N-am ştiut

Ca frunzele de  pastarnaci sunt…cum sunt?Agresive,da,asta-i cuvantul.Pe mine m-au agresat fiindca nu am stiut si de aceea scriu acum pentru ca altii sa stie.Oooo…daca mi-ar fi spus si mie cineva!!!Ce fericita as fi acum!

Mda,asa am patit,m-au agresat frunzele taiate cu foarfecele de vie.Adica seva lor m-a ars pe brate si pe mainile dezgolite,in acea zi fiind foarte cald si soare.Ce m-o fi apucat pe mine sa tund frunzele de pastarnaci?Ceasul rau,fiindca niciodata nu am facut asta si cultivam de cativa ani buni,poate zece.Dar niciodata nu le-am tuns,niciodata nu am intrat in contact cu seva din ele.

A trecut o saptamana si plagile par sa se usuce ca de  la  arsuri  pe piele.Acum,fiindca ungandu-ma cu triderm mi se usca pielea si nu suportam sa ma vad asa ,ma ung cu alifie de galbenele.Sper sa nu-mi ramana semne fiindca eu tin foarte mult la aspectul mainilor mele,as fi distrusa psihic.

Acest articol a fost publicat în utile și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la N-am ştiut

  1. zincabeiu zice:

    De la frunzele de pastarnac ? Esti sigura?

  2. Elisa zice:

    Pai,de la ce altceva? Asta am facut cu o zi inainte de a observa,apoi in ziua urmatoare m-am spalat cu sapun de rufe facut in casa,fiindca in ziua urmatoare celei cu pastarnacul am legat rosiile tot cu bratele goale si de aia m-am spalat cu sapun de rufe ca sa ma spele bine,hahaha!
    Mi-au spus asta si Maryanne si Adinuca si Fla,deci s-a mai intamplat si altora,de asta zic asa caci nu am fost la dr.

  3. Maryanne zice:

    asa este Eliza,de la pastarnac.Asa aratau si la mine si exact in acelasi loc ca la tine.O sa treaca ,stai linistita.Si nu raman nici semne.Eu nu am nici un semn.

  4. Fla zice:

    DA, DA exact asa eram si eu, pe maini.Dar nu trece f.usor, e nasol…ca eu mi-am spart umflaturile cand am facut baie.Noroc ca sunt buna la carne, cum se zice pe la tara.Azi pentru ca eram libera am fost sa ajut niste prieteni la fan.Totul mecanizat, mai putin incarcatul balotilor in caruta(in straf, o cocie mai mare…)Si amicii astia au ferma de vaci, una mai mica 26 de vaci.M-a luat gura pe dinainte ca mi-e dor de verile in care mergeam cu mosu’ meu la fan dimineata.Si…a picat invitatia;de nerefuzat.Deci, azi de la ora 11 pana la ora 18, 30 am incarcat si descarcat baloti, sute de baloti, cam la 30 kg bucata.Sunt moarta, rosie ca racu’la fata , am ultimele doua degete de la mana stanga amortite(discopatia) si sunt plina de bubite mici pe antebrate, de la scaietii din fan.Cu ce sa dau? am pus comprese cu apa rece dar ustura rau, de tot, plus ca arata f.rau antebratele..
    Poate v-am plictisit , doamna Elisa,dar a fost foarte faina ziua de azi…ca in copilarie, numa’ ca atunci avea mosu’ cocie cu roti din lemn(am adus una si e in curte, suport pt.flori)

  5. Elisa zice:

    O sa fie bine,asa cred,nu ma mai sperii 🙂 Multam frumos

  6. Elisa zice:

    Fla,
    eu dau cu alifie de galbenele orice as avea si cand nu am nimic 😛 Este antibiotic,deci d’aia folosesc la rani si taieturi,arsuri si alte leziuni.
    Faina zi….ca-n copilarie 🙂

  7. Fla zice:

    Da, faina!!! Ma duc maine dimi la farmacie ca n-am alifie cu galbenele.Ziceau prietenii nostrii ca si juristii dau randament la munca bruta;doar ca tot cauta umbra!!!!HA, ha , ha

  8. Elisa zice:

    Eu o cumpar dela naturisti,e mai…galbena decat la farmacie 😛
    Azi a fost o zi de fan…foarte bine,eu nu stiu ce-i aia zi de fan dar am vazut trecand cu trenul prin tara asta frumoasa 😀

  9. Lia zice:

    Elisa ca sa nu ramana nici un semn da cu bitter suedez pe rani. Bitterul grabeste vindecarea la tot felul de rani, eczeme, etc.
    Multa sanatate.

