Răsaduri răsărite

UpDate:

CU DEDICATIE PENTRU SCRIITORUL IOAN USCA-VANIA. Rasadurile dedicate,fireste…

ardeii.doar o jumatate de rand unde scrie A.BUN nu a rasarit.Poate ca de bun ce este este si pretentios.Habar n-am de care este doar ca am mancat ,mi-a placut si i-am luat semintele.Erau coapte,da.

Cand am deschis fereastra,cam 2 ore la pranz, am inchis caloriferul si era destul de cald.La noapte nu mai deschid caloriferul caci noaptea ,daca este cald si umed, plantele cresc lungindu-se si nu e bine.

Deci,ca sa avem un rasad de calitate trebuie ca ziua, cand este soare, sa fie peste 20 de grade Celsius iar cand este nor sa oprim caldura sa fie sub 20 de grade adica intre 18 si 20.

Noapte fiind intuneric este bine sa fie mai rece de atat,chiar si 17-16 grade,insa nu e bine sa le mutam ci sa variem noi temperatira prin deschiderea geamului si reglarea caloriferului.

Da,petuniile astea sunt atat de dese ca parca cer sa fie tunse,ca iarba de gazon.Am pus si eu sa fiu sigura ca rasare ceva,erau seminte adunate de mine asta vara-toamna,insa o sa le raresc luandu-le pe portiuni cu pamant cu tot si mutandu-le in alt ghiveci tot cu pamant,ca daca le las asa de dese se pot deteriora,cresc subtiri si lungi si neviguroase.La fel si Creasta de cocos a iesit enorm de des si Lobelia la fel.

Acum panselute.Sunt semanate in 3 etape

A stea-s de prin ianuarie,credeam ca le pierd,erau numai zile inchise fara soare si se lungeau spre lumina.Au crescut totusi si in frunze ,acum sunt bine.

A doua serie sunt frumos dezvoltate

Le-am si scurmat pamantul cu un betigas.Iar a treia serie sunt cele cumparate la plic

Au rasarit si Impatiens si Lobelia.

Astea-s vinetele albe si rotunde,singurele vinete pe care le mai cultiv.

Acest articol a fost publicat în Rasaduri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Răsaduri răsărite

  1. Victoria zice:

    Ce frumos.Parca deja imi miroase a primavara.Eu abia am semanat acum 2 zile si azi,asa ca mai este pana rasar.

  2. Victoria zice:

    Apropo,dar de ce nu mai vrei sa cultivi si vinete normale?Ca ai mai scris asta si eram curioasa 🙂

  3. Elisa zice:

    Victoria,
    am avut seminte de cumparat din soiuri (3) care aratau bestial pe plic si poate iti amintesti cum s-au facut.Nu am fost multumita de ele ca recolta si de aia.Iar in piata apar mai repede si nu scumpe.Si fiindca nu am gradina mare si asa nu am loc pentru multe…
    E…ce stii tu care poti sa te invarti cu caii si caruta ba si cu tractorul prin gradina ta…
    Toata g radina aia a mea pe care o vezi in poze nu are mai mult de 1(unu) AR.

  4. Vania zice:

    Mulţumesc pentru dedicaţie şi pinguri! În schimb, în Timişoara plouă ca într-un film de Tarkovski…

  5. Elisa zice:

    Vania,
    eu chiar cred ca doar Tarkovschi-i de vina 😀

    cu tot respectul si cu multumiri 🙂

  6. theodora0303 zice:

    Observ cu bucurie ca avem aceleasi preocupari.
    Blogul meu este unul politic dar in timpul liber sunt „un legumicultor”
    Vreau sa va adaug in blogrollul meu.
    O sa citesc cu multa atentie blogul dumneavoastra.
    Sigur o sa am doar de castigat.
    O zi buna!

  7. Victoria zice:

    am inteles.Dar parca nu imi vine sa cred ca gradina ta e asa de mica,zau.Eu ziceam ca e mult mai mare. 🙂
    Au inceput si la mine sa rasara rosiile puse pe 24,deja.Cele de la tine sunt cele mai harnice.Te pup.

  8. Elisa zice:

    Theodora0303,
    ma bucur si fiindca se apropie ziua ta iti doresc din tot sufletul LA MULTI ANI! Primavara sa ne dezmorteasca sperantele si sa ne fie mai bine 🙂

    Vicroria,
    da,asa este,pe aproape…
    Sa-ti creasca frumoase si sanatoase rasadurile!

  9. george zice:

    Am o rugaminte.Am vazut petuniile acelea dese.Spune-mi te rog ce dimensiune aveau cand le-ai rarit si cat de dese le-ai lasat dupa operatiune.
    Multumesc frumos

  10. Elisa zice:

    George,
    cand aveau 4 frunze le-am scos pe toate,am ales pe cele mai mari si le-am repicat pe locurile finale in jardiniere si ghivece si cele mici deasemenea le-am replantat prin cutii si acum cresc tare incet fiindca este frig mai tot timpul si le-am scos afara caci nu mai aveam loc pentru ele in casa.
    erau mai mari decat in ultima poza din acest post
    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2010/03/15/rasadurile-de-rosiiardei-si-petunii/

    si…dupa repicare,iar acum cam tot asa sunt,nu cresc daca-i frig

    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2010/04/12/rasaduri-de-legume-si-flori/

Lasă un răspuns

