Să nu mă faceţi să mă enervez

Toata lumea care imi viziteaza blogul a citit pagina”Despre mine”?Caci daca nu,va rog sa o faceti,fiindca nu mai pot.

Scrie acolo ca sunt nepoata de fosti chiaburi,asa cum i-au botezat comunistii in anii 50 pe cei mai destoinici oameni de pe la sate si i-au deportat luandu-le,adica furandu-le toata averea ?Scrie.Atunci va rog sa intelegeti ca daca sunt harnica si generoasa nu-s si proasta.Si va spun voua celor care-mi furati ,la propriu,ideile de pe blogul meu ca va voi arata cu degetul atata timp cat nu faceti un lucru elementar ,de bun simt, acela de a preciza de unde v-au „venit” ideile pe care le folositi pe blogurile si in gradinile voastre.Sunt foarte suparata.Ieri,alaltaieri am descoperit intamplator cum sfaturile mele circula(sub alte nume) pe bloguri si forumuri de profil.Am zis,lasa…sa fie fericit!

Azi,insa descopar cu uluire alte si alte metode de-ale noastre(si vai si amar daca afla al meu sot,hahaha)  expuse pe blog cu drept de autor.Pai este frumos??Intreb si eu,este frumos asa,sa vii la mine ani de zile sa privesti,sa intrebi,sa-ti raspund,sa te ajut sa fii bucuros,sa aplici  si dupa o vreme s-o dai ca idee originala?

Azi nu spun nume,spun doar atat:nu pot suporta hotia de orice fel,nici cea de idei.Sunt fiica si nepoata de oameni care-au fost furati la greu,am in sange ura aceasta pentru hotie.Si,daca nu pot face nimc sa va opresc vreau sa va spun doar atat:cei care faceti aceste lucruri ,adica nu precizati ca v-a venit ideea de la mine,(ca sa fiu clara) aceia mi-ati iesit din inima.Asta-i grav ca nu depinde de mine sa plac sau sa nu plac pe cineva,cu sufletul nu ma joc.Tremur de nervi cand scriu,ma simt ca dracu de rau si acum imi pare atat de rau ca am facut blog cu gradina in martie 2008,imi pare rau.Pentru neloialitate.Ma simt inselata.Simt ca nimeni nu-mi este prieten,simt si ma doare al dracului de rau.

Deocamdata atat,nu voi arata nici pozele care confirma spusele mele,se stiu ei ca au batatorit bine cararea spre blogul meu.

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata, zicerea Elisei și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

99 de răspunsuri la Să nu mă faceţi să mă enervez

  1. zincabeiu zice:

    Elisa, ai tot dreptul sa fii suparata. Mie imi plac lucrurile clare, asa ca te sustin, moral, in clipa in care vei dori sa pui lucrurile la punct. Sa le fie rusine celor carese ocupa cu asa ceva.

  2. maryanne zice:

    Sunt de acord cu Zinca.Si eu te sustin oricum vrei tu.Nici mie nu-mi plac chestiile astea,chiar ma scarbesc si nu-i mai pot suferi pe acesti oameni.

  3. matilda zice:

    Ai mare dreptate ! Numai te rog nu te enerva, nu te îmbolnăvi din pricina unor oameni lipsiţi de educaţie ! Nominalizează-i, fă-i de ruşine, astfel încît să nu mai îndrăznească ! Te rog, cruţă-te, nu merită decît dispreţul nostru aceşti „oameni”.

  4. maryanne zice:

    exact,nominalizeaza-i si nu te enerva.

  5. Elisa zice:

    Zinca,
    daca nu m-ar durea inima,la propriu,nu ar fi mai nimic.Atunci cand mi-a luat unu poze nu m-a durut,nu-l cunosteam si nu prea imi pasa,dar acum este cu totul altceva.Poate ca nu-si dau seama,tocmai de asta am precizat cum se face ca sa fie clar.

    Maryanne,
    nu voi face nimic,voi lasa sa ma vindece timpul.Deocamdata am luat distonocalm caci tremuram de nervi,sotul meu s-a speriat cand a venit de la servici zicea ca arat bulversata rau…
    Sii ce rau te simti cand cineva nu-ti recunoaste ingeniozitatea sau inventivitatea??Banuiesc ca stii,este cumplit de greu ,eu ti-am mai spus tie ca asa ceva am patit si in profesia mea 😦

    Multumesc pentru intelegere 🙂

  6. Victoria zice:

    Imi pare tare rau sa aud ca se intampla asa ceva.Din nou.
    Vorba Matildei.Ar trebui sa le spui numele si sa dai si link,apoi sa raportezi un abuz.Asa cum se poate face la Google ,cred ca este si la WordPress.De ce sa tii ascuns ,iar cei care fac asta sa nu fie cunoscuti si sa isi vada in continuare de treaba?
    Chiar as vrea sa stiu despre cine este vorba.

