietii, nu de problemele specifice evului mediu sau mai departe, cum e la noi. Sa fie bine, iti doresc sa te bucuri de fiecare zi si de viitoarea nepotica! Abia astept sa ne spui despre gredinile, parcurile, plajele, copacii, frumusetea unei lumi curate si normale, unde are bucuria sa traiasca o parte din familia ta. 🙂

  4. Manole zice:

    Va tinem pumnii! Sanatate si venire cat mai usoara!
    Te pup, Eli!
    Si inca ceva, capatul lumii…e aici! Acolo e lumea! 🙂

  5. Alexandra zice:

    Buuuuna, Eliiiisaaa!! Ce bine ca avem vesti de la tine! Stiam de guma de mestecat in Singapore, de cealalta chestie insa nu!! Probabil ca era nasol pana sa apara legea, la mancarea lor condimentata!! Ar trebui si la noi sa apara o lege sa nu se mai manance atata ” rahat” ! Te pup !

  6. ilincaotgramesti zice:

    Te pupicesc, daca ma lasi, pe toate partile. Gata suntem surori. Multumesc de semn de viata „fata”! Ai grija ce mananci daca tot e cu amenda. Aici gura mea e pana la urechi. Poze, poze, poze… Fie-ti mila. Daca ne pui poze e ca si cum ne-ai fi luat acolo si pe noi.

    Soroc…O.K. Pai hai, ca eu m-am apucat sa caut modele de crosetat. Azi nu se mai poarta cred, dar eu sunt de parere ca nu sti prunc daca n-ai si-o vestuta ceva de la bunica. Si n-am modele, si nu stiu sfaturi, si nu prea sunt bunica atunci… Doamne ajuta! Ai grija sa-i spui fetei sa nu umble cu chilotei prin salon ca eu am nascut atat de repede baiatul incat nu ma puteam urca pe masa din cauza chilotilor pe care mi-a fost rusine sa-i dau jos „prea devreme”.

  7. ilincaotgramesti zice:

    erata ca nu sti=ca nu esti

  8. scorpio72 zice:

    elisa..bine ai ajuns acolo…ne bucuram ca ne tii la curent si mai asteptam vesti..bune
    te imbratisez cu drag..

  9. maryanne zice:

    Stiam ca o sa ne dai vesti.Te rugam ,si poze,e pacat sa nu le vedem,asa frumos povestesti cum e acolo.Si eu te pup cu mare drag!

  10. mona zice:

    Eliza bine ca ai ajuns cu bine!M-am gindit zilele astea la tine, ce curajoasa ai fost sa pleci singurica la capatul lumii!Eu nu m-as fi descurcat singura cred, printre atitea avioane!Asteptam sa ne mai povestesti, in limita timpului liber si binenteles sa ne pui si poze , sa vedem si noi minunatiile de pe-acolo!Te pupam cu drag!

  11. Elisa zice:

    Laura,
    Laura,
    e minunat sa traiesti fara nervi.Nervii de la noi de acasa sunt creati de televizor,de baselu &cnie si de neputinta de a face cva pentru disparitia acestei cauze,intelegi?

    Carmen,
    nu v-am uitat caci inca nu a venit minunea pe lume,mai tarziu nu mai promit….

    Mirela,
    se pare ca azi mergem la ocean caci dupa venirea pe lume a nepotelei mele cred ca va fi mai greu…o vreme 🙂

    Manole,
    asa o fi 🙂 dar lumea este unde esti tu-generic vorbind-,asta ca tot omu se crede buricul pamantului,hahaha!

    Alexa,
    ha,ha,ha,ha,ha!..am ras 2 minute 😛
    Da,dar legea ar trebui s-o faca boborul””” haha!

    Ilinca,
    credeai ca daca nu am spus inca nu am crosetat?Ha!You no know me 😛 M-am nascut cu croseta in dinti 😆
    Doua perechi de botosei ,o basca si o palarioara de soare sunt gata 🙂
    Facem cezariana ca-i mare copilutul si nu vrem sa sufere”efortul de a iesi in lume” 😀

    Scorpio72,
    multumesc,am ajuns si traiesc 🙂 vestea e ca am gasit 11 melci in ghiveciul cu lamai 🙂

    Maryanne,
    prin aeroport s-a luat un roman din Australia dupa mine sa-mi povesteasca viata lui si nu am pozat frumusetile.Pe aici doar din masina am pozat,iar poze de familie nu am pus nici acasa,nu pot hotari ,nu-s de capul meu,intelegi?

