Ceaiul si reteta de friands

A trecut o luna de cand sunt aici,in Australia,la copiii mei.M-am schimbat.

* nu mai sunt nervoasa si in consecinta

* nu mai strig la nimeni

*si am tensiunea 12,5 cu 6,6 cm  col de mercur

*si am slabit la 73 kg(de la 75 fiindca 5 le slabisem dupa ,in timpul si inainte de colonoscopie)

*si nu mai beau cafea

* si beau ceai

Da,ceaiul zilnic,care aici este la pliculet,nu ca acasa la frunze uscate din gradina mea,de menta,de fructe,verde si de musetel.Mai am de menta.

Si inca un lucru bun este faptul ca manifestarile pe care le aveam acasa taman inainte de a pleca,pentru care am facut colonoscopie,manifestari urate si neplacute si obositoare si cu pierdere de timp(acolo unde zice reclama aia proasta ca tu cat stai…  :(((( ),deci toate astea au disparut ca prin minune.

Ce mananc?Mult mai putine fructe si legume decat acasa,dar nu lipssc fructele ,insa acasa mancam cu kilogramele ca-mi si placeau,erau ale mele,crescute in gradina mea si stiam ca nu au cum sa-mi faca rau.Mi-au facut totusi o colita,ma rog,inca nu stiu exact ce-a fost,cert este ca aici sunt in regula.Mananc tot ce gatesc eu,ce gateste nora mea,ce cumpara gata gatit fiul meu.Cele mai faine sunt ce gateste nora mea(brocoli cu sos de ciuperci si pulpe de pui organic,prajitura delicioasa  numita  friands,paste cu ciuperci si sunca,etc);ce cumpara fiul meu gata gatit sunt mancare indiana,mancare chinezeasca,pui fript,pepeni rosii si galbeni,avocado,banane,mere,portocale si mezelurile gen sunca,salam uscat sunt deosebit de gustoase(oricum eu mananc doar o felie o data).

Ce gatesc eu:pai,pilaf cu pulpe late de pui,mazare cu pulpe lungi ,supa de pui cu taitei si paste floricele si litere,insa aici pastele sunt mult mai bune decat la noi acasa.Apoi am gatit tocanita din carne beef,ciorba de cartofi cu afumatura,fasole boabe mari cu ciolan afumat.In rest fiul meu face gratare din porc si beef,foarte bune si muschiuletii aia pe care-i gatesc eu acasa ii facem la cuptor,intregi,bineinteles.Carnea o mancam doar cu salata.Face fiul meu o salata dichisita si gustoasa din salata verde si altele si frunzele de patrunjel si marar si busuioc stau intr-un cilindru cu putina apa pe fund si cu capac,asa stau crude si verzi mult timp.

Mancam cartofi putini,garnitura preferata este brocoli si conopida.Da,uitasem,am facut o salata de conopida pentru prima data si a avut succes la prietenul lor care era la noi ajutandu-l pe fiul meu la adus mulci cu remorca,caci el are la masina lui carlig de remorca.Da,i-a placut salata mea si am mai facut salata mea de avocado care le place si copiilor,aceea cu usturoi,ceapa verde si  o rosie.Iar azi,tocmai am terminat o salata orientala,grozav de gustoasa,iar pentru maine avem de facut sarmale.O…aici e greu sa faci sarmale,nu se gaseste varza murata asa ca pana acu’doua zile cand i-a adus ,la job, un prieten macedonean,care se tine de traditii,ai carui parinti sunt aici si pun un butoi de varza toamna,ca la noi,deci pana acum doua zile aveam doar in plan sa facem sarmale..

Dragi prieteni,mi-e dor de acasa dar ma gandesc cu spaima la plecare,la faptul ca obiceiurile bune deprinse aici o sa ma paraseasca brusc,ca televizorul….offff,nici nu vreau sa ma gandesc  .

Si acum reteta nurorii mele,reteta de prajitura ca niste muffins insa este friands. Dupa ce mi-o trimite pe mail,tradusa….

