Să preţuim păpădia

In Australia papadia este de vanzare,langa rasaduri de legume si flori.Am ramas uimita si zic fetei care ma intreba dacacan I help you?.I-am raspuns,sure,it’s  free for pictures??

Mi-a zis ea acolo un pomelnic, cum ca sa nu public in newspaper si in alte locuri.I-am spus ca-i pentru mine,ca-s vizitator si vreau amintiri in poze.Si ,uite asa,am tras cateva cadre.

Aici si fasolea se face rasad,bine ca stiu ca-mi fac si eu dinvreme,cand vine caldura, in mai, nu sa seman ci sa plantez rasaduri de castraveti,dovlecei,fasole….ma rog,ce-o mai fi.

Doamnee,ce dor mi s-a facut de gradina mea,aia verde si organizata si care respira prin mine,cat este de frumos la mine acasa !

Dandelion (papadie) salad:

Dandelion Salad Vinaigrette
This is Shirley’s recipe for the dressing her grandma made.

Salad Vinaigrette
Makes approximately 2/3 cup

1/2 cup extra virgin olive oil (I love oil from Tuscany for its peppery flavor)
3 Tblsp. red wine vinegar
1 tsp. salt
1/2 tsp. dry mustard
1 large peeled and smashed garlic clove
Freshly ground pepper

Put all ingredients into a jar with tight fitting lid. Shake well and let steep at least an hour before use. This will keep under refrigeration for a week. Bring to room temperature before using. You may wish to add a sprig or two of fresh herbs as available. Occasionally substituting fresh squeezed lemon juice for the vinegar makes a pleasant dressing, especially in the summer (old fashioned living).

Mixed Green, reteta lui Papa,Papagigli cu VatiClanul Papal, cu multumiri si apreciere a activitatii lui pe blogul personal!

Pai mixed green nu stiu daca gasesti in Romania, dar poti incerca acum, acolo. Aici mixed green contine si frunze de papadie.
Asadar, mixed greens, alune sau nuci rosted, bucatele de brinza de capra, capsuni, sos de capsuni, sare, piper.
Pentru sosul de capsuni:
capsuni, extra virgin olive oil, otet de mere sau balsamic, un catel de usturoi (daca n-ai vreun french kiss in program , o lingurita de miere, putina zeama de lamiie si apa. Le bagi in blender si mai adaugi apa daca vrei sa fie mai light.
Uitasem, un vin rose, si-un tete-a-tete merg de minune cu salata asta

Multumesc,Papa ! Sa ai o iarna mai blanda ca altadata!  😀

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Australia, Calatorii și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la Să preţuim păpădia

  1. mona zice:

    Elisa, bag seama ca ti s-a facut dor de casa!?!I-adevarata vorba aia cu „fie painea cat de rea, tot mai bine-n tara mea”!Mi-a placut mult faza aia cu rasadul de papadie.Eu cred c-as putea face un contract cu ei sa le trimit la export, ca am o tona in gradina.Te pup Elisa

  2. Pingback: William Merritt Chase (1 noiembrie, 1849 – 25 octombrie , 1916), pictor impresionist american « my heart to your heart

  3. g1b2i3 zice:

    La noi, din pacate, multi considera papadia o buruiana.
    Mie-mi place, copiilor le place sa-si faca coronite din flori de papadie.Si celor care tin diferite diete le place sub forma de salata sau ceai. 🙂
    Noroc cu tine, Elisa, ca mai aflam si noi cum e la altii din celalalt capat al lumii.

  4. Pingback: Pietro da Cortona, Jules Bastien-Lepage, William Merritt Chase, Konrad Vilhelm Mägi, Hannah Höch, pictori nascuti in 1 noiembrie « my heart to your heart

  5. CARMEN zice:

    Interesant! Spune-ne si cum se prepara salata de papadie. Ce-i fac australienii deosebit?
    Elisa draga, nu uita: acasa la tine, gradina intra în hibernare… Bucura-te de copii! Ce minunat ca esti bunica! te pup :-*

  6. papagigli zice:

    Am incercat si eu salata de papadie si desi mi se pare mult mai acceptabila in comparatie cu radicchio, n-as spune ca mi-a excitat papilele. In schimb in mixed greens mi se pare OK.

  7. Alexandra zice:

    Presupun ca are multa vitamina C. Insa cand ma gandesc la denumirea ei populara, stii tu care, nu prea-mi vine s-o bag in salata…

  8. elisaaa, mie au inceput sa-mi palpite toti neuronii cand am vazut lumetul aia de rasaduri de toate felurile … si io is numa’ gradinar parat… cum sa nu te pocneasca dorul de gradina ta aia de vis? 😀

  9. Aliceee zice:

    Si cum prepara papadia? Mi se pare interesant !

