Poveşti reale cu vânzători

Dupa ce am iesit de la Biserica Neagra trebuia sa mergem undeva sa ne incalzim.Al meu zice sa mergem la piata de langa magazinul universal ca-i inchisa si o fi cald acolo si tot vrem sa luam seminte de zuchinni galbeni .Trebuia intai sa intram la magazin caci acolo era cald dar am lasat placerea la urma.

Trecand pe langa tejghelele negustorilor si cautand seminte iata ca vad mac la kilogram.Ha,zic.Fain,iau ca-mi trebuie si asa la Timisoara nu mai am accelerat ca sa ma duc,deci zic:

-Este spalat?Nenea cam ingamfat zice ca nu.Eu;

-Pai,asta-i…mai bine era,ca asa trebuia.

Parca i-am dat foc omului.Se umfla nitel in stomac prin indreptarea spinarii  si-mi zice:

-de ce sa fie spalat?

-Pentru ca are praf,zic eu.

Se intoarce cu un zambet tamp din punctul meu de vedere si cu unul superior din al lui cautand priviri de sprijin si revine:

-de unde praf,doamna?!!Ca macul se face in maciulie,nu intra praf,zice el.

-Pai nu intra insa cand il scoate din maciulie nu se taie maciulia si se scutura praf de maciulie in el?

Maaama si uite asa nu se lasa nenea(din jurul Brasovului,zicea ca e) si nu-mi dadea dreptate mie care am crescut cu macul in gradina si in camp si ma punea mama sa tai maciuliile de mac si apoi vedeam cum il spala si cum il usca pe planseta de framantat pe care punea o fata de masa alba curata de canepa???Si el,nenea din Brasov,unde se cultiva ,cu predilectie, cartoful ,ma contrazice pe mine si nu vrea sa accepte ce-ii spun?

-Asta-i problema dv,zic,nu sunteti deschisi sa invatati ceea ce nu stiti si plec.El urla ceva urat in urma mea,sotul meu ma cearta ca ce-am cu omu’ ,eu ii spun ca-mi lipseste catedra si vreau sa-i invat pe oameni din mers si asa…iesim.

Magazinul cu seminte este mai sus,pe stanga,aproape,zice o alta vanzatoare.Ne ducem.Acolo alta dandana.Cum intru intreb:

-Aveti dovlecei zuchinii galbeni,adica cu coaja galbena?

Nu mai redau dialogul c-a fost mai rau decat cu nenea cu macul.Concluzia era ca nu exista dovlecei cu coaja galbena ci doar verde si alba si dovleac de placinta portocalii.Adica exact ce avea ea exista ce nu avea nu exista.Pai,doamna,cum sa nu existe cand eu am cultivat anul trecut,puteti sa-i intrebati pe vizitatorii mei de  pe blog  care va vor asigura ca exista.

N-am avut succes nici acolo.Mi-am cerut scuze ca nu exista dovlecei cu coaja galbena,am cumparat din aceia Patisson ca o floare si doamna mi-a zis ca tonul meu i-ar fi spus ca-i o tampita fiindca nu stie ca exista…s.a.m.d.

Cu doamna muzeograf nu am avut nicio contradictie.Dovada ca unde nu stiu nu ma bag,dar daca stiu ceva sigur si ma contrazici…ala esti  🙂

Morala:  de ce-or fi oamenii atat de inepti? De ce  nu recunosc ca nu stiu cate ceva si o tin langa ca ei au dreptate,cand nu au?Greu de ucis…adica ,de raspuns.

Ei, conform obiceiului unor articole din magazine ,de data asta, s-a luat o bluza dupa mine

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Poveşti reale cu vânzători

  1. gina zice:

    Amintirile mele legate de Brasov sunt dintre cele mai frumoase de fiecare data cand am fost m-a incantat, e drept nu am trecut prin piata si nici mac nu am cumparat 🙂 Ai perfecta dreptate sa stii ca specimene dintr-astea sunt peste tot (in tara) si din nefericire nu numai in piata.

  2. Maryanne zice:

    Foarte frumoasa si la moda bluza.Ai dreptate cu vanzatorii.Unii dintre ei au impresia ca ,noi care intram in magazin sa cumparam ceva,suntem idioti daca intrebam .Eu la una i-am si zis:draga ,daca nu-ti place sa lucrezi cu oamenii mergi la vaci ,ca acolo e de tine.Asta e atitudine de om?Pai,o intreb ce fel de trandafiri aveti?si ea imi raspunde asa pe un ton ca si cum am deranjat-o,pai nu se vede?rosii,galbeni si albi.Poftim raspuns!!!!!Nu-ti mai zic ce a urmat dupa,ce lectie despre soiuri si pepiniere i-am dat.Asa e la noi…….cu unii vanzatori.

