Răsaduri

Ieri,o zi de munca cu spor si oboseala si sa nu-mi spuneti ca si satisfactia era   pe masura .Ce satisfactie cand nici soare pe rasaduri,nici sa ma uit in gradina,pe ploaie,nu pot,albinele stau in stupurile lor iar eu nici pana in balcon,sa vad cum cresc rosiile,nu am fost,inca.

Tot ma gandesc unde sa plantez aceste rasaduri de flori cand le voi scoate de aici.Nu prea mai se vede pamantul din cele doua gradinute iar plantutele de rasad au nevoie de loc liber sa creasca acolo,deci nu stiu pe unde le voi inghesui pana la urma si cate or ramane asa pana la toamna sa se chinuie sa convietuiasca si sa infloreasca intr-un spatiu redus la o cutie de margarina.

A propos,cutiile sunt de zeci de ani,eu nu mai consum margarina de multi ani insa fiindca sunt vechi poate asta-i explicatia ca nu se rup usor…mai demult lucrurile se faceau mai trainice.In fine,sa vedem si rasadurile din balcon…

aici sunt tot rosii am scris gresit ardei

rosiile astea micute sunt semanate mult mai tarziu decat celelalte

pentru acesti castraveti nu am loc in gradina si ma gandesc sa-i plantez in doua cuiburi pe toti si sa-i sprijin cu poci de fasole.Am vazut asa la prietena mea,directoarea…

cum trec eu zilnic pe aici ca sa deschid si inchid geamul din partea opusa intrarii?Simplu…facand pe balerina

Lucrarile de ieri:

1. plivit iarba din fiecare ghiveci

2,scurmat pamantul de deasupra

3 udat cu stropitoarea pe pamant.Doar ardeii ii ud pe frunze,rosiiile nu fiindca au frunze poroase,doar cand le scot afara le  va uda ploaia.

Nu pun niciun ingrasamant la rasaduri dar pamantul era jumate cu ingrasamant,mranita.Daca rasadurile nu cresc frumos si aveti zeama de gainat puteti sa le puneti,eu nu am,deocamdata.

Nu le-am stropit inca cu nimic desi ar cam fi cazul ca-s prea inghesuite si mi-e teama de vreo boala. Doamne fereste!

Acest articol a fost publicat în Rasaduri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Răsaduri

  1. Pingback: Circul se vede, unde este painea? « Hai ca se poate!

  2. Pingback: Ai ajuns unde nimic nu te mai emoționează? « Andi Bob

  3. Victoria zice:

    Am revenit.Astept pana adoarme David ,dupa care intru la bucatarie sa fac mancare.
    Foarte frumoase toate.sa te bucuri de ele si de roade multe.
    Rasadurile de rosii pe care le-am cumparat din targ erau stropite cu zeama bordeleza.Acum au flori deja.Tu cu ce le stropesti?

  4. Mica zice:

    Am inteles eu bine ,se pot planta mai
    multe rasaduri de castraveti la un loc?
    Eu rosiile le plantez direct in gradina sub
    sticle de apa minerala albe si apoi le raresc.

  5. Elisa zice:

    Mica,
    la rosii repicatul nu este doar o forma de stil,deci este necesar pentru planta,pentru productivitatea ei sa fie mutata dintr-un loc(rasadnita) in alt loc(gradina).Am mai auzit de metoda asta insa eu nu o practic.
    Da,la castraveti si eu ii seman desi si ii las pe toti si nu le ciupesc varfurile asa cum scrie la carte si ot am destul rod.Gramada,adica 3-4 fire la un loc nu mai multe si apoi urcati si ajutati sa se urce pe ataci f inalti,chiar legati am vazut caci apoi ei fac carcei si cu carceii se pozitioneaza si nu se frang tulpinile,dar trebuie avut grija cand ii ridicam pe araci sa nu se franga din miscarile noastre.Si sa nu fie legati strans .

    Victoria,
    pana pe 10 mai nu le voi pune in gradina din cauza ca-i zapada mare pe munte si poate veni bruma.Eu nu le-am stropit cu nimic si n-am habar cu ce sa le stropesc,mai ca nu le-as stropi deloc pana in gradina…sa vedem.Sotul meu zice mereu sa le stropim preventiv dar el stie cu ce….

  6. matilda zice:

    Ce bogăţie ! Nici nu îndrăznesc să-mi imaginez cum va arăta grădina ta pe la mijlocul lui mai…

  7. Elisa zice:

    Matilda,pe la mijlocul lui iulie cand incep si rosiile sa se coaca…

  8. Pingback: Guvernul înfiinţează Fondul Român de Investiţii « Supravietuitor's Blog

  9. carmen zice:

    buna te vizitez in fiecare zi aproape .imaginile sunt f.frumoase .daca doriti puteti intra sa vedeti fotografiile mele.

  10. Mica zice:

    Castravetii de ani de zile cresc si se dezvolta
    fara a se mani frunzele pusi pe langa vitele
    de altoi care sunt urcate pe spalieri.
    Multumesc pentru sfaturi si am sa incerc
    metoda ta.

  11. ghiocel07 zice:

    Sa nu le pui pe toate in gradina ca vin la tine, poate fur ceva pentru balcon! Daca nu, iau direct recolta din gradina. Esti de admirat.

