Stare de spirit(1)

E soare,este zapuseala,putregaiurile si mucegaiurile invadeaza.Am gresit cand am culcat ceapa ca sa creasca bulbul fiindca de atunci ploua intruna si frunzele stand in apa,pe pamant,s-au putrezit.

Azi am facut ceva ce n-am facut in viata mea,am curatit frunzele putrezite din ceapa,cu mana,cu foarfecele de vie,o galeata indesata am scos dintr-un amarat de strat.Acum ar trebui sa stropesc cu ceva anti putregai caci dupa masa iar ploua,dupa prognoze.

In rest,ce-am mai facut?Am tuns frunzele de pastarnaci fiindca au inceput si ele sa se culce, de greutate,de lungime si de ploi,asa ca le-am tuns,dar nu de tot,vreo 20 cm de la varfuri.

Ma uit in gradina si astept vremuri mai bune.Poate anul viitor,poate altadata,cine stie?

Sigur ca daca as poza-o ar arata bine,fiindca buruieni nu-s,verde este, insa eu nu-s  multumita.

Ha,ha,ha….ce  v-as putea pacali punand  poze din anii trecuti….!!!hahaha!  Am vazut undeva ardei si gogosari copti,rosii  si m-am speriat ca undeva in Romania deja s-au copt,in gradina,nu in solar,ardeii.Mi-a spus apoi ca-spoze mai vechi,da…mai vechi,deanul/anii trecut/i.

Hmmm…ce rea am devenit de cand ploua!!! Si de cand nu mai am aparat de fotografiat  😦

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, utile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Stare de spirit(1)

  1. CELLA zice:

    mulţumim de gîndul pentru noi lăsat la Mirela pe blog

  2. Elisa zice:

    CELLA,
    am postat la ele (animalutilii) si nu mi-a mers,o dau in bara mereu si mereu,m-am saturat si eu de mine,zau…. 😦
    La multi ani pentru Albul ca Zapada al vostru! Nu m-am prins,nah 🙂

  3. CELLA zice:

    gîndul e important, Elisa, mai presus de cuvînt şi întotdeauna înaintea lui 😉
    Snejinku nu-i al nostru dar cufiecare zi e tot mai al nostru 😀
    noi n-am avut niciodată pisici şi nici nu cred că vom avea dar el e un special iar de vinerea dupăamiază şi pînă dumineca seara îl luăm la noi, adica la mine că şi dormim împreună 😉 😀 el păzimdu-mi picioarele, şi deja s-a integrat activ în viaţa noastră 😀

  4. Elisa zice:

    CELLA,
    nu vrei sa spui tot,defiecare data spui cate-o bucatica,deci al cui este Snejinku?alvecinilor?
    Nu conteaza,este ceva deosebit,l-am vazut si peblogul lor si admirat cu drag si placere.Nici cateii nu sunt ai vostri? 😉

  5. matilda zice:

    Cred că tindem spre climă tropicală, după ultimele manifestări ale vremii. Ce-ai zice de o plantaţie de arbori de cauciuc la tine în grădină ? Eu m-am stabilit la trestia de zahăr…:)

  6. Elisa zice:

    Matilda,
    deocamdata am in gradina un castan se 1,2 metri si un artar(asa zice sotul meu) de 80 de centimetri.Ma mai gandesc,caci am multi samburi de avocado pusi in apa la incoltit si tre’sa-i seman acum,lamai am,mandarini am,doar sa-i mut pe toti in gradina si sa nu mai cultiv nimic-pomi si atat.Dar,draga mea,nu stiu daca pot 😆 😛

  7. Pingback: In Romania azi 1 iulie 2010 este jale « Hai ca se poate!

  8. CELLA zice:

    măiiiiiiiiiiiiiiiii 😛
    te bat 😀 , da?
    TOŢI sunt ai noştri şi mulţi alţii
    chiar şi TU! 🙂

  9. brenacu zice:

    E nasol.Daca si anul viitor e asa ca acesta ,e nasol.Mai am putin si cedez nervos.Aveam o gradina ,decenta, de incepator si sperantele ca incep sa devin gradinar de level 2 erau mari.Insa acum iau pastile ……..de nervi.Am fost plecat 10 zile si parca totul s-a prabusit.Maica-mea saraca nici nu voia sa dea ochii cu mine ,de parca ea ar fi fost de vina nu cele 10 (zece ) zile de ploaie.Incerc sa cred ca si solul e prost dar nici chiar asa.Rosiile ( desi stropite) au frunze arse care se si ingalbenesc . ardeiul (de toate felurile)cu frunzele un pic ciuruite si par subtiri „saracacioase”. vinetele prezinta frunze galbene.castravetii par mai normali.nectarinii cu fructe frumoase dar cu frunzele ciur si tenta galbena.iti spun tie ca stii despre ce este vorba si ma mai si calmez . cum ramine ? sa sper ca la anul va fi mai bine nu-i asa?

