Dovlecelul Patisson

Dintre toate soiurile pe care le-am semanat acesta,Patisson ,precum  si Zuchinni verde sunt cele  mai  productive.Azi am cules mai  multi si vreau sa-i pun la   murat fiindca nu mai stiu ce sa fac cu ei,deci ne-am cam saturat de pane,salate si ciuispait de dovlecel.

Nu stiu reteta,nu am gasit pe  net decat cum ca s-ar mura la fel ca si castravetii ceea ce este de bun simt si asa o sa fac si eu.Mai trebuie sa gasesc borcanul  potrivit caci unii sunt deja mari,insa daca-ti intra unghia usor in coaja atunci inca sunt cruzi,deci buni.Cand se ingroase coaja,la   orice soi de devlecel,e bine sa fie lasat sa se coaca si sa li se ia semintele fiindca pulpa imbatranita devine prea aspra.

pe fata

si pe  dos

Nu am facut inca mancare din florile barbatesti,dar o sa incerc o data dupa reteta lui Jamie.

si daca-i culegi stau mult in camara fara sa se usuce.

recunosc ca nu i-am spalat pe  fata si-s cam mozoliti,i-am luat de vreo 2 saptamani si ma tot uit la ei zicandu-mi ca or fi prea batrani.Intre timp am facut salate din altii mai cruzi.

Dar si   cei verzi …desi  sunt mari nu au seminte mari si ii pot face pane.Ii frig in ulei de  palmier si ii scot pe  hartie  absorbanta, asa ca-s destul de  seci,adica nu imbibati cu grasime.

Si fasole  este foarte multa,nici fasole nu mai  putem manca,deci o congelez ,insa azi am amanat culesul pe luni.

Aceasta este soiul cu bob negru si se face grasa si groasa si lunga daca are  ploi si a avut.Mai am soiul cu bob alb cu buricul negru ,pastaia alba-alba si lata,dar asta n-am cules-o inca sa se mai ingrase nitel. Asta de aici nu am stropit-o cu nimic,este sub nuc si ii merge foarte bine,doar un fir s-a ruginit,adica pastaile pe el,dar le-am aruncat,nu se lasa pe vrej ceva contaminat de vreo boala.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Dovlecelul Patisson

  1. Buna ziua,

    Detin site-ul http://www.paracetalol.ro/ . Daca doriti sa facem schimb de linkuri, adaugati site-ul http://www.paracetalol.ro/ cu numele si descrierea „Poze tari” si anuntati-ma sa va adaug si eu.

    Eu va pot adaug site-ul:

    – pe toate paginile siteului http://www.paracetalol.ro/ sub „Linkuri utile”
    – pe pagina http://www.paracetalol.ro/suporteri/
    – si/sau pe site-ul http://marianbucur.com .

    Cu respect,

    Marian

  2. Theodora zice:

    De doua saptamani numai fasole mananc.
    Anul asta am avut doar fasole cu pastaia lata si galbena.
    Doamne …. si s-a facut … intr-o veselie.
    Trebuie sa culeg zinic pentru ca altfel imbatraneste si nu mai este la fel de buna.
    Am dat pana acum vecinilor (care sunt boieri si au doar iarba verde in curte, scuze gazon se numeste 🙂 ) 30 kg de fasole.
    Am noroc cu vecinii astia.
    Chiar daca o sa radeti de mine, recunosc ca nu am vazut pana acum dovlecei de forma asta.
    O zi buna tuturor!

  3. Pingback: Basescu Traian, Forma Pamantului, sistemul solar si sansele noastre « Hai ca se poate!

  4. zincabeiu zice:

    Dovlecelul, Patisson sau nu, este leguma mea preferata. Daca Theodora s-a saturat de fasole, eu m-am saturat de dovlecei.

  5. mona zice:

    Ce simpatici sint dovleceii astia!N-am mincat niciodata din astia.Cind eram eu mica, tata avea in gradina dovlecei din aia lungi, care cresc mult,mult se intind pina la 1m, daca nu si mai mult.Mi-aduc aminte ca atirnau din pomi.Nu stii Eliza cum ii cheama?

  6. irenadaiana zice:

    Habar n-aveam ca sunt dovlecei si ca se mananca. Noi le spuneam tartacute si le tineam de frumusete. 🙂

  7. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, nu am vazut dovlecei ca cei din poza, dar din aceia verzi nu numai ca am vazut, insa am si mancat pane! 🙂
    Fasole verde mancam si noi destul de des, cumpara barbatul meu de la cineva care are gradina langa serviciul lui.
    Unii pun dovlecel in congelator si-l folosesc la diferite mancaruri.Noi mai faceam un fel de pasta cu maioneza si usturoi care era aproape la fel ca vinetele sau conopida.
    Spor la culesul de fasole!