  3. Elisa zice:

    Gina,
    acum imi pare rau ca i-am facut zi proasta lu’nenea si lu’tanti insa mie mi-a lasat doar un amuzament toate astea ce le-am povestit,nu m-au suparat.Sunt obisnuita sa vorbesc cu ai nostri din oras si sa-mi raspunda,majoritatea binevoitori si sunt cam nevorbita in viata de toate zilele asa ca m-a mancat limba 😉
    Da,Brasovul este minunat dar in alte anotimpuri si macar daca eram imbracata ca un schior tot mai era ceva…

    Maryanne,
    wow…chiar asa i-ai spus?Nu,eu nu jignesc,eu doar am o voce formata in meserie(mama mea zicea ca „tai cu gura” ),la mine la ore nu putea dormi nimeni si asta o deranja pe vanzatoare caci ea cam dormea dupa tejghea cand intraram noi.

  4. Victoria zice:

    Uite de aia imi place mie sa merg numai in hypermarket.Ca sa ma „zgaiesc” la rafturi si la etichete cat vreau.Si,daca nu gasesc ce ma intereseaza,intru in altul.
    Si eu sunt patita de N ori.
    Eu am scoala de comert,am lucrat in comert si intotdeauna mi-a placut sa obtin toate informatiile inainte de a aparea in fata oamenilor.Sa nu ma uit ca vitelul la poarta noua cand sunt intrebata.iar daca nu am stiut ceva,niciodata nu am spus ca nu exista. 🙂 Asta este chiar culmea.
    De multe ori mi s-a intamplat sa fiu intrebata ce fac de sunt atat de bine dispusa tot timpul (desi poaate acasa aveam probleme ,dar asta era acasa).
    Am avut si magazinul meu la un moment dat.
    In magazinul meu,a intrat odata un lucrator de la primarie (magazinul era la tara)care se uita in stanga si in dreapta nedumerit cand a vazut ca ii zambesc.Si,dupa ce m-a intrebat daca lui ii zambesc,mi-a marturisit ca este prima data cand i se intampla ca o vanzatoare sa ii zambeasca si ca ar vrea sa ii spuna si patroanei ca sa imi mareasca salariul.haha,nu i-am spus ca eu sunt aia. 🙂

  5. Elisa zice:

    Ei,da…asa da,mi s-a intamplat si mie dar in America.Acolo nu numai ca-ti zambeste dar te mai si intreaba ce faci si daca esti ok 🙂
    Mentallitatea vanzatoarelor de la noi a cam ramas aceea de dinainte de 89 cand ele erau stapanele,aveau relatii cu persoane sus puse cu functii inalte si erau tare bagate in seama…astfel au ajuns sa desconsidere clientii oarecare de la care nu primeau niciun favor si mai mult sa considere ca ele iti fac un favor ca te servesc cu pretioasa lor marfa.
    Eu,in Romania,intru intr-un magazin si daca sunt 2 vanzatoare care continua sa povesteasca intre ele si sa nu ma bage-n seama atunci ies si proastele nici nu-si dau seama ce pierd(vorba lui DD hahahaha!
    Sunt multe de povestit pe acest subiect,nu-ti mai spun in Cluj ce-am patit cand am fost cu mama la spital,daca nu le intrebai de vorba pe ungureste nici o privire nu-ti aruncau.
    Acum aud ca marko bella sau care drac este ministru a hotarat sa scrie documentele si in limba maghiara,asa de la sine putere si dupa cativa ani o sa zica…pai ceee…de cand facem asta!!!!hai sa legiferam caci tot o facem. 😦
    Ma intreb daca in New Orleasns se scriu documentele oficiale si in spaniola…?
    Traim vremuri urate,foarte urate in aceasta tara unde o mana de ticalosi fac si dreg cum li se scoala lor.

  6. zincabeiu zice:

    Frumoasa bluzita ti-ai luat ! Te-ai innoit de Pasti .Eu imi cumpar ceva nou numai dupa o indelungata cugetare, ma gandesc mult daca mi se potriveste, dacaam la ce s-o asortez, etc.Nu cumpar decat atunci cand imi place foarte mult. Taur conservator, ce sa zic.

  7. Elisa zice:

    Zinca,
    eu nu cumpar nimic planificat fiindca atunci cand caut ceva de pe lista nu gasesc sau nu imi place asa ca iau ce-mi place la prima vedere.Ma gandesc s-o tin pentru nora mea,nici n-am probat-o dar imi vine croiala asta stiu.
    Si pe sotul meu l-am innoit cu o camasa working in carouri hahaha!
    Tu,in capitala gasesti ce-ti propui,eu insa…nu ma duc nici aici toata ziua sa caut,imbracamintea este pe planul 3 si niciodata importanta.Oricum,as putea sa-mi fac un second hand la poarta ca-s pline dulapulile de lucruri pe care nu le mai port demult.Tinuta sport si atat.

