Îngrăşământ din coji de banane

* Am tratat cu superficialitate informatia pe care a lasat-o,intr-un comentariu ( pe are nu-l gasesc),,cineva despre cojile de banane.Acum am adunat,le-am maruntit si nu mai stiu daca trebuie sa le umezesc (altfel cum o sa fermenteze?) .De aceea rog persoanele care stiu sa ne mai spuna, inca o data, cum se prepara ingrasamantul din coji de banane.Multumesc.

* Acum experimentez si ma pregatesc pentru orice greutate pe care mi-o va pune cineva in spate.Am pompa de 12 litri si este pentru mine(dar nu exclusiv)Puteti incerca si voi…fiindca dupa ce o veti da jos o sa va simtiti excelent,asa cum ne ureaza Andreea Esca.

* Florile mele din casa sunt la fel de frumoase.Craciunita nu si-a pierdut frunzele rosii dar nici alte ramuri nu au crescut.

* Afara este innourat si este, iar, luni .Viata trece cu succesiunea zilelor de luni.

Acest articol a fost publicat în utile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

51 de răspunsuri la Îngrăşământ din coji de banane

  1. Pingback: 10 mai, Ziua naţională a României între 1866-1948 « Supravietuitor's Blog

  2. Draga Elisa, nu am auzit pana acum de asemenea ingrasamant, sper sa afli cum sa -l folosesti.
    cat priveste lucrarile din gradina…te felicit, poate te invidiez intrucatva. 🙂
    O saptamana mai buna!
    Sper sa reusesc sa plec putin, m-am saturat si de calculator. 😛

  3. Mariana zice:

    Elisa:ma intereseaza si pe mine despre cojile de banane,noi consumam multe banane si eu le arunc mereu!
    Frumoase mereu florile tale,e o placere sa poposesti la tine!
    O saptamina linistita si frumoasa!

  4. basescul zice:

    Am auzit si eu despre coji de banane folosite ca ingrasamant
    Eu pur si simplu le-am maruntit si le-am pus in ghiveci ( le merge bine asa )
    Am incercat si alta metoda , le-am pus la macerat in apa cca o saptamana, apoi am udat florile cu apa aceea, cred ca nu le-a priit, posibil ca au fermentat , cele la care am insistat cu metoda asta au ingalbenit

  5. basescul zice:

    Daca afli ceva ne spui si noua

  6. Pingback: Antoni Słonimski (1895-1976) – Notes « Orfiv

  7. jeny zice:

    Draga Elisa,am plantat cred ca prin martie bulbi de tuberoze si nici urma sa apara vreun coltisor.Oare mai apar?
    Cealalta nedumerire este cum de la tine intre florile de nu ma uita nu exista buruieni,eu am semanat seminte de flori si nu mai stiu care-i floare si care nu.Grea agricultura asta…Cat despre ingrasamant eu le dau balegar …Felicitari pentru gradina!