  8. Pingback: Thomas Eakins (25 iulie 1844 – 25 iunie 1916), pictor realist american, fotograf, sculptor « my heart to your heart

  9. Elisa zice:

    Buna dimineata,prieteni 🙂

    Zinca,
    draga mea,pai nu-mi zici mie niste retete?Trebuie sa-ti spun ce ti-am mai transmis tot anul(iarna) prin comentarii ca asa ceva ca si gogosarii tai in sos,murati,nu am mancat la fel de bun si ca anul asta tot ce pun gogosar voi pune dupa reteta ta,crede-ma,un deliciu.
    Pentru asta si pentru toate iti multumesc din suflet 🙂

    Theodora,
    nu rade nimeni.Astia sunt chiar dovlecei u tartacute si-s comestibili.Pana acum i-am folosit doar la salata fasii-fasii subtiri insa aud ca la pane sunt o delicatesa :0
    Fasole trebuie sa culeg si eu insa azi e Duminica,a plouat foarte bine,chiar ne trebuia si e ud totul asa ca las’pe maine.Si conservarea acestor dovlecei totpe maine ca doar ieri i-am cules 😀

    Mona,
    anul trecut mi-au rasarit si mie cateva fire sub marul din gradina si unul s-a facut mare de tot insa nu-i asa de bun de mancat,este aspru,tare si negustos asa ca-i doar pentru aspect.
    Ma uit pe plicul cu fostele seminte si-ti spun daca scrie,cum se numeste,dar este unguresc asa ca….hahahaha…suntem on topic 😆
    ––
    iaca,asa scrie pe plic
    KOLBASZTOK: LAGENARIA
    cred ca prima inseamna dovlecel si a doua soiul ca nuj magyar limba decat nemtudom si istenem si mai stiu cateva dar nu e cazul sa ma dau poliglota,hahaha!

    Irenadaiana,
    draga mea,tartacute am avut anul recut,se urcau pe gardul curtii cainilor sunt in forme diferite insa nu asa ca dovleceii astia.Daca ai din acestia sunt de mancare,unii dintre noi ii tinem si pentru aspect,insa eu ii am in fundul gradinii,la soare si de aceea s-au facut asa de bine,multi si mari 🙂

    Gabi,
    draga mea Gabi,asa-i vara la noi,mancam legumele de sezon.Oricum eu iarna nu cumpar pastai de nicaieri doar dovlecei cumpar iarna,poate ca de asta suntem cam satui si de ei 😀

    Duminica placuta si odihna activa,bucurii si familie fericita azi si mereu !

  10. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Sunet de vacanță

  11. Mirela zice:

    Sunt de-a dreptul dragalasi! Trebuie sa ii arat soacrei mele, are o gradina….tot de vis! Acum si-a adus din Elvetia leguma numita Mangold, dar mie nu-mi place. Stiu ca se cultiva si la noi, dar ea a preferat sa o aduca de-acolo, odata cu macii elvetieni, care au steagul Elvetiei pe corola! O zi buna, Elisa! 🙂

  12. Elise,

    Vin din când in când pe la tine, prin grădină, că la mine, a cam bătut vântul..
    Dovlecei precum cei din imagine eu ii țin pentru frumusețe..

  13. Elisa zice:

    Mirela,
    sanatate mamei tale si bucurii in gradina dumneaei 🙂

    Gina,

    poti sa-i gusti ca n-o fi foc 😀
    Cauta pe net sa vezi daca te mint 😉
    Multam pentru vizita,eu trec sa citesc pe la tine si cand nu ai post nou ma supar 😛

  14. zincabeiu zice:

    Draga mea, iti multumesc pentru increderea acordata, dar nu am retete anume.Il mananc in toate combinatiile, si, la urma urmei, eu am luat de la tine reteta cu salata de dovlecei,ha,ha,ha.
    Ca sa nu te dezamagesc iti voi da reteta de salata de fasole pastai:pastaile (verzi sau galvene) se fierb, se scurg in strecuratoare si se dau prin blender impreuna cu cativa catei de usturoi.Se amesteca apoi cu maioneza si marar verde.Si se mananca cu pofta!,

  15. Elisa, ca pentru o eterna incepatoare in ale bucataritului, qu’est-ce que c’est „ciuispait de dovlecel” ?(ca romaneste daca-ntreb se prinde lumea ca nu stiu 😀 )

  16. Elisa zice:

    Zinca,
    multumesc stiu,fasole cu maioneza fac si eu dar nu pasta ci taiata transversal,stropita cu zeama delamaie pana fac maioneza si toc usturoiul si apoi pun si nitica sare,ca zau daca nu m-am saturat de mancare nesarata….

