Puzzle cu piese lipsă

Pe castravetii astia de vara,adica de salate,cu fructe mai lungi am sa-i orientez pe araci,in sus.Nu aveam alt loc pentru ei.

Fasolea oloaga creste repede.intre pomi.

Gradina mea alearga,face jogging,se grabeste fiindca mi-a simtit pulsul,stie ca in septembrie trebuie sa am si conservele terminate,i-am spus si vad ca ma asculta.

Era sa uit de mazare…

asta este cea de 2 metri(in final) caci a mea,cea dulce a rasarit rar aici in strat dar am semanat si pe langa garduri asa ca o sa fie destula mazare si anul acesta.

Si varza chinezeasca chiar am bibilit-o fiindca o manca puricii negrii,ca si pe ridichi insa le-am salvat pe toate,deocamdata

Locul gol asteapta piesele din urma ale puzzelului,adica ceapa rosie si ardeii,adica rasadurile

Ridichile le-am semanat cate-u bob la 10 cm si le-am udat,altfel nu cresteau.Au avut si purici dar am presarat cenusa pe frunze si zat de cafea in jur pentru limaxi.Asa si la varza.

Spanacii nu i-am mai pozat ca m-am saturat de mancare de spanac.Am doua parcele,una din toamna de unde culeg de zor si una mica semanata de curand si pe  care a rasarit deja.Cat priveste plantarea rosiilor mai am un singur rand de plantat ,acelea lungi si rosiile cherry(semanate mai tarziu).

Si acum,un mic secret la udat.Nu stropiti de sus pamantul fiindca se face pojghita si crapa,ci puneti gura furtunului,fara stropitoare,la radacinile plantelor.Asa va ramane pamantul afanat si nu trebuie mereu prasit si asa intra apa unde trebuie,adica la radacinile plantelor si nici buruiana nu creste.Se poate face treaba asta  si stand in picioare si tinand frutunul vertical,in cardere de la maini la sol,la baza plantei.Asta daca furtunul este flexibil. Vi-l dau gratis si pueti sa-l dati mai departe sau sa-l folositi…secretul  .

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Puzzle cu piese lipsă

  1. floris zice:

    Ce bine arata ,Elisa…nici nu mi-am dat seama in ce luna suntem.
    Semintele noastre au ramas doar in faza de scoatere a plicurilor din cutii sortarea lor si organizarea pe hartie.
    Poate la anul…
    Sa fii sanatoasa si sa ai spor la lucru 🙂

  2. Elisa zice:

    Floris,
    iti spun eu de ce arata bine,am multe soiuri din toamna puse ,capsunii,fragii sunt pereni,salata si spanacul si patrunjelul din toamna si de aia sunt asa de mari.Dar sunt de acord cu tine,arata bine si daca scapam de grindina de care ziceau ametitii astia de la meteo….ma rog,cum o vrea Dumnezeu 😀
    Te pup si merci ca mi-ai vorbit.
    Voi aveti alte preocupari deci se intelege…eu,insa…nu fac decat asta si ma bucur de viata(fara sa muncesc,hahaha! )

  3. Victoria zice:

    Vai cat este de frumoasa gradina ta.Cum se spune……..ptiu,sa nu-i fie de deochi.Eu,cand ma uit la a mea,ma apuca jalea.Ies buruienile ca la balamuc si azi deja nu am mai avut putere decat sa infig cativa araci la rosii.In rest nimic nu am facut ca m-a luat o durere de oase de la mijloc in jos de ma moleseste de tot.Se pregateste bebica mea de aterizare si deja imi este foarte greu.O sa mai fac cate putin in fiecare zi si…asta este.cand o veni Marius sa mai faca el,daca are timp,daca nu ….asa sa ramana pana dupa ce nasc………si inca putin dupa :))
    Oricum imi place de lesin gradina ta si mai ca m-as muta la tine sa stau sa o admir toata ziulica.

  4. Victoria zice:

    Apropo,abia astept sa iti vad mazarea aia inalta cand va ajunge la 2 metri.Nu am mai vazut pana acum.Si nici nu auzisem.

  5. Elisa zice:

    Victoria,
    prioritatea nr unu este sa stea bebica acolo la tine pana la termen,nu te sforta cu lucru,totusi,tu nu esti o taranca de pe vremuri care nastea la holda si-i dadea la sapa si dupa aia.Pe cuvant,lasa astea cu concurenta,la mine este frumos intr-un fel,la tine este frumos in alt fel.Daca as avea o gradina cat avea mama acasa mi-as parcela o bucata de care m-as ocupa cum stiu si restul as pune ceva peren,ceva care nu cere multa munca.Tu de ce pui toate rasadurile?Anul trecut ai avut destule produse si le-ati consumat toate? …,ca la mine-i plina pivnita de conserve,noroc ca stau 2 ani ca n-are cine le consuma pe toate,eu mai cumpar si produse proaspete,legume,ma rog.Deci,daca vrei sa-ti fie gradina ca a mea faci una mica si numai in ea lucrezi si le pui dese,hahaha
    Hai,ca mai glumesc si eu dar tot serios am spus,ai grija de tine ca n-ai mama sa te ocroteasca de la treburi cum au avut si au altele in situatia ta.
    Deci,Doamne ajuta!