Iata ca era deja trimisa,draga de ea,ce prompta este!Poza cu blueberry friands

Ingredients :
– 185g Butter, melted – unt topit
– 6 egg whites, beaten lightly – 6 albuse batute spuma
– 1 1/2 cups (240g) icing sugar mixture – zahar pudra
– 1 cup (125g) almond meal – faina de migdale ( migdale macinate)
– 1/2 cup (75g) plain flour – faina
– frozen blueberries, as required – afine, cate vrei
– 1 lingurita esenta de migdale

1. Preheat oven to moderately hot, cuptorul se incalzeste la 160 grade
2. Grease 12-hole friand pan – se unge cu unt tava (gaurile)
3. Combine butter, almond meal, egg whites, sugar and flour in medium bowl. Stir
until just combined. Divide mixture among prepared pan, scatter with
blueberries. – se combina untul topit, cu faina de migdale, albusurile, zaharul,
faina intr-un castron, se amesteca pana se combina, se adauga esenta, se pune
compozitia in tava si se adauga afinele
4. Bake in oven about 25mins, stand in pan 5 mins, then turn onto wire rack to
cool – se pune la cuptor 25-30 minute apoi se pun pe grilaj la racit
5. Serve dusted with a little extra sifted icing sugar – se presasra zahar pudra
pe ele

Va doresc sa fiti sanaosi,sa dati importanta sanatatii si alimentatiei,nimic exagerat,totul ponderat.Va imbratisez.

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Andreea gateste, Australia, Calatorii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

38 de răspunsuri la Ceaiul si reteta de friands

  1. irenadaiana zice:

    vrem si poze cu prajitura:). mi-a lasat gura apa citind . de ce nu le pui niste varza la murat?

  2. Elisa zice:

    Irenadaiana,
    data viitoare fiindca nu le-am pozat.
    Nu pot sa pun varza la murat fiindca aici vine vara sunt deja 26 de grade si pana plec eu inca nu va fi in toi,deci nu avem unde sa o tinem la rece,cum este acasa in pivnita si iarna geroasa.

  3. Pingback: James Tissot (15 octombrie 1836 – 8 august 1902) « my heart to your heart

  4. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, ne-ai adus vesti bune si frumoase.
    Cred ca toti ne-am simti mai bine, am fi mai sanatosi daca am pleca pentru o perioada din Romania portocalie.
    Multumim pentru reteta de friand.

  5. CARMEN zice:

    ma bucur draga Elisa! in sfârsit cineva care-mi da vesti bune! te pup si… savureaza fiecare clipa langa copiii tai

  6. Pingback: 15 octombrie, Ziua mondiala a femeilor din mediul rural si Ziua internationala a nevazatorilor « Supravietuitor's Blog

  7. Pingback: “Sunteti manipulati de opozitie si de liderii de sindicat”, noua poezie recitata de portocalii « Supravietuitor's Blog

  8. nonalina zice:

    Atractiva reteta!
    Gatesc aproape zilnic si incerc diverse retete.Unele imi reusesc si le adopt cu acordul copiilor.
    Cred ca o voi adopta si pe a ta pentru ca ma incanta afinele .Nu pui praf de copt,bicarbonat sau amoniac?
    Pregatesc si eu un chec pufos fara praf de copt .Bat albusul cu telul ca la bezele si incorporez ,,,zaharul putin cate putin..mixerul sta deoparte cand pregatesc ac reteta.
    Elisa,cum pui afinele,in coca sau deasupra?

  9. Pingback: Jocul | Ioan Usca

  10. Pingback: Europa încotro? Soluţiile economice ale stângii « Hai ca se poate!

  11. Ma bucur ca te simti mai linistita.
    Este foarte interesanta reteta, dar nu am tava speciala. Trebuie sa imi cumpar.

  12. Elisa zice:

    Gabi,
    de aia am zis ca mi-e groaza la gandul ca peste doua luni o iau de la capat cu base,cu antena 3 cu toate alea care ma enerveazqa….

