Invenţia lu’tata meu

Ieri am vazut la RTV emisiunea aceea a lui Mihaiu si mi-am amintit ca ideea asta a folosit-o ,dupa ce a inventat-o, tatal meu acum 30 de ani.Da.El a adunat sticle de culoare inchisa maroniu si verde inchis cu sectiunea dreptunghiulara cam de 250 ml.Cativa ani a tot adunat,el stie de pe unde,poate de pe la oamenii care-l chemau sa le altoiasca pomi si trandafiri, fiindca erau toate la fel,de aceleasi dimensiuni.Cand a avut o gramada mare de tot s-a apucat sa le zideasca cu mortar si a facut o casuta pentru pasari,apoi inca una.Acolo cloceau gainile,ratele si gastele.Mai incoace vreme au crescut ai mei si curci si bibilici fiindca parintilor mei le placea sa  aiba in curte tot felul de pasari si animale(aveam si iepuri mai demult)

Casutele zidite din sticle puse orizontal tineau foarte cald.Vara nu puteam intra inauntru,cred ca erau peste 50 de grade Celsius,dar vara nu stateau pasarile acolo ci doar primavara devreme cand era inca frig  clostile pe oua si apoi clostile  cu puii mici.Tare bine le mergea.Da,asta era inventia lui tata.Tatal meu era foarte inventiv.Ne-a facut dus in curte ,cu robinet, cu tot dichisul, urcand un butoi mare la inaltime in care se incalzea apa de la soare.Asa ca seara cand terminau treaba ai mei parinti, desi la tara si rupti de oboseala ,se dusuiau inainte de a intra la odihna in casa.Dragii de ei.Tatal meu punea roti la un cadru de fier si deasupra o platforma de scanduri pe care incapeau lazi si cosuri ce trebuia duse fie la depozitul din gara pentru export fie in centru comunei la autobus.Apoi mama se ducea la Jimbolia si le vindea la piata fructe,legume,zarzavat.

Mama mea era o femeie foarte harnica si priceputa la multe lucruri.Dar era si mandra,avea o mandrie a ei care consta in faptul ca la piata ducea cele mai frumoase fructe si legume,niciodata stricate sau urate.Astfel ea avea clientela ei de doamne si domni din oras care numai de la ea cumparau, miercurea si sambata ,caci atunci era piata.Astfel ea termina prima cu vanzarea si apoi pleca pe la magazine si cumpara,ne cumpara noua cate toate si la 12 avea autobus spre acasa.O asteptam cu mancarea calda(vara cand eram si eu acasa) in poarta si primul lucru pe care o intrebam era: „Cat ai facut”  Adica cati bani a facut la piata.Ea isi scotea banii din buzunarul sde sub sort si spunea:380 de lei.Altadata si mai mult.Erau bani multi fiindca salariul era cam 800,la oras.Asa ne-au crescut parintii nostri cu multa munca si rupere de oase cu reumatismele inerente daca speli zarzavatul la fantana cu apa rece si-ti curge pe picioare.Aveam fantana in curte.Cu robinet.Tot tata o facuse si vecinii veneau la noi in curte dupa apa ca sa nu se mai duca pana la colt unde era o arteziana publica.

Mama mea facea si lucru de mana,iarna si veneau femei din sat la ea ca sa le invete la macrame.Dar despre asta o sa scriu alta data.

Dragii mei parinti!Nimeni n-a avut parinti ca ai mei.Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, utile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Invenţia lu’tata meu

  1. madalina zice:

    Şi pe la noi, prin părţile Bărăganului, am văzut, cred că şi în curtea bunicilor mei paterni, astfel de pereţi din sticle. Tot pentru păsări. Ingenioşi străbuni aveam, eco avant la lettre, Dumnezeu să ni-i odihnească!

  2. zincabeiu zice:

    Dumnezeu sa-i odihneasca pe parintii tau. Au fost tarani romani traditionali: harnici, gaspodari, inventivi, mandri si , cred, plini de haz( ca tu cu cine sa semeni?). Tot respectul pentru astfel de oameni.

  3. Elisa zice:

    Madalina,
    da,asa este,fara epoca moderna lumea ar fi fost chiar eco 🙂
    Strabunii nostri mergeau pe sloganul „nevoia te invata” si asa au ajuns inventivi.Azi lumea este mai comoda,daca stie ca se gaseste de cumparat ceva mai bine cumpara decat sa gandeasca cum sa faca si mai ieftin si mai eco.Asta-i viata de azi incolo atat cat ne mai tine pamantul .
    Dumnezeu sa-i odihneasca! Maine este St Toader si Pomenirea Mortilor.

    Zinca,
    da,multe am invatat eu de la ai mei parinti.Dumnezeu sa-i odihneasca!

  4. Maryanne zice:

    am vazut o casa adevarata facuta din sticle reciclate si gardul era tot din sticle reciclate.La sfarsit arata minunat.In Brazilia .

  5. Elisa zice:

    Am vazut mailul.Grozav! Sticlele pot fi goale insa peturile ma gandesc ca se umplu cu ceva sa nu se taseze,eu stiu????

  6. Maryanne zice:

    si eu parca am am observat asta in materialul acela.Parea a fi nisip .

  7. ghiocel07 zice:

    Draga mea acum inteleg de unde pasiunile tale. Ai mostenit in totalitate maiestria parintilor tai. Nu pot decat sa te felicit.

  8. Elisa zice:

    Maryanne,
    oricum,ar trebui sa fie pline peturile cu un izolator termic,iar cel mai bun izolator este dupa vid…aerul.Ma rog,acolo in Brazilia se pune problema izolatiei ca a fie racoare inauntru ca altfel ar fi ca-n incubator.Nu stiu,nu mi-am dat seama cu ce sunt umplute,ma mai uit 🙂

    Ghiocel07,
    draga mea,noi am fost 3 surori si numai eu sunt asa inclinata spre agricultura si stii de ce?Cand m-am nascut ursitele mi-au prezis sa stau langa parinti sa preiau gospodaria si pamanturile si sa duc mai departe,ramanand acolo la sat.Despre asta am scris in primele mele articole de pe primul meu blog.Daca nu veneau comunistii azi eram o leicuta de la tara cu spe nepoti,rate,gaste si toate creaturile care se gasesc prin curtile oamenilor,hahahaha!Nu ma dadeau la scoala,eu trebuia sa fiu baiat si sa le fiu lor sprijin la batranete, asta a fost ratiunea de atunci.

  9. gina zice:

    Si eu cred la fel ca tine ca parinti ca ai mei nu a avut nimeni. Din pacate traiesc cu sentimentul ca nu am reusit sa fac si eu mai mult pentru ei….

  10. Elisa zice:

    Gina,
    cred ca fiecare dintre noi gandim la fel,este normal,fiecare si-i cunoaste pe ai lui.Dumnezeu sa-i dea sanatate tatalui tau!
    Stii ce potem face pentru mama?Sa povestim despre ea de cate ori avem ocazia,s-o pomenim si asta inseamna foarte mult pentru cei plecati dintre noi.Te imbratisez 🙂

  11. gina zice:

    Multumesc , draga mea. 🙂

  12. Elisa zice:

    Gina,
    te imbratisez 🙂

Lasă un răspuns