  10. g1b2i3 zice:

    Elisa, imi pare rau sa aud ca esti nemultumita si ca nu ai aparat de fotografiat,
    De ploi ne-am saturat cu totii si nu mai vrem atata suferinta, nenorociri, morti…pe langa toate necazurile noastre, ne loveste si natura, mai ales pe unii.
    Si e asa de cald chiar daca ploua.Peste tot miroase a mucegaai, a apa statuta, e o zapuseala umeda care ne face rau.
    sper ca vremea macar sa se imbuneze si sa fie mai bine pentru toti si toate.

  11. Pingback: Paradoxul zilelor noastre, Octavian Paler « my heart to your heart

  12. elisa, am retinut eu bine, ai folosit humusil in gradina ta?
    daca da, ce zici despre el?

  13. irenadaiana zice:

    Hei stiu ca vin destul de rar la taifas pe aici. Asta nu inseamna ca nu vin deloc. Nu va mai necajiti. Toti avem aceleasi probleme cu vremea si ploile si mucegaiurile. Bucurati-va ca sunteti sanatosi voi si toti ai vostri. Eu am trait clipe de cosmar cateva zile si zau ca as fi dat toate gradinile din lume pentru o veste buna de la sotul meu. Astazi sunt mai linistita. In final depinde cum privim lucrurile…

    Povestea spune ca un rege african avea un prieten foarte bun din copilarie. Acest prieten avea obiceiul ca indiferent de situatia in care se afla (pozitiva sau negativa) sa reactioneze la fel: „E foarte bine!”
    Intr-o zi, regele si prietenul sau se aflau la vanatoare. Prietenul incarca si pregatea armele pentru rege. Dintr-o greseala, o arma s-a descarcat si i-a retezat regelui buricul degetului mare. Examinand situatia, prietenul a remarcat ca de obicei: „E foarte bine!” .
    La asta regele a replicat: „Nu, nu e bine deloc!” si a ordonat ca prietenul lui sa fie aruncat in inchisoare.
    Un an mai tarziu, regele vana intr-o zona periculoasa. A fost capturat de canibali, care l-au dus in satul lor. L-au legat de un protap si se pregateau sa-l „prepare”.
    Unul dintre canibali care vroia sa dea foc a observat ca regele nu avea buricul degetului mare. Fiind superstitiosi, aveau ca regula sa nu manance pe nimeni care nu era….intreg. In concluzie l-au eliberat pe rege. La intoarcerea acasa, regele si-a reamintit de intamplarea de la vanatoare cand isi pierduse degetul si, cuprins de remuscari, a ordonat ca prietenul lui sa fie eliberat.
    „Ai avut drepate”, i-a spus prietenului proaspat eliberat. „A fost foarte bine ca mi-ai retezat buricul degetului.” Si a inceput sa-i povesteasca patania cu canibalii.
    „Imi pare foarte rau ca te-am trimis la inchisoare atata vreme. A fost urat din partea mea sa fac acest lucru.”
    „Nu „, a replicat prietenul , „Este foarte bine!”.
    „Ce vrei sa spui cu asta, „Este foarte bine?!?” Cum poate fi bine sa-ti trimiti prietenul la puscarie un an?”.
    „Daca n-as fi fost in puscarie, as fi fost cu tine.”
    Indiferent in ce situate te afli, depinde de tine si de atitudinea ta daca este o situatie buna sau una rea.
    O zi mai buna decat cea de ieri!

  14. Maryanne zice:

    frumoasa povestea de mai sus.Si cat adevar e in ea.
    Si la noi e aceeasi atmosfera Eliza.Ieri a plouat atat de tare si atat de mult.Si torential.Of ,ce m-am saturat de vremea asta.Acum arde soarele ,acum vine ploaia.Parca nici nu-mi vine sa mai intru in gradina si in vie.Se simte umiditatea in exces si putregaiul e la el acasa.

