Unu Mai bun nu se poate?

Nu-mi place intai de mai,nu mi-a placut niciodata,nu sunt genul care face sau mananca gratare(nu ca nu mi-ar placea.. sa mananc  ) .De fapt ati vazut ca sotul meu s-a gandit, macar acum cand sunt acasa si am timp, sa ma delectez cu astea,cu gratare si mi-a adus acasa unul pe gaz.Pe gazul din bucatarie de la aragaz???!! Oaaau…ce mizerie s-a facut cand l-am folosit prima si ultima data!! Si,unde mai pui ca era si aragazul nou .Folosit e mult spus fiindca am aruncat tot si  gratarul.

Da,recunosc,eu sunt de vina ca nu stiu sa-l folosesc.Dar,de ce iese fum???A…ca-n padure,am inteles.

Deci,urasc stirile ce se dau cu oamenii care alearga la padure,pe malurile apelor,la iarba verde si acolo aprind tigari si gratare si manca,beau si fumeaza.Poate mai spun si bancuri,ma rog.Am fost si eu la iarba verde ,in viata mea, dar in afar’ de jena pe care o aveam ca se uitau barbatii la mine cum aratam in costum de baie,admirandu-l,fireste…costumul,ei… in afara de amintirea asta si de mingea jucata pe iarba nu-mi amintesc nimic.Ba,mai eram o data si cu sotul meu dar atunci nu ma mai costumasem (eram profa la banchetul elevilor de la seral,banchet care a doua zi ,la Sambata de Sus, continua la iarba verde pe apa Sambetei).

In fine.Nu-i inteleg pe oamenii care se relaxeaza mancand gratare,band bere si fumand tigari (hahahaha) in timpul lor liber.In schimb mi-a placut sa urc la munte,sa merg(deci nu-mi place sa stau,sa zac undeva ),sa umblu,sa calatoresc,sa vad lume noua,sa vad locuri si peisaje,sa admir frumuseti de tot felul.Asta mi s-a intamplat in America unde umbland nu dai de gunoaie.

Exact,acum stiu de ce urasc intai de maiul romanesc …pentru gunoaiele pe care le lasa petrecaretii prin locurile de relaxare.Eu,cand nu am la indemana un cos de gunoi il iau in geanta si-l duc la sora mea la Timisoara in tomberon.Pai,,ce era sa fac daca in compartiment era plin cosul?Sa arunc pe geam???Niciodata.Si asta nu ca m-ar fi invatat cineva caci de mica faceam asa si am trait la tara unde da,curtea se matura de 2 ori pe zi si gunoiul era ingradit,pentru compost si hartiile,habar n-am unde le aruncam,poate in closet si pungi de nylon nu erau si cartoanele se refoloseau la te miri ce si asa mai departe.

Deci,cei care-si lasa gunoaiele pe unde umbla in aceasta perioada ….ei bine,eu nu blestem,simtiti-va bine oricum v-ati petrece acest weekend si mai ganditi-va si la ceilalti,la cei carora le pasa.

I-am spus sotului meu ca tot ce mi-as dori de intai mai este un foc de lemne pe pietrisul…undeva sa nu afecteze vegetatie(deci nu exista acest loc in curtea mea ) pe care sa facem slanina in bat care sa-si lase unsoarea pe pita, pe care am pus cateva taieturi de ceapa.Si coniac,fireste.Dar,el fumeaza(s-a apucat iar) si asta mi-ar strica toata placerea, asa ca…bine ca-i multa vegetatie in curte si n-am unde aprinde un foc.

Sa fiti fericiti!

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Observatii curente din viata și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Unu Mai bun nu se poate?