  7. maryanne zice:

    acelasi lucru am patit cu o vecina si de atunci ma abtin in a mai da sfaturi gratuite peste gard,ca apoi sa si le insuseasca ca a fi personale.In zona asta multi nu stiu ce inseamna gradinarit si horticultura si multi au vazut la mine gulii,conopida ,broccolli si altele de aceea m-am suparat si eu.Si imi cere in continuare sfaturi,dar, niciodata nu am timp…Deci,te inteleg perfect

  8. Elisa zice:

    Matilda,
    sigur ca nu merita,dar putem sa ne stapanim atunci cand ai devenit chiar prieten cu persoana respectiva?Poate ca exagerez eu,este vorba de IDEI si atunci…ma rog,nu vreau sa dezvolt.S-ar putea ca persoanele in cauza sa nici nu-si dea seama 😦

    Victoria,
    nu esate ascuns,caci daca mie mi-a sarit in ochi ,totusi…nu-s paranoica,dar ma rog…continutul postarii acesteia lamureste situatia destul 🙂

    Maryanne,
    draga mea,imi suna foarte cunoscut.Stii cum cultiv eu castravetii,pe spalier.Ei bine,de la o vreme au inceput si vecinii asa dar asta nu ma supara,ma bucur ca au inteles ca asa e mai bine .Dupa mine s-au luat si cu cultivarea vinetelor si chiar a rosiilor,caci eu fiind banateanca…normal era sa am rosii in gradina ceea ce acum 25 de ani nu se cultiva in zona asta de munte ,doar ceapa si cartofi.
    Te rog sa ma intelegi ca si pe blog cu mare placere spun tot ce stiu,arat prin poze tot ce fac,nu ma deranjaza ci chiar ma bucura sa vad ca reusesc si altii,care zic ei ca-s incepatori.Ceea ce ma deranjaza este ,cum am scris in articol,cu maini tremurande,este ca nu precizeaza ca ideea nu le apartine ci este de la mine.Poate ca au uitat,poate ca nu intentionat au facut,poate ca nici nu-si dau seama insa pe mine ma socheaza,ma simt cumplit.
    Si stii de ce ma tem mai tare?Ma tem ca nu voi mai putea impartasi cu draga inima cum am facut-o pana acum,ma tem pentru bucuria care simt ca mi-a fost luata,nu-i doar de ogoliu 🙂
    Multumesc pentru intelegere.O sa ma uit la florile tale si o sa ma bucur 🙂

  9. Victoria zice:

    Acum,crede-ma,ca pana nu gasesc blogul cu pricina nu ma linistesc.

  10. Elisa zice:

    Victoria,
    ca sa-ti dai seama trebuie sa recunosti ideile mele,noutatile cu care am venit eu pe blog,altfel nu ai nici-o sansa hahahaha!Pup.

  11. codeus41 zice:

    Elisa te inteleg cum te simti, de la prieteni doare mai rau. castraveti asa e si bine sa-i pui sa se urce nu lasati pe jos, la fel mazarea si cate altele. nu-ti inchide sufletul pentru ca atunci au castigat ei si am pierdut noi.

  12. Lucia Verona zice:

    Elisa, îmi pare rău că ţi se întîmplă aşa ceva.
    Va trebui să ai o notiţă de copyright pe blog şi să înveţi să pui watermark la poze. Alte metode de protecţie nu există, din cîte ştiu eu.

  13. Shari zice:

    Ah, Elisa, te inteleg foarte bine…tu muncesti, faci un efort ca sa ne arati si noua, sa ne bucuri ochii si sufletele, si se gasesc altii care sa-si insuseasca rezultatele tale.Nu e frumos , nu e normal, trebuie sa invatam sa respectam regulile si aici !

    Un furt in virtual echivaleaza cu unul in real, e fix acelasi lucru!

    Nu stiu despre cine vorbesti, cine, ce ti-a furat, dar stiu ca e frustrant si tare suparator.

    Imi pare rau ca ti se intampla asta.

    Mare lucru sa specifici sursa!…

  14. Elisa zice:

    Codeus,
    in primul moment am vrut sa sterg blogul fiindca primisem mai multe lovituri in suflet insa am ascultat ratiune.Blogul meu este doar 1/3 despre gradinarit si restul este despre cvultivarea mintii si a sufletului.Deci nu am voie sa-l sterg.
    Fiindca veni vorba vreau sa spun acum si despre Premiul Voltaire-sa ne cultivam gradina din concursul Blog de blog si anume ca nu se refera la cultivarea unei gradini,la propriu ci la ideile sustinute de Voltaire.De aceea am castigat eu anul trecut fiindca blogul meu este despre mine,mama si gradina in sens Voltaireian.Asta ca sa stie unii care se intrebau ce legatura are una cu alta,poate vor intelege…
    Codeus,iarta-mi dizertatia,multumesc pentru incurajare,sufletul din pacate nu-l conduce ratiunea 😦
    Te mai astept 🙂