  8. Constantin zice:

    Stii ce nu suport eu la cumparaturi?Faptul ca in marea majoritate a magazinelor,nici nu ai intrat bine si te si trezesti abordat(din stanga,din dreapta,de obicei din spate,nu stiu sa te abordeze din fata)de o vanzatoare care te intreaba :”-Cu ce sa va servesc”?Pot sa va ajut cu ceva?” Pai de ce?Par cumva neajutorat?Si de ce vrei sa stii din prima secunda ce vreau sa cumpar?Ca poate nici eu nu stiu.Poate intru prima data in acel magazin si vreau sa vad ce vinde.Si daca tu,vanzatoare de ceva,nu ma lasi sa ma uit pe rafturile tale,de unde vrei sa stiu eu ce vinzi tu acolo?Poate vad ceva ce nici nu speram sa gasesc sau cautam de multa vreme .Daca imi place ceva iti spun.Ca la alimentara e simplu,stii ca ai de luat paine,ulei,zahar,etc dar in magazinele de imbracaminte,incaltaminte si multe cele e altfel.Si nu-mi place nici faptul ca cineva da ture prin preajma ta de parca ar sti ca sigur ai venit la furat.E chiar asa de scumpa o camera de supraveghere ca macar sa nu simti ca esti urmarit?Si nu imi plac multe altele de asta nu ma omor dupa cumparaturi.

  9. Elisa zice:

    Ha,ha,ha…mie mi-a placut c-a venit o don’soara care m-a ajutat sa testez niste parfumuri,desi stiu din California ca asta poti face singura,nu te intreaba acolo decat daca te tot invarti si pari sa cauti ceva ce nu gasesti,altfel te lasa in pace.
    Eu,de altfel,dupa ce ma intreaba daca doresc ajutor le spun politicos ca deocamdata doar ma uit si gata,pleaca si ma lasa-n pace.
    Motivele pentru care nu-mi place la cumparaturi sunt destule:e cald si car hainele groase dupa mine,incomodandu-ma,iar daca este hipermarket si colind tot ma epuizeaza,cand ies sunt terminata de oboseala,ma dor picioarele si…ma rog ,ce-i prea mult nu-i sanatos.

  10. Dumi zice:

    Si te mirai ca m-ai pierdut de client. Daca mai continuam ma dadeai pe brazda. Da n-ai fost sa fie. Oricum vad ca nu te plictisesti. Cu pasaportul te inteleg, ca si eu am trecut prin faza asta ceva timp in urma. Acum sunt „biometric” Pot sa-ti spun si tie asa?

  11. Gabrielle zice:

    ha ha ha !!! ce ma asteapta, of, am sa ma distrez pe cinste !!! eu, daca sunt „deranjata” de ceva, atunci cand intru intr-un magazin, devin ironica, rad, am un fel ciudat de a face din sprancene, daca vanzatoarea nu are de gand sa ma bage in seama, fac prapad prin marfa, waw, vine la mine furioasa…ah , ce deliciu, incep discutiile, eu rad , ii mai spun ceva dragut, o fac sa se plimbe, o intreb daca este ea sefa…elisa, ptr mine este cool, cand dau de toatne de astea, trebuie doar sa fie un magazin cu lucruri care imi plac si vreau chiar sa si cumpar, altfel nu ma obosesc :-)) de obicei, cumpar o groaza dintr-un loc si nu mai cumpar poate 1 an , dar asta nimeni nu stie exact, nici eu macar 🙂 oricum, in romania se umeste noroc, daca ramai cu poseta, cu banii, cu actele inca la tine ;-)) restul este haz de necaz…asa trebuie sa ma pregatesc si ptr intalnirile cu suspusii cu care am de furca…sa imi imaginez ca sunt la cumparaturi- uite cum imi provoci tu revelatii :-)) te pupic

  12. Elisa zice:

    Dumi,
    nu,sa nu-mi spui asa ca nu am inca pasaportul 😀

    Pe tine nu te dadeam pe brazada,ca sa pot face asta trebuie sa inteleg mesajul celuilalt,ori tocmai asta era,eu nu intelegeam ce-mi spuneai.

    Gabrielle,
    in magazinele in care te vei duce tu este asa cum zicea Constantin,domnisoarele sunt dragute,se tin de tine sa fie amabile,nu poti sa faci nimic nefacut(si nu ma refer la subtilizat) ca-s cu ochii pe tine si toate deodata(asa era cand am fost eu la Brasov) asta daca e putina lume si tu te vanturi pe acolo doar ca sa ginesti ceva interesant.
    Oricum,daca tot ies suferinda din asa ceva macar sa ma amuz cu si de vanzatoarele improvizate,caci de cele profesioniste nu zic nimic.

  13. gina zice:

    Am uitat sa-ti spun sa porti bluza sanatoasa! 🙂

  14. Elisa zice:

    Gina,
    merci,cred ca o tin nu o s-o imbrac 🙂

Lasă un răspuns

