Răsaduri de legume şi flori

Rosii

Pot sa dau lectii cu rosiile mele,fiindca desi am avut o perioada fara soare,mare perioada intunecoasa ziua, eu am reusit performanta sa nu se alungeasca rosiile mele.Cum am facut asta??Am spus-o de multe ori, in comentarii si in postari,se priveaza plantele de apa,adica le-am lasat neudate, desi pamntul era uscat,uscat insa nu am exagerat cu asta,adica nu am asteptat sa se ofileasca plantele,am vazut cand a trebuit sa le dau si nu multa,putina.In total ,de cand le-am repicat, le-am udat de 2 ori,adica foarte,foarte rar.Si ele s-au ingrosat in tulpina si nu s-au lungit,au facut frunze ca o umbrela si-s multumita de ele.Da,sunt grozava,ce mai….mai rar una ca mine,ha,ha,ha!

Ia uitati ce faine sunt si cele repicate inapoi in ladita de rasad

astea de jos ,de langa usa, sunt rosiile ramase.Am si cateva fire de rosii cherry,le-am cumparat de la Plus,am lasat una sa se rascoaca in bucatarie si cand era usor deshidratata,semn ca sunt coapte semintele,i-am luat semintele si le-am semanat,spalate bine si uscate,sa nu faca mucegai.Dar nu le-am pozat,o sa le repic si atunci….

Ardei

mai sunt si prin cutii pe care nu i-am repicat inca,arata bine.

Am tinut geamul deschis zilnic si cand era frig.Erau zile cand temperatura acolo era doar 12-14 grade,ziua si de aceea nu au crescut,dar nici lor nu le-am dat apa de la scurmat pamantul,niciodata,inca.Nu-mi plac rasadurile lungi si subtiri,nu-s sanatoase.

Am semanat si ardei de care mi-au placut, de cumparat,gras sau iuti si am facut asa:

ardeiul trebuie neaparat sa fie copt,adica rosu si se mai lasa catva timp,ca si rosiile,sa se coaca semintele bine ,in casa(fiindca se continua coacerea si dupa ce se culeg).Apoi se iau doar semintele de la baza ardeiului,acelea mari…nu din varf.Deci,mi se pare normal asa,mie nu mi-a spus nimeni,eu de unde stiu??Dintr-o logica.Semintele de ardei laute pentru semanat nu le-am spalat,doar le-am uscat.Acum…habar n-am daca se pot semana imediat,probabil ca da,dar mai bine le puneti intr-o batista umeda si la caldura sa vedeti daca incoltesc.Se pot semana incoltite.

Vinete

sunt doar vinetele mele albe si rotunde,altele nu mai cultiv.Le-am dat jos , rasturnat,la un moment dat cand erau in dormitor si a cazut cutia cu plantele in jos,s-au semirupt,ma rog sunt niste vinete suferinde,dar si-au revenit si acum le voi repica in ghivece.

Castraveti

am cateva,vreo 10 pahare cu cate 2 castraveti in fiecare si acum le-a dat ce-a de-a treia frunza.Sunt castraveti de salata timpurii si cand oi pune in gradina(adica dupa ce nu mai cade bruma,o sa fie deja mari.

Busuioc

am semanat in doua randuri, in  prima cutie- cel mare-  sunt toate soiurile amestecate si celelalte 4 cutii fiecare cu cate-un soi.Mai stiti ce soiuri de busuioc am cules anul trecut?Flori albe,flori mov,flori roscate,tufa mica si obisnuit.Au rasarit toate soiurile.

Varza chinezeasca

iar la degetul meu este leustean,dar azi o sa plantez un strat in gradina fiindca este rezistenta la frig .Un fir a rezistat in gradina la -30 de grade Celsius si acum infloreste.Grozav,nu?Asa cum am mai spus nu se repica varza,se planteaza din rasad direct in gradina la locul definitiv,orice fel de varza,fiindca este bianuala si daca o repicam ea crede ca a trecut un an si face flori in loc de capatana si nu vrem asta.