  10. zincabeiu zice:

    Eu, care nu umblu cu mainile decat prin chiuveta de la bucatarie si pe langa masina de spalat, habar n-am de acesti ” micuti dusmani” din gradina.Asa e, crema de galbenele face minuni.Nora mea il mai unge si pe bebelus atunci cand cremele astea scumpe nu au nici un efect.ha,ha,ha.
    Asa ca, peste doua luni, cand colori din avion, vei avea cele mai frumoase si calde, si moi, si mangaietare…maini de mama si de soacra iubita.Tocmai bune de materializare a expresiei” Sarut mana, mama.”

  11. Elisa zice:

    Buna dimineata ,dragele mele 🙂

    Lia,
    nu am bitter suedez,de unde sa cumpar?E scump,chiar merita? Multumesc frumos,draga Lia 🙂

    Zinca,
    da,sunt sigura de asta.Sor’mea zice ca de ce nu ma mut acolo fiidca cel putin 7 ani vor avea nevoie de mine dar ei nu-s obisnuiti cu cineva in casa zi de zi,sper sa fiu o harnica invizibila sa nu calc pe nervi,sa nu-i incomodez si doar sa-i ajut… mai am sa exersez vocea la minim caci stii ce voce au unele de meseria noastra 😀 de zici ca te pun la punct cu fiecare vorba 😦

  12. Lia zice:

    Elisa eu il cumpar de la farmacie. Trebuie sa fie original cu timbru pe el. Ca mai sunt si alte retete. Am sa fac o poza cum arata sticluta sa-ti trimit. Este foarte bun. Eu folosesc de mult timp. Da, e scump dar merita.
    O zi buna!

  13. Elisa zice:

    Lia,daca-mi spui la ce mai este bun poate fac investitia dar numai pentru arsurile astea care sper sa-mi treaca…. 😦
    Duminicaplacuta,draga Lia 🙂 si multumesc .

  14. Nicoleta zice:

    Buna! E clar de la pastarnac,si spun asta pt ca mi s-a intamplat si mie.Cu o luna in urma,am fost la tara si m-am apucat sa tai frunzele de pastarnac(afara fiind foarte cald).In acea zi,nu mi-a aparut nimic,insa,ziua urmatoare mi-au aparut niste pete rosii,iar in urmatoarea zi,in locurile cu pete,s-au ridicat niste basici (umflaturi pline cu un lichid).Peste cateva zile am dat cu mixtura mentolata pe aceste basici,si s-au dus.Acum mi-au ramas niste pete care dau spre culoarea pielii si arata pe zi ce trece mai bine.Cu toate astea,as dori sa intreb: Expunerea la soare imi poate face ceva rau la pielea afectata?

  15. Elisa zice:

    Nicoleta,
    da,mie doctorita mi-a zis sa feresc de soare caci se vor colora diferit de restulpiepii aceste pete rozulii,la mine asa sunt acuma si cat pot ma feresc.De ex pebicicleta cand e soare merg cu maneci lungi 😀
    Mi-ar trebui niste manusi albe frumoase sa lepun pemaini cand voi pleca fiindca nu cred ca o sa-mi treaca dar nu stiu unde sa caut,ceva pentru calatorie,nu de mireasa,hahaha!
    Bine-ai venit la mine in gradina si doamneee,de ce nu am stiut eu de dinainte sa ma feresc???uneori sunt distrusa din acest motiv…ce maini frumoase aveam eu!!! :((((((

Lasă un răspuns

