Luna iulie,luna mea favorită …

Si te-ai dus dulce minune/si-a  pierit iubirea noastra/iulie-albastra,iulie-albastra/totusi,este trist in lume.

M-am nascut intr-o vara fierbinte si ,poate,secetoasa.A,nu,nu-mi  place sa beau ci sa stau in apa imi place,ca-s rac.Mai ies si pe marginea apei mai musc””” cu  clestii cate-o realitate care nu-mi place si intru inapoi in apa .

La soare stateam altadata sa ma bronzez.Imi amintesc ce faina eram bronzata si cum imi spuneam  ca eu o sa ma marit vara,bronzata.Imi inchipuiam eu ca si pentru acel El ,care va fi, va conta ca-s bronzata si frumoasa(fiindca nah,eram frumoasa tanara sau asa ma faceam eu-vorba bancului:daca te-ai facut frumoasa atunci de ce nu esti?  ).

Aiurea.Fetele gandesc complet altfel decat baietii/barbatii,ma rog,ele  viseaza ,iar ei sunt pragmatici,ele doresc iar ei vor,ele-s romantice iar ei realisti ,ele  isi  inchipuie iar ei actioneaza.

Ei,si uite-asa cand este sa-ti vina sorocul uiti de inchipuiri,de dorinte,de romantism si de tot ce  si cum  ai crezut tu ca se  va intampla intamplarea care pentru o fata,era pe vremea mea,ceva inedit.

Mai mult,nu suportam baietii blonzi cu ochi albastri,nici  mirosul lor nu-mi   placea, de sarut nu mai zic fiindca nu m-am sarutat cu niciun blond cu ochi albastri.Nu as fi crezut ca tocmai acest gen de barbat mi-era harazit.

Dar,nu despre asta am vrut eu sa scriu azi,in ultima zi de  iulie ci despre iulie luna calduroasa,luna de mijlocul verii,luna cand se coc rosiile si cand se pleaca in concedii-vacante. 1-10 august excursie in Delta Dumarii cu pontonul,1968.Cand ne-am intors pe tarmul marii aflasem ca au intrat rusii in Cehoslovacia,iar cand ne-am intors cu trenul la Timisoara, de la mare,prin Craiova,pe tren am cunoscut un oltean ce avea sa-mi faca zile fripte tot anul V de facultate.Un marin,mic de statura,brunet si cu ochii verzi.

Ieri am fost la R.T. si am stat cam mult,s-a intrerupt de 3 ori curentul si am plecat, insa ,revenind ca sa platesc toate facturile m-am reintors si acolo.O baba,ca nu pot sa-i zic batrana,era de vreo 85 de ani si purta pantaloni scurti,mergea bine de tot doar ca  coapsele  si gambele  ii erau la fel de zbarcite ca si tenul.Toata lumea se uita una la alta,caci erau femei,lor le pasa de asa ceva,nu ?….si-si zambeau cu subinteles.Babei nici ca-i pasa.Bravo,doamna,esti de-a mea.Daca erai in America puteai sa-ti pui si o pana undeva si nimeni nu intorcea capul dupa matale,dar in Romania….unde ne uitam la  sunculitele lu’udrea,la bustul ofertant al duduilor semidezbracate,asta conteaza,la asta ne uitam si asta alegem.Noi,femeile,fiindca barbatii sunt un pic mai sus cu intelegerea lumii de azi.

Iulie,ce frumoasa luna!Luna mea de nastere,Cristal m-a felicitat  ieri si asa mi-a amintit cat de repede trece viata mea. Viata mea este in fotografii si cineva,candva le va arunca, la  gunoi ,pe   toate,odata.Fiindca sunt prea multe ca sa  fie   pastrate de urmasi.

Pentru urmasi ramane blogul acesta.

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Luna iulie,luna mea favorită …

  1. lehman25 zice:

    Dragut articol . Felicitari !

    P.S. Imi cer scuze ca sunt blond si cu ochi albastri , dar e un avantaj totusi , vedem lumea in culori mai calde !

  2. Pingback: Inocentul – XX « Ioan Usca

  3. zincabeiu zice:

    Sa te bucuri de inca foarte multe luni iulie, alaturi de un domn bine, blond si cu ochii albastri.Si cu pensie substantiala,ha,ha,ha !