  8. Pingback: Teoria împrăștierii viselor « Andi Bob

  9. Pingback: Patria. « Gabriela Savitsky

  10. CARMEN zice:

    Draga Elisa,
    M-ai facut tare curioasa cu titlul acesta, pentru ca n-am mai auzit despre îngrasamânt din coji de banane. Ce pot eu sa-ti spun este faptul ca noi avem în fundul gradinii o cutie din pvc (plasic) (daca dai cuvântul Komposter în google, vezi si cum arata), fara fund(asezata pe o placa mare de beton), , cu capac dar cu multe orificii de aerisire în care aruncam tot deseul menajere (fructe, legume), flori ofilite, frunze din curte, ramurele de la pomi sau trandafiri, cenusa din camin…tot ce este biologic. Nu punem buruieni si nici iarba tunsa. Si când gasim câte o râma, o aruncam deasemenea acolo 🙂
    Procesul de macerare este de lunga durata…un an cel putin. Sub efectul microorganismelor (bacterii, ciuperci) si cu ajutorul animalutelor mici (viermi, gândaci, râme) compostajul (franc. compostage, engl. compost) se transforma în pamânt deosebit de bogat în minerale, calciu pe care îl folosim ca si îngrasamânt, în jurul trandafirilor, sau la legume…
    Ceea ce am depus acum un an, a devenit doar acum, 30 cm înaltime pamânt! (în cutia de un m²). Cutia are în partea inferioara o usita si astfel se poate controla stadiul deseurilor. Dupa cum am spus, procesul este deosebit de lent, din când în când observi ca deseurile se lasa – se pot apasa, dar nu presa, pentru ca aerul este foarte important- pentru ca deseul sa nu putrezeasca. Exista si un produs de cumparat- bacterii organice, care ajuta mai rapid compostajul. Eu sunt de parere ca ce e natural este de calitate, deci…mai încet dar bun.
    M-as bucura sa te fi putut ajuta cu aceste informatii…
    Dar poate ca nu asta ai dorit sa afli… atunci ma scuz!
    Oricum, îti doresc spor la treaba si sa ai o saptamâna plina de satisfactii! te pup 🙂

  11. Pingback: Leapşă livrescă « Ioan Usca

  12. Manole zice:

    Am o rugaminte, scoate pe „cateodata”. Nu e cazul.
    „Elisa.Un blog util si frumos.”
    Asa e corect.
    La treaba cu ingrasamantul, nu stiu a raspunde .

  13. Victoria zice:

    Am cautat pe net si am gasit ca cele mai bune rezultate ,daca folosim coji de banane ca ingrasamant, le obtinem la trandafiri.In rest,doar amestecate in compost.

  14. Victoria zice:

    Are dreptate Manole,acum am vazut si eu. Tot timpul este frumos.

  15. Elisa zice:

    Jeny,
    draga mea,pai eu cand plantez bulbii de gladiole,de ex,daca nu pun semne,niste bete,habar nu am unde tre sa rasara asa ca pana nu rasar nu dau cu sapa.De fapt,in gradinutele mele nu am loc sa dau cu sapa,deocamdata.Ce pot sa-ti spun este ca nu am buruieni acolo printre nu ma uita erau adica si mai sunt lalelele.Insa am buruieni pe langa gardul cu vita de vie,langa vecini care au acolo,alaturea de noi loc pentru depozitat lemne si alte trancote si semintele de buruieni se scutura la mine,radacinile de pir trec pe sub gard si acolo tocmai am facut curat azi.
    Daca nu recunosti plantutele care-s flori de buruiana ai posibilitatea sa dai un search cu denumirea florii-ca planta si ti le arata.
    Bulbii tai pot sa rasara mai tarziu asta daca erau sanatosi si nu uscati nu au cum sa nu rasara,deci nu-i calca sau sapa…
    Altceva,sa-ti spun cum sa faci altadata,sa semeni florile in randuri si atunci vei stii ca ce-i in rand e floare si retul buruieni,insa nu ma uita eu nu am semanat niciodata caci se scutura singura si ies peste tot.Deja au iesit,am vazut destule,au frunzulele pputin alungite si de un verde mai inchis.
    Cat despre ingrasamant eu nu mai cresc gaini si anul asta nu am nici gunoi de grajd dar,ma rog,o sa vedem cum facem.
    Daca nu te-am lamurit mai intreaba-ma ca vin die la treaba grea,am curat o parte din capsuni de uscaturile de pe dedesubt caci ai mei sunt desi si asa trebuie.

  16. hello Elsa !
    cojile de banana le pun pur si simplu in pamant ( in special la trandafiri care cer potasiu) nu am legume 😦
    se *dizolva* singure , pamantul le macereaza , nu fermenteaza la radacina plaantei !
    zi buna ! j.

  17. Elisa zice:

    Gabi,
    te rog eu sa pleci undeva in natura,da asa sa faci este minunat afara,zau….cjhiar daca ploua 🙂 Te imbratisez .