  15. Elisa zice:

    Shari,
    am precizat ce mi-a furat””” si te rog sa-ti faci timp sa citesti inca o data postarea,precis iti vei da seama,asa in general fiindca tu nu ai legatura directa cu ideile mele despre gradinarit,dar cuiva care ma urmareste atent ii sar in ochi,sigur,sigur.
    Nici eu nu stiu cine l-a suparat pe Teddy 😆

  16. Elisa zice:

    Lucia,
    nu este vorba nici de poze nici de texte,e vorba de ceva care ma doare si cum am spus mi-e teama ca nu ma mai pot bucura de blog asa cum am facut-o pana acum.
    E ca si cum tu ai o idee si personaje pentru o piesa si-i povestesti unei prietene despre asta.Apoi,la ceva timp apare dramaturgia,citesti si te minunezi ca…parca tu ai scris asta,hahaha!Intelegi?
    Multumesc,Lucia 🙂

  17. Victoria zice:

    Atunci nu-mi ramane decat sa astept sa te induri de mine si sa imi dai un mail.Nu de alta,dar ca sa pot dormi la noapte.

  18. starsgates zice:

    Elisa, pe lângă ştiinţă, chiar dacă e…furată, mai trebuie mult suflet şi cred că asta se simte la tine.:)

  19. Shari zice:

    😛 😛 😛

    nici tu nu ai citit atenta….era pe-acolo, printre randuri 😛 😛 😛 😛

  20. Shari zice:

    Teddy te imbratiseaza si-ti transmite sa nu fii suparata, si sa nu cumva sa stergi blogul!! De unde o sa mai manance el zmeura la vara?!??

  21. ba_laura zice:

    imi dau seama ce risc (pt ca stiu taaaare bine cum e sa tremuri de furie, frustrare si de teama de a nu scapa boii pe aratura), da’ nu pot, ca fac gusa daca n-o zic:
    tu faci acuma ceea ce-au facut invatatoarele si „dirigele”, dintr-a-ntaia pana termina copchilu’ liceul ,care ne certau la sedinta cu parintii pe noi, parintii prezenti, pt.tampeniile facute de copii parintilor absenti.
    cum sa stergi blogul?
    eu dimineata imi beau cafeaua in timp ce-ti fac o vizita de curtoazie.
    seara, inainte de a pleca de la birou mai dau un ochi sa vad, poate mi-ai mai facut o surpriza.
    pentru mine esti autoritatea suprema in materie de gradinarit.
    am ras la postarile tale, cateodata mi-au mai dat si lacrimile.
    poate nu am de fiecare data identic aceeleasi abordari de viata,dar nu asta imi doresc de la prieteni.
    de fapt asta esti tu pentru mine: o prietena (vrei / nu vrei).
    cum sa-mi faci zbang cu usa-n nas pt. ca ai vazut niste hotomani alergand pe aratura cu gaina ta infundata-n straita?
    n-am fost eu!
    atunci de ce ma pedepsesti pe mine?
    sper ca ne-am inteles: injura-i, scuipa-i, zi-le si fa-le cate ai chef, da’ nu mai discutam despre sters bloguri!

  22. Elisa zice:

    Shari,
    ba eu am cautat un link sa ma duc acolo sa citesc,zau…nu l-am gasit 😦
    Multumesc,nu-l sterg,mai bine nu mai pun suflet cu gradina si-mi vad de politica,hahahahaha! sa moara dusmanii mei,hei,hei…trec pe manele 😛

  23. Shari zice:

    Laura, am ras copios!

  24. Victoria zice:

    Ca bine zice ba_laura

  25. Shari zice:

    Cum, doamne-fereste, sa stergi blog’sorul?!? Pffffff….si nici varianta cu sufletul….inghetat nu e buna, zau asa! 😛 😛 ….

    Pai tocmai asta-i esenta pe-aici…..ca simti cuvintele !

  26. oana zice:

    se zice ca imitatia e o alta modalitate de a flata. probabil ca nu te linisteste cu nimic comentariul meu dar nu ar trebui sa lasi toata treaba asa. mi s-a intamplat si mie o data si m-am enervat si eu la fel ca si tine. doar ca eu sunt mai a naibii si m-am dus peste el si l-am tras de urechi. si-a cerut scuze si a pus link. 🙂

  27. Elisa zice:

    Starsgates,
    doaaamnee,nu de stiinta furata este vorba ca de aia scriu pe blog e liber pentru toata lumea sa o ia sa o folosesca,sa se bucure de ea doar un singur lucru cer:SA SPECIFICE CA ESTE DE LA MINE,IDEEA. Nu cu link ca nu mai am nevoie de publicitate caci am 333998 de vizitatori in 1 an si 2 luni si oricati as avea tot nu castig nimic din asta,intelegi?Ma doare doar ca nu mi se recunoaste”inventia”,inovatia”,ingeniozitatea si ma iau de proasta de parca ei ar fi descoperit roata,intelegi?
    Si ,cum am mai spus,eu nu pot sa fac ceva fara placere,fara pasiune,chiar,tot ce am facut in viata am facut cu placere si cu drag.
    Ma rog,cred ca-mi bat…tastele degeaba,nu ma intelegeti si gata….

