Dumiriri si nedumeriri

1.insamantatele  de luni incep sa rasara:creasta cocosului si panselute,de luni pana sambata,adica in 5 zile.

UPDATE: azi,luni,la o saptamana sunt rasarite si petuniile si lobelia si impatiens.Ardeii si vinetele albe nu inca,doar peste cateva zile(10 in total)

2.vinete nu mai seman(dar este cazul  sa semanati) fiindca anul trecut am ratat din cauze necunoscute,deci raman doar cu cele albe si rotunde,iar in gradina,in locul lor,o sa plantez ceapa rosie de rasad..in mai.

3.nu am gasit APLAUDATUS SUPER  pentru pomi asa ca ii stropim doar cu zeama bordeleza.Mai sunt cei din gradina.

4.azi la Viata satului s-a vorbit ,intr-un fragment de emisiune, despre un ingrasamant nou pentru legume de gradina fara sa-i spuna numele.Nu,nu-i Humusil,cu ala m-am fript eu anul trecut insa poate ca se foloseste doar in solar cu rezultate.

5.daca mai aveam vreo nedumerire relativ la cum isi face baselu partid din toata tara mi-a trecut.Noul pesede este tot al lui.Sa-i traiasca!

6 sa nu lasam sa se intample la fel si cu PNL.Tinem de Crin Antonescu si echipa sa caci sunt singurii care ne reprezinta pe majoritatea dintre noi,din moment ce suntem de acord cum si ce vorbeste.Dar si ce face.

7.marii lideri ai pesede nu stiu cat de adevarata este zicala  : „nimic nu se repeta la fel” ;asa cum au fost ei odata nu o sa mai fie in veci.

8.pentru cei care asteapta dupa mine lucrarile la rasadurile semanate:le ud din 2 in 2 zile pe cele in cutii de plastic .Ardeii semanati luni nu i-am udat inca(era foarte ud pamantul in care am seamnat).Dar azi cred ca trebuie sa stropesc cu petul care are dop de strecuratoare.

9 .vremea este inchisa taman acuma cand imi rasar rasadurile ca sa se lungeasca spre lumina.So bad!

10.va doresc odihna placuta intr-o Duminica molesita.Lapovita si ninsoare.

11.citim la Lilick si preluam  de la ea insufletirea, daca  ne-a cam  lasat,dar citim  si aici

12. azi este ultima zi de vot Blog de blog asa ca intrati aici si votati pana la ora 24. Cu nume si o singura data.

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Dumiriri si nedumeriri

  1. Diana Alzner zice:

    Doamna Elisa, este târziu să semăn mîine panseluţe? Răsadurile obţinute vor înflori anul acesta după ce le transplantez în grădină?
    Răsadurile cumpărate gata din piaţă acum doi ani au trăit un singur an, am fost foarte dezamăgită… Vă mulţumesc!

  2. Elisa zice:

    Diana,Alzner,
    nu-i tarziu,ai vazut ca au rasarit in 5-6 zile.Si vor inflori la sfarsit de Mai inceput de Iunie.Ele nu sunt perene deci in fiecare an trebuiesc semanate sau cumparate din piata gata inflorite. Cele care apar in piete ,gata inflorite ,sunt semanate in noiembrie-decembrie.
    La mine este deja seria a treia de panselute pe anul asta.Primele doua au rasarit si-s deja bune de repicat .
    Cu mare placere si te mai astept.La per-tu,ca-i mai simplu 🙂
    PS. m-a miscat atat de mult lecturarea povestirii tale ca nu am putut zice nimic 😦 Ma refer la Liber arbitru 🙂

  3. Ninu zice:

    Singurul care poate scoate tara din ghearele Pd-liste este Calin Popescu Tariceanu, Crin Antonescu a dat gres, iar pina peste 5 ani s-ar putea sa piarda Presedintia PNL

    Pacat ca nu mai pui vinete, vinete, sint frumoase si gustoase si poate anul asta aveai noroc.

