Varză chinezească, varză de Bruxelles, brocoli

Semanate in 15 si azi este 18.Rasar.Le-am scos la lumina,pe pervazul unei ferestre.Am stiut imediat dupa ce am semanat ca am gresit ceva dar desi stiam ca este gresit nu mai puteam schimba.Ar fi trebuit sa le asociez in acelasi ghiveci pe cele care au aceeasi perioada de germinatie,astfel ar fi rasarit deodata.Asa,am doua cutii in care sfecla rosie si leusteanul nu am habar ce perioada de germinatie au.

Concluzia: cam toate varzoasele(ah,nu-mi place acest cuvant deloc,deloc dar nu stiu cum sa spun altfel pentru familia lor) germineaza la 23 de grade cam 3 zile=72 de ore.

Trebuie sa spun acum ca varza nu se repica,va creste aici cat va vrea Dumnezeu pana cand o sa le sadesc pe toate in gradina,fara pamant fiindca nu voi face cuburi cu ele.Si asta fiindca varza nu se repica.Ea fiind o planta bianuala si in al doilea an facand flori daca o repicam ea va crede ca a trecut deja un an si cand o ducem si-o plantam in gradina va crede ca-i in al doilea an de vegetatie si va inflori,ceea ce nu ne dorim.Asa ca,retineti,am semanat-o si acolo va ramane pana in mai,la inceput de mai cand voi planta aceste soiuri in gradina.

Vreau sa spun ca in postarea  de anul trecut in care am aratat repicatul verzei am revenit cu o updatare si am spus aceste lucruri.Deasemenea vreau sa spun ca noi,la mama,nu cultivam varza cu atat mai putin brocoli si varza de Bruxelles,iar acum am mai descoperit si varza chinezeasca.Asa ca de asta nu stiam,v-am mai spus ca tot ce stiu este din experienta mamei a tatalui si a noastra de cand  facem gradina de legume.Deci,pot fi iertata pentru greseala?

M-am gandit ca azi sa spal macar geamurile din sufragerie,sa incep totusi curatenia, asa cate un pic ,caci acusi vin Floriile…Duminica viitoare si saptamana viitoare voi avea,poate ,treaba si in gradina,deci vrand sa curat geamul trebuie sa mut florile din fereastra.Ori,sunt suspendate de firele de la jaluzele altfel nu ar sta singure ,caci, au ghivece mici,mici de tot.Si uitati cat de frumos au inflorit asa cu pamant putin si doar cu apa.

Acest articol a fost publicat în Rasaduri, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Varză chinezească, varză de Bruxelles, brocoli

  1. Pingback: Somer in Romania « Hai ca se poate!

  2. Victoria zice:

    Sa inteleg ca semintele de varza de Bruxelles nu le-ai acoperit cu pamant?La varza si varza chinezeasca ai facut la fel?????

  3. Elisa zice:

    Ba le-am acoperit atat cat sa nu se mai vada si cu pamant uscat,am aratat in pozele din 15,vezi acolo,insa au iesit ele singure si acum doar le-am udat cu solutie de merpan.

  4. Elisa zice:

    aaa..te referi la faptul ca se vad cojile semintelor,da…asa se intampla,ies si cojile afara in timp ce iese planta,de aia se vad asa de parca nu ar fi fost acoperite,dar erau…te-ai uitat la toate pozele de pe 15 cand am semanat?

  5. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,nici n-am auzit de varza chinezeasca pana acuma, iar brocoli n-am mancat niciodata!Asa cred. 🙂
    Florile tale sunt minunate si iubite!
    Cu drag,
    Gabi.

  6. Pingback: Pingurile zilei si fotografii de Arnold Newman « my heart to your heart

  7. Elisa zice:

    Gabi,hai ca-ti dau un link de la poza cu varza chinezeasca caci am avut anul trecut si mi-a placut,insa nu am vazut de cumparat. Uite cum este:
    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/06/26/varza-chinezeasca/

    Azi am curatit fereastra de la sufragerie desi era tare frig,n-am avut soare insa m-am miscat repede cu geamurile deschise 🙂

  8. Dumi zice:

    Iar pamantul foalsit este cel normal de gradina nu de la florarie. Am vazut bine?
    Iar gresala sa-ti fie iertata, ca ai paltit deja cu un an. Bine ca te-ai prins. Si mai bine este ca ne-ai spus si noua. Cu cat stiu mai mult devin mai bogat. Acum datorita tie.

  9. Maryanne zice:

    Anul asta pun si eu brocoli.Nu am mai incercat .Impatiensii sunt superbi.

  10. Elisa zice:

    Dumi,
    cum sa nu ma prind cand varza de BX in loc sa faca pe tulpini verzisoare a facut in varf floare?
    Pamantul este de la noi dar maine cumparam de la Plus vreo 2 saci pentru ghivecele de flori ce urmeaza…petunii,panselute,etc.Dar dece?sa nu pun si rosiile in pamant de cumparat?