  1. Andi zice:

    Primăvară fericită! 🙂

  2. Mirela zice:

    Elisa, grătarul la iarbă verde trebuie făcut pe grătar de cumărat, cu picioare, cuvă, gratii și căbuni, tot de cumpărat. Nu e scump, îl cumperi odată! N-aș face foc pe jos, în nici un caz pe iarbă! În ceea ce privește gunoaiele, sper că oamenii vor începe să nu mai suporte murdăria ei înșiși, unora am impresia că nu le pasă că mănâncă lângă mormane de gunoi…după care, aruncă și ei resturile tot acolo. E o chestiune de civilizație, educație, bun simț, simț civic și STIMĂ DE SINE. Dacă asta lipsește, normal că se poartă ca barbarii needucați.
    Eu vă doresc un 1 Mai frumos și curat!

  3. Pingback: Cadouri « Nataşa

  4. Pingback: In tara fara sosele guvernantii vor masini electrice « Hai ca se poate!

  5. Victoria zice:

    Bine te-am regasit Elisa.Si eu gandesc la fel.Nu zic ca nu am fost la gratare in natura,dar am strans pana la ultima bucatica de gunoi in urma noastra.Iar tigarile nici eu nu le suport.Nu fumam nici eu si nici sotul meu,si imi vine sa il impusc pe ala care imi lasa chistoace in curte pe jos.
    Deja le-am facut instructajul la neamuri cu fumatul in curte la mine:)) Poate m-au injurat putin,dar nu-i bai.mai bine decat sa stau sa adun din iarba.
    In curte am amenajat deocamdata,pana vom construi un gratar din caramida din acela inalt cum sunt prin Hornbach(si care costa de iti rupe punga :)) ) un loc unde sa punem gratarul facut de sotul meu si pe cel cu picioare primit de la soacra.Ca trebuie sa lucram cu 2,ca avem familie mare. Si maine vin in vizita si ne pregatim.Asta pentru ca e libera toata lumea,iar sotul meu pleaca iar Luni pentru 2 saptamani in aplicatie.Ca altfel veneau Duminica,dar atunci va fi zi de pregatit bagajele sotului meu.
    Pana atunci mai sapam in gradina,ca am inceput sa pun rasadurile.
    Te pup si iti doresc un weekend frumos si linistit.