    Maryana,
    nu mai stiu la ce postare am discutat despre asta si as vrea sa revina cine mi-a zis de ingrasamantul din coji de banane,care este pentru flori.
    Multam’ asa e,este fain la mine,imi place si mie dar nu ma multumesc doar cu asta,ce sa fac?

    Basescul,
    cum??nu se mucegaiesc? Eu nu as indrazni sa fac asa,poate sa le acopar cu un strat de pamant dar asa,la suprafata,cand und ghiveciul apare mucegaiul,asa cred,de aia am intrebat 🙂
    Daca as putea as tine secretul numai pentru mine 😀 dar nu pot caci banuiesc ca aici ,la vedere vom afla cu toti daca…daca ne va spune cineva 🙂

    Carmen,
    da,stiu ce zici caci si noi facem asa,tot ce-i vegetal ducem intr-un loc si de acolo,la anul sotul meu ia pentru rasaduri si ghivece si e bine.Mai trece o ciurda de vaci si mananca ce-i la suprafata dar oricum se face.In plus,anul asta am luat glie si am pus in alt loc pentru compost,doar glie,asa am citit undeva si udam mereu si pamna la anul se va face,insa eu zic de folosirea cojilor de banane ,acum,la flori.Cineva,habar nu mai am cine,mi-a zis de asta si sper sa revina…
    Iti multumesc.

    Victoria,
    asteptam sa apara doamna sau domnul care mi-a spus.Daca ma sfortez mai tare o sa-mi amintesc cu ce ocazie,la ce postare putea cineva sa-mi spuna de asta…

    Manole,
    asa ramane,am zis si cu obiectivitate.Frumos este doar cand pun poze cu flori si gradina in rest…unora le repugna faptul de a posta eu despre,cica,ce nu ma priveste,hahahaha!

  18. Elisa zice:

    Windwhisperer,multumesc frumos,asa voi face 🙂

  19. Dumi zice:

    Uite un link pe tema asta:
    http://forums.gardenweb.com/forums/load/rosesorg/msg0404462231015.html
    Da ce vrei sa-ti faci un patinoar pentru „purici” ? Merele sunt mai bune ca am aflat eu asta pe Brain Busters. Si uleiul de gatit dar si mai bun e uleiul de ricin. Ma faci sa ma rad ca mi-am adus aminte de unul care cu ani in urma si-a uns radio-casetofonul cu ulei de gatit la „recomandarea unui prieten”. Care ulei se ingroasa cu timpul pana ajunge „gel”. Si „miorlaia” scula omului de toata frumusetea.

  20. Pingback: In atentia somerilor din Romania « Hai ca se poate!

  21. Elisa zice:

    Merci,Dumi,dar nu mai bine citeai tu si luai fraza cea mai elocventa,o traduceaipe google translate si mi-o puneai aici?Nu ti-am spus ca am treaba multa si vreau sa fac ceva cu cojilea alea stranse de 3 zile si nu stiu daca tre sa le amestec cu pamant si apoi sa le pun in jurul trandafirilor sau cum? Deci,mi-ai fost de mare ajutooor… 😀 Ce sa zic?! Thank you !

  22. theodora0303 zice:

    Recunosc ca asta nu am stiu.
    Cate coji de banane am aruncat….
    Mananc zilnic cel putin o banana.
    Nu imi place prea mult gustul dar imi potolesc foamea.

  23. Dumi zice:

    pai da, ori usuci cojile la cuptor si le faci pudra pe care o folosesti ca atare ori le pui in „blender” coji sau banana intreaga, le amesteci cu apa, cam 3,5l de banana per planta, si folosesti numai solutia . Pulpa este normal sa o ingropi. Pentru doar coji mai fac sapaturi. Pe romaneste ingroapa-le Elisa ca la ce altceva sunt bune cojile de banana? Cat de bine vor face nu stiu, dar nu strica. Pentruca aportul de minerale. Personal nu cred ce se vantura pe net. Prefer ce verific eu mai intai si nu cred nimic pana nu verific.

