Semanatul si fazele Lunii in 2010

Deoarece perioada potrivita pentru insamantat rasaduri este pe sfarsite,doar in luna aceasta,februarie, am cautat si m-am documentat ce alte perioade din 2010 sunt potrivite pentru insamatat.Caci, incep prin unele zone ale tarii si insamantarile prin gradini.Asa ca am gasit foarte putin dar strictul necesar(nu ca in luna trecuta,aici ) pe site-ul astro-info.ro.

Vreau sa precizez ca sunt de-a-dreptul amuzata pana la oripilare,haha!  de faptul ca unii dintre blogeri copiaza informatii de pe ici si de pe colo fara sa precizeze sursa.Mai ales cand stiu ca blogerii respectivi au declarat ca sunt la inceputul activitatii lor de gradinarit si pomicultura si iata ca deja sunt profesori de aceste activitati.Sincer,nici nu mai pot deschide acele bloguri.Am mai scris despre asta.Mi se face greata.

Dar sa revin cu o informatie pe care am spus de unde am luat-o si sa vedem in ce perioade putem semana ca sa nu asteptam prea mult  sa rasara.Eu,daca am tinut seama de aceste perioade iata ca pana si ardeii,care de obicei ,se zice ca germineaza 21 de zile,ce credeti?Luni in 15 februarie am  semanat si azi in 23 februarie incep sa rasara.In cate zile?  23-15= 8  ?? Da, 8 zile.

Iata care sunt perioadele bune pentru insamantari ,anul acesta, pana in iunie.Apoi,stiind ca Luna are o perioada de rotatie in jurul Pamantului de 28-29 de zile, se poate calcula si mai departe.

Luna creste intre LUNA NOUA si LUNA PLINA,adica:

14.02  –  28 .02

15 .03  –  30  .03

14 . 04  – 28 .04

14 . 05  –  28 .05

12 . 06  –  26 .06

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Semanatul si fazele Lunii in 2010

  1. Maryanne zice:

    Multam fain si te pup!

  2. Ninu zice:

    Ma bucur ca esti atenta la fazele lunii si nu sameni oarecum si la voia intimplarii, mama mea habar nu a avut, si credea neimportanta aceasta treaba 😦 ..daca mai astepta 2 saptamini altul era destinul meu 😦

  3. madalina zice:

    Spor în grădină, Elisa!

  4. Elisa zice:

    Maryanne,
    si eu te pup.

    Ninu,
    nu stiu despre ce vorbesti dar daca e la ce ma gandesc eu nu am gasit nimic pe net ca sa ma informez.Poate ca doar ai glumit si eu nu m-am prins 🙂

    Madalina,
    iti multumesc,mai lasam gradina ca-i prea devreme ,aici.In casa treburile sunt mult mai multe 🙂

  5. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,aici nu ma bag.Nu ma pricep.
    dar sunt de acord cu tine ca cei care copiaza ar trebui sa mentioneze sursa.
    O seara linistita!

  6. Pingback: Despre bărbaţi « Ioan Usca

  7. Elisa zice:

    Gabi,
    nu stiu cum fac ca tot de aia dau 😦 Aseara mi-am gasit o poza cu trandafirul meu splendid,scria alaturi ca vine poza de la mine insa pe ea,ghici…pe ea scria cu majuscule MIHAI VOICULESCU 😦
    Ce zici de asta? Hu da fuck iz mihaii voiculescu si de ce-si insuseste ce-i al meu….????

  8. Lia zice:

    Te pup, Elisa! De cand n-am mai fost pe la tine, ai schimbat hainuta blogului..e tare fain aici..Vad ca ai inceput activitatea legata de gradinarit..Eu am avut o perioada tare nashpa.. Sper sa-mi revin si sa revin in forta… Ma bucur sa vad ca toate sunt la locul lor, aici, in casuta ta virtuala 😉

  9. Elisa zice:

    Lia,
    ce faci?Ai fost bolnavioara?Ma tot uitam pe la fereastra ta si nici perdeluta nu se misca 🙂
    Dar nu ma gandeam decat ca esti prea ocupata.
    Ma bucur ca esti ok acum.Ai grija de tine,draga mea 🙂

  10. Elisa zice:

    Vania,
    de ziua mea se ofera el,de 8 martie il provoc eu iar de 1 mai muncim cu spor in gradina ca-i vremea plantarii rasadurilor.
    In rest eu ma conduc dupa principiul: „Nu-i cere omului ceea ce nu-ti poate da” si atunci este totul perfect 😀

  11. Shari zice:

    Pupici, Elisa…ai primit vreo declaratie azi de la Stapanul Inelului tau?!?..:P 😛 😛

  12. Mirela zice:

    Am dat de alt loc! 😉
    Am bambuși superbi acum. Dar am și primăvară în noua expoziție din cadrul Galeriei online. Culorile primăverii sunt frumoase și proaspete, poate dorești să faci o vizită galeriei! Spor la semănat, vine vine…primăvara!

