Asemănare întâmplătoare

Vantul care vajie pe aici si tirania care domneste in tara mi-au amintit de Regina Ostrogotilor.Sper ca ne apropiem de mesajul din ultimile doua versuri.

Regina Ostrogotilor

Jalnic vijiie prin noapte glasul codrilor de brad, Ploaia cade-n repezi picuri, repezi fulgerele cad.

In castelul de pe stinca, la fereastra solitara, Sta pe ginduri o femeie si priveste-n noapte-afara.

Al ei suflet e furtuna, noapte e gindirea ei Astazi ea e pusa-n rindul celor mai de jos femei!

E regina ostrogota! Dar în turn aici e roaba; Lacramile-n ochii palizi îi sunt singura podoaba.

In tacerea din odaie-i intra cruntul Teodat, Ea se-ntoarce trista, blinda: – „Tu-mi esti rege si barbat.

M-ai privit intotdeauna ca pe-o piedica din cale, Pentru ce-mi ascunzi de-a pururi taina gindurilor tale?

M-ai inchis aici în lanturi; am rabdat în chip pagin, Si mi-am zis: El are dreptul! Mi-e barbat si mi-e stapin.

Mi-ai ucis pe-ntiiul sfetnic si râdeai ca lumea plânge Când de barba lui carunta spada ti-o stergeai de sânge.

Si-am tacut, zicindu-mi iarasi: El a fost supusul tau, De-a făcut vrun rău, tu rege, trebuie să curmi ce-i rău.

Mi-ai luat apoi copilul să-l ucizi! Si-am zis: E bine! Tu-i esti tata si ai dreptul peste fiul meu ca mine.

Dar el nu era al nostru, el era al tarii-ntregi, N-ai ucis în el un rege, ai ucis un sir de regi.

Vii, acum trimis de altii, vii să scapi si de regina, Teodat, iti temi domnia! O s-o pierzi, a cui e vina?

Am putut să fac revolta, ori pe-ascuns să te omor, N-am făcut-o, ca mi-e mila! Nu de tine, de popor!

Tu erai un om de lupta, fără rang si fără nume, Eu ti-am dat coroana tarii, să te fac stapin pe-o lume.

Si-acum asta-i rasplatirea ce mi-o dai?… E tot atât! Daca moartea mea ti-ajuta, vino, stringe-mă de git.

Pe femeia pusa-n lanturi n-o ucizi, ca-i miselie! Pe regina ai tot dreptul s-o ucizi, ca-ti e sotie!”

Nobila, cu ochi de flacari, ea priveste-n fata-i drept. Si, zicind, desface haina de pe tinarul ei piept.

Iar miselul sta, se uita, da apoi; si grabnic unda Singelui tisni din rana; si-a cazut Amalasunda.

Si plecat peste cadavru, el cu ochi de idiot A-nvirtit pumnalu-n carne să se scurga viul tot.

A deschis apoi fereastra, si pe colturoasa stinca Hohotind a-mpins cadavrul în prapastia adinca.

Surd viua prin codri vintul, brazii se-ndoiau de vint, Urletul suna sinistru ca un urlet de mormânt.

Parca negrele blesteme si le-amestecau haotic Mii de glasuri, tara toata, tot poporul ostrogotic.

Teodat, tu rizi! Dar moarta cea lipsita de sicriu Isi va rascula poporul, să te sfisie de viu!

Acest articol a fost publicat în Opinii, Romania și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Asemănare întâmplătoare

  1. Pingback: Declaratiile liderilor PSD si PNL « Hai ca se poate!

  2. Pingback: Liberalii si social-democratii fac front comun « Haicasepoate's Blog

  3. Pingback: Carusel – 2 | Ioan Usca

  4. ilincaotgramesti zice:

    Ce faci pasare cu pui?
    lasa vajul vantului,
    are si el rostul lui,
    lasa si politichia…
    ti-este dor de Romania?!

    (Esti stinghera, te simtesc
    Tu ii iubesti, ei te iubesc dar…)

    Vom scapa cumva de hoti,
    dar…
    nu privind la ostrogoti,
    nu schimband-o pe Maria,
    nici schimbandu-i palaria.

    Ecuatia-i mai grea.
    Mintea ce-o va rezolva
    are inca pe la gura
    cas si inca n-are ura…

    Rimele le-abandonez,
    nu vreau sa te-astenizez.
    Razi de mine, va fi bine
    Tricoteaza, nu conteaza
    Daca poarta sau cocheta
    Crede c-ar fi desueta.

    Un pupic ai de la mine
    Hai salut, va fi mai bine!

  5. nonalina zice:

    Hello,grandmother! How are you,today?

    Lara Nicole te simte langa sufletelul ei si doarme linistita? Ce poate fi mai benefic pentru ea decat s-o legene buni pe picioare? Cateva luni de tandrete n-o sa-i creieze dependenta ,ci dimpotriva se va dezvolta armonios.
    Traiti-va clipa fara restrictii !
    Despartirea va fi temporara si te va intari Dumnezeu.Ioan avea doua luni cand l-am dat prima data din brate celeilalte bunici..Ea se urcase in tren si statea cu bratele
    intinse si aplecata pana la ultima treapta rugandu-ma sa i-l dau.M-am uitat dupa tren plangand ….

    Am citit si recitit despre regina ostrogotilor si Teodat al ei,descris ca un monstru de tiran.Morala:decat regina cu Teodat,mai bine nonalina.
    Have a nice day and don’t worry be happy! Carpediem!