    Balaurdegradina,
    am si reteta pe undeva,scriem mancare de dovlecei si apar toate retetela cu ei,insa ciuispait,unde t este cu sedila,vine de la sasii din Banat.Este ca o ciulama,o mancare din dovlecel ras pe cea mare,stropit ci 2-4 linguri de otet de mere(sau de vin) si facut rantas,dar nu maroniu ci galben-auriu,deci putin de tot faina in ulei.Dupa asta punem plita si adaugam dovlecelul stors in pumni,acoperim sa se faca zeama,amestecam sa nu se prinda pana devine un sos gros si fundul cratitei ca oglinda,haha….
    Deci asa,apoi cu chiftele,cu pui fript,cu snitel,cu friptura lacuptor,ma rog..daca tii post cu paine,hahaha!
    O sa caut un link cu retete cu dovlecel.http://retete-rapide.com/dovlecelul/2010/07/

  17. Pingback: Inocentul – XIV « Ioan Usca

  18. matilda zice:

    Oare aceşti dovlecei nu pot fi umpluţi ? Mă gîndesc că dacă le-ai tăia cu grijă căpăcelul, căt mai subţire posibil, şi le-ai scoate miezul cu linguriţa, ai putea să „îndeşi” puţină carne în ei. Cu cîteva roşii umplute pe lîngă ei, cred că ar fi ceva de vis…

  19. Elisa zice:

    Matilda,
    excelenta idee 🙂 Chiar vreau sa fac dar din aceia lungi taiati in doua si scos mijlocul,in sos de rosii ca si ardeii umpluti,asa stiu sa fac,insa la cuptor voi face din astia,de umplutura mai trebuie sa ma ocup 🙂
    Multumesc.
    Seara placuta,draga mea 🙂

  20. Mirela zice:

    Multumesc, Elisa, o sa-i transmit mamei urarile de sanatate, valabile si pentru tine! 😉
    Cat despre gradina, e a soacrei mele! Mama e o citadina incurabila, orasul e oaza ei….habar n-are cum sa ude florile, daca nu citeste intr-un tratat de horticultura!
    Numai bine!

  21. ghiocel07 zice:

    Eu nu m-am saturat nici de fasole nici de dovlecel. Elisa asa dovlecei sa fiu sincera nu am mancat, nici nu am vazut pana acum. O sa fiu mai atenta altadata.

  22. Elisa zice:

    Mirela,
    e buna si a soacrei 🙂 gradina sa fie . Atunci, ii doresc si soacrei tale sanatate sa va dea produse din gradina dumneaei 😉

    Ghiocel07,
    cum asa?nu te uiti lapozepe google imagine?Acolo gasesti cati vrei 😛

  23. Victoria zice:

    La anul neaparat imi iau si eu seminte de dovlecei din astia. :)) Am auzit si eu ca sunt gustosi.
    Eu cu fasolea am cam terminat .Mai e pe arac doar cea de samanta.In rest am mancat si am bagat la congelator.In schimb nu se fac prea multi dovlecei.Nu stiu de ce.Am cateva tufe care nu vor sa faca deloc.Iar celelalte abia cate unul,desi sunt tufele foarte mari.Anul trecut nu reuseam sa le facem fata.Culegeam cu bratul,bagam in frigider si,de cate ori venea soacra mea ii umpleam portbagajul ca sa dea si ea la altii.Am dat si la vecini.Acum insa,abia daca am cate 3-4 pe saptamana 😦 Si ne plac foarte tare.

  24. Elisa zice:

    Victoria,
    azi am pus la murat intr-un butoias acesti dovlecei si printre ei mere si un borcan,al doilea,de castraveti.Sunt curioasa cum sunt murati,zice lumea ca-n 10 zile se mureaza si pot fi consumati.Sa vedem 🙂
    Poate nu le place locul.Anul trecut si eu i-am pus sub pomi,mai la umbra si acum la soare le merge mult mai bine si se fac multi,nu reusesc sa-i culeg pe toti,se mai si coc si apoi mancam semintele lor.

  25. anca zice:

    buna seara,elisa!
    eu am facut dovlecei umpluti cu costita si ciuperci.au iesit o minune 🙂

  26. Elisa zice:

    Buna seara,Anca 🙂

    o sa caut reteta pe net,thx ! Inca nu am umplut.Azi am facut snitel vienez,la kukta cu multa ceapa ardei,telina-frunze,patrunjel-frunze,usturoi,rosii,sare piper,boia,ardei iute si nu mai stiu ce-am mai pus in straturi apoi ulei+untura(caci era carnea de vita) si un pahar de apa.E buna ca avem mai multe zile schimb doar garnitura 🙂

Lasă un răspuns

