Să ne bucurăm de ceea ce este până mai suntem



Reteta sarmale de post:

4 cepe,1 morcov,1 cana de orez,o punga de soia snitele,1 sticla de bulion,marar,cimbru,patrunjel toate frunze verzi si marar uscat sub forma de bete si 2 foi de dafin ,desigur si o varza murata.

Ceapa tocata,morcovul ras pe razatoarea mica se calesc in ulei fara sa se se coloreze,doar un pic,apoi adaug orezul,mai amestec 5 minute si iau de pe foc.

Adaug soia inmuiata in apa calda si apoi tocata cu cutitul,mirodeniile si knor sau ce condimente am eu si umplu frunzele cu multa compozitie,adica le fac mari cat este frunza de varza.Nu folosesc nimic sa lege compozitia deci le invartesc in toata frunza.

Pe fundul cratitei asez betele de marat si peste ele sarmalele.Deasupra varza tocata ce-a ramas,adica mijlocul si boia de ardei paprika.Apoi desfac in apa un bulion si torn peste sarmale sa fie deasupra,fiindca eu le fierb pe flacara nu in cuptor,cu capac.Aranjez cele 2 frunze ramase pe deasupra si asez pe plita cratita la foc potrivit pana incepe sa fiarba apoi la minim.Trei-3- ore.

Precizez ca varza am clatito la inceput intreaga iar fiecare frunza nu,asa ca au iesit acrisoare  si bune.

Sotul meu a zis ca-s mai bune decat cele cu carne.Pofta mare !

Ce este omul?

Omul este puncul de sub semnul intrebarii,zice prietenul nostru.

Acest articol a fost publicat în Retetele mele și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Să ne bucurăm de ceea ce este până mai suntem

  1. matilda zice:

    Felicitări ! Îţi stă bine aşa ! Iar sarmalele hmmmm… mai ai vreo porţie şi pentru pofticioşi ?

  2. zincabeiu zice:

    Ce-ti spuneam !

  3. Mirela zice:

    Ce frumoas miroase la tine, Elisa…si ce bine arata florile in geam si ce aer de curatenie de primavara inspira ferestrele tale! O seara primavaratica!

  4. Laura zice:

    N-ai gasit soia faramitata? Ca nu mai trebuie tocata. Si mie imi place mult soia (nu mai zic de sarmale), asa ca daca mai e loc la masa…

  5. Victoria zice:

    Offf,am de toate mai putin varza.Asta toamna am pus doar cateva,cu tot mutatul nostru de colo colo si le-am terminat.Iar piata e departe.Chiar as fi facut si eu niste sarmale.
    dar o sa fac de Paste,ca vine soacra mea si imi aduce varza acra, si imi trece. 🙂
    Arata foarte bine in cratita ta.
    Ai mare dreptate.trebuie sa ne bucuram de ce avem,caci avem destule.Eu,de exemplu,acum nu mai am asa multe lucruri materiale,insa ceea ce am langa mine este mai pretios decat orice pe lume.Si nu uit niciodata sa-i multumesc Lui Dumnezeu si Sfintei Fecioare pentru ceea ce am. 🙂
    O seara minunata iti doresc.

  6. CARMEN zice:

    Un nou look al blogului tau 🙂 te-ai plictisit deja de forma anterioara?
    Precis ca sarmalutele tale se topesc pe limba 🙂

  7. Maryanne zice:

    Are drepate Victoria,avem de ce ne bucura in viata asta.Lucrurile materiale mai putin conteaza daca stim cum sa privim lucrurile.Sa ne bucuram ca suntem sanatosi si familia e intreaga,asta e cel mai important pe lumea asta.Sarmalele in foi de varza sunt preferatele mele.

  8. gina zice:

    Imi plac schimbarile de primavara din gradinuta ta:)
    Si eu am fost azi harnicuta si am curatat geamurile ca tot se anunta saptamana viitoare ceva ploi si m-am gandit sa fie curate:) asa patesc intodeauna – se spune ca nu te iubeste barbatuldar daca e saptamana viitoare cred ca nu se tine:), oricum daca a rezistat 31 de ani cred ca nu e masochist:)
    Imbietoare sarmalutele tale desi abia am terminat si noi sarmalute cu ciuperci.

  9. Elisa zice:

    Matilda,
    am mai multe portii dar fiindca nu ma prea omor eu designul culinar …va serviti voi si singuri,da?Curiozitatea este ca mancarurile mele arata mult mai bine in cratite decat in farfurii 🙂

    Zinca,
    crede-ma ca postarea asta era de dinaintea celeilalte,insa nu i-am putut da drumul,ceva m-a oprit,asa ca le dadu-i in eter una dupa alta,chiar ma asteptam sa -mi scrii si aici tot atunci 🙂

    Mirela,
    asa este,mare efort si curatenia asta insa satisfactia de dupa merita tot efortul.
    Multumesc si eu iti doresc Duminica mirifica!

    Laura
    ,ba da insa cand am folosit din aia nu mi-a placut,nuj de ce si nu mai cumpar decat din asta.
    E loc la masa destul si te poftesc sa te servesti 🙂 Eu ridic capacul,bine?

    Victoria,
    sper ca nu ti-amm facut pofta,du-te la cineva si cumpara o varza murata,trebuie sa-ti faci macar niste relatii din astea mercantile cu unii din satul vostru.Cand te mai duci la Bucuresti vezi in pietele unde vand taranii,ei au si varza murata,nu?

    Carmen,
    am scris cu doua ,trei postari mai jos ca nu-mi mai place,dar cred ca sunt ca Miorita laie,laie bucalaie,iarba nu-ti mai place,gura nu-ti mai tace….
    Asa ca de aia,voi mai schimba fiindca nu-mi place si nu-mi merge bine si..ori gasesc ceva care sa ma multumeasca ori nu mai postez(desi mi-e greu sa cred ce scriu ).
    Da,sunt bune sarmalele,cate una pe zi,merge,nu?