    Mona,
    timp am acum pana miercuri,joi ,apoi voi avea treaba multa,insa ramane si fiul meu in concediu si el,ca tata, are 5 zile libere si se interneaza impreuna,asa-i aici,minunat,nu cum e la noi ca al meu sot nu si-a vazut copilul decat dupa 3 zile 🙂
    Acum plecam la Oceanul Indian ca altfel va scriam mai multe.
    Va pup si eu 🙂

  12. Pingback: Întâlnire de gradul III | Ioan Usca

  13. maryanne zice:

    Poze cu imagini de acolo Eliza,nu cu familia.Dar lasa ca ai timp sa faci si poze.

  14. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, nu-mi vine sa cred ca esti la celalalt capat al lumii si totusi, atat de aproape de noi.
    Tot ce ne povestesti aici e asa de deosebit, multe nu le-am stiut pana acum.Nu mai am cuvinte decat sa-i doresc norei tale o nastere usoara si multa sanatate tuturor, bunico! :
    Asteptam vesti de la tine!
    Cu drag, Gabi.

  15. Pingback: Lady in Blue « my heart to your heart

  16. Pingback: Dar cu Baronul ce au avut? « Hai ca se poate!

  17. Pingback: Roberta Anastase şi reprezentanţi ai PDL au fost huiduiţi la ieşirea din cimitirul de la Ţebea « Supravietuitor's Blog

  18. Ma bucur ca ai ajuns cu bine.
    Ce as vrea sa calatoresc si eu asa de departe!
    Zile frumoase, iti doresc.

  19. Pingback: Împărăţia apelor I « World of Solitaire's Blog

  20. Elisa zice:

    Maryanne,
    nu am transferat inca poze pe computer :)Te imbratisez si spor la scoala fetitei tale!
    Gabi,
    paradoxal apropierile indeparteaza oamenii iar departarile ii apropie 🙂 Te imbratisez,Gabi draga 🙂

    Dana,
    multumesc frumos si voua o toamna de neuitat cu culorile ei minunate 🙂

  21. Pingback: Garcilaso | Ioan Usca

  22. Pingback: Luis Pastori (n. 1921) – Strada « Orfiv

  23. Pingback: 13 | Caius

  24. nd zice:

    Sa va mearga toate bine! Un gand bun de la cineva care citeste de multa vreme acest blog de suflet, si abia se hotarase sa puna niste intrebari!
    Revin cand veti fi disponibila, daca veti fi. Bucurati-va cat mai mult de cei dragi!

  25. Elisa zice:

    Hello,cum sa nu fiu disponibila?Precis ai citit comentariile mele din ultimele 2 saptamani inainte de plecare si te-ai speriat,ha?Pai,atunci eram in verva pregatirilor,sa nu uit ceva,sa ma concentrez numai pe ceva anume si primeam intrebari legate de primavara viitoare 😀 Deci,cum sa nu fi oprit cascada aia,in plus mai sunt oameni care nu recunosc ce au scris,hahahaha!nici cand le pui paste in fata 😀
    nd,ce te preocupa?poate nu cere amanare,deci zi-mi 🙂

  26. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Bucuria primei zile. De școală!

  27. nd zice:

    Da, era vorba despre acele comentarii! Preocuparea actuala (un pic in avans fata de vreme cred, deci probabil putea sa mai astepte intrebarea, dar ma agit eu ca o incepatoare ce sunt) este ierbicidarea de toamna, cu ierbicid complet. Cum se face? Stiu ca trebuie facuta cand ierburile de orice fel ar fi ele sunt in plina crestere, insa pe anumite portiuni din gradina, am ierbicidat deja in vara (ierbicid complet, marca Clinic), si nu a mai aparut mare lucru, dar nici clean in intregime nu e. Doar pe pamant am vazut ca nu se da cu ierbicid deoarece nu are efect. Ar trebui sa ierbicidez numai restul portiunilor, si pe asta sa o las asa pentru primavara?
    Si daca da, care ar fi succesiunea lucrarilor (ierbi apoi sapat etc…, si repetat in primavara, inainte de a planta)?