  13. romeo zice:

    buna elisa ! dumnevoastra cand semanati rosiile ?? o zi buna va doresc !

  14. Elisa zice:

    Shari,
    ieri am stat amandoi de vorba cu copilul nostru. si ne-am tinut de mana si la sfarsit el mi-a sarutat mana.Mie nu-mi trebuiesc momente mai puternic emotive decat astea fiindca imi crapa inima… 🙂

    Mirela,
    cat ma bucur ca bambusii tai evolueaza si te incanta!
    Minunata galeria ta,ca ,de altfel,toate cate le-ai organizat.Felicitari si mult succes in tot ce faci,draga mea 🙂

    romeo,
    o sa seman rosiile inainte de 28 februarie,o parte din ele(fiindca vreau sa fac anul acesta 2 serii care sa fie decalate cu vreo 3 saptamani,iar a doua serie prin 15 martie cand incepe iar cresterea Lunii.
    Deci,azi suntem in 25…maine sau poimaine ca sa fie in perioada buna,normal.
    Altadata le semanam la inceputul lui martie si erau destul de devreme caci infloreau in balcon la sfarsit de aprile insa din cauza de Luna…haha nu mai pot asa.
    O sa postez,desigur tot ce seman si cum seman.
    Ardeii au iesit aproape toate soiurile.

  15. tasha zice:

    Am luat poza cu ghioceii dand cautare pe internet si scriind” imagini ghiocei” au aparut astia,nu era insa blogul tau…poate trebuia sa scriu sursa net,imi cer scuze daca am gresit!aveam si eu cu ghioceii de acasa,dar nu i-am gasit in folderele mele,e un talmes-balmes… si am ales sursa mai rapida…

  16. Elisa zice:

    Thasa,
    pe pagina 10 cu search dupa „ghicei” este poza aceasta si scrie sub ea „elisagradinameadevis”.
    Scuza-ma ca te-am deranjat 😦 M-ai prins tocmai intr-o pasa determinata de insusirea pozelor mele de catre altii scriindu-si chiar numele pe ele.Altfel,am alte preocupari 😀

  17. Gabrielle zice:

    face ce face romanu si tot fura ceva…:-))) no, acum nu numai ca sar gardu la tine in gradina, iti fura direct de pe blog ghioceii…inteligenta romaneasca, mai :-)) dar tu, fii mandra el are doar o copie, tu ai ghiocei in 2 stadii originale 🙂 o zi frumoasa, fara nici-o umbra de suparare! gabrielle

  18. romeo zice:

    iti multumesc pentru raspuns elisa ! o zi buna !

  19. Elisa zice:

    Gabrielle,
    da,draga mea,asa-i si nici ca ma omor io din cauza asta dar,nah…nu pot sa tac si gata buna!Zic si apoi trec mai departe.Stiu sa mi le semnez si eu insa mi-o zis cineva ca arata ca dracu sa scriu Elisa pe pozele mele… 😦 hahaha!si sa pun tot linkul nu-mi place mie cum arata,asa ca singura solutie este sa zic ca sa-mi treaca .Sper ca doar pe cei in cauza sa-i afecteze,daca cumva dau pe aici cu ochiul si aceia,daca nu….asta este,v-am spus voua.
    Gabrielle,
    sa vezi chestie ca ma si prapadesc de ras…cand am pozat ghioceii am luat in vizor si o ranga care sta acolo nuj de ce (vezi la postarea cu 15 grade C) si ma gandeam ca-i inestetic si nu o sa mai trebuiasca poza aia nimanui…hahahaha…dar iata ca tocmai aia ,cu drugul de fier alaturi de ghiocei,tocmai aia-i interesanta.Pai,sa nu te ….pe tine de ras???!!!

  20. Elisa zice:

    Romeo,
    sper sa-ti fiu de ajutor si te mai astept.Ai gradina sau pui in balcon?Parca ai mai postat ceva la mine dar nu mai stiu cu ce ocazie 🙂

  21. Shari zice:

    Emotionant, Elisa!

  22. sanda zice:

    Ce frumos, Elisa draga.
    Imi dai voie sa-i dau un pupic cici-ului tau? 😳

  23. Elisa zice:

    Mda,sa moara dusmanii mei de ciuda,hahahaha!
    Ce ziceti,dragelor…suna destul de ….basescianistic?! 😛

  24. Gabrielle zice:

    ieri vorbeam cu o pacienta de fazele lunii. stiai ca este bine sa iti tai unghiutzele vineri? oare de ce? tb sa caut o carte exact in domeniu sa ma lamuresc
    eh, poate ca tipul ala exact drugul ala din fier si l-o dorit. si s-a gandit ca no–ghioceii tai nu il vor deranja iak;-)
    ce fain e pe la voi cu premii , gala, fiecare se simte stimulat, iubit, citit, important. super!