  10. Elisa zice:

    Maryanne,
    daca ar fi asa atunci am sta toti cu burta la soare bucurandu-ne de nemurirea sufletului si gata.Dar,vezi bine,vezi care dintre noi zicem ca nu conteaza materialul,care?Exact cei care au,fiindca nu dorim nimanui sa fie in situatia doar de contemplare.Ei…incurcare sunt caile Domnului!Eu zic ca e bine sa ai doar atat cat sa traiesti adica sa fie asta o baza care sa nu te preocupe in mod special,sa vina ca de la sine si apoi de la asta plecand sa putem sa facem mai mult decat conditionarea traiului de zi cu zi.

    Gina,
    asa se spune?La noi daca intinzi rufele afara si apoi ploua se spune ca nu te iubeste barbatul.Ei,aici am avut un fleur de zile mari totdeauna,insa de cativa ani nu le lai usuc afara ci pe balconul din spatele casei in care nu se uita lumea si astfel nu mai tin socoteala daca ma sau nu ma hahaha!
    Faceam si cu ciuperci insa fiindca ciupercile sunt baza de preparate in aceasta perioada am zis ca macar in sarmale sa nu mai pun 🙂

  11. Victoria zice:

    Da Elisa,au si varza,dar nu prea cunosc lumea din sat asa de bine ca sa ma duc sa cer,si nu sunt invatata cu asta :),si oricum,stai linistita ca nu sunt asa de pofticioasa:)
    Mai bine astept pana ma duc la Bucuresti.
    Te pup

  12. Elisa zice:

    Victoria,
    ok,am sa pun mai rar de mancare pe blog,stiu ca tu te uiti zilnic pe blogul meu si totusi,daca mi se face pofta si mie cand ma uit pe alte bloguri ce sa mai zic de tine??Pa,pa!

  13. Victoria zice:

    Sa nu cumva sa faci asa ceva.Te rog.Mai fur si eu idei de la tine 🙂

  14. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,de-am putea sa ne bucuram am simti ca traim cu adevarat.
    Poate ca vremea de primavara ne va ajuta.
    O saptamana mai buna!

  15. Pingback: Doar atat pe ziua de astazi « my heart to your heart

  16. ba_laura zice:

    mamaaaa… si mi-e o foameeeee… si o poftaaaaa…
    si sti ce mai prinde tare bine la sarmalele astea de post ?
    putina nuca tocata cu cutitul (nu macinata).
    vai ce foame m-o pocnit …

  17. gina zice:

    Eu de cate ori fac ceva cu „soia” se mananca o data si dupa aceea dau la cutu, desi mancarea e gustoasa „cineva” nu mai vrea si a doua zi. Asa ca am renuntat sa muncesc degeaba, mai ales la sarmale nu ma risc :). Le prefera fara nimic decat cu soia, iar post 100% nu poate tine ca si asa nu prea are voie multe…sa-l mai privez si de carne

  18. Elisa zice:

    Dragii mei,sunt cam franta,am muncit mult si mai am destul si zilele urmatoare.Am luat-o cu hey-rupul fiindca asa ,in dorul lelii ,cum faceam pana acum ,as fi terminat de Rusalii,ceea ce nu se poate.
    Ma iertati ca nu mai pot sa va raspund fiecaruia doar celor care au intrebat despre gradinarit.Multumesc pentru intelegere.
    Sunt foarte trista si pentru MILE,nu mai avem cuvinte in fata acestor intamplari 😦
    Va imbratisez si sper sa revin la tonusul”””obisnuit .

  19. Elisa zice:

    Draga mea Gabi,ceva nu-i in ordine,ceva nefiresc se intampla…acum cand e soare si cald nu este bine deloc…poate e legea compensantiei,cine stie?!
    Iti multumesc pentru ping si iertare ca eu nu mai am timp pentru pinguri la prieteni desi as vrea…
    Te imbratisez 🙂

  20. Elisa zice:

    Laura.
    nu,eu le fac asa,numai cu orez si inca un ingredient,fie ciuperci,fie soia,fie nuca…nu le amestec.Am facut o data cu nuca dar eu zic sa lasam nuca pentru cozonac si o mai mancam asa cate-un pumn de samburi pe zi…asta pentru creier 😦

  21. oana zice:

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm par gustoase!

  22. Victoria zice:

    Bine te-am gasit,Elisa.Sa inteleg ca la tine nu ploua?
    La mine ploua marunt si rar de azi noapte.Deci azi stam in casa. 😦

  23. Pingback: Marko Bela, ataca Articolul 152 din Constitutie – Limitele revizuirii « Hai ca se poate!

  24. Elisa zice:

    Oana,
    incearca…is bune 🙂

    Victoria,
    la mine nu ploua si nici nu mizguie ca asa e de obicei,cand zicea ca ploua in centrul tarii la noi doar mizguia,asa o fi si acum.TRebuie sa ud spanacul si cele rasarite si apa e tare rece,ca gheata caci nu am strans din zapada,din pacate 🙂

  25. Victoria zice:

    Asta e bine ca asa ai timp sa iti faci treburile,desi ai dreptate cu apa,ca trebuie udate toate.de aia nici nu m-am suparat eu prea tare ca ploua iar si nu mai putem discui,caci aveam de udat mazarea,salata si patrunjelul semanate si asa,cu ploaia asta, am scapat.
    Acum sper sa se faca timp frumos ca am o groaza de treaba de facut si acus vine Pastele.

Lasă un răspuns

