Ninge

Normal ca stiam, caci de o saptamana numai despre frontul de frig ,care vine din nord, aud pe la meteo.Nu ma surprinde dar nici nu ma supara,fiindca noi am avut primaveri cu Pastele in luna lui mai si cand ne-am intors  cu Pastele in cana ciresul era nins nu numai cu florile propri ci si cu depunerile grele de zapada.Si era  in mai.

Acum pomii inca nu si-au pleznit mugurii,nu-i niciun pericol.Dar ceva in noi stagneaza.Era ca si cand am luat startul si deodata pocnitura pistolului anuntandu-ne ca am luat startul gresit ne-a pocnit direct in suflet.Dar nu-i nimic,ne-am intors in casa sub plapuma din fulgi de gasca,am dat focul mai tare si ne-am intors privirea la viata din ferestre.

Vor fi zile innourate,vreme inchisa si lumina putina si mie tocmai mi-au rasarit rosiile.Ardeii au depasit perioada de alungire fiindca au avut soare suficient si acum o sa le dau mai putina apa si o sa stagneze si ei.Dar fiindca masa este ocupata cu florile din hol sotul meu a venit cu propunerea sa faca un suport din lati pe care sa asezam laditele cat mai aproape de geam.Si l-a facut intr-o dupamiaza .

Voi ati sta  in dormitor cu aceasta”mobila”?Nu cred.Ei,vedeti?Cat de altfel suntem noi?Si chiar daca am avea musafiri nu mi-ar pasa,fiindca asa suntem noi,firesti si normali(din punctul nostru de vedere).

Da,ardeii sunt frumosi.

Acum vreo doua zile am luat pixul care se vede si am scurmat pamantul dintre randuri,fiindca era cam batatorit.Radacinile ,ca sa se dezvolte,au nevoie de aerisire,deci trebuie din cand in cand sa scurmam pamantul in rasadnita.Daca nu am semanat pe randuri atunci cu o scobitoare tot intep din loc in loc asa cum intep placinta (dar la ea ca sa iasa aerul nu ca sa intre  ).Altfel planta creste afara si radacinile ii raman in pamantul batatorit si nedezvoltate,asta insemnand ca rasadul este suferind.Deci,nu uitati,scurmati,o data la 10 zile sau la o saptamana pamantul din rasadnita,iar apoi udati cu stropitoarea.

Deasemenea plantele trebuie stropite cu apa pe frunze,nu uitati,o data pe zi stropiti frunzele cu apa dar nu rece ci potrivita,la aceeasi temperatura cu aerul din camera.

Apoi eu deschid fereastra si cand a fost cald afara a stat asa toata ziua cat era soare,insa acum stau acolo in camera si ma uit pe termometru.Cand a scazut la 18 grade,de la 23 cat era pe pervazul ferestrei(caci caloriferul este deschis) si aerul s-a schimbat am inchis.Seara,inainte de culcare mai deschid vreo cateva minute.Aceasta este calirea rasadului,obisnuinta lui cu temperaturi mai mici decat la care sta.

Si vinete am,dar din acelea albe si rotunde.

Iar cand termin cu rasadurile ma uit la floricele.Ce mult conteaza ca din noiembrie si pana acum craciunelele infloresc incontinuu,Craciunitele sunt inca rosii,impatiensii…nu mai stiu unde sa le pun caci au tulpini inalte si ghivece mici,iar floricelele de SpinulDomnului sunt multe,multe.

Insa cel mai mult imi place verdele muscatelor din camera rece(11 grade) si la ele deschid fereastra zilnic si am inceput sa le ud cu ingrasamant,sper sa infloreasca in mai,dar atunci vor sta pe pervazul balconului in plin soare.

Si afara ninge mie mi-a fost rau de la un pateu vegetal,mi-am pregatit plecarea la Brasov pentru pasaport,sunt cam fara viata, doar momentan, insa speranta este mare.

