Răsadurile de roşii,ardei şi petunii

Avem zilnic o perioada cu soare ceea ce ma bucura nu numai pe mine ci si pe ele,pe rasaduri.Le aerisesc zilnic.Nu le ud decat foarte rar si cateodata pe frunze.Si  cresc deja cel de-al doilea rand de frunze.Secretul este lumina,lumina si iarasi lumina.Fiindca lumina solara nu lasa fungiile(ciupercile) sa se dezvolte.Daca le dam apa multa ele cresc si se lungesc,deci le tinem scurte cu apa mai putina.

Cum verificam daca este apa la radacini?Cu un bat uscat.Cand il scoatem din pamant si este tot uscat atunci udam,dar nu mult,putin,pe rand,la radacini.Daca batul iese umed lasam asa,nu mai udam si daca la suprafata pare pamantul uscat.Aceste masuri sunt necesare pentru a impiedica dezvoltarea fungiilor si astfel nu mai trebuie sa stropim cu fungicide.Eu le-am stropit la inceput,cand au rasarit.De frica,normal…si era asa vreme inchisa afara tocmai cand au rasarit rosiile.

Acum arata bine.

Astea sunt rosiile.Cand pe tulpinile firelor de rosii se vad niste perisori inseamna ca le merge bine

si am depasit perioada caderii plantutelor. Sunt foarte dese insa o sa le repic cand au 4 frunze complet si apoi o sa  stagneze pana se prind si apoi le voi scoate in balcon,asa sper ca peste 10 zile va fi mai cald.

Acest articol a fost publicat în Rasaduri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Răsadurile de roşii,ardei şi petunii

  1. CARMEN zice:

    ce frumos e la tine…miroase bine a primavara!
    La noi ninge! De azi dimineata ninge fara pauza! 😦
    O zi frumoasa si plna de lumina Elisa draga!

  2. Diana Alzner zice:

    Arată splendid, sunt foarte viguroase. Mie îmi place mirosul frunzelor de tomată. 🙂 Se zice că alungă ţânţarii. Mi-au răsărit şi mie plăntuţele, gura-leului şi petuniile. Sunt atât de dese şi de mărunte, încât nu ştiu cum le voi repica…
    O săptămână cu soare îţi doresc, Elisa! 🙂

  3. Elisa zice:

    Carmen,
    draga mea,las’ca vine si primavara 🙂
    Eu am ceva treaba acum,dar altfel…ce-as face? O sa vezi tu cand ramai acasa tot timpul cum este…doar ca tu vei avea pensie”nesimtita” (asa se zice la noi la pensii normale,hahaha) si te vei calatori,asa cum as face si eu daca as avea o renta viagera 😀

    Diana Alzner,
    nu o sa le repici asa mici,vor creste si numai cand au 4 frunze cel putin ,doar atunci…si eu de ex. tochiul boului si ferfeni si altele nu le mai repic ci le plantez direct in gradinuta cand este cazul.
    Multumesc si eu iti doresc la fel 🙂

  4. Fla zice:

    Petuniile dvs. arata SUUUUUUUUUUUPER bine!!!!Sa nu fie cu deochi, cum zic batranii.Trebuia sa le puneti ceva rosu…Petuniile mele au 2 saptam de cand au rasarit.Mai am aprox.50% din ele.Nu le-am tratat cu nimic…nu se mai lungesc aiurea acum…si stau la lumina…Am si lobelia( cam anemice) , craite, carciumarese si nu ma uita. Era sa uit:EVENIMENT: magnolia mea are prima floare.Eu credeam ca Magnolia Stellata are flori albe!?! Ei, bine, o minunatie de floare mov ( asa mai pastelat, aproape roz ) incepe a se arata, ca nu e deschisa complet.Poate or fi pus eticheta gresit??Oricum ma bucur ca nu e alba!!D-zeu a vazut ,ce mult imi doream o magnolia mov ,si in marinimia lui s-a indurat si a rezolvat sa fie mov!!!

  5. Pingback: Din dragoste si respect pentru limba romana « Hai ca se poate!

  6. huni zice:

    Vai, ce faine s-au facut rasadurile tale, felicitari! In weekend si noi am insamantat rosiile, ardeiul, varza petuniile etc. (prima data cand le facem noi ca pana acum ori le-am cumparat ori le-am primit gata facute :)), dar daca vor fi macar pe jumatate fata de cum sunt ale tale de frumoase vom fi multumiti :)). (hmmm…cam ciudat m-am exprimat dar cred ca m-ai inteles)

  7. Pingback: Ritualuri de expunere.Luni « Andi Bob

  8. Elisa zice:

    Fla,
    ai tu ce aii cu petuniile mele…:) Dar ardeii nu-ti plac? 😛

    Huni,
    o sa fie la fel de frumoase daca respecti niste reguli.Cine citeste retine despre ce e vorba :)Succes!

  9. fla zice:

    Ardeiul este preferatul meu…in loc de un mar prefer sa pap un ardei…Anul acesta vreau sa am multe petunii sa fie toate geamurile vesele….petunii curgatoare…..multe….petunii….