    Victoria,
    nu astepta mail,aici nu-i vorba de barfa,ori eu asta inteleg sa se vorbeasca subiecte de blog pe mess sau mail ,nu procedez asa nici in cazuri extreme.Pe mail alte chestii,tot urgente,adrese,etc….

    Ba_Laura,
    heiii,am zis ca nu-l sterg ci ca asa mi-a venit de suparare.Blogul meu va trebui sa fie citit de nepoti,poate ca nu o sa am sansa sa le povestesc in direct despre familia lor(a nepotilor) asa ca daca nu se va sterge singur….va ramane marturie ca eu am fost candva 🙂
    Multumesc pentru ce spui dar posteaza si tu mai des,ai vazut Ioana cum ma tine de vorba zilnic,doar acum are musafiri si e ocupata.Imi place sa palavragesc pe blog cu voi,acum ca inca nu am treaba pe afara.Te pup.Si ..sanatate!

  28. Elisa zice:

    Da,Oana dar eu vreau sa-si dea seama,sa corecteze fara sa spun mai mult decat am facut.Doar ei stiu despre ce este vorba,sper ca stiu si pot sa corecteze,adica sa puna link si sa invete din asta ca asa este corect.
    Stai ca m-am linistit.Multumita comentariilor voastre,faptul ca v-ati adunat acum la mine ca la „mort” hahahahaha…ma linisteste nespus.
    Va multumesc tare mult.Promit si eu sa fiu mai atenta cand iau ceva de pe net sa copiez imediat sursa fiindca mi s-a intamplat sa nu-mi amintesc de unde am luat si n-am mai gasit prin repetitie.Aici,la mine,este ,insa, vorba de altceva.Stiu ca este mult de citit dar daca cineva chiar vrea sa inteleaga,va intelege la ce ma refer,mai ales cine mi-a vazut toate postarile in poze cu gradina.
    Te pup Oana si-ti multumesc.
    LE. hai ca am zis prostii.Nu vreau link(m-ai indus tu in eroare) vreau doar sa spuna ca chestia aia a vazut-o prima data la mine,ideea aia i-a venit fiindca a vazut anul trecut pe vremea asta ,la mine,atat.Nu vreau publicitate,nu.

  29. oana zice:

    daca vrei si daca tot ne-am adunat putem sa mergem sa-i batem! sotul meu a facut karate cand avea vreo 7 ani asa ca… 😛

    ma bucur ca te simti mai bine si iti inteleg frustrarea. si eu urasc furtul, de oricare ar fi el.

  30. Shari zice:

    da, da, cate o palmuta de la fiecare, si-i trece pofta de a mai fura… 😛 😛 😛

  31. Elisa zice:

    M-ati inteles ca nu vreau sa se simta rau cei in cauza,as vrea nici sa nu spuna nimic daca au citit aici sa corecteze la postarile lor si atat.Sa invatam cu totii din asta caci toti suntem bloggeri si asa este corect,asa inseamna ca ne respectam,ori eu..la mine respectul fata de persoana inseamna mai mult decat milionul de euro(pe care oricum nu-l am,hahahaha).
    Pupici.

  32. Victoria zice:

    Eu cred ca am gasit.
    Scuze Elisa,ca ti-am trimis mail inainte sa citesc raspunsul tau.
    Iar dupa ce am citit ce ai mai scris aici,sunt convinsa ca aia este.
    Chiar si expresia „gradinuta”,pe care la tine am auzit-o prima data,apare acolo.Asa ca….sa ii fie rusine.

  33. Victoria zice:

    Apropo,imi pare rau ca ai inteles-o ca pe o barfa.Pur si simplu sunt indignata,mai ales ca stiu ca nu e prima data cand ti se intampla.Imi pare rau ca ai inteles asa.
    De cand am deschis la tine si am citit despre asta,am stat pe calc sa gasesc persoana.Si asta numai ca sa o trag putin de urechi.Dar……..cred ca nu o sa o mai fac.Scuze.

  34. Elisa zice:

    Victoria,
    nuuu,cred ca ceea ce ai vazut tu eu nu am vazut si ca sa nu o iau de la’nceput cu nervii nici nu ma uit pe mail.Posibil sa fie si altii care ma copiaza,dar nici prin cap nu mi-ar trece ca eu as fi inventat anumite expresii,doamne fereste.
    Gradinuta se spune in Banat si nu gradinita,fiindca gradinita e cea la care merg copiii,intelegi?Deci,nu.Si sa nu-i fie rusine nimanui ci doar sa inteleaga ca nu-i corect sa iei fara sa spui,atat. 🙂

  35. Victoria zice:

    Si eu am postat ceva de genul ala,doar ca am postat ceva ce mi-a facut sotul meu in Excel.Acelasi lucru mi-a facut si anul trecut,doar ca atunci inca nu invatasem cu ce se mananca un blog.
    Dar,cine stie,poate ca si despre mine este vorba si,daca este asa,imi cer scuze.