Si foarea ei este frumoasa

Da,am patrunjel de frunze de anul trecut, din vara semanat ,in locul cepei si nu am cules  inca fiindca mai am in congelator.

Varza de Bruxelles

este frumoasa si asta si deasaaaa,mama ce dese sunt toate si totusi nu s-au alungit.Acum stiti de ce.Si asta merge deja plantata in gradina ca-i rezistenta dar eu inca nu o sadesc.

Brocoli

ea a facut frunze mai lungi caci  asa este soiul ei cu frunzele mari si lungi.Mai astept sa am parcelele sapate ca a pluat mult si-i moale,nu se poate sapa calumea azi.Si unde mai pui ca iar ploua….!

Fiindca veni vorba de gradina,iata si mazarea de mai multe soiuri

Mazarea

Condurul Doamnei

Impatiens

Creasta cocosului

astea sunt cele ramase si deja infloreste acolo,nerepicata.Mai am si alte pahare cu cele care au fost atunci mici si am pus cate un manunchi intr-un pahar.Si astea trebuiesc separate,dar cate ghivece???Multe.

Lobelia

lobelia creste foarte greu si interesant ca a aparut o a doua rasarire desi am semanat deodata tot.Asa am patit si anul trecut a rasarit in acelasi ghiveci in etape.Astea sunt din lobelia mare curgatoare si sper sa creasca odata sa le repic in ghivece suspendate.Am semanat si a doua oara impreuna cu Clarkia,fiindca anul trecut mi-a placut floricica ei dar nu le-am gasit loc corespunzator.

Tataise(ochiul boului) si Nemtisori

nemtisorii au rasarit rar,cei mici

e si-o buruiana pe acolo cu frunza crestat.

Petunii

nu au prea crescut fiind frig,ele stau afara de cand le-am repicat .O sa vina ea si caldura….

Panselute

astea le-am repicat azi. aste-s afara demult. astea-s repicate azi acestea sunt afara de dinainte de Paste,in fereastra.

Iar in curtea vecina a inflorit Magnolia dar pisicii de acolo tot la mine-i place,deh…pisicile sunt niste scumpe care cauta curatenia

Acest articol a fost publicat în flori, legume, Rasaduri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

45 de răspunsuri la Răsaduri de legume şi flori

  1. Dumi zice:

    Asta DA. Esti de nota 10+, daca s-ar face un juriu pe tema aste. Profesionista.
    Si mi-ai raspuns si la intrebarea pusa in legatura cu semintele recoltate dela legumele din piata.
    Toc,toc,toc. Sunt un exaltat.

  2. Pingback: Le ia cu Racila, ficțiunea, umorul și bănățenii « Andi Bob

  3. kate zice:

    Sunt absolut senzationale, se vede ca sunt iubite 🙂

  4. ghiocel07 zice:

    M-ai data gata. Dumi are dreptate, nota 10 este prea mica pentru ceea ce faci.

  5. Elisa zice:

    kate,
    aham….

    Ghiocel07,
    😛

  6. fla zice:

    Hristos A Inviat!Foarte frumoase rasadurile dumneavoastra!Munca si suflet! Daca vine caldura o sa creasca ca-n povesti!!

  7. Elisa zice:

    fla,
    aham…dar in balcon au si 37 de grade cand este soare….

  8. gabriela zice:

    foarte frumoasa gradina….noi cei care locuim la bloc ne multumim sa o pastram in miniatura, pe balcon si sa o admiram pe a ta. felicitari!