  6. Pingback: Carusel – 3 | Ioan Usca

  7. Pingback: Impresii de la mitingul din 5 octombrie 2010! « Hai ca se poate!

  8. Elisa zice:

    Ilincaotgramesti,
    nu,draga,nu-s stinghera,doar preocupata,foarte ocupata fata de prima saptamana si ma doare si mana dreapta de la gradina(am mutat niste tufe,le-am destelenit,le-am impartit in fire si replantat la distnte egale si in aceleasi dimensiuni).
    Cat despre politica,draga mea,in Romania nu se face politica ci furtisaguri la drumul mare,iar pe drum haladuiesc cete -cete din societatea romaneasca.Eu cred ca una ca mine care scrie din cand in cand despre asta se implica social,ceea ce mi se pare OK.Oricum,am mai spus,am categoria Romania si nu vreau s-o abandonez,ma intelegi?Chiar daca sunt aici tot acolo ma voi intoarce,sotul meu este acolo,deci nu vad de ce va deranjeaza ca scriu impotriva lui base?Voua va place ce spune/face,cum isi bate joc de o tara intreaga minus pedeleii???!!
    Probabil,draga Ilinca,tu nu ai citit postarea mea de mai demult in care va rugam sa nu-mi sugerati sa nu mai scriu despre politica caci nu are rost,eu tot asa voi scrie fiindca imi pasa,de aceea.Ma intreb cateodata asa:cei carora nu le place cand scriu asa oare ei sunt pedelei,rude de pedelei sau inconstienti?Ce-or fi?
    Mda,iata ce dizertatie am facut fara sa vreau.Insa pana ma intorc va rog din suflet sa-l dati jos pe impostor de la Cotroceni,sta in puterea voastra a oamenilor sa faceti asta,doar daca nu cumva va place asa in continuare…..

    Nonalina,
    draga mea,eu scriu ce se intampla in iltimele zile,de atunci s-au schimbat multe,ceea ce am si asteptat eu.Timp de brate este suficient,dar este timp si de treaba,asa ca este foarte bine asa cum e.Sunt fericita sa am o nepotica sanatoasa,mare,fara probleme,mananca mult(ca tata-so,hahaha!) si creste vazand cu ochii.Ieri s-au intalnit prima data mamele cu bebelusii care au fost colegi de-o saptamana la spitalul acela si a mica a noastra,se pare,este cea mai mare,la doar trei saptamani(maine).Deci…toate bune si voua! 🙂

  9. Mirela zice:

    Elisa, iti inteleg pe deplin nemultumirea si-ti admir curajul de-a spune lucrurilor pe nume.
    Starea generala e cumplita, caci desi romanul e intelept din fire si-are multe vorbe de duh, una dintre ele fiind aceea cu speranta care moare ultima, am ajuns la concluzia ca a sucombat pana si iluzia de optimism pe care ne-o autoinduce(a)m.
    Dina pacate eu nu cred ca se mai poate face ceva. Pur si simplu imi repet zilnic ca important e sa fim sanatosi.
    P.S. Hai Lara-Nicole!

  10. Elisa zice:

    Mirela,
    curaj ar fi sa ies in strada si sa nu ma intorc in casa pana cand base dezerteaza.A scrie asa aluziv cum scriu eu este o adiere de vant.
    Pacat sa aud ce spui,pacat ca lumea se cufunda in telenovele si telenovela de la Cotroceni,aproape ca se uita ca la un film nu ca la o realitate,ma rog,treaba lor,faca ce-or vrea si ce-or putea si daca le place asa sa stea la tembelizor pana la sfarsit 😦
    Hi ! 🙂

  11. Pingback: Ocupat | Caius

  12. Pingback: Declaratii despre despre deciza CCR si o stire pe surse aproape de necrezut « Hai ca se poate!

  13. Mirela zice:

    Ioi, Elisa, cat esti de revolutionara!
    Mai, eu TV-ul l-am eradicat, dupa 6 decembrie 2009.
    Telenovelele nu le-am incercat, deci nu ma pot pronunta.
    Sa fie vorba despre psiho-drama? :))

  14. Pingback: John Atkinson Grimshaw (6 septembrie 1836 – 13 octombrie 1893), pictor victorian « my heart to your heart

  15. ilincaotgramesti zice:

    Nu-ti recomanda nimeni dintre cei de mai sus sa nu scrii despre ceea ce vrei tu si nici nu deranjeaza pe nimeni ceea ce faci. Era o incercare de alinare Elisa. Probabil nereusita.

    Persoanele care sunt partizane cu privire la un partid, oricare ar fi el, scad in ochii mei. Din punctul meu de vedere nu o doctrina salveaza o tara. Persoana orientata politic are, dupa mintea mea saracuta, ochelari de cal.

    Fiecare din cei care s-au succedat la guvernare au: explicat, motivat, argumentat, justificat, inflorat, injurat, extrapolat, aratat, indicat, programat, analizat…dar nu au REZOLVAT.

    Ma scuzi ca intreb si eu ca prostul: OPOZITIA cand isi schimba POZITIA vine din …vie, din fundul curtii, din insulele exotice de unde papuci vine ca promite SALVAREA si cand ajunge la putere ne-alegem cu DISPERAREA?!?!?

    EI, oricare ar fi, nici usturoi n-au mancat, nici gura nu le miroase, si… ar face ei ce au promis dar… stai sa vezi… ca aia care au fost… au ras, au tras, au mas, au ros, au scos…si ei n-au stiut, n-au vazut, n-au putut, s.a.m.d. dar o sa … daca…

    Implicare sociala?!?! Da. Poate avea mai multe forme si… mai multe sonorizari.

    Toate bune, Elisa, si scrie-n continuare despre ce si cum vrei. La aceasta postare nu am vazut pe nimeni care sa iti spuna sa nu faci asa.

  16. Pingback: Dulceața parfumului ambrat « Mirela Pete. Blog

  17. Pingback: Bărbat închipuit ! « World of Solitaire's Blog

Lasă un răspuns