  15. Elisa zice:

    Buna dimineata,dragii mei 🙂
    Ma intalnii cu vecina si tot asa ne-am consolat:bine ca avem casele curate,gradina trece,oricum.
    Da,dupa ce ieri a fost pana seara la 8;30 bine,cald si vant si s-a zvantat putin a venit o furtuna si o torentiala de n-am putut sa ma uit afara.Stateam cu toate inchise,ca durduia si fulgera tare,in semiintuneric pe canapea,sezand si ma uitam in gol de s-a speriat al meu ca ce fac?Nu faceam nimic dar nu mai pot privi afara cand ploua.Si a tinut torentiala vreo treisferturi de ora,o mare s-a varsat peste noi.Si asta dupa ce ieri am muncit curatind si apoi stropind cu DITHANE impotriva putregaiului.
    Acum ce sa zic,prognoza ne ameninta si pe seara la fel.
    Trebuie sa ne mutam gandurile in alta parte,trebuie sa iubim pe cei apropiati mai mult,sa uitam de gradini si roadele lor,sa iubim aproapele mai mult decat gradinile personale,eu asa cred.Cand ai o mare dezamagire si nu ai o alta indeletnicire care sa te capteze,care sa-ti ocupe mintea si sufletul si orele,zilele neprielnice te duci cu capul si nu as vrea asta,mai avem nevoie de cap.
    Ca sa nu se strice visinile am cules oparte care erau mai uflate,caci ele cresc in timpul coacerii si o sa fac cateva borcane de compot.Am cules si coacazele negre,cu ele nu stiu inca ce sa fac dar le-am cules,jumatate.Asta-i…ce sa facem altceva decat sa induram ce avem si sa nu lasam in paragina restul,sa ne ocupam timpul cu altele,iar in gradini sa curatim uscaturile,frunzele ingalbenite si patate,daca sunt si fructe afectate sa le luam jos si sa nu lepunem in compost,altceva nu avem ce face.

  16. Elisa zice:

    CELLA,
    te pup si ma doare ca nu mai postezi pe blog 😦

    Brenacu,
    rupe si scoate frunzele patate,au destule acum mai sus ca sa le poti aerisi rupandu-le o parte din frunze,la vinete la fel,cele de jos .
    Stropeste ardeii cu foliar ca sa aiba o crestere mai intensa,daca ai timp favorabil.
    Nu dezarma,nu va fi asa toata vara,imposibil.Iar daca toata vara va fi asa atunci chiar cred ca este sfarsitul lumii 😦

    Irenadaiana,
    ai dreptate,asa stiu si eu,intotdeauna trebuie sa existe ceva care sa nu ne lase sa neprapadim cu firea 🙂

    Maryanne,
    asa e si la mine.Totusi,starge-ti mararul caci se maneaza si usuca si el si pune-ti in congelator pungute si cu cimbru.Eu la cimbru mai astept sa inceapa inflorirea si apoi il iau ,las doar vreo 10 tufe pentru varza murata si pentru seminte,perpetuare.
    Draga mea, cand nu ploua du-te in gradina si alina durerea plantelor,mangaiele(nu le injura cum face una de pe aici 😦 ) ca nu-s ele de vina,ele sufera poate mai mult decat noi 🙂
    Te imbratisez si iti doresc in afara de vreme buna multumire sufleteasca.

  17. Elisa zice:

    Gabi,
    asa este si aici,cred ca aceasta caldura umeda ne face rau la inima 😦

    Va trece odata si-o data 🙂
    Ai grija de tine draga Gabi,sa ne rugam sa fie bine 🙂

    Laura,
    am dat de 2 ori cu el.Habar n-am daca-i bun fiindca patlagele mele sunt cat nucile,iar acum un an erau cat ….sepoate vedea in arhiva cat erau pe vremea asta anii trecuti.Deci,nu stiu ce si cum actioneaza,stiu ca le-am stropit de le-am innebunit si nu am mana la ele,sper sa ramana asa.De fapt cand apare mana in gradina le ia petoate la rand nu numai rosiile 😦

  18. irenadaiana zice:

    hei, ce stiti de Victoria?
    N-am mai fost pe la ea de mult , m-am gandit ca e prinsa cu bebelusa. Daca n-aveti ce face in gradina(se anunta ploi toata saptamana viitoare) si va pasioneaza decoratiunile Home-made , ieftine si inedite , dati o raita pe la mine. V-am pregatit un buchet de flori ( vad ca lor le merge bine pe ploaie) si o gustarica ( cu primele trei-sper ca nu singurele rosii din gradina ) Nu sunt asa gustoase cum visam dar macar sunt intregi si rosii.
    Pe langa flori v-am pus o minune gasita intr-un cap de porc. Sper sa va placa. http://irenadaiana.wordpress.com

  19. Elisa zice:

    Nu stiu mai mult decat am scris deja.Sper ca este,ca sunt bine,toata lumea 🙂

  20. Pingback: Si totusi cine este vinovat? « Hai ca se poate!

  21. anca zice:

    seara buna!
    azi n-am apucat sa salut de dimineata,dar cu ocazia asta,am pus si pozele pe care ti le-am promis.sper sa te bucure!
    o seara frumoasa si vreme moderata!