    Carmen,
    da,savurez,dar mai mult sunt obosita caci vreau sa fac tot ce cred eu ca trebuie si …trrebuiesc multe,asa ca savurez muncind 😀

    Nonalina,
    nu s-a uitat nimic din reteta,o face nora mea,nu eu,insa pune doar ce scrie aici in reteta.Sa-ti spun un banc:
    Se intalnesc o americanca,o australianca si o romanca la una dintre ele.Americanca zice:ce faine-s prajiturile tale…de unde le-ai cumparat?
    Australianca zice: da-mi reteta ca fac si eu.
    Romanca zice: …hmmm,nu trebuie pus si…inca ceva , ca sa creasca? 😛 😛
    Afinele se pun la sfarsit,in forme,doar deasupra,cate 5-6 la una bucata de friand,dar am vazut in sectiune,in poze,ca sunt,adica pot fi si in interior,cum vrei.

    Dana,
    Poti sa le faci in cosuletele alea de hartie care se gasesc de cumparat,daca nu ai tava cu gauri si le pui in tava obisnuita apoi.

  13. scorpio72 zice:

    Elisaaaaaa…mi s-a facut o foame citind,mama-mama…ce bine suna totul
    esti o ,,rasfatata”.

  14. zincabeiu zice:

    E greu sa fii ponderat la mancare cu asemenea retete !

  15. Dragă Elise,

    Ești foarte simpatică! Cu toate salatele și prăjituricile, și programul tău, care sfidează rețetele de acasă.
    Cred că ți-ai umplut sufletul de frumuseți!
    Știi ce mă impresionează cel mai cel? Că o citezi pe nora ta. Ești extraordinară. O să încerc să te copiez/
    Zile frumoase îți doresc!
    p.s. dacă mai lași niște kilograme acolo, deși , la cât ești de răsfățată.., n-ar fi rău!
    Zile frumoase îți doresc!

  16. Pingback: Ziua Mondială a alimentației, World Food Day « Supravietuitor's Blog

  17. nonalina zice:

    Thank you for precizarea cu crescutul.M-a amuzat in acest context.
    Elisa,
    astazi am adus in casa ultimele ghivece cu flori.Am lasat in curte leandrii care s-au dezvoltat frumos si au inflorit prima data in aceasta vara.Nu m-am hotarat inca unde sa-i pun.
    Crezi ca sunt daunatori intr-o camera spatioasa si luminoasa
    dar amenajata pentru oaspeti?
    I-as urca la etaj ,unde n-am finisat lucrarile.Te rog,sa-mi spui parerea ta.
    Pofta buna la sarmale!
    Zilele trecute am pregatit sarmale cu varza noua ,pe care am oparit-o in apa cu sare.Am aranjat alternativ un strat cu sarmalute in foi de vita si altul cu foi de varza.No,le-am fiert intr’un vas roman.Ghici cum au iesit din cuptor si ce soarta au avut?

  18. Elisa zice:

    Scorpio72,
    hmm,asa o fi,daca zici…

    Zinca,
    darga,astea le faceam si acasa insa sotul meu ma”obliga” sa mananc ce si cat mananca el,pe cand aici sunt libera ca pasarea(ca corbul asta de pe aici care croncane urat 🙂 ).De ex ieri pana la 17 nu am mancat inca,am tot gatit si cand am taiat tortuletul ca aveam musafir,ma rog,eu nici nu l-am gustat,inca stiu ca-i bun de la ei,asa ca,uite ce face vointa din om.Crede-ma,chiar exagerat de ponderat mananc eu,gatesc in principal pentru ei,eu ciugulesc ca o vrabie(de 3xgreutatea proprie,hahaha! )

    Gina,
    nora mea se uita la mine(un pic) cand gatesc eu si eu ma uit tot timpul la ea cand gateste ea(ca sa invat),asa ca nu ne suprapunem nici parerile.In principal bucataria este sectorul meu 🙂

    Nonalina,
    draga,crede-ma,eu deasemenea am intrebat-o cand le-am gustat ce praf de crescut a pus,hahaha…de aia ziceam bancul ad-hoc.Mi-a zis ca de la albusul spuna cresc,atat insa uite,blatul meu de tort dupa ce-l scot din cuptor se lasa nitel,nu pun nimic de crescuut,insa este ok.
    Legat de leandrii,noi ii tinem in pivnita,la intuneric si udati o data de doua ori pe luna si nu in casa fiindca sunt mari si au avut si insecte,deci,nu…nu in casa.Tot in pivnita tinem si hortensiile si zephirantes si e bine.

