În grădină

* am cules deja spanacul si-l mancam crud pe langa ridichi,rosii si usturoi verde.Asta a ramas si printre randuri am plantat arpagic.

* mazarea am sapat-o deja de 2 ori,am pus suportii si aseara am udat-o

* ceapa de arpagic am sapat-o de 2 ori(nu pentru buruiana) si i-am presarat la radacini un praf toxic pentru viermele de sarma si alte animale care-i mananca radacinile

* morcovii sunt semanati acolo sub folie,iar fasolea pitica intre cei doi piersici

deasemenea sotul meu a muncit ieri sapand toata gradina unde urmeaza rasadurile

* in gradina de jucarie(cine a citit stie) am semanat dovleceii

* aaa…era sa uit ,am sadit un stratulet cu varza chinezeaca acolo unde o sa plantez, in luna   mai ,ceapa rosie de rasad

* maine o sa sap eu parcela unde-a fost anul trecut fasolea de poci pentru a sadi varza si blocoli, fiindca zic astia ca o sa ploua marti pe aici,deci d’aia.si o sa scurm pamantul in rasaduri dupa ce le plivesc si o sa le ud.si mai am de repicat rosiile chery.vinetele le-am repicat acum 3 zile.vi se pare ca am un chef deosebit pentru treburile ce ma asteapta?nu,n-am chef dar trebuie.

* aaa…mai am si stratul de salata de toamna,salata de primavara intr-un cap de strat si ridichi pe marginea cepei

cum gerul de-al doilea care veni si-mi ingheta si mugurasii de piersicute…ala,da..gerul din fe-martie  si salata a ramas rara de tot am plantat si printre salate arpagic.fragii-s bine,capsunii la fel,incep sa infloreasca.si inca o poza faina

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la În grădină

  1. Pingback: Din clipa în care fotojurnalistul dorește ca fotografia să rămână vie « Andi Bob

  2. Pingback: Dealurile de ciocolata din Bohol, Filipine.Legende « my heart to your heart

  3. Mica zice:

    Elisa ,apreciez mult faptul ca ne impartasesti din experienta ta
    despre gradinarit si ca ne relatezi tot ce faci intr-un mod
    cat se poate de real si sicer.Am sa aplic si eu acel praf toxic
    pentru viermii de sarma.
    Bun lucru si recolta bogata in continuare!

  4. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa, nu prea am vazut spanac in gradina, insa manac spanacul cu placere.Crud, nu prea, oparit imi place.Intotdeauna manac cateva frunze de spanac oparit inainte de a-l toca cand fac mancare.Spanac cu ochiuri…ce bunatate!! 🙂
    Ghici ce am primit ieri?

    Leurda pe care o voi manca astazi.

    O saptamana mai buna!

  5. Pingback: Sigur ca domnul Antonescu are dreptate « Hai ca se poate!

  6. Pingback: Povestea plăcintarului « Ioan Usca

  7. Elisa zice:

    Gabi,Gabita draga,de ce sa il oparesti??? Gusta numai sa vezi ce bun este si crud…Salata verde nu mananci?Pai,vezi?? este ca si salata,insa cu alt gust.
    Leurda din aceea cu frunzele ca frunzele de lacramioare?Eu din asta am cumparat si stii ca s-a tinut,spalata,cateva zile si mancam cruda zilnic. Te pup.

  8. Elisa zice:

    Mica,
    bine-ai venit la comentarii caci banuiesc ca prin gradina te-ai plimbat deja…:)
    Altadata presaram acel praf prin sentuletul in care implantam arpagicul dar am uitat si acum cand am vazut una ofilita,am tras-o afara si nu mai avea radacina,era mancata…si de aia am pus,sa vedem daca are efect si pentru alti daunatori.
    Da, au fost ani cand s-a rasucit ceapa si asta de la viermele sarmos si bineinteles ca plantele afectate s-au stricat.
    Azi,sotul meu a stropit ceapa cu dithanecaci este destul de mare.
    Eu am stropit varza chinezeasca cu decis fiindca o manca puricii negri si uite asa…tot timpul tre’sa fii cu ochii pe ele sa vezi ce au ca sa nu muncesti degeaba.Anul trecut mi-au mancat toata varza semanata si rasarita in gradina..fiindca nu am vazut la timp.
    Da…si pe ridichi tre’sa stropesc si pe ele le manca puricii dar ma gandesc sa presar cenusa,insa la noapte o sa ploua…
    Mica,ai gradina??Te mai astept 🙂