  24. Elisa zice:

    Theodora0303,
    si eu cate-am aruncaaat! Acum citesc pe linkul pus de Dumi ca una mananca si cojile si cica…yammy,yammy..ce bune sunt date prin blender….O fi,de ce?Ca si sojile de mere sunt mai „bune” decat pulpa,ca vitamine,nu?
    Si eu mananc una pe zi, acum cand nu am fructele mele insa cum incep fragutele si capsunele nu mai cumpar fructe exotice,sper sa am destule si pe rand,nu toate deodata.M-am cam ingrasat de la ele,dar eu pot slabi daca vreau,nu-i problema,insa acum nu vreau…inca 🙂

  25. Dumi zice:

    Regret ca nu am inteles din timp ca nu le ai cu Engleza

  26. Elisa zice:

    Aleg solutia cea mai simpla,le ingrop in pamantul de langa trandafiri si gata buna 🙂
    Pulpa,pai pulpa ce s-o mai blenduiesc…o mananc asa cum o da Dumnezeu,doar sa fie bine,bine cvoapta atat vreau.
    Multumesc.Vezi ca poti fi de ajutor? 😆

  27. Elisa zice:

    Si unde mai pui ca asta-i una din multele mele …carente…hahahaha! Am scule ca sa invat cu carte cu sonor cu tot ce trebuie insa am ajuns la lectia 7 si gata…acum va trebui sa o iau de la’nceput.

  28. Dumi zice:

    Pai da. Prin 84-85 venit in vizita am lecturat eu o traducere a unui utilaj nou venit tradus de un expert. Expresia in engleza era „sa faci nu” ir meseriasul a tradus-o sa faci. nu te tavalesti de ras?
    Si alta fica mea cea mica a mers aici la scoala la sugestia sotiei ca nu e bine sa plimb copilul. Deja avea 3 ani de scoala acolo. Cat crezi ca a avut la engleza? 4 da patru cu recomandarea sa-i iau meditator. Pana m-am dus la scoalasi i-am explicat profesoarei ca dela 3 ani a crescut pe acolo. Si stii ce mi-a raspuns? O stie ea Americana dar nu stie engleza. Corect.

  29. Pingback: Am aparat! « Nataşa

  30. zincabeiu zice:

    Te cred, dar, in curand nu vei mai avea coji pt.ingrasamant pentru ca, ori ne vom hrani cu ele, ori nu vom mai putea cumpara asemenea delicatese.Asa ca, sa profitam !

  31. Dumi zice:

    Zinca , vorbeai cu mine sau cu Elisa?S-o fi dus sa invete engleza. Eu ca sa fiu sincer sunt copil vandut. Iubesc si mama naturala si vreau numai de bine ( ca e mama mea, dar m-a vandut motive bla,bla,bla, datorii}, dar iubesc mai ales mama de adoptie care a vazut in mine ceace sunt. Ma iubeste si ma lasa liber sa zburd pe unde doresc iar cand are nevoie de mine ma cheama. Ma ocroteste cu toata dragostea puterea ei de mama. Cum sa nu o iubesc. Spune si tu.

  32. Dumi zice:

    si plang . De ce mama de ce?

  33. Elisa zice:

    Dumi,
    asa este,scrisul corect se invata cu meditator care te corecteaza,logic 🙂 .

