Mâncare la wok

Fireste ca tot Andreea a gatit si mancarea,nu doar prajitura,asa ca eu,ieri,am cam somat.Copilul a dormit ziua asa ca am stat pe aproape de nora mea sa stiu altadata si eu cum se face asa ceva.Bineinteles ca acasa la noi nu o sa am sosurile astea,de peste si de…nu mai stiu ce,doar de soia,insa tot o sa-l dau gata pe al meu cand o sa-i gatesc asa.La tigaie ca doar nu mi-oi cumpara si wok,acuma?!

Deci,nora mea este foarte sistematica,intai le pregateste pe toate si apoi incepe prepararea,ceea ce eu apreciez foarte tare,desi mai fug in timpul gatirii dupa cate-o ceapa .

Mancarea la wok este pe cat de simpla pe atat de buna si usor de facut.Dragii mei si dragele mele chiar daca nu obisnuiti sa gatiti puteti macar incerca.Se foloseste cam ce ai in frigider in momentul respectiv.Noi am avut conopida,brocoli,morcovi,ceapa verde si o bucata de beef,care de fapt se poate face si la gratar.Ceapa verde nu stiu cand a pus-o,cred ca la sfarsit de tot.

Ingrediente:morcovi,conopida,brocoli,ceapa verde,beef,sosuri de trei feluri care se amesteca si taitei proaspeti(nu uscati) care se lasa putin in apa clocotita pana se desfac.

morcovii taiati fideluta cu o taietoare prin apasare   brocoli si conopida buchetele   si carnea(care poate fi de oricare   si taiata fisii lungi si subtiri     si ceapa verde  

Condimentele:

sosurile   chilli crushed,adica ardei iute uscat si putin ulei,de masline,ori altul,care se pune in wok-ul incins inainte de a introduce carnea.

Modul de preparare:

Se pune wok-ul la incins cateva minute,se adauga uleiul si carnea.Se amesteca cu paleta pe toate partile si dupa cateva minute,vreo 3, se adauga o parte din sosurile amestecate in prealabil.Se lasa pe foc circa 10 minute dupa care se scoate  si  se adauga in ordinea in care legumele se patrund,deci intai morcovii,apoi conopida,se amesteca,apoi brocoli.Dupa ce-s toate adaugate se reintroduce carnea ,se  toarna restul de sosuri peste toate,se amesteca,se intorc cu susu’n jos,adica sa se faca pe toate partile,caci nu punem capac.A,da,acum punem si ardeiul iute si taiteii inmuiati in prealabil in apa clocotita(regret ca nu am pozat taiteii).

Si gata mancarea.Am mancat cu betele si m-am descurcat.Va doresc sa aveti chef de a face asa ceva la voi acasa.

O ,bolurile s-au umplut insa eu am pozat inainte de asta.Nora mea a impartit frateste mancarea in patru ca sa aiba sotul ei   mancare a doua zi la lucru .

Va doresc pofta buna la mancare asiatica!

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Andreea gateste, Australia și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Mâncare la wok

  1. nonalina zice:

    N-am wok,n-am boluri.Am tigai,am farfurii mari si platouri.N-am beef .Am o gasca de la tara,crescuta bine.N-am betisoare.Am furculite.Buni-buni ma convertesti la betisoare?
    Pai cum sa infuleci asa bunatati ,cu betisoare?! No,imi place ca menuul contine ardei iute.O sa-l pun separat,totusi.Ce zici?sa dezosez carnea si s-o dau intr-un clocot,apoi s-o pun la perpelit?Doar pe dna gasca.O sa scriu pe lista beef,altadata..Merci!
    Voi incerca ac.reteta,in soon.
    Si eu pregatesc taietei de casa dintr-un ou,faina si un praf de sare.Rulez coca si o tai .
    Ii pun la supa de gaina.

    Ps.Sa-ti fie de bine! Mi-a facut placere.Copiii mei,te citesc.Precis vor cumpara beef,din proprie initiativa.See you….