  10. ela zice:

    Buna Elisa.

    In 18 noi 2010 voi fi in Australia Sidney. vrei sa-ti aduc ceva din Romania ?

  11. Pingback: Ziua Mortilor « Supravietuitor's Blog

  12. Ninu zice:

    Eu eram mort primavara dupa salata de papadie, si acu 2 ani cred ca am mincat cam multa ca m-am otravit, am facut febra am avut greturi mari si la spital mi-au zis ca ma otravisem cu papadie, eram al treilea in saptamana aceea care mergeam la spital otravit cu papadie… si doar nu mincasem multa 😦 maxim 2 plase de frunze spalate tocate stropite cu ulei de masline si lamaie stoarsa.

  13. Pingback: Words are all we have « Andi Bob

  14. Elisa zice:

    Mona,
    nu de tara mi-este mie dor ci de ce-i al meu acolo 🙂
    Ce afacere am face noi daca am exporta papadie!!!

    Gabi,
    draga mea,am incercat si eu sa mananc papadie acasa insa cand am salata aia cruda care se sfarma intre degete parca nu ma imbie frunzedle de papadie,dar macar asa,ca tratament,poate oi incerca la primavara…

    Carmen,

    am postat o reteta ,ai mei nu papa asa ceva,exista salata verde capatana si din aia cumpara.
    Da,ma bucur,dar sunt si obosita,nu-i usoara indeletnicirea de bunica.

    Papa,
    cum o faci in mixed greene ?Da-mi o reteta de-a ta pentru la primavara,ca-i plina curtea mea de papadie 🙂

    Alexandra,
    pai doar asa terapeutic s-o folosim primavara,nu in amestec,zic si eu…
    Doar florile se numesc asa, popular, nu si frunzele,hahahaha!

    Laura,
    da,dar stii ca eu am imaginea aia de la plecare cand totul era verde si rosu in gradina,sau aia din luna iunie cand se vad randurile ca niste soldati,cum zice Manole 🙂

    Ela,
    poti tu sa-mi aduci o veste buna?O singura veste vreau din Romania 😛

    Ninu,
    doamneee,ce-am mai ras! 😛
    Erai m ort dupa papadie?Adica iti placea? Vezi daca ai exagerat? Totul cu masura si incet ca sa se obisnuiasca organismul,pai nu?

    Alice,
    se prepara salata de papadie,ca si salata verde,cu un dresing format din ulei,otet si condimente turnat peste ea.

  15. maryanne zice:

    rasad de fasole!pai sa incercam si noi la primavara.

  16. Elisa zice:

    Da,aici orice se face rasad insa este luminozitate maxima,caldura de la bunul inceput al primaverii,nu ca la noi,in martie,cand rasar rasadurile nu-i soare tot timpul….si apoi se alungesc si subrezesc 😦 Merita ,insa,incercat 🙂

  17. Dumi zice:

    @Ninu. Normal, daca nu ai pus „red Wine vinegar” si „dry mustard”. In rest Elisa are dreptate.

  18. victoriacus zice:

    wow ce frumos arata rasadurile alea.Doamneeee si cat mai este pan’ la primavara 😦
    O sa incerc si eu salata de papadie la primavara.Stiam de ea dar nu am gustat 🙂 inca
    Acum sa nu-ti fie dor de gradina ca este cam trista si maronie.

  19. Pingback: Taras şi moda | Nataşa

  20. Elisa zice:

    Dumi,
    🙂 🙂

    Victoria,
    asa toate la un loc arata bine insa fiecare in parte…bleah..pe langa ale noastre sunt vax.hahaha!Nici verzi nu-s 😀
    Eu credeam ca situatia este maronie,dar daca zici tu….. 😛

  21. irenadaiana zice:

    hei Lisa , cand eram mica mancam frunze de papadie tavalite in otet – joaca de copii –
    acum vreo 7 ani mergeam spre Herculane la un seminar de serviciu , in compartiment un evreu care mergea la tratament. cale ferata pe zona de sud si mai ales in oltenia spre turnul severin , lut galben si balarii ca de cultivat … nimic. si evreul meu se tot minuna ce tara frumoasa si bogata avem . am ramas putin blocata ca se tot haulea la vederea unor ciulini de baragan – uite cata verdeata aveti , la noi e doar piatra – si atunci am gandit , daca tara asta ar fi a evreilor intr-un an astia i-ar pune si etaj. cand te gandesti cata frunza cata iarba e la noi… mai ca zici pacat de tara asta cu asa onducatori ( si as zice eu si oameni – nu toti dar…)sunt amarata si-ai sa vezi curand de ce. sa fiti sanatosi.