  9. Elisa zice:

    Ba nu,mai bine va plimbati prin gradini adevarate, acolo la voi ,fiindca virtuaul merge iarna si noaptea insa ziua…ziua-i pacat sa nu va plimbati prin parcuri si gradini inflorite,zau asa….:)

  10. George zice:

    doamneee, cate rasaduri ai….
    si multe din ele f frumoase.
    cate poti avea pe balcooon.. eu, din pacate, stand la casa n am balcoane inchise si nici nu am unde le pune. acum vreo 2 – 3 ani in urma le tineam in dormitor pe dulapuri, biblioteca. dar mi se pare incomod… cand aveam toata casa incalzita gaseam unde sa le pun , dar din cauza ca este foarte scump, peste 15 milioane, ne am restrans cu incalzirea.oricum, in vestul tarii este mult mai cald ca la noi si totul e mai timpuriu.
    semintele de varza de Bruxelles am pus numai cate 4 intr un ghiveci ca am zis sa le plantez cu pamant pe radacina, dar vad ca tu ai pus multe.
    si a iesit un rasad frumos..
    spune mi te rog tu mai pui ingrasamant de vre un fel la rasaduri? eu, in afara de udat nu le fac altceva..

  11. Pe mine, m-ai nimerit cu varza chinezeasca! Cu niste ani in urma, am fost intr-o delegatie in China (era inainte de ’89). Nu m-am putut obisnui cu meniul lor (care n-are nici o legatura cu ce mancam noi aici la rest chinezesti) iar pe cel european il gateau de nu se putea manca. Am vazut niste legume in piata si, cu un coleg, am inceput sa ne pregatim singuri. La hotelul din amabasada aveam bucatarie. Era ceva chiar interesant la gust, ceva lunguiet. Dupa o saptamana am aflat ca mancam varza chinezeasca 🙂

  12. Victoria zice:

    Sa stii ca esti grozava 🙂
    Mie mi-au cam decedat rasadurile din casa.Sigur din cauza caldurii prea mari.Au ramas numai vinete si ardei,din care am repicat si am pus in rasadnita a 2-a,cea fara incalzire”eco”.
    Acum am cumparat rasaduri mari si le-am pus in gradina.Am mai luat si ieri o serie din piata din Giurgiu.Le-am plantat(doar rosiile deocamdata) si le-am facut tunel de folie,sa nu le omoare frigul noaptea.
    Ale mele,pana vor creste,mai dureaza.Doar varzoasele sunt mai mari.

  13. Andi zice:

    Bună dimineața însorită și cu multe gânduri bune! 🙂

  14. Maryanne zice:

    f bine arata ale tale.Ale mele sunt mai mici ,doar castravetii sunt ca la tine.Oare sa-i pun in pamant?la noi e cald si nici nu ploua.Lobelia nu a iesit la mine ,nici impatiens,dar le-am pus traziu oricum.Mai astept.

  15. Maryanne zice:

    oricum ,mi-am cumparat doua lobelii de la piatza.Pana cresc ale mele…..Am tuns un impatiens care se labartzase tare,si in 3 zile au aparut radacinutze si infloreste in apa ca nebunul.Acum e timpul lor de inmultit.In 3 zile?

  16. Pingback: Sir Thomas Lawrence,pictor englez « my heart to your heart

  17. Elisa zice:

    George Serban,
    anul trecut am cultivat prima oara si desi arata ca o salata are gust de varza.Eu am gatit-o ca salata fara foc,imi place nespus de mult .Daca scrii la cautare „varza chinezeasca” vei gasi posturile in care am poze si reteta,asta daca gasesti prin marketuri ca-n piata nu cred ca e,cel putin la noi nici in Plus nu am vazut.Sa stii ca linkurile le-am pus intamplator pe legume si flori 🙂

  18. Elisa zice:

    Maryanne,
    daca ii pui in pamant sa ai grija noaptea sa-i acoperi,vad ca minimele sunt inca mici si castravetele este sensibil la frig.
    Da,foarte greu rasar astea doua si cresc cump-lit de greu dar daca voi gasi,mai incolo,ceva frumos vreodata si eu voi cumpara.
    Intrebarea mea este daca tuns, impatiensul, da ramuri tinere din radacini?Eu cred ca le voi pune in pamant afara ca sa recuperez ghivecele pentru astea mici…

    Andi,
    buna dimineata ,draga mea!Chiar este insorita desi la meteo a aratat doar ploi 3 zile de azi… 😦
    Desigur ca dupaamiezile 🙂

  19. Elisa zice:

    Victoria,
    conditiile de lumina,caldura di umiditate conteaza mai mult decat samanta.
    Foarte bine ai facut.Sa-ti traiasca!