  9. Mica zice:

    Am si eu o gradinita pe langa casa cu cateva zarzavaturi ,arbusti precum murul altoit,
    zmeura, coacaz negru, pomi fructiferi, o bolta de vita si multe flori.
    De puricei eu sunt pentru ecologie si folosesc maceratul de urzica si ceaiul de pelin.
    Ca ingrasamant mai ales pentru rosii folosesc compost de la cele trei gainuse,o
    galeata de gunoi de 5 litri o amestec cu 4 galeti de apa o las la macerat 2-3 zile.
    Pentru paianjenii rosiilor macerat de urzici tinut 7 zile.
    Cu drag iti mai relatez din propria experienta.

  10. Elisa zice:

    Bine,si eu folosesc zeama de gainat nu ingras. chimice,insa pentru daunatori nu am scapat de musculita alba de sera la dovlecel si apoi s-a mutat la rosii.deci nu dispare cu zemuri de ardei iuti,usturoi si alte retete de-astea..asa ca eu nu ma feresc de stroiri cu fungicide si insecticide fiindca nu se poate altfel decat sa compromit recoltele…ma rog,sunt argumente pro si contra insa eu neavand rezultate cu astea bio nu mai imi fac de lucru.
    Am vazut la o emisiune bio cum prepara zeama de urzici,poate o sa incercam si noi anul acesta ca-i plin de urzici in spatele casei….
    Bine,Mica,impartaseste-ne caci ne place 🙂

  11. g1b2i3 zice:

    Elisa, il oparesc inainte de a-l toca!Salata verde mananc intotdeauna cand o spal, mai ales mijlocul! 🙂
    Da,leurda e cea cu frunzele ca lacramioarele.Am scris despre leurda pe celalalt blog.Pacat ca nu creste decat in unele locuri.

  12. Elisa zice:

    Gabi,desigur ca pentru a face din el de mancare se opareste dar eu am invatat sa-l consum si crud…ia incearca,nu are gust rau,fa salate si baga si spanac prin ele…hai ca nu te invat rau….stii ce mult conteaza pentru sanatate??

  13. Victoria zice:

    Ce frumossssssss!!
    Din pacate,eu nu am spanac anul asta,ca asta toamna,dupa cum stii,nu am pus nimic.Iar acum,in primavara,din cauza vremii,nu am reusit sa seman.Dar voi semana zilele astea,dupa ce trece ploaia asta care tine de ieri de la 16.00.Tocmai buna pentru tot ce am semanat si plantat pana acum.
    Nici eu nu am incercat spanac crud pana acum,dar voi incerca cu siguranta.
    Spor la treburi in continuare.

  14. Elisa zice:

    Victoria,
    stiu c-ati plecat devreme astatoamna si oricum tu ai mult mai incarcat programul,te-as ajuta..desi cateodata o fac cu mintea 🙂 adica iti transmit ganduri bune,sa-ti iasa ce faci ca sa te bucuri

  15. Victoria zice:

    mai am de plantat si arpagic,ca nu am avut timp sa pun decat aproape 1,5 kg si mai am cam tot pe atat.Si il voi pune pe tot daca am timp,ca noi mancam ceapa verde cu sacul :))
    Salata a rasarit o gramada acolo unde am avut gradina anul trecut si am scos din ea si am plantat la mine.La fel si loboda rosie.Iar dovlecei am pus acum vreo 10 zile seminte sub peturi si aseara,cand tocmai ma gandeam ca nu mai iese nimic,am vazut ca au incoltit,in sfarsit.

  16. Victoria zice:

    este un ajutor nepretuit,te asigur. 🙂

  17. Elisa zice:

    De acum o sa rasara caci vine caldura dupa ploaie 🙂

  18. Victoria zice:

    asa este,abia astept.

Lasă un răspuns

