Otet aromatizat

Eu am vazut la sora mea, Lucia, ca a pus intr-o sticla cu otet de mere,de la mine,niste condimente uscate…busuioc,marar,cimbru,foi de dafin si altele..Azi am facut si eu o sticla,sa vedem ce iese..

s6307748-micas6307750-micas6307749-micaIa uitati in poza a treia ce dop de bacterii am gasit.Era la suprafata,statea acolo ca un dop si tinea intact continutul.Sunt bacteriile bune care produc fermentatia.Extraordinaaaar!!Cand am introdus  (fireste) degetul,s-a desprins si a luat-o in jos.Deci asta-i fenomenul….foarte interesant!

Apoi am introdus condimentele in stare de ..uscaturi si am capacit la loc.Il pastrez tot in camara si il voi folosi ,dupa o luna la salate de cruditati.

s6307752-mica

Ce sa mai introduc in sticla??Hmm?

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Otet aromatizat

  1. Lia zice:

    Este interesant si bine de retinut!
    Cred ca rezultatul e… aromat ca sa zic asa, dar tocmai ce trebuie la salate, poate si la sosuri.
    Buna idee Elisa.

  2. gina zice:

    Am o sticla cu otet aromat din comert dar nu-mi place mai ales culoarea 😦 Fiul cel mare a cumparat-o dar nici el nu foloseste.
    cica tarhonul e bun ca aromant pt. otetul de salata, unii il folosesc in combinatie cu cimbru usturoi si lavanda, dar ce sa spun nu am incercat.
    Bunica facea cu petale de trandafiri dar era folosit in alte scopuri 🙂 – raceala, dureri reumatice, luxatii.

  3. Elisa zice:

    Lia,
    asa este il voi folosi si la sosuri acrisoare,dar oare ce sa mai pun inauntru?Oricum…foi de dafin n-am pus,ca dafinul are o mireasma….nu-mi prea place mie,decat in varza si ma rog…
    Multumesc Lia draga,multumesc pentru vizita si te mai astept 🙂

  4. Elisa zice:

    Gina,
    draga mea,tarhonul este atat de puternic incat va domina in combinatie si nu pun ,caci am tarhon intr-un borcan,separat,numai cu otet si sare si-l folosesc la ciorbele de fasole boabe.Busuiocul e prea delicat,mirosul,pentru a-l amesteca cu tarhon,deci las doar atat,busuioc,cimbru si marar.Fa si tu.Ti-as timite o sticla cu otet de mere,daca stii pe cineva de la voi care face drumuri pe DN1….ha??ce zici? 🙂

  5. Elisa zice:

    Dragelor,ma credetii sau nu dar acest otet nu l-am incercat inca.Maine o sa fac o salata langa pilaf si o sa acresc salata cu el,dar inainte il voi gusta 😀

  6. NIK zice:

    Mai merge : boabe piper si mustar, ardei iuti mici uscati,miere de albine,seminte anason si chimen,etc.

  7. Elisa zice:

    NIK,
    nul-am folosit pecel deanul trecut,nu aveam locpentru el,marog,folosesc lamai permanent si otetul de mere fara adausuri.
    Dar,amretinut ideea .Multam’ 🙂

Lasă un răspuns

