Mergeţi,doamnă,în Thailanda

Citesc la Brăduţ Florescu cu mare plăcere tot ce scrie.Când înţeleg râd când nu înţeleg citesc comentariile că poate înţeleg din ele.Când nu-s nici comentarii rămân nerâsă.Dar nu tot ce scrie Brăduţ este de râs.Ieri am citit cum i-au făcut lui, autorităţile de acolo, în numai 24 de ore, acte de rezidenţă necesare pentru cumpărarea unui scuter.Aşa mi-am amintit şi eu că-mi expirase paşaportul şi că ar cam fi timpul să mă duc să mi-l reinoiesc.Zis şi făcut.

Azi dimineaţă am plecat până la fitosanitare şi trec pe la Evidenţa populaţiei şi paşapoarte.He,he…ce bine că s-a făcut şi aici la noi o filială de paşapoarte că nu era.Aşa aflasem anul trecut  si când m-am dus să văd programul într-o vinere, la ora 13, programul se încheia la 12.Las’că vin altădată,zic.Şi altădată a fost acum,azi.Nici nu mă impacientez când văd vreo 10 afişe cu acte necesare pentru buletin de identitate.Era un nene care-şi copia,că-s multe ,ale dracu…Mă uit,caut foaia cu paşapoarte pe pereţi vreo câteva secunde şi gândesc cu voce tare, la care nenea începe să mă ajute să-mi caute el mie pagina cu acte pentru schimbarea paşaportului.Nu-i,zic, mulţumindu-i domnului pentru amabilitate şi când iese un angajat în uniformă dintr-un birou fug să-l întreb.Zice :întrebaţi acolo(de unde a ieşit el).

Întru.Femeia cu mopul, ce se sprijină în coadă, e chiar la uşă şi-mi trage un zâmbet mai degrabă a rânjet.Îmi zic: asta mă cunoaşte.Mă adresez unui nene=domn care stă la un birou în timp ce mă uit la alţi 2 care vorbesc cu alt nedumerit şi încă o don’soara la computer.-Domnule,zic,ce acte îmi trebuiesc pentru paşaport expirat?-Nu se mai face aici.la Braşov…zice.

-Păi,cum,că ştiam că….

-Nu,nu se mai fac aici ci la Braşov pe strada X la nr Y,în Tractoru.

-Vă rog,scrieţi-mi pe o foaie adresa că uit….

Domnul amabil ia o foiţă şi scrie după ce întreabă pe altcineva exact numărul.

Zic:

-E o secţie de poliţie,o secţie a evidenţei populaţie sau ce e?

-Nu,nu e nimic.E paşapoarte.

Bine,scrieţi-mi ,va rog şi nr de telefon. Îmi scrie după ce întreabă pe alta.Eu,să nu plec complet nedumerită zic:

-Dar ce acte sunt,totuşi, necesare,să nu mă duc şi să-mi zică că nu am tot ce trebuie?

-Întrebaţi acolo,la telefon.

Offf…oftez eu ostentativ şi în Thailanda îţi face acte în 24 de oră,acte de rezidenţă în numai 24 de ore…înţelegeţi??La noi asta e…birocraţia ne omoară.

El:

-Duce-vă-ţi, doamnă, în Thailanda.

-Mulţumesc,mulţumesc mult ,mulţumesc frumos şi trag usa pe dinafară fără să vreau să aud comentariile celor 5 angajaţi din acel birou din care unul semăna al’ dracului de tare cu doamna udrea.

[_DSC4829.JPG] foto:Brad Florescu

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata, utile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Mergeţi,doamnă,în Thailanda

  1. Lia zice:

    O idee buna!
    Eu le folosesc doar la inmultirea trandafirilor.
    Si adun capacele pentru ca am in minte un proiect: sa fac din ele „covorase”. Poate la vara.

  2. Lia zice:

    Scuze Elisa. Comentariul asta trebuia facut la articolul despre peturi.
    Am incurcat „borcanele”.

  3. Elisa zice:

    Lia,
    stiu.Eu le folosesc la pastrat apa de udat florile.Insa noi nu mai cumparam sucuri asa ca peturile mele sunt urate rau de tot.Si sa adun de la tomberoane,crede-ma ca n-as face din mai multe motive,primul teama de infectii.Mai cumpar cate-o apa dar rar…

  4. Laura zice:

    Elisa draga, offtopic, imi poti face o favoare si sa imi pui un link in blogroll la noul meu blog de psiho http://depression-and-happiness.blogspot.com ? E in engleza dar ma ajuta la studii, stii tu 🙂 Merci! Te pup!

  5. sanda zice:

    In putine cuvinte: daca n-ar fi de plans, ar fi de ras.
    Esti umilit in tara ta, unde iti respecti obligatiile de cetatean al ei, iti platesti taxe, dari, sa le umfli lor burtile! Ia sa te fi dus ,,de-acasa”, ca in pitipoanca n-aveai cum sa te travestesti.

    Un weekend frumos, iti doresc…de asta venisem de fapt.

  6. codeus41 zice:

    da ar fi o varianta. sa mergem vreo 5 milioane in Thailanda. aia care nu mai simtim ca suntem in tara noastra aici. oare ei ar mai incalzi atunci atatea scaune prin birouri?

  7. oana zice:

    daca am merge vreo 5 milioane in Thailanda am transforma-o intr-o alta Romanie si ar fi pacat…oamenii aia ce vina au?