    Multumesc mult!
    Nu stiu ce va fi in gradina anul viitor, in afara de copacii deja existenti. Probabil doar o portiune mica cu legume, si in rest- gazon.
    E o suprafata maricica de teren si anul asta am cam pierdut lupta cu balariile. Sper ca macar anul viitor…

  28. zincabeiu zice:

    Draga mea, ma bucur mult pentru tine, pentru tot ce vei trai, vei descoperi si pentru zilele li8nistite pe care le traiesti.Lumea este mare, frumoasa, si tare diversa, desi oamenii sunt la fel si la Antipozi
    Emotiile nu te vor ocoli zilele viitoare.Chiar iti doresc sa fi tare emotionata.
    Sanatate nurorii tale si fetitei care se va naste.

  29. Pingback: De ce nu putem sa protestam impreuna? « Hai ca se poate!

  30. Pingback: Împărăţia apelor II « World of Solitaire's Blog

  31. Elisa zice:

    Zinca,
    sunt linistita in aparenta si in fapte fiindca in ganduri ,deocamdata ma tot agit ca este singur sotul meu si ,sincer,fiecare bucatura ce-o bag in gura ma gandesc ce bine i-ar prinde lui care este un mancau,hahaha (ma refer la mancarea gatita fiindca lui ii ste greu sa faca asta,dar o face).Eu,mie nu mi-e foame niciodata 🙂 Dar ,sper ca dupa aparitia copilei sa ma implic si cu gandul.

    ND,
    nu stiu despre erbicide si erbicidat aproape nmic,nu am facut asta niciodata.Doar ca am vazut la vecini care au stropit pirul la inceputul verii cand era de jumatate de metru si apoi la o saptamana s-a uscat.Voi vedea la primavara daca eficienta este de durata,oricum era o fasie inconjuratoare si nu a fost sapata,doar asa.
    Altceva,din pacate,nu stiu si despre aceasta operatie,cu drag as spune tot ce stiu insa…
    Iti doresc sa afli cum se face,sunt site-uri,poate gasesti,dar si oamenii care lucreaza sau au lucrat in agricultura,la fostul colectiv si ei stiu,daca mai traiesc 🙂 Succes mult cu noua ta gradina.
    Acum iti spun ce cred eu si ce as face eu…as sapa cu harletul adanc de 2 harlete si as scoate radacinile acelor buruieni,bineinteles daca nu este o suprafata prea mare fiindca este epuizant,mai ales daca nu ai mai lucrat pamantul vreodata.Si sa ramana bolovanii asa intregi,sa nu nivelezi terenul caci la iarna apa inghetata va lucra in ei.
    Apoi pui deasupra gunoi,iar la primavara sapi din nou doar un harlet in adancime si apoi nivelezi si faci ravase si semeni salata,spanac,arpagic si usturoi prima data,in martie daca se poate.
    Cam asa as face eu.

  32. Pingback: Prima zi de şcoală | Ioan Usca

  33. ghiocel07 zice:

    Ce mica e lumea. Tu acolo si noi aici. Dar am o nedumerire: sigur esti pe planeta Pamant?! Toate cele bune si prifita cat poti de timpul petrecut printre extraterestrii.

  34. Uffffffff, complicat. Reformulez, oricat de ciudat ar suna. Nu pot face ceva inainte sa apara, ca sa nu mai apara? Pe forumurile de la noi nu am gasit raspunsuri, iar in alte locuri inca nu am avut timp sa caut. Fostii/actualii agricultori de la noi au o sfanta solutie- sapa si iar sapa. In rest- ierbicidare selectiva, pe tipuri de culturi. O gradina asa-zis de frumusete (nu una care sa te ajute sa-ti castigi existenta) nu pare sa-i pasioneze…

    D-na Elisa, am incercat toamna trecuta ceea ce spuneti, dar terenul era nelucrat de ceva vreme, s-au dus balariile dar s-au imprastiat semintele, si din primavara pana recent m-am trezit c-o adevarata padure. Nu ati avut problema asta in gradina dvs.? Poate terenul era mai bun sau mai ingrijit.