    Maryanne,
    da,sa semeni si in gradina sa lasi mult spatiu intre ele ca se fac mai mari decat palariile mexicanilor 🙂

  11. huni zice:

    Ce bine ca ai zis ca varza nu se repica, nu stiam asta si sigur as fi patit ca si tu, anul trecut :). Problema mea este ca am pus prea multe seminte si acum varza chinezeasca este ca o patura , cred ca o sa raresc…ca asa sigur nu este bine.

  12. Elisa zice:

    Huni,
    sa stii ca eu am cautat informatii pe net despre cultura verzei de BX acum 2 ani insa nu am gasit .Stii cum sa faci?Scoate insulite cu tot cu pamant si muta aceste insulite(2 dintr-o cutie de plastic) cu tot cu pamant,normal in alta cutie cu pamanu umed si astfel o pacalesti,nu va stii,nu va inregistra aceasta operatie ca pe o replantare,intelegi? Si la mine este gazon ,ai vazut si petuniile si chiar varza si asa cred ca voi face cand va fi nitel mai mare ca abia i-au iesit de ieri pana azi frunzisoarele.

  13. George zice:

    buna, Elisa!
    n am mai intrat de foarte mult timp aici. dar azi m am gandit la tine, Shari si Lia. nu ati mai comentat de foarte mult timp pe blogul Liutei.. astazi am citit despre parintii tai si trebuie sa ti spun ca m a impresionat profund… chiar mi s au umezit ochii.
    si mie mi plac florile, cultiv si eu legume in gradina mea, ba am si un mic solar facut din geamurile pe care le am scos de la casa.
    acum, n am acolo decat niste ceapa si usturoi pe care le am plantat asta toamna. sunt deja bune pentru consum, dar urmeaza ca peste vreo 2 saptamani sa le inlocuiesc cu vreo 30-40 fire de rosii. in anii precedenti am pus si castraveti si vinete, dar nu le a mers bine de loc. atat castravetii cat si vinetele au fost acoperite cu un praf albicios. afara in gradina, rosiile fac mana si nu reusesc aproape in nici un an sa mananc rosii. le stropesc cu diferite produse, dar degeaba… in ultimii ani am incercat si legume pe care nu le am plantat de obicei: sfecla rosie,care s a facut foarte frumoasa… brocolli, care chiar nu stiam cum sa le cultiv, dar mi a iesit destul de bine…acum am pus si niste rasad de gulii, dar sincer.. nu stiu cum o sa mi iasa pt ca acum doi ani nu au crescut deloc fiind doar de marimea unei rosii mici. nu stiu, poate trebuia sa o replic, sau altceva… o sa vad acum cum o sa mi iasa. anul asta am pus si vreo 20 de paharele cu seminte de varza de Bruxelles… sper sa se faca.. am citit cate ceva pe internet..
    o sa mai intru pe aici sa mai ma documentez.
    numai bine… o dupa amiaza placuta ti doresc!

  14. Elisa zice:

    George,
    draga George,dac-ai stii cat sunt de nedumerita fiindca nu o mai gasesc pe Lia??!!Ma gandesc sa nu i se fi intamplat ceva rau.Eu acolo la ea nu mai gasesc comentariile celor dragi,nici pe forum asa ca nu stiu ce sa zic.Pe de alta parte blogul ei este supraincarcat si nu mi se deschide la comentarii decat rar si greu incercand,asa ca ma duc,incerc,nu gasesc nimic si plec si raman cu intrebarea: ce se-ntampla?????
    Despre Shari pot sa-ti spun ca-i plecata din tara o vreme si a zis ca nu poate posta de acolo,ma rog…poate afli tu ceva despre Lia si imi spui si mie.Stii cat de ciudat mi se pare fiindca ea,draga de Lia,venea o vreme zilnic aproape pe la mine si ma gandesc poate am suparat-o cu ceva si nu stiu cu ce.
    In fine…
    Draga George,ai grija cu varza sa o lasi acolo unde a rasarit pana o plantezi in gradina,nu se repica si nici gulia,ca-s inrudite,dar la toate depinde mult si de seminte si de pamant…ingrasamantul pe care-l pui.
    Despre rosii pot sa-ti spun ca le stropim,cu zeama bordeleza si apoi cu alte substante de cate ori trebuie,adesea preventiv.Insa am cules intotdeauna multe,am si soiuri bune.
    Cu gradina e cam asa…trebuie sa fii acolo zilnic sa te uiti la ele,la plante si sa observi,sa le observi daca au ceva in neregula si sa actionezi prompt.
    Castravetii fac fainare si se stropesc cu ceva,parca TILT,asta este pentru fainare,lstropesc si florile cu el tot de fainare.
    In concluzie,cine zice ca gradina poti s-o lasi cum da Dumnezeu,fara sa o tratezi ca pe om cand este bolnava….nu stie ce zice(chiar am citit pe la unii ca ce recolte au ei si nu stropesc cu fungicide sau insecticide,dar sa-i creada cine vrea caci eu nu pot sa-i cred.)Odata instalata mana la rosii se duc toate daca nu le-ai tratat inainte.Deh…internetul este ceva…ce sa-ti spun!!!Cat la suta ar trebui sa credem din ce citim?Ca n-o fi toata lumea sincera ca mine,azi cand copiii cresc in minciuna 😦 din pacate.
    George,ai vrut poveste,iata poveste…si daca mai ai ceva intreaba-ma.
    Numai bine si o primavara cu bucurii 🙂

