Turturele

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Turturele

  1. matilda zice:

    Le-o fi foame… Dragele de ele, ce frumoase sunt !

  2. Diana Alzner zice:

    Iubesc turturelele, dar nu vor să locuiască la noi, fiindcă stăm la ţară… Am observat că le place asfaltul. 🙂

  3. Elisa zice:

    Au graunte caci le punem in colivia din mar si cele mici le imprastie pe jos asa ca au ce manca 🙂
    Nu am vazut mai mult de 4 sau 5 deodata insa acum m-au uimit cate erau si le-am pozat prin geam sa ne le sperii

  4. Elisa zice:

    Diana Alzner,
    chiar? posibil 🙂
    La noi au fost cu multi ani in urma insa le vana o pisica din vecini si au disparut.Ani multi nu am mai avut prin pomi turturele insa de ceva vreme am si pitigoi si randunici si turturele si de vrabii nu mai zic…sunt sute si-mi fac stricaciuni,dar tot le plac 🙂

  5. AnaAyana zice:

    Şi mie îmi plac. Mi-am adus aminte acum de rândunici. Cum îşi aleg casele unde-şi vor face cuib?

  6. Fla zice:

    Se spune ca turturelele ca si porumbeii sunt simbolul blandetii si a fidelitatii.Anul trecut am avut si eu turturele, aveau cuibul intr-un prun, in gradinuta din fata caei.Au avut 2 pui….am pus plasa , de aia pt tantari…sa nu cada si sa-i pape cainii…Au zburat…Eu le pun seminte de floarea-soarelui amestec cu grau.

  7. Manole zice:

    Dap, si la mine au venit. Ele si vrabiutele galagioase. Li s-o fi facut si lor dor de pamantul reavan…cum ne e si noua …

  8. Pingback: Cel mai citit blogger din lume « Andi Bob

  9. Victoria zice:

    Frumoase turturelele,dar mai frumos e ce vad eu la tine in gradina.Nu ai pic de zapada.La mine e peste tot 😦

  10. Elisa zice:

    Victoria,
    la mine in gradinuta nu mai este dar,culmeea…la vecina de la sud este destula…

    Manole,
    ele stau prin apropiere,nu am habar unde dorm iarna dar raman aici,le vad doar ziua…

    Fla,
    ma bucur ca persoane tinere ca voi apreciaza natura.Eu,cand eram ca voi nu aveam timp sa observ pasarile si cateodata si florile(imi amintesc cum ,totusi ma uitam pe sus dupa florile din copacii ornamentali si luam cate-o tranta de impiedicare) ,da. …ma bucur sa vad tineret care apreciaza natura,dar si credinta…tare ma bucur 🙂

    AnaAyana,
    de obicei randunicile se intorc in aceleasi locuri din anii trecuti,daca exista posibilitatea,iar prima oara…nu stiu,cred ca in locuri cu pericole mai putine,au ele un simt care le spune ca acolo nu-i periculos.
    La noi si-au facut cuib prin anii 80 cand inca nu aveam ferestre la casa,deci si-au facut in camera care era destinata copilului nostru si in 83 cand am pus ferestrele si geamurile nu am tinut seama sa las deschis,poate nici nu se putea,era deja incalzirea instalata si nah…insa..iata,acele randunici mi-au dat un semn despre destinul copilului meu,Dumnezeu sa-l ajute! Si el a zburat intr-o toamna spre sud..in tarile calde 🙂

  11. Vania zice:

    Aşadar, ele gângureau în zori!

  12. theodora0303 zice:

    Turturelele nu se numesc si gugustiuci?
    Eu am o pereche de gugustiuci care vin pe pervazul ferestrei.

  13. Elisa zice:

    Vania,
    da,ele gungureau cand vesteau vreme buna 🙂

    Theodora0303,
    ele fac asa: guguuu-stiuc,guguuu-stiuc…asa canta ele , spre deosebire de cuc care-si striga si el numele: cucu,cucu….

  14. Ninu zice:

    Intradevar sint Gugustiuci (Streptopelia decaocto), Turturelele (Streptopelia turtur) sint roscate, cuibaresc pe timpul verii in Ro, si iarna pleaca, traiesc doar pe cimpuri, insa din pacate tot mai multe sint vinate de catre vinatorii nemernici care gasesc prin vinarea lor o sursa de carne gratis, asa cum procedeaza cu caprioarele etc., asa ca sint pe cale de disparitie. 😦

  15. Laura zice:

    Pe mine ma distreaza in fiecare primavara porumbeii de aici ca se pun la pascut in parc si sunt asa haiosi… Draga Elisa, te invint pe tine si pe cititorii tai sa sarbatoriti alaturi de noi Las Fallas! 😀

  16. Elisa zice:

    Nu Ninule, ce spui tu nu se potriveste cu pasarile din poza mea.Acestea sunt cenusii si raman peste iarna la noi,le vad ziua prin pomi.O fi alta varietate cea despre care zici ca-i roscata…

    Laura,
    iar sarbatoriti???Bravo voua 🙂
    Imi plac si porumbeii aceia care ciugulesc mancarea de pe pervazurile ferestrelor de spitale,de prin piata Operei din Timisoara si de peste tot.Ei sunt comunitari si desi fac murdarie destula mai ales pe dtatui…nimeni nu-i vrea sa-i extermine ca pe cainii comunitari 🙂
    Merci de invitatie 🙂

  17. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,imi place ca fotografiezi tot ce este frumos,deosebit.
    Cand voi avea si eu aparat foto,voi face le fel.
    O saptamana mai buna si mai calduroasa!

  18. Elisa zice:

    Pura intamplare,draga mea..Iti dai seama ca nu urmaresc,ma uit pe fereastra,vad ca-s o multime de pasari pe iarba cautand graunte,fug dupa aparat si prin geam pozez de 2,3 ori.
    Uite,acum va trece ziua fara sa am nimic interesant de zis,poate si maine la fel…cine stie?Eu nu planific nimic,nici texte si nici poze.Doar asa ma simt libera 🙂 (am facut planificari toata viata de mi s-a acrit,gata…acum zbor cu gandul la ce-mi place( hartoagele nu mi-au placut niciodata ).
    Duminica frumoasa sii mercur mai sus in termometru! 😛

  19. Pingback: Lecturile începutului de săptămână. La teatru - Cel care striga in pustie

Lasă un răspuns