  6. g1b2i3 zice:

    Chiar acum fierbe ciorba de salata verde! 🙂
    Imi place verdeata de la tine,Elisa!

  7. Pingback: Sărăcia « my heart to your heart

  8. zincabeiu zice:

    Ce frumos ! Si la mine totul e verde…dar numai in oale….ca am dat o fuga prin piata.

  9. fla zice:

    OAUUU!!Ce gradina, cu de toate….Rosiile,salata si mazarea arata demential! Salata e din toamna? Eu am semanat in martie ,direct in gradina dar e pe jumatate cat asta!Frumoasa gradina, ce mai tura-vura…

  10. Elisa zice:

    Gabi,i,
    ah,uite,asta trebuie sa fac si eu dar n-am slanina si fara jumari nu-i tot una 🙂

    Zinca,

    ii fi luat spanac? sufleteee..nu mai pot cu spanacul si creste intruna,iar trebuie sa-l culeg 🙂

    Fla,
    da draga,ma tin si io de banatence sa am dinvreme de toate.Cand am plantat rosiile in 8 mai am cules in 15 iulie primele coapte,deci pe la sfarsit de august oi putea face si bulionul si-apoi voi pleca tai.

  11. Elisa zice:

    O sa fiu eu unitatea de masura,am 1,72 asa ca daca creste cat mine ma declar multumita,boambe sa faca,hahahaha!

  12. Victoria zice:

    Multumesc mult pentru grija Elisa. Nu fac din cauza ca vreau sa concurez,Doamne fereste.Ci pentru ca nu pot sa stau.Pentru mine sarbatorile sunt un chin.Azi dimineata,pentru ca nu m-am simtit in stare sa fac mai nimic……si nici nu am facut,am si plans de suparare :)) Ce sa fac?Asa sunt eu,nu pot sa stau. Oricum o iau foarte incet,fata de cum munceam inainte. Nu vreau sa am probleme cu bebica mea draga,asa ca am grija mare.
    Te pup si iti doresc o seara linistita.
    Maine s-ar putea sa ploua,si daca e asa voi sta in casa si fac ordine prin dulapuri sa fac loc si pentru hainutele bebelusei,ca acusica vine :))

  13. Elisa zice:

    Victoria,
    am impresia ca anul asta e an de fetite, Doamne ajuta!
    Pai,la tine oricum nu este timp de stat caci daca nu lucrezi te joci cu David,te ocupi de el si asta este foarte obositor.Stiu eu ca am avut in grija pe nepoata mea din America,pe cea mai mica si la 2 ani jumate…nu aveam timp sa fac altceva,doar cu ea…fiindca si cand dormea ,fiind la etaj ,mi-era frica sa nu cada din pat,sa nu sara gardul,haha si stateam fie impaturam rufe si le arajeam in sertare,fie puneam lucrurile fetelor la loc si eram franta,seara la 11 cadeam la somn si pana dimineata cand o vedeam pe copila in picioare si uitandu-se doar la mine zambind ca un soare…imi trecea ca o clipa.Si se trezea prima din toata casa si eu a doua si apoi laptele si igiena,sau invers…si abia apoi se sculau ceilalti care plecau la scoala si la servici.Era in iarna 2004-2005.

  14. Pingback: Alegeri « Ioan Usca

  15. Gabriela zice:

    Frumoasa si rodnica gradina ta! Mazarea mea e cam o treime din a ta…dar te ajung eu din urma!
    Si multumesc de sfatul cu udarea!!

  16. Adinuca zice:

    Doamne cat de frumos si verde este totul! Mi-e tare drag… Dar scaunul sub mar, vad ca nu l-ai scos. Stiu ca n-ai timp de odihna, dar stateam eu pe el si ma imbatam cu frumusetea gradinii tale.
    Pupic si spor la treaba
    Cu mult drag
    Adinuca

  17. Elisa zice:

    Gabriela,eu azi i-am mai tras un fir pe langa ea caci vantul a deranjat-o,adica o poate desprinde de pe fire si sa o culce,asa ca de aia…
    Am udat-o si vroiam sa-i dau tarana,adica sa ridic pamant peste tulpini de o parte si de alta ca sa se fixeze verticalitatea ,ma rog,dar acum ploua asa ca…mai vedem.
    Sa fii sanatoasa! 🙂
    Vaaai…ca- aproape treui nu m-am dus sa fac felul II!!!O mancare la tigaie cu paste…

  18. Iulia Elize zice:

    O sa le spun alor mei de site-ul tau, ca tare multe vor invata! Sa ai o zi „verde”!

  19. Elisa zice:

    Adinuca,
    scaunul pliant nu mai are loc acum sub mar,poate dupa ce scot afara spanacul,dar si atunci ramane ceapa.Anul asta folosesc fiecare centimetrui patrat ca sa plantez ceva sa nu-mi ramana in ghivece si tot raman destule.
    Am timp de odihna,chiar am ca eu nu ma duc la servici 😀 Te pup si eu si vreau sa-ti vad gradina ,e verde si la tine,normal 🙂

    Iulia Elize,
    bine-ai venit in gradina mea si ce mult imi place ce scrii! 🙂
    Sa le spui si sa le transmiti multa sanatate de la mine 🙂

Lasă un răspuns

