Azi începem cura de roşii

Au inceput sa se coaca rosiile cele inima de bou si cele  americane. Astea se coc ,la mine,primele si azi incepem cura de rosii.Uite aici reteta

https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/07/29/salata-de-rosii-la-cura/

Va invit sa incepem impreuna cura asta,cel putin 10 zile.Puteti sa consumati salata si seara inainte de cina cu jumatate de ora fiindca atunci aveti timp mai mult.Noi o  luam inainte de masa de pranz care este formata din brocoli la tigaie cu 2 aripi(pt 2 persoane) de  pui  si ciorbita de fasole verde pe care o s-o prepar acum.

Va doresc mult succes.Chiar m-as bucura sa faceti si voi cura asta.

Acest articol a fost publicat în utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Azi începem cura de roşii

  1. g1b2i3 zice:

    Eu mananc rosii si as manca si mai multe daca le-as culege din gradina mea. 🙂
    pofta buna la salatat!Am citit reteta si stiu ca e foarte buna!

  2. Pingback: Iosif Fekete Negrulea, sculptor hunedorean « my heart to your heart

  3. Theodora zice:

    O sa incep cura peste aproximativ doua trei saptamani.
    Mie imi place foarte mult si supa de rosii.
    Vara cand este foarte cald o mananc rece.
    Pun si putin ardei iute 🙂 si iese o nebunie.

  4. Pingback: Pe cand o exorcizare transmisa in direct? « Hai ca se poate!

  5. demeter antonia zice:

    doamna ELISA EU SUNT ALATURI DE DV. voi incepe cura de rosi ‘mai ales ca am si cateva kg in plus si poate ca voi da jos din ele
    caci am de gand sa renunt la paine vara asta

  6. Elisa zice:

    Gabi,
    draga mea,hai fa si tu cura,cand stii ca mai face si altcineva este mai usor sa te tii de program,sa nu fentezi””””hai ca poti ,vorba Theodorei 🙂

    Theodora,
    crede-ma ca nu-i totuna,supa de rosii este fiertura,nu mai are vitamine decat daca pui frunzele de patrunjel dupa cestingi focul.Asta contine si rosii crude si usturoi si patrunjel,vorba Alexandrei(Gradinavisata ) o multime de vitamine laun loc,deci ..hai ca se poate…vorba ta 😀

    Demeter Antonia,
    bravo!Ma bucur ca incerci si cand simti ca nu mai poti,ca nu mai intra gandeste-te ca eu o mananc oluna intreaga nu doar 10 zile desi pe la sfarsit simti un supliciu,pur si simplu nu o maipoti mesteca,te saturi,insa trebuie.Trebuie pentru ca merita,chiar merita cura asta 🙂

  7. Pingback: Inocentul – X « Ioan Usca

  8. CARMEN zice:

    Zau ca as face si eu cura! dar… nu sunt destul de tare! Respectele mele Elisa!

  9. Elisa zice:

    Carmen,
    nu stiam ca trebuie sa fii tare pentru asta ci doar perseverent 😀
    Deci,nu vrei,fiindca „nu pot”, referitor la aceasta bagatela, nu exista,zau !

  10. Maryanne zice:

    cu siguranta o voi tine si eu,sunt o naturista convinsa si nu cred ca ma pot satura vreodata de vitamine si enzime in starea lor naturala.Nu am stiut pana azi reteta asta.Eu consum rosiile in salate ,in care pun si patrunjel,dar reteta ta pare delicioasa.De maine incep si eu,si o sa mananc pana se trec rosiile din gradina.

  11. Elisa zice:

    Draga mea,lasa de maine,fa-o si consumati-o cu jumate de ora inainte de masa,nu deodata.Mie-mi place 😀
    Nici intr-un caz sa nu mananci noaptea,lasa organele interne sa se odihneasca fiindca stii ca nu numai aparatul digestiv lucreaza daca mananci ci si ficatul si rinichii si inima si toate in loc sa se odihneasca muncesc.Nu e bine 🙂
    Noapte buna draga Maryanne 🙂

  12. Maryanne zice:

    sigur de maine Eliza,de la 8 seara nu mai mananc nimic.Asa m-am obisnuit de ani buni.Iarna mai devreme,de la 7 seara,pt ca ma culc mai devreme.Am retinut ca se consuma inainte de masa si asa vom face.Asa mananc si fructele.Noapte buna si voua va doresc si somn usor!