  15. George zice:

    nu stiu nici eu mai multe despre Liuta. nu stiu ce s a ntamplat de nu mai posteaza, dar o mai vad uneori pe trafic, si cand si cand ne mai deschide o pagina noua.o oaresce idee as avea, dar nu mi permit sa o expun. este alegerea ei si o respect. nu stiu de ce zici ca nu poti intra pe blog, unii dintre noi postam zilnic. e si Sanda,Alexandra, Cri, Helen(Elenoi),Simona(Mimisor), Iris… apare mai rar pentru ca e plecata in Italia… Nona(Nonalina). sunt aproape toti cei pe care i cunosteai. imi pare bine ca mi ai spus despre Shari, am vazut ca nu a mai postat nimic pe blogul ei din februarie. chiar nu stiam nimic de ea,eram putin ingrijorat … spunea ca are destule probleme.
    mi a parut bine ca mi ai raspuns prompt. 😀
    ne mai „vedem” pe aici.

  16. Elisa zice:

    George,
    uite ca in seara asta m-am dus si am gasit-o pe CRI dar era de groaza episodul asa ca am abandonat devreme.Nu te-am vazut pe acolo 🙂 Nici pe vre-una din doamnele de care spui,doar lala a venit mai tarziu..
    Sa mai vii .

  17. George zice:

    buna dimineata!
    haha! asa e! nici nu aveai ce sa vezi… ce ma inspaimnta e ca f multi tineri ii dau dreptate Veronicai. sa accepti un asemenea verbiaj si comportament…
    pai.. Mimisor e cu serviciul la „Real” si intra destul de rar din lipsa de timp… Elenoi.. are ceva probleme, Iris… din Italia mai greu..Dana si a luat si ea servici si intra din cand in cand…
    Sanda, e in Germania la fata…
    Vreau sa te mai intreb ceva…. am un trandafir japonez de mai multi ani, dar nu mi a inflorit niciodata. nu stiu care e cauza… si acum, din cauza ca ghiveciul s a crapat a trebuit mutat in altul. oparatiunea a facut o nepoata mea, dar nu a avut grija sa ramana si cu pamantul vechi si observ ca a inceput sa i se ingalbeneasca frunzele.
    nu stiu ce as putea sa i fac..
    te pup!
    o zi minunata iti doresc…

  18. Elisa zice:

    Buna,George!
    Ooo…ce de informatii??? Ma bucur,dar de Lia tot nu-mi zisesi 😦

    Deci,orice pom pe care vrei sa-l muti trebuie sa-i tunzi nitel radacinile(sa iasa la iveala capilarele pentru absorbtia apei din sol),asa usor se tund doar varfurile si apoi se mocirlesc radacinile,adica acolo unde il vei replanta faci in groapa aceea mocirla si invarti pomul astfel ca radacinile sa se unga cu mocirla.Astfel ai evitat ramanerea golurilor de aer pe langa radacini,care nu le fac bine.Ma rog,daca nu ai facut asa se mai poate repeta operatia.Trandafirul chinezesc are nevoie de multa apa ca si leandrul deci verifica daca are apa,punand apa in farfuria ghiveciului vei vede…daca se absoarbe repede inseamna ca e seceta la el,daca nu…alta-i cauza.
    Si eu te pup.Sa-ti fie de folos ce ti-am zis 🙂

  19. George zice:

    eeeee! nu mai ma joc…
    nu mi ai spus de ce nu infloreste.. 😀
    de Lia, chiar nu stiu. nu a mai intrat de mult…
    si.. nu a dat nici o explicatie…
    pup!
    noapte buna!

  20. Elisa zice:

    nu infloreste fiindca nu are ce-i trebuie…de unde sa stiu eu???Ceva este gresit.Pana sa cauti raspuns despre marmorean mai bine cauta raspuns pentru chinezesc,hahahaha!

  21. George zice:

    salut!
    hahaha, smecheroooo!
    marmorean,ai??? 😀
    pai sigur ca am cautat, dar am crezut ca stii. vroiam sa mi spuna cineve cunoscut si autorizat…
    acu… iti dau dreptate si tie, nu poti sa le stii chiar pe toate.
    reao! 😛
    te pup!

  22. Elisa zice:

    George,
    lasa mistoul ca spulbera”””hahaha o videanofila 😛
    Usor cu marmora pe scari…. 😉

  23. George zice:

    hello!
    ce sa fac daca n am de unde cumpara marmora?
    doar Videanu areeee!!!! 😀

  24. Elisa zice:

    George,
    s-o crezi tu ca el o cumpara…. Este proprietatea lui,tot e al lui si noi suntem ai lui 😛

Lasă un răspuns