  4. Elisa zice:

    Lehman25,
    dragaaaa…sa stii ca eu m-am referit strict la mine,la destinul meu,nu am vrut sa dau in blonzi,hahahaha…in blonde,da,as da cand merita 😀
    Ca sa-ti dai seama cu cine ai de-a face iti spun doar ca asta-i deliciul meu,asa fac si intre prietenii reali,zic cate una care nu s-ar zice si apoi radem cu totii…ei de mine si eu de ei 😛

    Zinca,
    si cu salar pe langa pensie caci l-au chemat ‘napoi la job 😀
    Multumesc ,draga mea,multe iulie,20-30 ,sa-mi vad si nepoata mare 🙂

  5. Dumi zice:

    Melancolica luna. Da apropo. Racul e fiinta aceea pe care daca o calci pe coada merge inainte?
    P.S. S-a ales praful cu trandafirii din luna august. Poate in ianuarie.

  6. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, am inteles de ce iti place tie luna iulie.frumoase amintiri!….
    Imi place cum gandesti, de-ar fi mai multi care gandesc asa ca tine, cred ca am duce-o si noi mai bine.
    O duminica minunata de august!

  7. Elisa zice:

    Dumi,
    chiar nu prea stiu multe despre crustaceul asta,ceea ce stiu este ca poti sa-l calci si nu-l strivesti datorita carapacei,mare avantaj,crede-ma…multi au incercat sa striveasca racul…
    Cat priveste trandafirii poti sa-mi amintesti despre ce e vorba,ori pleci pana-n ianuarie din tara?

    Gabi,
    pai ,da,eluna mea,normal sa-mi placa.In iulie sunt “acasa” pe cand in rest sunt “plecata” hahaha!
    Duminica placuta si tie,draga mea

  8. Pingback: Richard Wilson(1 august 1714 – 15 mai 1782), pictor peisagist galez « my heart to your heart

  9. matilda zice:

    Să fii sănătoasă mulţi, muţi ani de aici încolo !
    Am citit despre raci că sunt fiinţe sensibile, iubesc frumosul şi curăţenia, sunt harnici şi visători….
    E portretul tău, nu-i aşa ? 🙂

  10. Dumi zice:

    Vad eu ca nu prea esti vesela precum te stiu. E poate ceva care i-mi scapa. Da, nu sunt in tara si ma intorc in ianuarie. Cat despre trandafiri, te rugasem pentru soiul acela rosu ca focul…. si care e bun si de dulceata. Si atunci ai spus ca in August ar fi timpul de butasit. Si lasa in balarii tristetea, ca mai ai multa treaba ca tocmai vine.

  11. Pingback: Democratia si valorile lor « Hai ca se poate!

  12. Elisa zice:

    Matilda,
    asa e si inca multe altele,sunt familisti convinsi,nu renunta usor la greu,adica duc greul orice-ar fi,hahaha…deci da,that’s me 😆

    Dumi,
    cum sa nu stiu,nu am uitat,doar ca daca nu am o adresa unde sa trimit butasii?Si daca nu esti acasa ii planteaza cineva? Caci ,totusi,balarii-balarii dar m-am prins ca esti plecat din tara,vezi???
    Nu-s trista,doar nitel ingrijorata si am avut multe pe cap in ultima vreme,asta-i chestia 🙂

  13. Ninu zice:

    In tinerete si eu eram sigur ca ma voi casatorii cu o femeie care se numeste Mihaela, iubeam tare mult numele acesta si cind auzeam de o Mihaela imediat mi se aprindeau calciiele… dar nu a fost sa fie pina acum sa-mi gasesc Mihaela si sa fiu si eu fericit in cele din urma 😦

  14. Pingback: Inocentul – XXI « Ioan Usca

  15. Elisa zice:

    Ninu,
    sa-ti dea Domnul tot ce-ti doresti ! 🙂 Si,nu erai tanar,esti tanar si sa fii sanatos si sa te poti bucura de viata si noi cei care avem un pic mai putine probleme decat tine sa invatam lectia vietii traite cu drag.Te imbratisez si-ti doresc sa fii fericit,Ninule 🙂

Lasă un răspuns