    Zinca,
    draga mea,am noroc ca nu prea ma cramponez eu de mancare,am trait vremuri(le-am povestit pe undeva prin amintirile mele) cand copil fiind trebuia sa avem de toate fiindca s-ar fi putut,aveam din ce, dar ne luau tot ticalosii astia,adica bunicii lor,ai celor de acum,tot ne luau si mai ramaneam si datori la ei,la statul-partid si n-am murit.Acum,nici ca-mi pasa ca voi muri de foame…insa mi-e de cei care au dreptul la o batranete decenta cu tot ce presupune asta.
    Lucrurile nu trebuie sa ramana asa,acesti incompetenti si hoti trebuie sa plateasca pentru ce fac,trebuie sa plece,trebuie sa-i dea cineva jos ca singuri nu o s-o faca niciodata.
    Auzi numa’una:deficitul este de 3 miliarde (de ce?) si udrea cheltuie 1 miliard(de aceeasi moneda? ) ca sa faca blocuri la sate.Idioata….cine dracu se mai duce la sat?Intotdeauna s-au dus cei care au parinti acolo si au unde locui,nu se duce nici dracu la sat ca sa ce???sa stea la bloc????O my God!!!!
    Si asta este numai unul din multele exemple pe ce tampenii au folosit ei banii(aia pe care nu i-au furat) in loc sa faca drumuri europene,in loc sa relansenze economia,in loc sa investeasca banii luati pe banci si tot ce au vandut…i-au papat si acum suntem faliti.Da,asta suntem,o tara falita.Din pacate.Si lumea sta si nu face nimic???OK…ne meritam soarta.

  34. Elisa zice:

    Dumi,
    de ce ai luat-o pe aratura? Ti-ai schimbat ID-ul si personaliatea totodata?Ce legatura are engleza cu ce zici tu?
    Si da,Zinca vorbea cu mine fiindca eu am scris de cojile de banane,nu tu.

  35. Dumi zice:

    Elisa, hai sa vorbim clar. E blog de gradina sau de ce? Nu ma lua de gogoneata.

  36. Elisa zice:

    Ha,ha,ha,ha,ha,.ha,ha! Nu esti normal.

  37. Dumi zice:

    asa este,scrisul corect se invata cu meditator care te corecteaza,logic
    Si aici ai dreptate dar in felul matale. Fiemea a invatat engleza dela sursa. Cine sa o mai mediteze? Gigica cu ecuson de profesor? Si mai vin cu o precizare. Am avut in subordine acolo un nou angajat in grije. Dupa ceva timp presedintele a vrut sa afle ce parere am. I-am spus ca e OK dar cu engleza lui am probleme. Bosul a zambit si mi-a raspuns: E fiul unui prieten al meu din Anglia la scoala de vara precum stii sa faca si ceva bani, apoi se va duce sa se relaxeze cu banii facuti aici. Am tacut si mi-am facut treaba. Nu mica mi-a fost surpriza de invitatie sa merg in vacanta cu respectivul tanar si bineinteles am luat si copilul cu mine.

  38. Dumi zice:

    Succes

  39. Pingback: Prinţesa « Ioan Usca

  40. Pingback: Mirelei Pete « Gabriela Savitsky

  41. basescul zice:

    Sa sti ca nu au mucegait, eu oricum periodic fac o usoara sapare la suprafata

  42. miha zice:

    Buna ziua Elisa,

    Anul asta, pt prima oara, am pus seminte de patrunjel intr-o jardiniera(lunga cat un geam), un plic intreg, a rasarit patrunjelul, nu tot la cate seminte au fost, iar dilema mea cea mare este udarea corecta. Pana acum am turnat cu sticla pe deasupra plantelor cu capacul sticlei usor deschis, insa am vazut ca dupa o perioada s-a creat un strat suptire, ca de puf, de mucegai(?) si nu stiu daca am procedat corect. Deci cum se uda, la ce interval si daca trebuie sa le raresc sunt intrebarile pe care ti le adresez. Rarirea, adica smulg din plante si le arunc sau le pun in alt ghiveci ?

    Cu multumiri,
    Mihaela.

  43. Elisa zice:

    Basescul(nu puteai sa-ti iei alt nick? 😦 ) ,
    deja am pus in jurul trandafirilor,dar in pamant ,asa ca nu mu cegaieste decat la suprafata daca este umezeala,sau cel putin asa se intampla cu zatul de cafea.
    Mai e ceva,la mine toate sunt dese,nu prea bate soarele pe pamant asa ca de aia tot o tin cu mucegaiul,stiu eu ce stiu,dar asta-i situatia,am arie mica ,pana si la picior am 36,5,palmele sunt ca de copil de 12 ani si de aia nu ma avant sa dau palme,iau bata,hahahaha!
    Hai c-am glumit,sper ca nu te-ai speriat 🙂