  22. victoriacus zice:

    Din nefericire situatia e de-a dreptul neagra draga mea Elisa.
    Si sambata mai pleaca si Marius 2 saptamani in Germania,apoi o luna in Fagaras,la tine acolo 🙂
    Mai vine de Craciun acasa,iar in Februarie pleaca iar 6 luni.Asa ca situatia este mai mult decat maronie 😦
    Noroc cu tine si cu ceilalti prieteni dragi de pe net.Si,mai ales,noroc cu copilasii mei minunati,care ma vor face sa zambesc.

  23. papagigli zice:

    Don’soara io-ti spun, da’ te costa 😉
    Pai mixed green nu stiu daca gasesti in Romania, dar poti incerca acum, acolo. Aici mixed green contine si frunze de papadie.
    Asadar, mixed greens, alune sau nuci rosted, bucatele de brinza de capra, capsuni, sos de capsuni, sare, piper.
    Pentru sosul de capsuni:
    capsuni, extra virgin olive oil, otet de mere sau balsamic, un catel de usturoi (daca n-ai vreun french kiss in program 😉 , o lingurita de miere, putina zeama de lamiie si apa. Le bagi in blender si mai adaugi apa daca vrei sa fie mai light.
    Uitasem, un vin rose, si-un tete-a-tete merg de minune cu salata asta 😉

  24. Pingback: Presedintele toxic si o alta propunere de solidaritate « Hai ca se poate!

  25. Maria Ionescu zice:

    Cam tirziu te-ai gindit si la gradina lasata oarecum si sub supravegherea noastra,ma asteptam sa ne mai intrebi cite ceva cum l-am ajutat pe sotul tau sa culeaga merele,sa duca florile in casa,cum i-am tinut scara si tot ce mai era de lucru prin ograda.Te asteptam sa vi acasa de pe coclaurile alea,ca vorba aia cu piinea…

  26. Pingback: Majoritatile versus interesul national « Dum spiro, spero

  27. Elisa zice:

    Irenadaiana,
    nu ma lasa sa ma duc cu gandul la rau,nu mai fii amarata,draga mea Daiana.
    Asa-i,noi,romanii,art trebui sa importam oameni care sa ne conduca si sa ne organizeze.Stim sa facem doar pe propria gospodarie minuni….

    Gabi,
    si ce se mai distreaza!!Si daca mai castigi si la pariuri…he,he 🙂

    Victoria,
    tu ai stiut ca asa se va intampla,asta-i viata de armata,ce sa-i faci?Is si bani care compenseaza nelinistile si departarile 🙂

    Papa,
    multumesc frumos,m-a costat,m-a costat ca de 5 ori am reactualizat si tot cu majuiscule te vrea,hahaha!Poate ca asta-i de la Cele Sfinte,nu? 😀

    Constantin,
    asa-i,la multii lor bani de ce nu si mult fast?!

    Gina,
    io ma distrez? Ha! Doar am strans pumnii sa iasa ordinea lor,de la pariu si n-a iesit,asa ca…. 😦

    Maria Ionescu,
    da,dar tu de ce nu postezi mai des daca citesti ,ha? De unde sa stiu ca v-ar interesa ce face al meu „singur acasa”,hahaha!
    Si,da,ati tinut bine de scara,merele-s in saci,florile in casa si pivnita,asa ca doar opboseala sotului meu nu i-o poate lua nimeni 😀 Noi sa fim sanatosi!

  28. papagigli zice:

    Elisa
    Mi se pare mie sau ti s-au acrit deja muraturile? 😆

  29. Elisa zice:

    Papa,
    m-am referit la updatarea din postare cu reteta ta 🙂 Ai vazut?
    Cat priveste muraturile…nu stiu la ce te referi 😦

  30. papagigli zice:

    Hei, nu la tine ma refeream, doar nu tu ai tinut scara 😉
    Uite ceva misto care sigur o sa-ti placa. Sper ca-ti mai amintesti

  31. papagigli zice:

    Hmmm, eu de fapt asta vroiam sa pun

  32. Elisa zice:

    Papa,
    cum stii tu sa rascolesti si apoi sa alini!!!
    A plecat si Paunescu? 😦 Citisem ieri ca-i grav 😦

  33. Dumi zice:

    Ei, nu vroiam sa-ti stric ziua ca radeam cu un singur ochi. Cu celalalt eram pe „remember”:

    P.S. Sper ca nu am facut-o acum

  34. papagigli zice:

    Well, e ca si plecat.

  35. Elisa zice:

    Dumi,
    multumesc frumos.Dra de ce sa ma intristez?M-as bucura sa traiesc si eu inca 60 de ani sa ajung ca doamna din video 😉

    Papa,
    mare pacat,mare talent!

  36. papagigli zice:

    Elisa
    Un geniu in ambele sensuri 😉

Lasă un răspuns