    George (din Harman? ) ,
    pai si eu tin flori in camere racoroase ca doar nu crezi ca in toata casa am 20 de grade(la mine 20 este bine,peste 20 mor de cald) deci am si 12-14 grade in camere ,iarna si florilor le place asa,mai rece.
    Cat priveste rasadurile,daca ai gradina si faci rasaduri e util un balcon inchis cu sticla…cat poate sa coste???Eu inainte de a avea acest spatiu inchis ca un solar nu ma gandeam sa fac rasaduri,anemice,cumparam din piata.
    Nu,eu nu pun ingrasaminte rasadurilor insa au ingrasamant natural in pamantul din ghiveci,de la bun inceput,mranita…Abia in gradina,in goapa fiecareia punem ingrasamant natural,de care avem..sau de care ne da vecinul contramelcilor pe care i i-am furnizat de curand,hahaha…si desigur,contra rasadurilor pe care i le dau de fiecare data.

  20. Pingback: Suntem cei pacaliti sau cei care i-am dat o lectie? « Hai ca se poate!

  21. Diana Alzner zice:

    Sunt cu adevărat viguroase răsadurile. Ai muncit mult cu ele, dar rezultaul este pe măsură. Felicitări! Să te bucuri de o grădină roditoare! 🙂 Eu mă lupt să repic nişte răsaduri de gura-leului şi sunt disperată că sunt mititele şi firave; aş mai aştepta, dar sunt foarte dese.

  22. Pingback: Rujulițe și bujori « Andi Bob

  23. Elisa zice:

    Diana Alzner,
    va trebui sa scriu un post despre asta,mai multa lumea mi-a scris(Victoria) ca le bibilesc,ca ma ocup mult cu ele,ca…,ma rog.Am spus de fiecare data ca daca ai conditii de facut rasaduri,adica solar,un loc cald si luminat in aprilie pentru dupa repicat atunci asta-i aproape tot.
    Deci,s-o luam metodic,eu v-a spun ca de o luna le-am udat de 2 ori(4 minute maxim) le-am scurmat pamantul o data (1 ora maxim,deci cum m-am muncit cu ele,ha?Ca ma duc zilnic sa le deschid fereastra si seara s-o inchid?Ca ma duc la pranz sa vad temperatura ? Si asta-i toata treaba mea cu rasadurile,in afara de semanat,care-i o bagatela si repicatul care-mi ia maxim 2 ore la cateva sute de fire.
    Diana,sunt asa fiindca au ce le trebuie nu fiindca ma muncesc eu cu ele,sa fie clar 😛

    Asta-mi aduce aminte de o situatie de demult;aveam elevi la meditatii ,de la un liceu de elita si acolo verificarile se faceau cu subiecte multe si timp putin.Ei,unii,ma rog,nu cei mai mai buni se justificau ca n-au avut timp sa termine,dar ei…ei stiau haha.Draga mea,inchipuie-ti ce mi-a dat mie prin cap la astia care doar se credeau buni…le-am dat subiectele si i-am lasat sa scrie pana temina fiecare si astfel s-a vazut valoarea.Asa i-am constientizat pe copii ca ei nu invata destul,ca nu trebuie sa mai dea vina pe timp ci pe ei insisi.
    Deci,eu nu muncesc cu rasadurile,am multe alte treburi zilnice decat rasadurile,ohoho…si mai stau o gramada si la computer.
    Legat de gura leului,draga mea,la mine se scutura semintele in gradina si pe cand rasare cimbrul,tot asa din scuturare,rasar si ele,iar cand sunt mai mari le mut in anumite locuri,pe margini,pe langa garduri,etc.
    Nu stiu ce sa zic daca le ai in casa….

  24. @Elisa, uite ca intamplator sau nu, nimic nu e … intamplator 🙂

  25. Vania zice:

    Nataşa ar vrea şi ea printre răsaduri!