  36. Pucca zice:

    buna. sunt pentru prima data pe blogul tau si imi place foarte mult. scrii intr-adevar frumos. te inteleg cand te enervezi vazand cum iti sunt copiate ideile, dar sunt convinsa ca niciodata nu vom ajunge la stadiul in care sa nu existe bloguri construite pe baza ‘copy/paste’. voi reveni sa citesc si alte articole!

    p.s. daca esti interesata de link exchange, lasa-mi un comentariu pe blogul meu pentru a te adauga mai repede la blogroll. 🙂

  37. funlw65 zice:

    Pentru astfel de practici nu exista leac. In lume sunt oameni si oameni. Unii potenti, inteligenti si inventivi, altii doar cu complexele. Ideal al fi doar sa pomeniti despre ele (metodele si ideile) si sa le adunati intr-o carte de gradinarit. Dar ar fi supararea si mai mare cand ati gasi-o copiata si postata pe internet in format electronic.

    Totusi, exista o mica consolare. Articolul dvs. apare primul pe internet si Google il inregistreaza ca atare. Cei care-l copiaza si-l pun pe situl lor sunt notificati de Google ca avand „duplicate content” si nu vor aparea in paginile de cautare. Sau vor fi pozitionati foarte in urma. De cate ori cineva cauta cu „Google Search” ceva despre care dvs. ati scris, pagina dvs. va aparea prima in rezultatele cautarii. Deci nu veti pierde din vizitatori. Mai mult, cei care au bloguri „cladite” numai pe material furat, vor primi „note” proaste din partea Google si un „page rank” foarte prost. Pot chiar sa fie complet omise din rezultatele diverselor cautari pe internet. Si ca un bonus, blogurile gazduite de „wordpress.com” au intotdeauna un rank mai ridicat decat celelalte.

    Daca v-ati inscris cumva blogul intr-un „blog director” atunci va pot spune ca e o idee extrem de proasta. Aceste bloguri director sunt ajutate de continutul blogurilor inscrise sa intre pe primele pagini la „Google Search”, in primul rand in dezavantajul blogurilor inscrise. Practic, autorii blogurilor inscrise muncesc gratuit pentru cresterea popularitatii acestor bloguri-parazit (cum le numesc eu).

  38. Elisa zice:

    funlw65,
    mi-am adus dusmani tocmai fiindca nu am vrut sa ma inscriu/asociez cu nimeni,eu sunt „de mine statatoare” hahaha adica de sine statatoare.Stiam care-i telul fiindca eu am avut si atunci cand am fost solicitata multi vizitatori si era o opurtunitate pentru blogul respectiv.Nu despre asta este vorba in aceasta postare.Dar nici despre faptul ca nu am vizitatori,nu castig material nimic,am prieteni si-mi ajung,daca mai vin si altii si le place de mine(de blogul meu) sunt bineveniti,este loc pentru toata lumea.
    Si nici despre copiat articole intregi nu este vorba.Da,e mult de citit acum tot deodata cu toate comentariile,dar daca v-ati face timp ati intelege despre ce e vorba.Sunt mahnita ca-mi pierd eu abilitatea de a fi ca pana acum fireste ca si in detrimentul meu si al interlocutorului.E vorba de comunicare si eu fie pot comunica,fie nu pot comunica.Nu ma intereseaza clasamentele,dar ma bucur de pozitia mea oriune ar fi.Sunt eu si ei,prietenii mei sau invers,sunt ei si cu mine ceva care s-a legat de un an si mai bine,ba chiar de 2 ani luand in considerare si primul meu blog de pe blogspot.
    Dar postarea dv este binevenita,e bine de stiut.Va multumesc.
    ps.Desi aveti ID al Lieilorena poate ca sunteti sotul ei si de aceea vorbesc protocolar-necunoscandu-ne.Seara buna 🙂

  39. Elisa zice:

    Victoria,te imbtatisez.Noi doua am fost prietene bune,eu asa am simtit.Si sper din toata inima sa fim in continuare.Doar sa ma intelegi si sa ma ierti daca am gresit.
    Chiar ca nu eu am inventat” roata”. 🙂
    Zi si tu daca nu era frumos ca persoana respectiva sa spuna in postare ca i-ar fi placut ideea mea cu planul gradinii,cu steguletele de marcaj si a facut asa ca mine,nu era mai frumos asa?Si ea mi-era tare draga 🙂
    ps.m-am uitat pe mail 😀

  40. Victoria zice:

    Asa este,ai mare dreptate Elisa.
    Eu ,de cand te-am cunoscut am prins drag de tine.Si nu imi trece asa usor. 🙂
    Crede-ma ca,atunci cand am raspuns la postare(ai vazut ca primul raspuns era al meu),m-am uitat lung la prima poza,pentru ca stiam stilul,dar nu imi aduceam aminte de ce.Iar a 2-a ,sincer,nici nu am vazut-o.Abia dupa ce am luat toate blogurile la rand(si de la mine si de la tine 🙂 ),am revazut si mi-am dat seama.