  22. zincabeiu zice:

    gradina ta este inca bine, ma uit la cei din Moldova , care nu mai au nici perna!Lasa, anul viitor cand vii de unde vei pleca, o sa fie un an bun, fara ploi si gradina ta va fi din nou cea mai frumoasa.
    Ce-ai patit cu aparatul foto? Eu am fost ieri pe la manastiri in Dobrogea, si, cand fotografiam Manastirea Dervent, mi-a cazut camera foto, deschisa, si acum nu mai functioneaza.Poate se mai poate repara.
    Te sarut, draga mea.

  23. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Imagini senine și flori în balcoanele mele

  24. Pingback: John Singleton Copley, pictor american(3 iulie 1738 – 9 septembrie 1815) « my heart to your heart

  25. Pingback: Cerere şi ofertă « Ioan Usca

  26. Elisa zice:

    Buna dimineata ,dragilor 🙂

    Anca,merci,o sa ma uit acum.

    Zinca,
    am frecat-o””” prea mult,i-am zapacit butoanele fiindca nu mai imiplacea ce scotea si cica la senzori ar fi baiul.Ai fost de curand in Dobrogea?

  27. Maryanne zice:

    Ieri nu a mai plouat la noi,deloc.Am stropit si eu si ma bucur ca nu ploua nici azi.Cel putin asa se anunta.Mi-ai adus aminte sa adun mararul.Chiar uitasem de el.Cu cimbrul si eu fac la fel.Ce bine ar fi sa revina totul la normal.Deja,unii struguri sunt in parga .

  28. Elisa zice:

    Maryanne,
    ieri a plouat spre seara iar, insa nu mult cantitativ.Acum este soare ca-n ultimile dimineti,insa spre seara sau dupa amiaza cine stie…prognozele spun ca centrul-adica noi-este sub nori 😦
    Astept rosiile alea americane sa se coaca,s-au albit.Si cele cherry sunt frumoase,sper ca le-am protejat dar niciodata nu se stie.
    As mai da gainat la ele caci la astea nu am pus randu trecut insa este o caldura insuportabila la soare mai ales ca-i umeda.
    Am ancorat niste zmeura cazuta pe jos si abia mai respir,cred ca trebuie sa ma feresc de umezeala asta coclita 😦

  29. Pingback: ANDREI PLESU – ROMANIA LUI DAN DIACONESCU « Hai ca se poate!

  30. siana zice:

    buna ziua as vrea sa va intreb cum sa punem gainat la rosii ? Asa maturat de la gaini

  31. Elisa zice:

    siana,
    nu,nu asa.
    se pastreaza in sac impermeabil o vreme pana se face ca marmelada,haha…apoi il lasi deschis sa-l ploua,sa intre apa in el si apoi faci cu sapa cate o groapa langa fiecare arac/ tulpina de rosii ,fara sa distrugi radacinile si pui cam cat o portocala ,la fiecare,acoperi cu pamantul la loc si gata.
    Alta metoda este sa-l depozitezi intr-un butoi peste care sa pui apa si dupa vreo 10 zile poti lua apa de deasupra care devine ca petrolul la culoare,apoi peste ce ramane gros pui iar apa si asa de cateva ori la o galeata de 10 litri de gainat cam 100 de litri de apa.
    Cu aceasta zeama te duci la fir,pui la fir,la rosii,la ardei,la ce mai vrei 🙂
    Daca n-ai inteles mai intreaba-ma.
    Unii oparesc gainatul,pun peste el apa clocotita sa sa moara viermii de muste care sunt prin el,insa noi nu am facut asa niciodata.

  32. zincabeiu zice:

    Joi.Am fost intr-o excursie la Pestera Sf.Andrei si la Manastirea Dervent.

  33. Elisa zice:

    Zinca,
    ce bine de tine ca tot pleci in excursii!Te invidiez,in sens bun 🙂

  34. zincabeiu zice:

    Stii cu cine am fost in excursie ? Cu CAR-ul pensionarilor ” Omenia”,ha,ha,ha,Este cea mai serioasa institutie din Romania.Si este si privata, adica a tuturor pensionarilor care cotizeaza.Si mai este si cea mai stabila ” banca”, n-a dat niciodata faliment, pentru ca banii nu se investesc, circula de la unu’ la altu’ !

Lasă un răspuns