  19. Pingback: Repartiţia | Ioan Usca

  20. Pingback: Am participat la Congresul Extraordinar al PSD in calitate de invitat « Hai ca se poate!

  21. Pingback: Misoginism … « Madi şi Onu Blog

  22. maryanne zice:

    ce mi-a placut bancul!!!dar e adevarat.Nu te mai gandi cum e aici,bucura-te ca esti acolo si inmagazineaza cat mai multa frumusete din viata de acolo.Parca ar pe alta lume.Oare ei cum pot sa traiasca asa frumos?

  23. Dumi zice:

    He,He,He. Asa da. Ochii mari si inima deschisa. Ma apuc de gatit. Parca si bancul suna altfel spus de acolo. Ma bate gandul ca nu omul sfinteste locul ci e tocmai pe dos.

  24. gina zice:

    Ma bucur pentru tine ca te simti bine , cred ca ne-ar trebui tuturor cate o iesire mai lunga 🙂 si pe urma vedem noi cine se mai intoarce :))
    O saptamana frumoasa iti doresc.

  25. Pingback: LIVE BLOGGING DE LA CONGRESUL PSD | Blogul Monicai Marinescu

  26. Elisa zice:

    Maryanne,
    avem noi romanii o” gena „de carcotasi,nu-i asa?
    Cum sa nu ma gandesc cum este acasa?!!!Imposibil!Incerc sa-l convertesc pe al meu sa renunte la stiri-TV sa-si gaseasca alceva la TV care sa-l distreze si nu sa-l enerveze,insa nu am cu cine,voi renunta ca altfel va crede ca il tot cert si de aici,hahaha!

    Dumi,
    cum?Nu ai facut-o inca?La gatit ma refer 🙂
    Stai sa vezi ca am sa scriu si un post cu si despre vice-versa 😀 Cum vice-versa? Opusul binelui care transpare din postarea asta 🙂

    Gina,
    stii ce repede uiti si te obisnuiesti cu binele incat incepi sa vezi si raul??? 😛
    Multumesc,eu iti doresc la fel.

  27. ghiocel07 zice:

    Bine te-am regasit. Am lipsit o vreme, am fost in concediu in iubita mea Austrie, am fost la doua nunti (a fiului meu si a nepoatei), am trabaluit pe acasa. Mi-a fost dor de stat la „taclale” si sa citesc ce mai este nou pe la tine. Am citit numai acest post, multumesc pentru reteta si pentru sfaturile de sanatate. Dupamasa cand vin de la munca citesc si restul. Te pup si sedere placuta in continuare.

  28. Pingback: Consecinţă | Nataşa

  29. Pingback: Ernst Stadler (1883-1914) – În aceste nopţi « Orfiv

  30. maryanne zice:

    Sa nu te gandesti cum e in Romania,ca acasa nu ai cum sa nu te gandesti.Sunt sigura ca ti-e dor de casa,de gradina, de sot nu mai zic.Cat despre gena ,asa este,suntem carcotasi.Asta e!

  31. Pingback: Spovedania | Caius

  32. Pingback: Stimulente | Ioan Usca

  33. Pingback: Preacinstitul si neprihanitul Boc nu stia nimic « Hai ca se poate!

  34. Pingback: Opozitia a depus motiunea de cenzura – citeste textul « Haicasepoate's Blog

  35. Pingback: Eu cred ce spune acest om: | Blogul Monicai Marinescu

  36. victoriacus zice:

    Buna dimineata Elisa.
    Nora ta trebuie sa fie tare fericita ca are asa o soacra.Imi place tare mult cum vorbesti despre ea de fiecare data.Te pup.

  37. Pingback: pentru ca David să zâmbească | Amour de jour

  38. Pingback: Credeţi că este normal ca preşedintele PSD, Victor Ponta, să participe la manifestările sindicale care vor avea loc miercuri, în Bucureşti? | Blogul Monicai Marinescu

Lasă un răspuns