  41. Victoria zice:

    P.S. Nu ai gresit cu nimic.Crede-ma. 🙂

  42. Mirela zice:

    Dragă Elisa, privește aici:
    http://mirelapete.dexign.ro/category/bloggeri-ho%C8%9Bi/
    Am o rubrică deschisă special pentru răuvoitori.
    A copiat articole originale de la mine, postându-le, cu o greșeală de ortografie cu tot, sub numele Adam și blogul Lumea Femeilor.Toți amicii bloggeri i-au scris comentarii, dar le-a sters, am scris si administratorului de la blogspot, unde era adresa asta, si am vazut ca, de curand, a sters pagina. DAR asta nu înseamnă că nu va mai încerca, am găsit și pe forumuri, etc, dacă apare vreo carte pe bani, o voi da în judecată, am 100 de martori că EU am scris articolele despre PARFUM. Sesizeză-i, spune-le că ii gasesti, respectiv de unde postează si cine sunt și obligă-i sa ștearga paginile si sa-si ceara scuze. Te susținem, dă-ne adresele și le scriem noi comentarii!
    Succes!
    Cine știe cine câștigă bani de pe urma muncii noastre, trebuie să fim solidari și nu e doar un îndemn, e o necesitate! Plus notiță de copyright pe blog și watermark la poze. (A spus și dna Lucia Verona, dar repet, deoarece eu mi-am pus).
    O seară relaxată!

  43. catrinel zice:

    Abia acum am realizat ca este vorba despre mine si am avut un soc teribil.Imi cer mii de scuze pentru ofensa adusa dvs.Gradinuta zic de cand ma stiu eu,ideea cu steguletele este de la nasa mea de botez care era o femeie care iti seamana teribil din punct de vedere al gradinaritului.Acum eu sunt cea care sufera cumplit si inima mi-a luat-o la trap si nu reusesc sa imi revin.Panul gradini este facut dupa ideea din revista Gradina Mea de Vis.

  44. catrinel zice:

    regret foarte tare ca nu ti-am vazut comentariul pe blogul meu ca sa evitam chestia aceasta si imi cer mii de scuze ca te-am suparat atat de tare.Da,urmaresc blogul tau,da imiesti tare draga si iubesc gradina ta,dar chiar nu am furat ideea aceasta de la tine.daca ti-am provocat o suparare este neintentionata

  45. catrinel zice:

    In revista cu pricina prezinta si planul gradinii cu plantele desenate si colorate.L-am facut si pe ala si nu mi-a iesit extraordinar de bine si mi-a fost rusine sa il pun.atunci ce ai mai fi zis?”

  46. catrinel zice:

    nu ma asteptam din partea ta sa reactionezi asa.Imi pare rau!daca doresti voi sterge acea postare in speranta ca te vei simti mai bine.Imi pare rau ca te-ai grabit atat de tare sa runci cu bolovani

  47. Shari zice:

    Nu stiu, sper din inima sa nu supar pe cineva dintre voi, dar tot scriu!

    Rad de vreo cateva minute!….

    Draga Elisa, te rog, te implor sa nu cumva sa te superi pe mine…dar uite, pana la urma, o situatie urata s-a transformat intr-o gluma( exceptandu-va pe voi doua, ca ati fost afectate)

    Acum…..ce sa zic…am venit sa-mi iau palmutele inapoi..

    Ne-am ambalat cu totii…care cu pumni, care cu reclamatii, care cu bataita….

    Daca e cum spune fata, si anume o coincidenta maaaare de tot, atunci e bine ca s-a rezolvat!

    Iar eu plec cu palmutele mele inapoi…si cu scuzele de rigoare…

  48. catrinel zice:

    Asta cred ca m-a durut cel mai rau….toata lumea s-a grabit sa ma faca cu ou si cu otet fara sa stie macar un pic din varianta mea.

  49. Shari zice:

    Catrinel, daca e adevarat, a fost prea mare coincidenta si e de inteles….

    Si mie mi s-au furat niste retete si m-am simtit exact ca Elisa!!

    Hai sa depasim momentul, eu o imbratisez din nou calduros pe Elisa , ma simt bine pe blog’sorul ei..asa ca trebuie sa tinem de ea 😛 😛

    Iar tie ti-am cerut deja scuze…

    Pupici tuturor

  50. Zamfir POP zice:

    Ce uşor pare: am furat, îţi dau înapoi pentru că m-ai prins. Dacă nu mă prindeai, eram negustor cinstit! – deci, din cauza ta sunt o hoaţă! Am dreptul să fiu supărată pe tine! Dar, sunt fată bună şi te iert pentru că mi-ai descoperit hoţia. Deci, sunt bună. Şi tu eşti rea.
    Doamne, în ce hal am ajuns!!!