  2. Elisa zice:

    Nonalina,
    am mancat la wok,in Timisoara,rata feliata asa cum feliem in fasii pieptul de pui sau si mai mici bucatile.Deci,poti sa sacrifici o bucata de gasca si sa faci in wok,insa,in niciun caz sa nu o fierbi inainte,direct asa cum am facut eu vita.Crezi ca-i mai tare carnea de gasca decat aia de vita?Neeee,deci incearca cu un sfert din piept si vezi ce fain o sa iasa.
    Am mancat cu betele ca sa ajunga informatia la creier,hahaha!Glumesc,chiar m-am saturat si asa condimentata este f.gustoasa.

  3. Pingback: Parlamentul European propune stabilirea unui venit minim în UE « Supravietuitor's Blog

  4. Pingback: Atentat la drepturile omului si la viata privata « Hai ca se poate!

  5. Pingback: 27 Octombrie | Nataşa

  6. Pingback: Rutebeuf (sec. XIII) – Golani, vă merge minunat « Orfiv

  7. Pingback: Jan van Eyck (1390 – 9 iulie 1441), pictor flamand « my heart to your heart

  8. Pingback: Rogier van der Weyden(1399/1400 – 18 iunie 1464) « my heart to your heart

  9. Pingback: Viitorul | Caius

  10. Pingback: Susţinem moţiunea de cenzură | Ioan Usca

  11. Pingback: Portocaliii au nevoie de psihiatri « Supravietuitor's Blog

  12. Pingback: Si eu sustin motiunea- Sa scufundam impreuna Incrucisatorul « Dum spiro, spero

  13. Pingback: Boc …la Cotroceni ?! « Madi şi Onu Blog

  14. Pingback: Sustin motiunea de cenzura « Hai ca se poate!

  15. Amalia zice:

    Draga Elisa ce dor imi era de tine…In primul rand felicitari pentru nepotica ta dulce si pentru calitatea dulce de bunica! Am parcurs in linii mari ce ai scris si ma bucur mult ca esti impreuna cu cei dragi sufletului tau. Nepotica ta e nascuta pe 16 octombrie? Baiatul meu cel mare a implinit 20 de ani pe 15 octombrie. E o zodie buna (bine eu nu cred in asta…) insa Raul (fiul meu) e echilibrat si bun. Iti doresc o sedere cat mai placuta, ce fain e ca te-ai adaptat si cu alimentatia si te simti bine (ce ai avut draga mea de a trebuit sa faci colonoscopie? – poate imi zici cum a fost ca mi-e tema ca ar trebuie sa fac si eu…). Te imbratisez!

  16. Pingback: Opţiuni ferme | Ioan Usca

  17. nonalina zice:

    Elisa,
    ma asteapta ,,cadavrul” scos din congelator sa-l disec.Ma duc afara pe pivnita ,unde pot sa pun un tocator mare si gros.Copiii sunt in excursie cu scoala(Iulia o inlocuie pe dna diriginta si le ajuta pe celelalte doamne profesor ),parintele a plecat la parohie ca altfel coolaboram la prepararea menuului.
    Hai ca incerc asa cum mi-ai zis..
    Din maruntaie ,o sa prepar o ciorba acrita cu bors de casa .

    Apoi, o sa prepar o placinta bulgareasca, cu branza de vaca facuta in sedila de cuscra mea.Este pregatita din lapte de la vacile lor,proaspat si cam 45% grasime.Iti dai seama ce ma ingrasa ?dar nu rezist ispitei de a pune cana la gura,offffffffff-offffffffff.
    Elisa,cred ca stii ca aici a inceput emisiunea ,,Dansez pentru tine” prezentata deStefan Banica jr.Sunt fan si sufar ca aseara n-am reusit sa vad decat inceputul.Sper s-o vad astazi,in reluarenu mi-a iesit decat linkul.
    Am incercat sa-i pun Larei o imagine superba cu o fetita care-i ura weekend placut,dar,
    a aparut doar linkul.vezi pe topicul blueberry….
    see you..

  18. Elisa zice:

    Amalia,
    avea o luna pe 16 octombrie 🙂 Conteaza zodia,sa stii 🙂
    Colonoscopia se face sub anestezie caci altfel mori acolo de durere asa cum am murit eu 😀 Cica as avea colita insa de cand sunt aici nu ma deranjeaza nimic in acest sens,poate ca fiindca acasa sunt o HAPLEA,hahaha!

    Nonalina,
    la linkul acela sunt niste femei dezbracate,nu-i trebuie fetei mele de acum asa ceva,hahaha!

Lasă un răspuns