  44. Elisa zice:

    Miha,
    patrunjelului ii place mai bine frigul si seceta decat caldura si umiditatea.
    Daca ai posibilitatea te-as sfatui sa asezi jardiniera pe dinafara ferestrei,la aer si atunci o sa ai o surpriza placuta,nu se va alungi si se va indesa,adica face multe frunze/
    Da,trebuie sa-l raresti dar daca este de frunze poti sa-l transbordezi in alt ghiveci, insa va face flori la un moment dat.
    Ca sa dispara puful de mucegai scurma pamantul cu un betigas si scoate=l afara pe acela cu pufulet,eventual completeaza cu altul uscat.
    Deci,soare,umiditate redusa(chiar daca este uscat la suprafata nu uita ca patrunjelul are radacini pivotante,deci acolo la fundul jardinierei sa fie umed) si „praseste-l”adica scurma pamantul,nu-l lasa sa se crape sau sa faca pelicula,ca-n gradina.
    Si neaparat afara cu el,nu-i place in casa,de niciun fel,crede-ma…nici mararului nu-i place inauntru,dar cui ii place???? 😀

  45. miha zice:

    Multumesc pentru sfaturi, le voi urma, cat despre modul de udare, sa continui la fel ? Pe deasupra sau pun in tava jardinierei ?

    Cojile de banana se pot pune si in ghiveci la trandafirul japonez ? Pamantul lui miroase a mucegai, frunzele sunt ok, il ud prea tare ? Ii schimb pamantul?

    De la fratele meu stiu de coji de oua pisate, ca metoda de ingrasamant, zic, ca sa nu fiu doar cea care intreaba 😀

  46. basescul zice:

    Promit ca o sa ma semnez altfel 😀 cand o sa mai rec pe la tine, asta e blogul meu 😀

  47. Pingback: cei ce nu pot fi numiți « Andi Bob

  48. Elisa zice:

    Pune apa in tava si daca se absoarbe repede,adica imediat atunci are nevoie de apa,e uscat,iar daca sta apa in farfurie atunci o arunci caci nu-i trebuie.
    Cat de des se uda???Offf…pai mi-ai raspuns daca il pui afara sau ramane in casa?Fiindca depuinde de asta ,daca este la soare sau nu si de unde sa-ti stiu eu conditiile ca sa-ti spun cat de des sa uzi.Trebuie sa inveti din propria exp.Plantele te invata doar incearca sa le observi,da-le atentie,fiindca oricat ti-ar spune cineva nu exista retete universale.Ti-am spus ca nu-i trebuie multa apa si daca a facut mucegai inseamna ca i-ai dat prea multa,atunci de ce sa continui tot asa?ha?
    Legat de trandafir,la fel,scoti pamantul mucegait afara si completezi cu altul.Si nu mai exagera cu udatul.Eu ud plantele din casa o data pe saptamana .Udatul in exces omoara plantele .Stii cui ii trebuie multa apa?Leandrului,petuniilor,in rest se uda rar doar atunci cand este uscat deasupra sau incerci cu farfuria cum am zis la inceput si asa verifici daca tre’sau nu sa uzi.E valabil pentru toate plantele/florile.
    La muscate deasemenea nu le trebuie multa apa,se uda rar,florile cu bulbi deasemenea ele avand rezerva de apa in bulbi se uda rara,asparagusul,de ex si crinul imperial.
    Deasemenea ,bag de seama din ce spui,ca nu ai obiceiul sa scurmi pamantul din ghivece,ei bine incepe la toate sa faci aceasta primenire si nu uda imediat si plantele iti vor multumi ca le-ai aerisit.
    Ce sa-ti mai spun???Sper sa te descurci 🙂

  49. Pingback: Zi lejeră « Nataşa

  50. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Posibile reușite

  51. Pingback: Ce trebuie sa se mai intample? « Hai ca se poate!

Lasă un comentariu