  26. Elisa zice:

    Vania,
    of,Doamne…ce zapacita sunt!!! Of course 🙂 🙂

  27. Elisa zice:

    George Serban,
    asa o fi 🙂

  28. zincabeiu zice:

    Elisa, bunicii tai ar fi foarte mandri cu asemenea nepoata

  29. Pingback: Racila – 4 « Ioan Usca

  30. gina zice:

    Desi doar rasaduri, rosiile tale ma duc cu gandul la minunatele rosii de gradina pe cale de disparitie din pietele orasilor mari. La Roman mai gasesc uneori la cate o batranica cateva rosii carnoase putin crapate dar foarte dulci.. Aici s-au smecherit si taranii cultiva soiuri productive si nasoale, banul sa iasa.

  31. Elisa zice:

    Buna dimineata,dragele mele Zinca si Gina!Va pup si ma duc sa seman morcovi caci de azi semanam iarasi…de azi Luna este in crestere si…stiti care-i spilul,da?
    Zinca,mi-ai adus aminte ca am ramas ,cu povestile,la bunici,da…ma mai consult cu sora mea mai mare si scriu.
    Gina,asa este,cele proaste nu se sparg si ajung intregi la destinatie deci…banul primeaza si la ei,cultivatorii de rosii romani,din pacate.
    Dar,eu de ani buni le spun celor di Corabia,o localitate din Oltenia de unde vin cei cu rosii la noi,le spun la piata sa revina la ce-au cultivat acum 10 ani si cred ca si-au pierdut semintele,nu mai pot reveni,iar de cumparat se gasesc numai din astea….bombe de rosii(adica tari).
    Ma gandesc sa fac eu ceva in sensul asta,sa sacrific recolta dintr-un an facand din toate rosiile mele seminte si sa le scot la vanzare producatorilor care cultiva si asa in cativa ani am avea pe pietele romanesti rosii de calitate,rosii de-ale mele…Ce spui,Gina??Sa-mi deschid magazin de seminte de rosii? cu filiale in fiecare judet al tarii???Cum sa fac asta ca zau as face,as fi erou national(inainte de a ma omori UE,hahahaha!

  32. Pingback: Serafina are şoarece « Nataşa

  33. Pingback: Ar trebui … « Gabriela Savitsky

  34. George zice:

    buna!
    nu, nu sunt din Harman, sunt din Targoviste. 😀
    cu frigul asta, cred ca nu fac mare lucru cu rasadurile din solar.
    am pus afara in pamant seminte de marar,patrunjel,salata,spanac, telina… unele din ele au rasarit de mai bine de o saptamana, dar din cauza frigului, stagneaza in crestere.

  35. Elisa zice:

    George,
    cand vorbeam cu tine erau numai din Bucuresti si unul din Harman si asa am dedus.

    Noi cand semanam si mai vine frig acoperim cu folie pamantul si daca a rasarit…
    La o vecina cresc de zor morcovii sub folie…:)

  36. George zice:

    buna!
    😀 ai dreptate, sunt din targoviste dar pe trafic apare bucuresti.
    si eu le am avut sub folie, dar cand s a incalzit le am dat deoparte, apoi le am folosit pt altceva. o sa trebuiasca sa mai cumpar cativa metri. si in solar, ceapa si usturoiul pe care le am semanat in toamna, le am acoperit si cu folie, sa fie mai cald.

  37. Elisa zice:

    Tocmai ca sunt unele care nu se acopera nici iarna…ceapa si usturoiul,salata si spanacul,hahahaha….
    mai ai de invatat,nene 😉

  38. George zice:

    hahaha!
    am constatat pe pielea mea….
    am avut neacoperita o parte ca nu s a ajuns folia.
    constatare: parca ceapa neacoperita, era mai frumoasa!
    novicii invata pe parcurs! 😛
    acum doi ani… am avut si salata si spanac,iar de Paste au fost numai bune de consum.
    am mai observat ca salata plantata toamna leaga mult mai bine.
    mi a ramas din toamna ceva telina si ridiche rosie nerecoltate, care acum au deja frunze, si sunt curios daca mai sunt bune de consum.
    doamna…. de aceea intru pe aici, sa mai invat si eu cate ceva… 😛