  51. Elisa zice:

    Catrinel,
    va trebui doar sa ma obisnuiesc,va trebui sa ma schimb eu,va trebui sa uit ca blogul meu cu gradina a fost primul in blogosfera ,pe aceasta tema,va trebui sa accept coincidentele(dar nu in sensul lui Einstein),va trebui sa tac si sa inghit.
    Si daca tot am ajuns la destainuiri vreau sa spun ca urasc sa scriu un comentariu pe vreun blog si sa nu mi se raspunda niciodata,pentru mine asta este un semn de lipsa de respect.Nu,nu ma voi adapta la asta,la lipsa asta de respect care in vremurile noastre unora li se pare normala
    Si mai vreau sa spun ceva,nu m-am grabit deloc,am primit lovituri mai demult de la exact cei care s-au folosit de mine.Urasc sa fiu folosita,iubesc sa ajut si sa fiu de folos dar cer prea mult pentru asta:RESPECT.
    Daca imi trece mie caci am inima cat bolovanul cu care-ai zis ca am dat atunci iti va trece si tie,mai ales ca tu nu ai activitate bloggeristica atat de intesa ca mine,tu ai alte preocupari de inima,nu cred ca bloggeritul pentru tine este preocupare de suflet-suntem la momentul sinceritatii-cineva care nu scrie pe blog cu saptamanile nu poate suferi din cauza blogului asa de rau.
    In continuare imi asum tot ce-am spus,am spus-o foarte delicat(nu stii cum e sa se arunce cu bolovani),am spus si in comentarii raspunzand,ca doar vreau sa invatam din asta din aceasta postare sa ne respectam,sa nu ne fie greu sa recunoastem autorul de la care ne-a venit inspiratia,am spus chiar foarte,foarte delicat toata lumea a vazut caci nu am sters nimic si n-am vrut sa provoc cea ce faci tu acum.
    Cel mai potrivit raspuns al tau era intr-un singur comentariu fara sa te simti atacata,fiindca nimeni nu a pomenit numele tau,fiindca nimeni nu te-a atacat,ai facut-o tu prin aceste multe comentarii.
    Iarta-ma ca am vazut normalul si am atras atentia asupra lui.Iarta-ma ca mi-am pus sufletul pe tava dand tot ce stiu si tot ce fac pentru ca am vazut ca este bine si pentru ca-mi place sa -i invat si pe altii.Iarta-ma ca…exist.
    Fa si tu macar ceva…nu mai pune paie pe focul pe care l-ai aprins.Eu,prin aceasta postare am spus tot ce aveam de spus,alte explicatii nu repet.

    Nu era mai bine sa precizezi tu site-urilr astea de pe care te-ai inspirat acolo in articolul tau?Am fi evitat totul,zau asa.Postarea mea se poate generaliza astfel de oriunde luam ceva care se pare ca are drept de autor trebuie sa precizam,sa recunoastem meritul aceluia.

  52. Elisa zice:

    Pucca,
    bine-ai venit si ma bucur ca-ti place,sper ca nu-ti place ce-ai vazut acum aici,sper ca-ti place linistea si pacea,muzica si poezia,verdele si lumina,prietenia virtuala si comunicarea.
    Am intrat la tine dar merge tare greu,nu stiu de ce nu raspunde la comenzi asa mi-a fost greu sa citesc ceva.Daca vrei sa te trec in blogroll o fac cu placere,tu nu-i musai s-o faci fiindca eu am procedat asa pana acum:
    am vazut /citit bloguri si daca mi-au placut le-am trecut fara sa cer la schimb nmic,asa mi-am intocmit eu blogrollul si asa mi se parea normal.Ce rost are sa ma treaca cineva daca nu-i trebuie ce fac eu?Am mai primit comentarii asemanatoare cu al tau cu aceeasi cerere si le-am ignorat,din principiul pe care l-am aratat mai sus.Voi creea un precedent,spune-mi tu cum va trebui sa procedez cu cei care urmeaza dupa tine ,fiindca la mine un principiu este respectat.
    Pucca,nu ai nicio vina ca ai nimerit in cea mai nefasta(daca nefast are grade de comparatie) zi a mea din blog 😦

  53. Elisa zice:

    Mirela,
    a fost relaxata fiindca au venit prietenii mei „ca la mort” hahaha aseara si da,m-am linistit fiindca credeam ca postarea va avea efecte benefice.Acum,de dimineata insa sper ca nu o luam de la’nceput.
    Nu stiu asta cu copyright cum se face,se pune un text in sidebar? Trebuie sa vad la tine.
    Multumesc draga Mirela,sper sa ma inteleaga toata lumea de intentiile bune pe care le-am avut prin aceasta postare.

  54. Elisa zice:

    Zamfir Pop,
    lasa,nu o mai inflama si tu,situatia,las-o asa cum a cazut.Poate chiar asa este,eu chiar cred ca nu pe mine m-a copiat si nu-mi datoreaza nimeni nimic oricat as da eu.Asa este crestineste si mie chiar imi place sa ofer.Am spus si cand mi-au fost luate poze ca nu ma supar caci doar nu fac ciorba cu ele poate lua cine vrea doar ca am dorinta sa precizeze de unde a luat,indiferent ca a luat de la mine,de la In Casa sau de lpe alte siteuri,corect?
    Si,bine-ai venit pe blogul meu!