  6. Constantin zice:

    Elisa,o sa incep cu raspunsul la titlu:ba se poate,dar peste cinci ani.Vad apoi ca se cunoaste ca nu ai mai fost de mult la iarba verde pentru ca ai omis un ingredient foarte important si anume muzica.Ca sa te conving sa faci o astfel de iesire o sa iti spun cam cum sta,mai nou,treaba.Asadar,din mersul masinii,ochesti cea mai faina groapa ramasa de saptamana trecuta si parchezi langa ea(ca doar nu o sa te apuci tu sa faci una noua,tu ai venit sa te relaxezi nu sa muncesti si o fi adevarat ca munca te inobileaza dar nici de lene nu a murit nimeni asa ca nu poti fi asa de ghinionist sa fii tu primul).Apoi,mare atentie,urmeaza pasul 1 :deschizi toate portierele si dai drumul la muzica.Nu orice muzica si in nici un caz de pe radio,ci de pe sidipleier sau si mai bine de pe empetrei ca dureaza mai mult,si OBLIGATORIU sa fie manele si cat mai tare.In felul asta cei ce vor veni dupa tine vor pastra distanta si nici nu se va amesteca salamul de la tine cu guta de la ei.Si asa nici nu o sa pari fraier*.(*Fraierii se cunosc de la o posta,ei vin pe jos,cu sacosele de plastic in brate ca li s-au rupt tortile,cu patura sub brat si cu casetofonul pe umar).Apoi,in timp ce doamnele scot castroanele si pregatesc alea-alea,tu ca voinicul familiei ce esti,te ocupi de foc.Nuuu,carbuni nu ai că cărbunii costa si de banii aia ai luat seminte.Asa ca tai primul copac(nu chiar cel de langa tine ca o sa ai nevoie si de umbra)pe principiul „de rupi din codro ramurea cei pasa codrului de ia”.Merge greu?Iaca te-ai grabit si ai uitat.Fuga la porbagaj si trage un uischi(saniuţa e pentru cei cu pungile).Eii?Alta viata.Termini cu lemnele si acum poti si tu sa te pregatesti de petrecere ca tot omul.Ignora-i pe morocanosii care s-au instalat langa voi,aia sigur sunt muncitori si-s suparati ca 1 mai a cazut sambata si au aflat dimineata ca si Craciunul si Anul nou tot sambata vor cadea asa că care libere in plus anul asta?Tu da tricoul jos sa nu il umpli de fum,ca poate maine in mol tot pe asta il iei ca-i dă firmă,si oricum trebuie sa-l dai ca e musai sa se vada lantul,cum atarna iel frumos până pe burta rasfranta peste bermudi.De fapt e cald,asa ca poti sa ramai in slip si asa nici nu o sa te bronzezi ca tractoristii.Mai departe stii tu ce e ce facut,razi tot,bei tot,ca doar nu o sa te duci cu ceva acasa si nici nu conteaza daca te urci manga la volan,ca nici nu stai departe si oricum politistii e si iei liberi ca doar e oameni si dansii.Nu uita sa-ti indopi si copiii,uite asta micu ce ascutit e,mai ceva ca lupta de clasa,la 10 ani nare decat 60 de kile.La plecare nu stinge focul ca poate mai vine vreun intarziat si nu are chibrituri.Cee?A luat foc padurea in urma ta?Nui nimic vezi la proteveu la stirile de la 5.Si nu strange nici gunoaiele.Oasele le vor consuma cainii comunitari(sau ursii,enotii,etc.. depinde unde ai campat)care au mirosit deja ca-i rost de haleala iar gunoaiele sa le stanga cei de la salubritate ca doar tu esti un cetatean respectabil care achiti taxe si impozite ca sa le platesti lor salariul si esti si milos din fire si nu vrei sa le iei painea de la gura.Pai,nu trebuie sa traiasca si ei?Nu-i asa ca te-ai distrat?Traiasca unu mai muncitoresc!Ura si la gara,pentru cei veniti cu trenul.Gata,Elisa.Daca nu erai hotarata,acum sunt sigur ca maine o sa iesi la gratar.Unu mai fericit va doresc tuturor. P.S.Puneţi voi ghilimele acolo unde credeti ca trebuie.O zi buna!

  7. Victoria zice:

    Nu stiu daca pe Elisa a distrat-o d-nul Constantin,dar stiu sigur ca pe mine da.A redat atat de fidel gratarele de 1 Mai incat parca deja ma vedeam acolo,im mijlocul lor,al manelistilor,disperata si cu cosuri pe fata de la atata muzica „buna” hahahhahhahaha
    Noi,la ultimul gratar in familie,am ascultat (tot la cd-ul de la masina,hahaha) meldiile lui Chris de Burgh si ale lui Chris Rhea cantate de fratele cumnatului meu,care are o voc extraordinara.Si,culmea, e muncitor in fabrica.

  8. Elisa zice:

    Andi,
    da,multumesc,ma bucur ca suntem sanatosi si ca-i timp frumos cu soare 🙂 Si tie la fel iti doresc !

    Mirela,
    stiu,stiu caci au si cei din curte si ma streseaza cateodata ca trebuie sa inchid ferestrele ca nu-mi place miros de fum in casa…dar,cum am spus nu suntem genul asta de petrecareti si nu am fost niciodata,desi petreceri am facut si o sa mai facem,sper…dar altfel.Desigur ca mie care stau la curte mi-e usor sa zic ce zic insa cei de la bloc,pe care-i inteleg perfect abia asteapta sa calce si ei pe iarba 🙂

    Victoria,
    da,mai,si al meu,desi i-am pus o scrumiera afara tot arunca chistoacele pe langa tomberon,cred ca a constatat ca-s prea grasa si imi da de aplecat…mai flotari si genuflexiuni sa fac si gata treaba 😛
    Nici chiar asa…le-ai spus sa nu arunce in curte???Incredibil!Si eu,dar numai sotului meu,in rest…nu-mi permit 😀