Acest articol a fost publicat în flori, Rasaduri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Ninge

  1. Maryanne zice:

    Vai Eliza,ce flori frumoase ai!Sunt minunate!si rasadurile arata f bine.Si la noi e frig si nu-mi place deloc.Si mai aveam atata treaba prin curte!Iar stam pana trece si valul acesta de frig.

  2. Elisa zice:

    Da,am si mai multe,craciunelele sunt toate cu flori si-i plin dormitorul de ele insa fac florile pe rand nu toate deodata ca in alti ani.Mie imi convine 😀

  3. Fla zice:

    Buna seara, doamna Elisa,

    Pacatul invidiei m-a cam incercat cand am vazut asa minunatie de rasaduri…OAU!!!Aveti mana buna!!!Si multa experienta!!Eu ma chinui cu niste amarate de petunia pendula si petunia superbissima. Am pus semintele in 26.02.2010 si au iesit in 03.03.2010 .Temp ziua ,22-25 grade, noaptea 18-20 grade.Le-am tinut acoperite cu pungi transparente. Azi, dupa doua zile de la rasarire au cam 1, 5 cm dar sunt anemice.Le-am descoperit si le-am pus la lumina.E primul an in care incerc…Doamna Elisa ce sa fac sa supravietuiasca???Sa le mut la o temp mai joasa ? sa zicem 15 grade? sa le las descoperite?la 18 -20 grade noaptea?

  4. Fla zice:

    Si la noi a nins un pic azi, dar s-a topit.E frig, bate vantul destul de tare si se pare ca la noapte vor fi -5 grade.Eu care m-am harnicit marti si am pus spanacul, ceapa si mazarea ma gandesc ca poate am muncit deageaba…Fie ce-o fi!
    Imi place zapada atat de mult incat e cel mai frumos dar pt.mine!Scuze ca am pus intrebari aici.

  5. Elisa zice:

    Fla,
    sa nu le treci direct de la 25 de grade la 15,in niciun caz.Si poate ca le-ai tinut prea mult acoperite,trebuia sa urmaresti cand apar sa le scoti la lumina fiindca da,atunci se lungesc cand ies din pamant si asta daca nu-s la lumina.
    Acum ce sa zic?Ce sa mai faci?Sa le dai mai putina apa si cat de multa limina(si artificiala daca poti) dar sa nu le mai tii la 25 de grade(my goooood!! voi puteti trai la temperatura asta???!!!Eu m-as sufoca).
    Deci,trece-le treptat la temperatura mai mica,dar nu brusc.
    Mie mi-a rasatit o petunie in ghiveciul cu mandarin pe care-l tin la rece si atat de bine-i merge petuniei..acusi infloreste si-i la 11 grade,cel mult 13.
    Nu stiai ca petunia este o floare rezistenta la frig?? si panseluta la fel.

  6. Fla zice:

    Doamna Elisa,

    Au fost direct langa sursa de caldura in living-room!Acum sunt pe servanta, la 20 de grade descoperite.Sa le las acolo?Lumina au cam pana la ora 23.(becurile)Si asa m-am bucurat cand am vazut ca mi-au iesit si petuniile duble.Nu stam la 25 de grade, desi dupa mintea lui Flavius ar vrea sa avem 27 de grade in casa!! ( Numele meu este Sofia)Maine cumpar alte seminte si seman iar..Dar o sa le urmaresc cu grija de data asta.Le-am udat prin pulverizare, foarte fina la doua zile.

  7. Elisa zice:

    Draga mea,
    daca urmaresti cum fac eu,daca citesti ce scriu eu e pacat sa nu-ti iasa daca respecti cele ce spun eu ca fac.Si am scris de 2 ani incoace de fiecare data,doar da pe categoria Rasaduri si ia-le la rand si vei gasi cum trebuie ingrijite.Ce sa zic eu daca tu ma intrebi daca sa le muti de colo colo….tu trebuie sa gandesti in limitele scrise de mine de temperaturi,umiditate,lumina si alte lucrari.
    Deci,spor la treaba!