  13. Elisa zice:

    Maryanne,
    sunt convinsa ca o faci azi,eu insa…cred ca las pe diseara ca am facut multe alte treburi si al meu s-a reintors la munca,asa ca ma strofoc singura cu muraturi,gemuri si alte conserve si mancari 😀

  14. Victoria zice:

    Si eu m-as bucura……daca as putea. :((((((
    Dar daca tot nu pot, atunci macar voi sa aveti pofta. 🙂

  15. Elisa zice:

    Te cred,dar totusi,spune-mi ce ai voie sa mananci,dintre legume si fructe zic, pentru vitamine?

  16. Bebe zice:

    Doamna Elisa,

    am si eu o intrbare vis-a-vis de cultura de rosii.
    am o mica gradinita cu cca 10 cuiburi de rosii si vreo 10 conopidutze (e primul an in care fac gradinarit).
    am constatat cu stupoare ca pe rosioare (sunt inca verzi dar binishor dezvoltate) stau niste nemernici de melci. din aceia scarbosi si fara cochilie.
    stiam ca melcii ataca conopida, dar oare se dau amoralii si la rosii cand sunt verzi? multe dintre ele au devinit maro/brune si s-au stricat.
    nu prea stiu ce sa fac ca sunt incepator si am si un buget al dracu (pardon!) de limitat.
    am dat cu niste var dintr-un sac – var de cumparat de la magazinele de constructii. are vreun efect? am facut un perietrul imprejurul gradinii si am si aruncat pe frunzele de conopida si rosii. am mai aruncat pe pamant si nishte zat de cafea (am citit pe internet ca cica ajuta). e bine, ajuta la ceva sau m-am agitat de pomana?

    Va multumesc anticipat si va asigur de sincera mea invidie pentru un blog atat de reusit!

  17. Elisa zice:

    Bebe,
    toata consideratia mea 🙂
    Ce sa-ti spun?Aia imoralii””” sunt limaxi,ma mir fiindca la mine sunt multi,multi de tot dar nu pe rosii,au alte preferinte.Da,daca nu ploua si ramane uscat zatul este util,deasemenea si varul si cenusa de lemne,insa cum ploua cum dispare efectul.
    Daca rosiile tale s-au facut maro nu-i de la limaxi ci de la mana. Ca sa nu cheltui cu fungicidul rupe si scoate afara pe cele afectate caci oricum nu-s bune la gust si raman celelalte care pot sa scape.Poate ca are vreun vecin o gradina mai mare,poate stropeste cu ridomil sau piatra vanata sau altceva si-l rogi sa dea si pe cele 20 de fire ale tale.In rest…toate bune iti doresc 🙂

  18. Bebe zice:

    Doamna Elisa,

    Multumesc mult pentru raspuns. Deci mana este de vina … stau in Brasov. Aci 3 zile ploua, juma de zi iese soarele … de la asta vine mana? Alternanta ploaie-soare?
    O sa incerc sa ma interesez de ridomil sau piatra vanata, sa vad … am ceva vecini da’ sunt d’aia cu mercedesuri si gazon japonez, nu se ‘coboara’ la nivel de gradina traditionala.

    Inca o data multumiri si multa sanatate!

  19. Elisa zice:

    Bebe,
    rosiile ,deobicei,nu rezista la vremurile astea fara sa fie stropite,deci…eu asastiu,poate ca altcine stie si altfel :)Spor lagasit pecineva sa te ajute,sau incearca tu,un plic este cativa lei si poti sa faci solutia intr-o galeata si sastropesti cu o matura veche prin scuturare,nu-i musai sa-ti cumperi pompa 😀

Lasă un comentariu