  39. Elisa zice:

    Atunci vezi arhiva ca eu de doi ani tot zic si in comentarii si in postari,sau vezi la „voi intrebati elisa raspunde” intrebi punctual,raspund asemenea.
    Telina ce sa mai faca??frunze pe care le poti folosi caci de crescut in pamant nu mai creste doar va face flori,daca vrei pentru seminte la anul,iar ridichea,nuj..poate la fel sa faca flori fiind deja al doilea an.
    Salata de toaman este mai indicata fiindca nu o prinde grindina ca pe cea de primavara,grindina care o cioparteste rau…asa ca si eu am de toamna doar ca nu am rasadit-o insa tot o las sa faca capatana si sa se fragezeasca.

  40. gina zice:

    E o chestie, ma bag si eu in afacere, zau:) Si poate mai gasim si ceva usturoi romanesc ca si ala a disparut 😦 In curand cred ca si ardeii vor arata ca cei de la supermarket 😦

  41. Elisa zice:

    Asa Gina,cautam magazine,publicitate in real si virtual si vom incepe.Un leu samanta pentru inceput este chiar ieftin stiind ca dintr-un fir ies cel putin 10 kile… 😆
    Am luat si eu cu 40 de lei seminte de rosii gigant,am 10 fire deci e cu 4 lei samanta…

    Insa cred ca ne va boicota Europa care vine cu rosii de …cum ii zice la metoda aia cu udarea la fir doar cu substante??? da,m-am gandit,ne mai trebuie un curier care sa se duca din producator in producator sa le vanda marfa noastra(semintele) pe ascuns,far’ ca stie coana iuropa 🙂 😛

  42. Gavril Georgiu FLORESTI 6km de CLUJ zice:

    Buna ziua/seara

    Felicitari frumose rasaduri!
    …..dar trebuie sa recunosc ca am copiat atent „indicatiile „date si am facut un melegar proprui
    am obtinut rasaduri acum la al doiela rind de frunze rosii,ardei.gogosari(in 3 saptamini) si arata foarte bine .
    Invat atent si cu multa atentie ce spuineti cele mai experimentate,iar eu va MULTUMESC FRUMOS. Gavril.

  43. Elisa zice:

    Gavril,
    acum nu mai sunt asa,sunt dublu de mari si verzi,verde inchis…ceea ce e bine.Desi au trecut doar 5 zile rosiile au crescut cel mai mult.
    Ma bucur ca inveti,asa trebuie,de asta spun si arat tot ce fac,iar cei incepatori ar putea sa ia notite insa ce crezi…au treaba multa asa ca ma intreaba iar si iar cum se face una si alta si eu le raspund daca am timp pe’ndelete iar daca ma agaseaza raspund mai „in doi peri” fiindca uneori,unora le este si greu sa caute ce vor ,asa ca intreaba,ca-i mai simplu.
    Eu cred ca daca as fi invatacel as lua notite,mi-as insemna cand as gasi ,intr-un caiet… si asa as invata,ca orice lucru….
    Iti doresc mult succes cu rasadurile tale si daca ai camera digi poti sa le pozezi si sa mi le trimiti…le voi posta aici,asta daca vrei,bineinteles 🙂

  44. mariana zice:

    buna ziua!
    am citit toate comment-urile tale si sunt surprinsa cat de mirati sunt oamenii pentru cateva rasaduri.Dar eu ca fac in ordinul miilor rasaduri ce mai pot zice????
    Spor in toate!!

  45. Elisa zice:

    mariana,
    buna sa-ti fie inima!
    Draga mea,oamenii nu-s mirati de rasadurile mele,ei ,cred eu,admira pasiunea mea pentru gradinarit,eu nefiind de specialitate gradinar,intelegi?
    Iti doresc spor la gradinarit si vanzare cu succes a rasadurilor sau a produselor obtinute din munca ta.Cu bine! 🙂

Lasă un răspuns