  10. Victoria zice:

    Uite asa imi fac eu ziua mai frumoasa,cand sunt suparata. 🙂
    Intru la tine,ma uit la rasaduri si flori…….si gata.
    O seara frumoasa iti doresc.

  11. Elisa zice:

    Fla,
    sunt cei mai grozavi si contin mai lulta vitamina C decat lamaia.Ai stiut?

    Victoria,
    de ce esti suparata? As vrea sa-ti treaca si sa vezi, mai in roz, totul 🙂

  12. nela zice:

    Imi place enorm gadina ta ,pacat ca eu nu pot sa o arat nu sunt ff dotata la capitolul acesta ,in schimb osa va spun cate ceva despre gradina mea din balcon ,am si eu cam 80 de pahare de plastic in care am pus cate 4-5 seminte si cu care vorbesc dimineata cand ies in balcon imi face o buna dispozitie si ma face sa mai uit de ………cele de zi cu zi. mai revin cu amanunte despre gradina mea ,mi a facut placere .

  13. Elisa zice:

    Nela,
    bine-ai venit si te mai asteptam… 🙂 Ce ai semanat?

  14. Victoria zice:

    Buna seara Elisa.Sunt suparata ca mi-a plecat sotul la oaste. 😦
    Doua saptamani pe langa tine,in Fagaras.Cica in padurea Cincu,parca ii spune,daca tin eu bine minte.Sta la cort.Brrrrrrrrrrrrrrrrr

  15. Elisa zice:

    A,da? La Cincu este centru NATO sau asa ceva.
    Ce sa faci,asta este te vei obisnui si sper sa merite sacrificiul 🙂

  16. Victoria zice:

    Noroc ca ma tine david ocupata.Plus ca s-a mai incalzit si am inceput treaba si prin gradina,cate putin.
    Si eu sper sa merite.La cat le-a taiat din salarii,m-as cam mira sa mai merite vreun efort,dar speram,ce sa facem. 🙂

  17. Elisa zice:

    Victoria,
    ieri era bine iar de dimineata era totul acoperit cu zapada…ma rog,mosii sunt mai cu bufeuri””””decat babele 😛

  18. Victoria zice:

    Buna dimineata Elisa.Offf,azi sunt si mai suparata.In primul rand pentru ca am vorbit cu Marius si mi-a spus ca de la 2 noaptea nu au mai dormit din cauza frigului.Mi-e teama pentru ca el a avut de 2 ori pneumonie.Nu grava,dar a fost.plus raceli intercostale si probleme cu coloana de la sariturile cu parasuta.Iar acum,cu frigul asta,durerile sunt sigura ca le are din nou.
    Si la mine a nins de mama focului de la 6 pana acum.Acum vad ca parca se mai lumineaza.Sper sa se incalzeasca odata,ca m-am cam saturat.Aveam o groaza de treaba in gradina programata pentru azi.
    Te pup si iti doresc o zi frumoasa…….totusi.

  19. Elisa zice:

    Victoria,
    o sa se incalzeasca zilele urmatoare nici temperaturi negative nu vor mai fi noaptea deci o sa fie bine.Totusi sper ca i-ai pus haine groase mai ales daca stau la cort…
    Mare grija cu sanatatea,nu va jucati,dracu sa-i ia de bani daca merita sa-ti pierzi sanatatea pentru asta…Doamneee…cat ma ravasesc aceste striri,aceste situatii in care va puneti doar pentru bani mai multi.
    Lumea nu stie ca MAI BINELE ESTE DUSMANUL BINELUI.Nimic nu este mai de pret decat sanatatea,asa sa stiti…voi tinerii de astazi ai tarii asteia care goneste dupa….NIMIC.
    La mine este soare diminetile doar dupamesele se innoureaza,de obicei si tot nu fac nimic afara,este nins si pojghita de gheata(gheata la mal…cum ziceau la cotele…hahaha!)
    Voi incepe sa spal geamurile,pe afara intai sterg cu maturita din pervaze,pe afara si apoi cu scara mica incerc sa curat de solutie geamurile de sub cires.
    Iti doresc spor la treburi si mare grija cu sanatatea…da?

  20. Victoria zice:

    haha,ce spui tu acolo Elisa e din povesti.De unde bani mai multi pentru asa ceva?Nuuu,nici vorba.Asta este un exercitiu pe care il au in program.Nicidecum nu este vorba de bani mai multi.Li se impune.Asta este armata.
    Si haine groase nu am avut cum sa ii pun.Doar cele de armata.Civile nu are voie ca i-as fi pus eu pulovere si izmene,ce crezi :))
    Sunt si alea destul de groase,dar la cort….

  21. Elisa zice:

    Credeam ca se pregateste sa plece mai departe… iti duc groaza mai ales ca ai mare nevoie de ajutor la gradina,de aia am zis .

  22. anca zice:

    Buna Elisa !