  8. g1b2i3 zice:

    A revenit iarna.Ninge si la noi de vreo trei zile,chiar si acum ninge marunt si e frig.
    Ma bucur ca inca n-au inlorit copacii.
    Am auzit ca saptamana viitoare va fi si mai frig,cam pe la mijlocul saptamanii.
    Draga Elisa,florile,rasadurile tale se simt bine cu atata dragoste.
    Un weekend minunat!

  9. Victoria zice:

    Buna dimineata draga Elisa.Frumoase rasaduri si mai frumoase florile.Dupa sufletul stapanei as zice eu. 🙂
    Si la mine au inceput sa rasara ardeii semanati in 24 Februarie.
    Azi vreau sa stropesc toate rasadurile cu Merpan,ca nu imi place cum arata vreo 2 fire de rosii.Sunt cam lesinate.

  10. floris zice:

    Buna dimineata,Elisa:)

  11. Elisa zice:

    Gabi,
    draga mea,fie si zapada ca n-avem alta optiune acum,nu ma supar eu pe vreme ca nebunii,o luam de buna si mergem mai departe.
    Da,rasadurile mele sunt rasfatate rau,asa-? 😆
    Si eu iti doresc sa te bucuri de weekendul asta 🙂

    Victoria,
    cand s-au pleostit sunt terminate,dar nu ai dat pana acum cu Merpan?Pai,eu ce tot indrug aici,ha??? De la bun inceput trebuia sa uzi asa…insa eu nu am Previcur si de aia dau cu Merpan insa acela e mai potrivit pentru asa ceva.

    Floris,
    cand te vad pe tine fie aici fie la tine ma ia cu semilesin….musai ca s-a intamplat ceva 🙂
    Mama mea se speria cand suna telefonul…si asta fiindca suna rar si nu a buna 😦
    Te pup si..mai dezmorteste-te si tu,chiar asa de rau te-am dezamagit? 😀

  12. theodora0303 zice:

    Draga Elisa,
    In fiecare primavara ma rog la Dumnezeu sa nu se strice vremea dupa ce au inflorit pomii.
    Am cativa caisi ,meri, peri, pruni, visini, un cires si un gutui.
    Acum slava Domnului, nu exista nici un risc sa se piarda rodul.
    Unde este gradina ta de vis?
    O zi buna!

  13. radu zice:

    din pacate iarna a revenit si nu stiu cat o sa mai tina si rasadurile mele au evoluat mai putin ardei grasi care nu au fost hibrizi si am dat chix cu ei asa ca am cumparat alti,imi place ca intr un spatiu asa de mic ai reusit sa cultivii rasaduriasa frumoase

  14. alice zice:

    Buna ziua Doamna Elisa,
    Va citesc din decembrie, zilnic. Am doar 3-4 bloguri pe rol in fiecare dimineata langa cafea.
    Nu trebuie sa va spun ca articolele sunt utile, multumesc si pentru gandurile dv. din ‘afara gradinii’.
    Avem si noi o gradina de 1300 mp, cu o casuta – un camin calduros defapt – recent procurate; deocamdata sta numai mama acolo, gradinareste draga de ea, noi (eu, sotul, baiatul de 2 ani, si inca un baietas ce se va naste peste cateva zile) asteptam vremea mai calda ca sa petrecem cat mai mult timp in natura, in gradina noastra.
    Am o intrebare punctuala, poate ma ajutati cu un sfat: am primit de martisor un ghiveci cu trandafiri albi din aceia pitici de la florarie, si incep sa se ofileasca. Sunt inghesuiti intr-un vas minion de plastic. I-am udat, dar isi pierd vlaga vazand cu ochii… As putea oare sa-i sadesc in gradina pe frigul acesta, sau sa-i transpun intr-un ghiveci mai mare asteptand dupa vremea mai blanda? Tare nu as vrea sa-i pierd…

  15. Fla zice:

    Buna,doamna Elisa,

    Azi am fost in vizita la bunica mea…la 65 km de Arad spre Moneasa.Si am vazut un pom inflorit,la Siria, in fata muzeului Ioan Slavici.Il fotografiau niste adolescenti…Avea, coroana rotunda si era plin de flori ..E adevarat ca altul n-am mai vazut si stim cu totii”cu o floare nu se face primavara”..Dar poate, poate o sa vina si primavara ca era ditamai pomul.Duminica placuta doamna Elisa!