    In iulie am ierbicidat experimental o portiune necultivata, cu o cantitate de cca 4-5 ori mai mare decat cea indicata, si asta a avut rezultat. Dar mi-e teama ca la primavara o iau de la capat. Si cum timpul nu-mi va permite sa ma ocup permanent de gradina (doar o zi-doua pe saptamana, in rest… ajutoare mai mult sau mai putin calificate), incerc sa gasesc o cale mai usoara. Daca din intamplare dati peste vreun link interesant…

    Cat despre legume… mai putin spanacul, le-am incercat deja anul asta (furand multe din sfaturile dvs. de pe blog, mai ales cele cu rosiile), cu un succes relativ, chiar bunisor as zice, avand in vedere ca gradina in cauza e pe lg. Capitala, intr-o zona unde n-a plouat serios din iunie (si de atunci, oarece stropi, 2-3 minute maxim, de 5 ori…).

  35. Offtopic- foarte multe ganduri bune pentru dvs. si familia de acolo, si nepotica in asteptare! Scuze daca am scris un mesaj foarte sec, cu gandul numai la ale mele…

  36. nonalina zice:

    Hello,Elisa!
    Iti mai aduci aminte,doamna?Ti-am urat sa devii bunica.Aflu acum ca deja astepti minunea .Te respect si ma bucur pentru tine.Ii urez norei tale nastere usoara.Bucura-te ,bucura-te,bucura-te ,buni-buni-bunico!Doamne ajuta!

  37. nonalina zice:

    Bunica-mi spune deseori
    Ca e un suflet si in flori
    Bunica-mi spune deseori
    Ca e un suflet si in flori

    Ca macul rosu ca de sange
    De-l rupem, sufera si plange
    Ii cad petalele asa,
    Ii cade plansa lacrima
    Ii cad petalele asa,
    Ii cade plansa lacrima

    Bunica-mi spune cu iubire
    Ca au si florile privire
    Bunica-mi spune cu iubire
    Ca au si florile privire

    Regina noptii ziua doarme
    Ca-n arsita sa nu se sfarme,
    Iar seara cand e in jur racoare,
    Ea isi deschide ochiul mare
    Si imprastie peste gradina
    Aroma dulce, calda, lina

    Bunica-mi spune cu caldura
    Cum ca si florile au gura
    Bunica-mi spune cu caldura
    Cum ca si florile au gura

    Cu care ele dau saruturi
    Albinelor si atator fluturi
    Chiar si fetitelor ca mine,
    Sa le alinte, sa le-aline
    Chiar si fetitelor ca mine,
    Sa le alinte, sa le-aline

    Versuri: Al. Andritoiu

  38. Elisa zice:

    Ghiocel07,
    daca-ti spun ca si calculatorul asta este virtual,ma crezi? Sunt pe Pamant insa lumina este mai puternica,cerul mai departe,seninul mai albastru,diferenta de temperatura intre zi si noapte mai mare,.

    Nadia,
    eu nu am avut asa niciodata fiindca a fost lucrata tot mereu gradina,insa in jur este asa ceva,vine si la noi insa sotul meu sapa cu harletul de jur imprejur ca sa nu lasam balariile sa intre la noi.
    Deci,nu te pot ajuta,nu am prea timp sa caut eu linkuri cu erbicidare,altceva cu tot dragul,dar din ce stiu eu deja ca sa-mi fie mai usor sa comunic.
    Repet,ti-am zis cum as face eu,altceva in plus nu stiu ce sa-ti raspund,insa iti doresc sa reusesti si sa te poti bucura de gradina si roadele ei,la anul.

    Nonalina,
    cum sa nu-mi amintesc….Cred ca pe cand tu imi urai eu deja stiam insa am tacut pastrand taina :).
    Multam’nu stiam versurile astea 🙂

  39. nd zice:

    Multumesc din nou pentru sfaturi. Sa va bucurati de minunea mica si sa stati cat mai mult cu ea!

Lasă un răspuns