    Deci,inteleg ca din toate neamurile numai voi stati la curte…ca banuiesc ca ti-ar placea si tie sa fii si musafir nu numai gazda,nu-i asa? 🙂
    Apai…petrecere frumoasa cu soacra cu tot 😆 )Apropo,imi place de soacra ta sa-i spui ca o salut 🙂 )

  9. Elisa zice:

    Constantin,
    haide,mai ca stiu si io de manele,sunt inconjurata de blocuri confortul respectiv,hahaha…asa ca in gradina ma reciclez cu maneaua fiindca tre’sa fim la zi cu noutatile,nu??? 😆

    Da,ai descris perfect,se vad toate astea si din televizor nu tre’sa ma duc la locul faptei,d’aia ziceam ca nu-mi place aceasta sarbatoare.Si,in general goana asta dupa iesit la gratare,insa chiar daca oamenii ies ma enerveaza ca de acum pana luni televiziunile de stiri numai despre asta vor vorbi,asa cum de Paste numai despre mancarea pe care n-o au romanii pe masa.
    Iti doresc odihna placuta asa cum iti place sa-ti petreci timpul liber 🙂

  10. Ghiocel07 zice:

    Oau, cata corectitudine in descrierea locului de petrecere a timpului liber. Din pacate este purul adevar, nici macar o exagerare. Noi care nu avem curte, ne plimbam in lung si-n lat si vedem cam cum este la padure. De foarte multe ori ca sa stam la masuta noastra si sa savuram natura de pe scaunele speciale si nelipsite din portbagajul masinii, facem intai munca patriotica, ca de, stim ce-i aia. Strangem saci de gunoaie pe care-i transportam la tomberonul de acasa, ca oricum pe drum nu gasim nici unu si ne gandim cat gunoi se poate aduna in locul respectiv pana sambata urmatoare. Ce sa facem suntem de moda veche! Un sfarsit de saptamana insorit va doresc. Oare ce sa vizitam sambata si duminica?

  11. Pingback: Gripa porcină (De 1 Mai) « Ioan Usca

  12. zincabeiu zice:

    Nici eu nu inteleg isteria asta cu 1 Mai.Ce mare chestie? E un weekend ca oricare altul. Nu obisnuiesc sa merg la gratar, nu ma amuza in nici un fel si nici nu ma relaxeaza. Altfel imi petrec timpul liber. Si azi am mai vazut la TV ca fumul de la gratar, mai ales cand faci mici, este daunator, cica e cancerigen. Dar… suntem oameni liberi, fiecare se preface fericit si mimeaza binele cum il duce capu’.

  13. Pingback: Hai la lupta cea mare! « Gabriela Savitsky

  14. fla zice:

    Nici eu nu ma dau in vant dupa gratare;din mai multe motive. Nu pricep de ce trebuie sa ne indopam cu bere si mici?ca e 1 Mai? Noi mergem la plimbare( stam la marginea orasului, intr-un cartier linistit)Sambata trecuta am vazut, intr-un lan de grau, 12 caprioare la aprox 2 km de casa noastra.Deci, fierb cartofi in coaja,niste oua , ceapa verde si neaparat clisa afumata ( slanina)si plecam in excursie…Fara manele, fara gratar si fara bere .Doar noi, fazanii, iepurii si daca avem noroc si caprioarele.

  15. Manole zice:

    Care Unu Mai???
    O zi de sambata, de data asta, oarecare. Altadata, a fost. Nu ma mai uit inapoi.
    La anul, o sa fie. Duminica. Deci, nelucratoare.
    Celalalt an, daca ne-o tine Dumnezeu sanatosi, o sa fie un weekend prelungit! Altceva? Nu, nu-mi mai aduc aminte si nici nu cred ca mai vreau.