  25. Elisa zice:

    Gabrielle,
    nu-i tip insa nu mai conteaza hahaha!
    Da,asa-i cum zici,e fain…asa facem noi sa fie ca sa nu ne otravim cu base si ai lui basescioti si alti …oti 😛

  26. Gabrielle zice:

    ei na…asa am inteles eu si cu MestrulManole k este barbat, eu nu navighez prin toate blogurile, doar la tine in gradina am intrat si tot pe fuga,citesc pe sarite, pac scanez doar imagini soc ;-), nici nu mai stiu ce inseamna sa stai pur si simplu pe o banca, linistit, sa privesti bland ultimele specii de fluturi …nici macar in gand, uite tocmai acum, in acest moment se zgaltzaie banca , Destin trage de scaun, sa ma joc cu el, inca nu merge, dar se deplaseaza f bine si repede sprijinindu-se de tot ce ii iese in cale 😉
    tocmai, k bine zici, nelinistea, frica, nesiguranta, saracia, deprimarea etc sunt otravuri impartite gratuit populatiei, fara limite de varsta, peste tot in lume, de catre cei ajunsi cu raul sus, si tocmai printr-o atitudine puternica de rezistenta, prin iubire, intelegere, incredere, lumina etc(ce bine ca exista si aici un etc) poate oricine sa scape neinveninat( nevaccinat) 😉 dar poate un oricine sa fie lasat sa se bucure de gratia divina? …aici este problema, si sunt mii de oameni ce sunt manipulati fara ca ei sa simta, fara ca ei sa aibe nici cel mai mic cutremur de constinta, sunt ca niste papusi din carpe ce se agita inutil si inconstient savarsind planul intunericului pana in cele mai mici detalii…insa oricand poate fi altfel, este nevoie de oameni cu suflet constient, nu doar bun si docil, este nevoie de forta, de o iubire pentru umanitate si natura nelimitata, de oameni ce produc energii pozitive care sa treaca, sa strapunga valul negru ce ne sufoca… eu sunt in lupta, lupt zi de zi cu boala, draga mea elisa! o duminica frumoasa!

  27. Elisa zice:

    Gabrielle,
    de cei care nu-si dau seama eu nu-mi fac griji fiindca aia-s fericiti,insa de ceilalti mi-e mie 🙂

    Sa-ti traiasca toti copilasii si sa-ti aduca martisoare in zambetele lor!
    Cu mult drag,
    Elisa.

  28. Gabrielle zice:

    eu imi fac griji de „cei care nu-si dau seama”, ei sunt bolnavii si sunt tot mai multi…daca „cei care nu-si dau seama” ar deveni constienti, ceilalti „de care iti e tie..” nu ar mai avea nici-o putere si deci, nu ti-ar da tie nici-un fel de durere de cap 😉

  29. Gabrielle zice:

    martisoare??? pai daca ar fi sa le numar in zambetele copiilor mei, m-as incurca de emotie, caci sunt foarte multe si eu niciodata nu am stat prea bine cu matematica, dar tot stiu sa deosebesc multul de putin 😉 deci, asa de norocoasa sa fiu eu, sa primesc zi de zi martisoare? no…las k -i bun 🙂 inca mai am martisorul de la tine de anul trecut, il voi folosi si anul asta, k nu-i nici-un bai, nu? si cand sa il pun in babyciresul lui Destin? maine sau sa il port mai intai? of…am si uitat 😉

  30. Elisa zice:

    Nu ,draga,nu-s bune cele vechi..caci stii cum se spune,in fiecare primavara ne inoim nu ne invechim,asa ca uite cum sa faci:
    primesti tu maine niste martisoare fir alb impletit cu fir rosu si alegi unul din ele si il porti(poti purta pe toate,haha…)asa…si dupa ce-l porti pe piept abia dupa aia sa-l legi la pomul care vrei sa faca rod.
    Insa,ciresul lui Destin abia in anul al treilea va face floricele,asa cred…deci…fa cum crezi tu 🙂
    Cand e ziua lui?ca nu mai stiu..pe la sfarsitul lui martie,parca 🙂

  31. Gabrielle zice:

    Destin implineste 1 an in 30 martie. probabil ca vom petrece in romania. eheee!

  32. Elisa zice:

    Sa fie sanatos si sa traiasca! La multi ani iti spun pentru Destin de pe acum!Pup.

  33. Elisa zice:

    De ce ar fi cineva interesat de semanat la sfarsitul lui iunie? Dar de fazele Lunii?????

Lasă un răspuns