  8. Elisa zice:

    Laura,
    s-a facut. Poate invat si eu engleza in modul asta 🙂

    Draga Sanda,
    nu intru intr-un singur criteriu pentru a fi pitipoanca si anume acela de varsta,hahahahaha!
    Merci si eu iti doresc tie 🙂

    Codeus41,
    vorba Oanei ei ce vina au?! Tu ai vazut cum se degradeaza lucrurile pe acolo pe unde navalesc de-ai nostri in masa?Groaznic!

    Oana,
    exact 😀
    Mai,daca nu am fi in Romania UNDE AM MAI FI ASCULTAT NOI UVERTURI SI ARII DIN OPERE SI ODA BUCURIEI in backgroundul congresului psd,ha? ha,ha,ha!

  9. oana zice:

    inseamna ca eu traiesc in alta romanie, n-am vazut nebunia asta (si nici ca-mi pare rau) 😛

  10. Elisa zice:

    Oana,
    asa pe sarite,ca doar nu crezi ca ma utai toata ziua la ei,insa sotul meu cand e acasa,adica sambata si duminica mai intai asculta stiri si apoi se uita la filme si cum aveam treaba prin bucatarie am auzit si chiar mi-a parut rau ca nu sunt pesedista,hahahahaha…astia sunt niste culti,tuu…nu ca manelistii aia!! hahahahaha! 🙂

  11. gina zice:

    Ai tras usa fara sa-i spui ceva? Eu nu cred ca rezistam sa nu-l intreb ” Daca plecam toti nemultumitii pe unde e mai bine ei de unde isi vor lua salariile? ” acuma nu ca am sta noi sa aiba ei salarii dar sa aiba grija tantalaii ce-si doresc 🙂 Dar mai mult ca sigur ca nu stia ce spune tot asa cum nu stia pe unde e Thailanda 🙂

  12. Gabrielle zice:

    Aoleuuuuu, pai eu vin in ro si sa imi schimb pasaportul, ce bine ca o am pe vara-mea(la care nu prea vreau sa apelez, sa vada ca ma descurc si singura) chiar secretara sefului( hi h i hi) si cred ca va face ea totul, ma voi duce sau va veni ea sa mi-l aduca, cred ca tb sa semnez ;-). am fost cu denise data trecuta si ne-au facut „tantalaii” aia nervii varza , asa ca pana la urma a tb sa imi sun neamul sa ma scoata din rah…ca altfel nu puteam scoate fata din tara, la cat de „corect” se lucreaza si „la cum nu te pui cu legea” in ro …. cu 100 de euro, s-a rezolvat : sac! brrr…groaznic!!!!!!tare imi este rusine si ma apuca deja groaza, voi spune ca vin din thailanda ;-)))

  13. Gabrielle zice:

    chiar , de ce acte sunt nevoie ptr schimb pasaportului? pup

  14. Elisa zice:

    Gina,
    nu erea vinovat sereacu’ ca nu mai era sectie de pasapoarte la noi ici’sa hahaha
    Asa ca m-am purtat frumos,cat am putut,doar de Thailanda nu m-am putut abtine 😀
    Pai,draga mea,tu crezi ca el cand zise sa ma duc acolo se gandea ca toti dac-am pleca cine le-ar mai da lor salarii?Crezi ca gandea bietul atat de departe??Aiurea!Vedea doar pana-n usa de la birou 🙂

    Gabrielle,
    crezi ca stiu?Tre sa sun la Brasov si o sa fac asta inainte de a ma hotara sa ma duc,sa se mai incalzeasca vremea…
    Acum ne fac pasapoarte biometrice si nu stiu daca nu trebuie sa fii personal acolo…habar n-am 🙂

  15. Gabrielle zice:

    aha, ok. chiar va tb sa stiu dinainte, sa nu uit ceva acasa.ma duc personal acolo, dar de manuta cu vara-mea, asa imi protejez si eu sistemul nervos , intelegi? sau ma imbrac fioros rau, la taior, cu ochelari si cu ton de harza si spun ca vreau sa vb direct cu sefu :-)))) in ultimii ani, cat am locuit in ro, era unica solutie sa imi rezolv problemele. of…aici , cand intri intr-o institutie publica, suni, primesti un bon cu un nr, intri, esti invitat sa astepti confortabil, daca ai noroc primesti si un ceai sau o cafea si cand ti-a venit randul(dupa max 10 min) esti condus si tratat asa cum se cuvine. la magazine, sunt intrebata ce doresc, apoi mi se aduc toate prod ce coresp cumva descrierii mele sau cu ce s-ar putea combina sau schimba. cand sunt cu copiii, este minunat, ei primesc tot timpul atentie si tot ne fac loc. exista cam peste tot o camera de toaleta ptr bebei, cam peste tot 3 sau 4 feluri de containere, ptr carton, sticla, plastic sau aiureli. daca te vede ca arunci anapoda, nu te mai spala nici nilul….si pot sa iti insir la nesfarsit, dar tu cred ca stii deja de la nepotica ta din america, nu?
    da…mama are insa dor de casa. este prea galagios la noi si parca prea multe restrictii. nu este obisnuita si nici nu vrea sau nu poate sa accepte mentalitatea elvetiana….pacat…
    pup

  16. Elisa zice:

    Gabrielle,
    stiu cum ar trebui sa fie si la noi,ma tem ca prea stiu ,caci din acest motiv indur greu .
    Te pup.

Lasă un răspuns