  16. Elisa zice:

    Theodora0303,
    asa este,sa nu se strice si eu zic la fel si asa sper,dar nu depinde de noi 🙂

    Fla,
    vine,vine…sau e pe vine 🙂 Cu cat mai tarziu cu atat mai bine.Cred ca era un copac cu flori deci din acela ornamental,nu face fructe,am vazut si eu prin Timisoara de toate culorile.
    Si tie la fel 🙂

  17. Elisa zice:

    alice,
    chiar nu stiu despre trandafirii de ghiveci,insa poate te ajuta cei care citind aici stiu ce-i de facut.
    Sanatate familiei tale!

    Radu,
    pai de ce ai dat chix? Ce s-a’ntamplat?

    Eu am spatiu mic?

  18. fla zice:

    Excus sa-l pui in gradina acum!Mai asteapta un pic pana temperaturile vor fi pozitive.Spun asta tinand cont de faza vegetativa in care se afla, flori, frunze etc.Vor degera cu siguranta la -5 grade.
    Nu exagera cu apa.incearca sa nu uzi frunzele si asa poti sa-l feresti de unele boli. Poti muta trandafirul intr-un vas mai mare.IMPORTANT!!! Vasul trebuie sa aiba un bun drenaj ca apa de prisos sa se scurga de pe radacini, si sa ramana numai atat cat poate solul retine.Trandafirii in ghiveci nu suporta bine apa stagnanta.La doua ore dupa udare arunca apa din tavita altfel putrezesc radacinile sau apar mucegaiuri.Uda la 3-4 zile.Iar la fiecare 10 zile, o udare ,trebuie sa fie imbogatita cu substante fertilizante.Taie toate partile care dau semne de boala! Fara mila!Foarte importanta sunt umiditatea din aer si lumina.Nu-l tine langa calorifer, acesta degaja o caldura intensa si uscata! Ai grija ghivecele din ceramica pastreaza umezeala, eu zic sa-l pui intr-unul din plastic.
    Inainte de a-l pune in gradina, tunde-l la 10-15 cm , in functie de vigoarea ramurilor.Elimina ramurile prea viguroase, imbatranite sau bolnave.Sursa de inspiratie:Cartea dlui prof.Stefan Wagner.”Trandafirul-de la mit la mileniul trei”
    Doamna Elisa, sper ca nu va supara ca mentionez aceasta carte, dar mi se pare un semn de respect fata de munca acestui cercetator sa arat sursa de inspiratie.

  19. Vania zice:

    Aş zice că oamenii normali au pisici în dormitor!…

  20. Elisa zice:

    Vania,
    nimic nu este mai relativ decat normalitatea,hahaha!

  21. alice zice:

    fla, multumesc pentru sfat, asa am sa procedez.
    Zi insorita de duminica !

  22. radu zice:

    am dat chix pt ca samanta na fost tratata si nu a incoltit nici un ardei

  23. ghiocel07 zice:

    La primele poze nu stiam ce sa cred, mi-am sucit putin capul si mi-am dat seama ce este. Te apreciez pentru ceea ce faci.

  24. Elisa zice:

    Radu,
    am inteles.

    Ghiocel07,
    multumesc.Pana nu cresc animale in casa tot e bine,zic eu…plantele cel putin nu miros urat,ba dimpotriva chiar tu ai spus ca ele purifica atmosfera si sa stii ca am constatat asta si eu.

  25. Maryanne zice:

    Ptr Alice
    Are dreptate fla,procedeaza exact cum a spus ea.Eu am 6 minirose din acestea.Le-am shimbat pamantul si ghivecele si stau f bine intr-o camera racoroasa si luminata.Au mai cazut din frunze dar au dat muguri noi unde au fost frunze.Arata f bine si sunt f sanatosi.La primavara cand o sa fie cald si pericolul ingheturilor a trecut ii plantez in gradina.

Lasă un răspuns