    Ponta s-ar putea sa fie singura sansa a Romaniei peste 5 ani cind va fi contracandidatul lui Boc ori a lui Videanu… singura necunoscuta va fi ce Referendum va mai nascocii marinarul ca sa cistige iar votul plebei…

  4. Elisa zice:

    Ninu,
    psd -ul nu ma intereseaza decat ca divertisment
    Crin Antonescu si nimeni altcineva poate sa ma reprezinte si pe mine
    vinete nu mai pun ca se gasesc devreme pe piata si chiar ieftine
    daca visceralul se impune complet in Romania o sa ma mut in alta parte.

  5. Diana Alzner zice:

    Elisa, îţi mulţumesc pentru răspuns. Sunt onorată să te am printre cititori! 🙂

  6. Elisa zice:

    Diana Alzner,
    eu iti multumesc.Tu chiar esti o persoana talentata si de mare succes in viitor,ceea ce iti si doresc 🙂

  7. ba_laura zice:

    daca am pus in pamant, la incoltit, in data de 02.02.2010 niste seminte de fragi (scumpe ca mama naibii !) si pana azi, 22.02.2010, cu toata bunavointa mea , n-am vazut nici cea mai mica zvacnire de verde prin zona…mai are vreun rost sa astept minunea incoltirii, sau sa vars o lacrima si sa consider ca viata merge inainte?

  8. Elisa zice:

    Draga Ba_Laura ,
    pana acum nu am auzit de seminte de fragi sau seminte de capsuni sau seminte de zmeura.E posibil,dar eu stiu ca acestea se inmultesc prin stoloni,adica niste plantute care se fac la capetele unor prelungiri cresute din plante in anumite perioade si care inradacineaza acolo pe loc,dirijat de catre gradinar sau la intamplare,altfel.Deci,eu o sa caut acum pe net ce-s alea seminte de fragi si apoi mai vorbim.
    Dar, erau intr-un plic si pe plic nu scria cum se face si in cat timp rasar?
    Daca nu ar fi de plans(pentru tine) eu as zice ce zicea tatal meu cand il intreba o vecina ce face in gradina:
    – plantez sticle de lampa,zicea el cu mult haz,ca tare-i placea sa le ia la misto pe prietenele mamei,haha!

    LE
    nu am gasit nimci pe net referitor la seminte de fragi sau capsuni,dar chiar nimic.Ma tem ca asa ceva nu exista.
    Iar daca sunt semintele acelea care decoreaza fructele,puse la uscat si apoi vandute…ma rog,nu stiu,dar draga mea,mor de curiozitate 🙂

  9. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,chiar daca nu m-ai vazut pe aici,eu stiu tot ce faci. 🙂
    Primesc e-mail cand postezi ceva nou si citesc.Vad ca esti foarte ocupata cu gradina,cu pregatirile de primavara.Iti doresc multa sanatate si spor la lucru!
    Cu drag,
    Gabi.

  10. Elisa zice:

    Gabi,
    draga mea,deci asa…ma urmaresti,ha? Atunci stau linistita si sa am grija sa nu fac prostii 😛
    Te imbratisez 🙂

  11. ba_laura zice:

    la mari cazne m-ai supus, elisa!
    pt.ca daca mi-ai spus ca asa ceva nu exista eu am luat-o de buna!
    intrebarea care decurgea logic dintr-o asemenea concluzie era: da’ eu ce-oi fi bagat in pamant? … si nici urma de plic cu rest de seminte si de explicatii…
    fapt pentru care am purces la actiune:
    1.am cautat si eu pe net. bineinteles n-am gasit -nici eu- nimica (nema, nexam, nula barat).
    2.mi-am adus aminte de capsunii galbeni pe care i-am mancat asta vara … din seminte ii obtinusem! … dar ,oare , erau capsuni? … si oare chiar seminte semanasem? …sau or fi fost stoloni (doamne, de ce ma lasi sa-mi pierd mintile?)
    3.m-am dus la praktiker, pt ca stiam ca de-acolo luasem pliculetele cu seminte (super-afacerea primaverii, o sa-ti povestesc odata )…bineinteles ca nu am mai gasit nici urma de seminte de fragi!
    dar
    de aici ceata parca-parca incepe sa se rareasca:
    4.descopar seminte de fragute galbene(cam cunoscuta poza, nu era ce-mi aminteam ca semanasem in 2 februarie ,da’ cum eram in criza de shenilitate nu stau zgandares memoria).DECI EXISTA!!! (de fericire am mai cumparat vreo 5-6 plicuri cu tot felul de alte floricele, asa, sa nu ies cu mana aproape goala).
    5.si vin acasa.unde incepe sa ma obsedeze poza aia care mi se parea cam cunoscuta. asa ca incep sa mai rascolesc odata in lada-cu-intimitati-de-gradinar.
    si -minune!- gasesc plicul mult cautat ,cu seminte de fragute rosii, cele pt care ma pregateam sa vars o lacrima plina de compasiune (seminte de fragute perene cu gust delicios/un sort foarte productiv,delecteaza cu fragute o perioada lunga de timp/plantele nu se catara/sunt ideale pt ghivecele suspendate din terase si balcoane/continutul ajunge pt 50-70 plante).
    ba mai gasesc si plicul din care semanasem anu’ trecut si constat ca de fapt era aceeasi marie dar cu alta palarie. adica sunt aceiasi „yellow wonder”, cu aceeasi poza, cu singura deosebire ca odata au fost tradusi in romaneste „capsuni de o luna” dupa care li s-a parut ca suna mai bine „fragute galbene”.
    ei, si ca sa pun capac la toata povestea (oare ce m-o fi palit de-am avut asa o limbarita in scris?) am descoperit ca a iesit si prima fraguta !!!
    firicelul e atat de firav si de …
    nu stiu cum descriu cat de fragil poate fi.
    iar magaritza de mine l-am ingropat sub cel putin un cm de pamant.
    saracutul, a avut ce lupta…da a reusit!
    ei, si uite asa, ajung la concluzia apoteotica (ca doar n-oi numi-o apocaliptica): ELISA, IN SFARSIT TE-NVAT SI EU CEVA: DA, EXISTA SEMINTE DE FRAGI.

  12. g1b2i3 zice:

    Elisa,asa te urmaresc pe tine si pe inca cativa de-ai mei! 🙂
    Imi place si cand scrii despre politica si politicieni.

  13. Elisa zice:

    Laura,draga de tine,nu pot sa cred ca ti-am produs acel cosmar pe care l-ai descris.Eu ma distram scriindu-ti,mai in gluma,mai in serios si zau daca auzisem pana la tine despre asa ceva.Dar,cate nu inventeaza omul?!!!Iata ca au inventat si asta…

    Acum,daca tot ai avut si anul trecut de ce te-ai mai speriat?Si zici ca ai mancat din ei??? iesiti din seminte?Nu se poate!Vreau sa vad,vreau poze in principalele etape de la seminte pana la fructe,m-ai inteles?Nu o sa te las,trebuie sa-mi satisfaci curiozitatea,asadar te-am luat colaboratoare si vom publica incredibila ta experienta cu semintele de fragute 🙂

    Cat priveste gustul acestor minuni,culoarea(rosie sau galbena,ca n-am priceput) si marimea ramane pe atunci cand s-or face.

    Daca un fir a rasarit vor rasari si celelalte si nu conteaza pamantul de deasura…ies firicelele de iarba prin beton stii ce presiune mare se dezvolta fiindca forta de crestere a platei se aplica pe cativa microni si apare o presiune enorma.Deci,stai linistita,sau mai seamana si din celelalte plicuri.

    Maine merg la Plus si poate au si ei asa ceva,caci Practiker nu avem…cica vor sa faca Kauflland.
    Nah,sper ca ti-a trecut mai ales ca m-ai daramat cu stirea asta a ta,hahaha!Te pup.

  14. Elisa zice:

    Auzi ce zice barbatu-meu…unde sunt plantele de anul trecut ca-s perene,nu le mai ai?Le-ai avut in ghivece sau in gradina? Fragii sunt pereni ca si capsunii,deci cauta bine,poate-i gasesti si pe aia 🙂

  15. Elisa zice:

    Gabi,scumpa mea,vrei sa dea unii dupa mine cu oua??Ca rosiile sunt scumpe acum hahaha!
    Tocmai aveam niste subiecte cu politica de azi insa ma tem ca renunt.

Lasă un răspuns