  12. Elisa zice:

    Mica,
    via nu le tine prea multa umbra?As vrea sa vad minunea de castraveti suiti pe loza,am vazut doar dovlecei din aia lungi asa 🙂

    Ghiocel07,
    nu le mai arat,gata…m-ai convins 😀 Mai spun numai,pentru neinitiati,ca gardul este sub tensiune 😆

  13. Elisa zice:

    Carmen,
    frumoase aranjamentele tale 🙂

  14. mirela zice:

    am descoperit din pura intamplare minunatia asta de blog, cautand o reteta. mai mare mi-a fost mirarea si bucuria sa vad ca sunteti si din fagaras!! si eu la fel, insa va citesc din israel , cu atata placere, nici nu va imaginati!! poate avem ocazia sa ne cunoastem sau daca aveti nevoie de voluntari ptr ajutor in gradina la vara sunt disponibila 🙂 . felicitari si spor la treaba!!

  15. Elisa zice:

    Mirela,
    buna! La vara o sa fie singur sotul meu acasa,daca esti la varsta a 3-a,hahahahaha!
    In realitate este tare urat,eu sunt artista care stie sa scoata…..cum zicea Arghezi??din bube,mucegaiuri si noroi,iscat-am frumuseti…””da,asta-i mottoul meu 😀

  16. mirela zice:

    🙂 m-ati facut sa visez la munca in gradina , atat!! multumesc de oferta, dar am si eu unul 😉

  17. Elisa zice:

    Draga,gradina mea este de 6 metri latime si 20 lungime…,vad de la intrare si gandacul de colorado din fundul ei…unde mai pui ca o sap odata toata…
    Nu va inteleg pe cei care va este dor de altceva,mereu de altceva…cand puteti sa va bucurati din plin de CEEA CE ESTE 🙂 Dar inteleg departarea de locurile natale.

  18. Pingback: Poveste din Balcani « Ioan Usca

  19. mirela zice:

    eu cred totusi ca pe langa bucuria ptr ceea ce ai deja este loc si de visare( nu dor)in cazul meu, am trait si traiesc la bloc .si sa ma fac bine inteleasa va marturisesc ca am admirat pe langa gradina de 6 m latime si 20 lungime in primul rand pasiunea si daruirea cu care o ingrijiti .

  20. Elisa zice:

    E vina mea,eu asa sunt,traiesc clipa si mi-o fac asa cum vreau sau aproximativ.Dar,daca as trai in alta parte zau daca m-as mai gandi/visa la Romania,de aia am spus ce-am spus.
    Ma bucur pentru fiecare vorba buna si de apreciere dar nu vreau sa dau sperante desarte nimanui.In general nu-s o persoana placuta,realitatea din Romania ma afecteaza profund,totul in afara de casa/familia si gradina mea ma enerveaza sau aproape totul,in jurul meu este urat la propriu insa eu imi bag degetele in urechi sa nu aud injuraturi si tipete la telefon si inchid ochii cand trec prin „tunel” si cu toate astea imi accept existenta asa cum este…
    Dar,ce m-am apucat eu sa-ti povestesc draga Mirela??A… 😀

  21. Buna dimineata, devreme, Elisa!!

    Sau deja te-ai trezit?

    Esti inepuizabila! Este atata viata in jurul tau!!!
    Eu nu sunt invidioasa, doar trista, cumva. Poate ca, daca as fi mai aproape, ‘ m-as molipsi’ si ar fi si gradina mea altfel.

    Aici ploua, ploua..nu se poate pune nimic.

    O zi blanda!

  22. Elisa zice:

    Buna dimineata ,draga Gina!
    m-am trezit cu soarele-n ochi,speriata ca nu-i deschis geamul la rasaduri si intr-adevar erau pleostite de caldura….
    Sa stii ca eu lucrez in salturi,am zile cand doar astept…cum este ziua de azi,astept copiii,astept albinele,astept sa-mi treaca somnul din pleoape,astept sa-mi fie bine si sper.
    Da,o zi blanda as dori si eu,m-ai nimerit.Si cum tu esti blandetea intruchipata(asa te vad eu) deja ziua mea este plina de blandete.Te imbratisez 🙂

  23. Vasile-Baia Mare zice:

    Buna ziua,doamna Elisa
    Va felicit pentru,acest blog,eu sunt un extraterestru in ce a ce priveste,legumicultura s au floraria,meseria si munca mea nu are nimic in comun, cu bucuria si satisfactia probabila, pe care ti o da nasterea si inflorirea unei plantute firave,datorate muncii si ingrijirii tale,eu lucrez in Sistemul de Paza Protectie si Investigatie,fiind nascut si crescut la oras,nu am afinitati in acest domeniu,dar citind intimplator comentariile de pe blogul dumneavoastra,am spus hai sa vad cum e, asa ca m am dus in „mol” si am luat seminte la pachet (rosii,ardei), am pus semintele in pamant (ghiveci de plastic) ca doar era in balcon,si dupa o saptamana surpriza,au rasarit 50-60 de plantute, ce au facut frunze de nu m ai stiam ce sa fac cu ele,asa ca am cautat pe net tot ce se poate gasi in materie,am facut din pahare de unica folosinta,ghivece nutritive,acum ma uit la ele ca la masini straine,au cam 10 cm,le ud dimineata si seara le pun lumina,ingrasamant,ce nu fac,nevasta mea zice ca am inebunit la batranete, ce sa i faci riscul meseriei,dar nu ma las asa ca merg inainte,o sa vad eu ce o sa fac.
    Sa aveti o zi buna

Lasă un comentariu