  16. Elisa zice:

    Ghiocel07,
    nu te duci tu mai des,zilnic daca se poate sa faci ce faci de fiecare data cand doresti sa te relaxezi? 😀
    Eu,sincer,nu as strange dupa nimeni,as cauta un alt loc,locul meu unde nu a pus piciorul si gunoaiele omul acela.
    Stii ca azi era sa mi-o iau?Vin acasa cu bicicleta incarcata de plase si vad de la mica distanta de poarta ca niste tigani se aseaza pe gard si-i astepta pe altii,o gasca mare.In momentul in care eu ma dau jos de pe bicicleta un ul din gasca arunca un bat de inghetata pe jos,la picioarele unuia dintre ei.
    -Va rog sa plecati de aici ca faceti gunoi si tocmai s-a maturat.
    -Cineee,doaaamnaaaa?? cine-a aruncat?
    – unul din voi,te rog sa-l ridici si mergeti la casele voastre sa mancati seminte si din pungi,nu aici.
    – Gataaa,gataaaa,doamna…am plecat
    Eu,enervata la culme fiindca am crezut ca-s cei de vis-a-vis care vin de la umbra lor la soarele nostru lasand in urma un covor de coji de seminte si ambalaje de celofan, boscorodesc in continuare,ei se tot intorc si rad si ma „invita” sa termin si uite-asa dupa aia ma gandeam ca de m-or recunoaste vreodata…ala sunt!!

    Zinca,
    iti doresc odihna faina,sa poti face ce tie iti place si sa te uiti la florile mele 😀

    Fla,
    foarte frumos! Cu bicicletele? 🙂

    Manole,
    ce sa ne mai amintim?! Eu imi amintesc unu mai de la scoala generala din comuna mea,eram dusi la padurea de departe de sat,aproape de Teremia,pe unde era livada mea cu ciresi si de acolo ce crezi ca mi-a ramas in minte?Actiunea de puscat ciorile,vad si aud si acum larma facuta de ciori si un dreptunghi cu latura mare cam de 200 de metri facuta artificial poiana prin taierea copacilor,mult verde,glasuri de ciori si de gloante.

  17. Pingback: Despre 1 Mai « my heart to your heart

  18. fla zice:

    Mergem pe jos .Cam 8 km dus-intors.E campie cat vezi cu ochii, ici colo cate un palc de copaci. Graul e pana la genunchi, un imens covor verde…Na, ce sa mai zic noua ne place sa umblam, sa respiram…si sa incercam sa scapam de „fundul de contabila”.O zi frumoasa, doamna Elisa!

  19. Elisa zice:

    Fla,
    acum esti pe drum dar pot sa-ti doresc…sa va doreswc o zi frumoasa si la voi 🙂

  20. Victoria zice:

    Multumesc Elisa.Chiar ii voi spune.Si mie imi place soacra mea. 🙂 Cred ca putine nurori pot spune asta. Azi a venit la gratar si ,ca intot deauna, nu a venit cu mana goala ci mi-a mai adus cate ceva.de fapt la toti ne-a adus cate ceva.Mie mi-a adus rasaduri luate de la prietenele ei din Gaesti,care stau la curte,de legume si flori si a tinut neaparat sa le planteze chiar ea.Apoi i-a mobilizat pe ceilalti(adica una din fiice,un ginere si un nepot) si mi-au sapat o parcela destul de mare care trebuia pregatita sa pun rasaduri.Deci a fost un ! Mai ……..muncitoresc.Gratarul a fost doar asa…….masa de dupa munca. :))

  21. Elisa zice:

    Victoria,
    asa,bine,ma bucur 🙂
    Si la noi a fost la fel ,in minus(adica in plus..hahaha) ,fara gratar caci facusem alte mancaruri.
    In sfrasit avem sapat totul,putem planta rasadurile si mai am sa seman fasolea de poci(intentionat o lasasem mai tarziu ca sa nu se usuce taman in mijlocul verii).

Lasă un comentariu