    Ai spus: „Eu le-am stropit la inceput,cand au rasarit.De frica,normal…”

    Cu ce anume ai stropit. Am citit postarile tale anul trecut si daca nu ma insel ziceai ceva de „Merpan”. Te intreb daca il mai combini cu ceva, in sensul ca am fost sa cumpar „Merpan” si vanzatoarea mi-a recomandat sa revin si pentru „Previcur” atunci cand plantutele au 5-7 cm. Tu ce spui ? Tb sa mentionez ca plantutele mele nu vor avea parte de prea mult soare decat dupa ce am sa le duc la tara. Pana atunci putina orientare N-E cu ceva soare direct dimineata. Anul trecut am avut mare problema cu caderea plantutelor, inclusiv cu plantute de 10-12 cm.

  23. Elisa zice:

    anca,
    am spus de fiecare data si chiar in articolele despre caderea rasadului ca PREVICUR este pe locul I insa la noi nu se gaseste si de aceea am stropit cu merpan.
    Uite,chiar acum vad ca rasar varzoasele si s-a cam uscat pamantul si am stropit cu merpan,dar daca as avea PREVICUR acesta este mai bun fiindca are o plaja mai larga de actiune pentru 3 fungii,de aia.
    Draga mea,daca nu au soare si lumina destula te rog sa le uzi mai rar sa verifici la radacini daca au umiditate si nu te lua dupa suprafata .Scazandu-le umiditatea le opresti din crestere si astfel nu se vor lungi spre lumina.Eu,de ex,acum deja inchid caloriferul noaptea si le las la 17-18 grade.
    Deci,asa….

  24. Victoria zice:

    Aha,am inteles.Nu,asta e doar asa….de calire probabil.Ca la rasaduri 🙂
    Sa stii ca am nevoie de ajutor la gradina.Cu David dupa mine nu fac mare lucru.Sper sa reusesc zilele astea sa fac rasadnita de afara,ca in casa e dificil.Poate pana Sambata reusesc.
    Te pup si iti doresc o zi frumoasa.

  25. Elisa zice:

    Victoria,
    iti doresc sa-ti iasa tot ce-ti propui si sa vina caldura cea normala pentru aceasta perioada 🙂

  26. nela zice:

    Buna,asa cum am spus,am revenit,cu mare drag,imi face o mare placere sa vad si alte comentarii,ce am semanat eu? doar rosii de 3 feluri,dar nu imi place pana acum trebuiau sa fie rasarite ,dar nu e asa si cu toate ca ies in fiecare dimineata sa vad daca peste noapte sa mai intamplat ceva .anul acesta am fost mai putin activa fata de anul trcut cand am avut in jur de 350 400 fire dar astept sa cresca ce sa fac.doar rosii pun la pahare ,castraveti de obicei ai pun in pamant direct multumesc ca vb cu mine.cu mult NELA

  27. Elisa zice:

    Nela,
    sigur ca vorbesc cu tine,de ce?? e cineva care nu vorbeste cu tine?
    Nici mie nu mi-a rasarit mazarea in gradina,e cald doar de 2-3 zile si daca nu au inghetat semintele atunci va rasari.
    Nu pot sa -ti zic de ce nu ies rosiile tale deoarece eu nu am semanat in solar niciodata,nu stiu in cate zile rasar.
    Te imbratisez si indrazneste…toti suntem oameni si avem omenie 🙂

  28. ENGHIN zice:

    am pus semintele de petunii in jardiniere…ceea ce vreu sa stiu ,,daca ma poate ajuta cineva,, este cand trebuiesc resadite si cum.multumesc anticipat

  29. Elisa zice:

    ENGHIN,
    hahahahaha…hai ca mi-ai adus un zambet larg…ce face??? acum ai pus semintele in pamant??Stai linistit,pana la toamna o sa le si repici,speram ca ne gasesti tot aici 😛
    dA,PETUNIILE RASAR DUPA MULT TIMP SI CRES TARE GREU.eU, ,PE PRIMELE LE-AM SEMANAT IN IANUARIE SI NICI ACUM NU LE-AM REPICAT IN JARDINIERELE LOR,DECI AI DE ASTEPTAT.sOLUTIA MAI RAPIDA ESTE SA-TI CUMPERI GATA INFLORITE DIN PIATA …(offf..capsul asta imi joaca feste si nu mai am rabdare sa rescriu,iertare…)

  30. nela zice:

    MULTUMESC. Am sa ti urmez sfatul,dar sa sti ca asteptarile mele nu au fost zadarnice ,mi au rasarit cam tot ce am pus si acum sunt bine.eu spre deosebire de tine care ai solar ma multumesc doar cu balconul,iar cand trebuie sa la plantez in gradina ,am ajutoare ,altfel nu as putea face nimic singura ,din cauza unei probleme de sanatate nu ma pot apleca,asa ca imgineaza ti ca munca mea ar fi in zadar.TE PWP .FIE CA LUMINA INVIERII SA NE LUMINEZE PASII SI SA PUTEM TRECEMAI USOR PESTE GREUTATILE VIETI.

Lasă un răspuns