  55. catrinel zice:

    In primul rand se pare ca orice explicatii ti-as da tot nu vei recunoaste ca ideea nu am luat-o de la tine.Ti-am raspuns comentariilor de pe blog asa ca de lipsa de respect nu ma poti acuza din acest punct de vedere.
    Eu sunt mai sensibila la cuvintele delicate decat la cuvintele grele si pentru mine chiar au fost bolovani.
    Este total absurd sa ajungi sa zici ca inclusiv cuvantul „gradinuta” tot de la tine l-am copiat.
    Ti-am dat si argumente si tot nu vrei sa recunosti ca nu te-am furat.Vezi ca nu sunt singura care si-a facut un plan pentru gradina.
    Gradina mea de vis este si o revista.Eu ce sa fac acum?Sa te acuz ca ai luat ideea sau ii acuzam pe ei ca s-au luat dupa tine?
    Singurul lucru pe care l-am invatat este ca nu trebuie sa mai investesc sentimente in oameni atat de usor ca sa nu fiu dezamagita mai tarziu.
    Nu te-am provocat,ci am vrut doar sa ma apar pentru ca eu nu sunt o hoata de idei si ma doare nespus acuzatia adusa.
    Nu conteaza ca nu mi-ai dat numele.Exista o persoana care mi-a batut obrazul si m-a durut extrem de tare pentru ca eu chiar am un obraz subtire.
    In legatura cu bloggeristica si ca nu am o activitate atat de intensa este foarte adevarat.Eu nu scriu decat ca sa am amintiri cu fiul meu si etapele prin care a trecut si despre flori pentru ca imi plac si mi-e drag sa ma uit din cand in cand ce am mai facut in timp.Nu sufar din cauza blogului in nici un caz.Sufar pentru ca m-ai acuzat de ceva josnic si mai ales ca nu am facut acel lucru.Asta ma doare.Si acum ma doare si mai rau ca ma acuzi si de lipsa de respect.
    Nu te supara,dar nu toate ideile bune sunt doar ale tale.
    Stiu ca nu imi vei simti lipsa,dar de acum pe blogul tau nu voi mai intra pentru ca nu mai pot.
    Dupa noaptea aceasta nedormita chiar m-am mai calmat si mi-am dat seama ca nu are rost sa ma mai stresez daca nici cu argumente nu reusesc sa te fac sa intelegi ca nu de la tine am luat aceasta idee.

    Domnule Zamfir Pop nu am furat de la Elisa nimic,absolut nimic.
    Imi cer scuze Elisa ca am folosit acest comenteriu pentru a vorbi si cu altcineva in afara de tine.

  56. Elisa zice:

    Shari,
    stai linistita,tu doar ai glumit cu „bataita” cine n-are umor poate sa se supere.Nimeni nu a lovit dur pe nimeni,parerea mea care stiu cum este sa te loveasca cineva dur.Si pe urma asa cum am spus mai sus trebuie precizat site-ul in articol chiar daca nu era al meu,cel putin atunci credeam in coincidente si taceam draq din gura 😆

  57. Elisa zice:

    Catrinel,
    inceteaza,te rog si citeste mai atent:NU EU AM ZIS ASTA CU GRADINUTA,BA CHIAR AM PRECIZAT CA NU LA ASTA MA REFER CI DOAR LA PLAN SI STEGULETE.

    Catrinel,de ce nu-mi raspunzi la intrebarea cheie?
    De ce nu ai pus link sau sa fi spus ca de pe cele doua site-uri te-ai inspirat ? Nu vrei sa recunosti ca asa se face in blogosfera.Astfel nici eu nu mai aveam ce zice.
    Imi pare rau ca te simti asa.Ai putea depasi scriind link de le In Casa sau de dincolo si sa terminam totul.Nu polemizez.Intelege si tu fondul problemei .
    Sper din tot sufletul sa-ti treaca supararea,sa treaca timp si sa realizezi unde ai gresit si sa mergem mai departe.

    In legatura cu denumirea blogului meu o sa-ti trimit mail ca sa-ti explic cum am ajuns la acesta.
    Toti putem gresi,mai rau este cand nu recunoastem si nu putem trece mai departe peste.

  58. catrinel zice:

    Nu am pus link pentru ca nu de acolo m-am inspirat ci din revista.Link-urile de aici le-am pus pentru ca aceleasi tip de planuri sunt si pe siteul respectiv,dar eu nu de acolo am luat ideea,ci din revista.Ma refer la idee si nume:planul si forma lui.Nu am impartit suprafata in dreptunghiuri ci am folosit spatii curbe cu spatii intre ele.
    Nu pot trece peste pentru ca eu chiar nu am gresit fata de tine.Greseala mea este poate ca nu am specificat revista din care am avut ideea,dar florile sunt total diferite si forma la fel asa ca ….
    poate sunt ca un caine de ala care se tine scai latrand de cineva,dar crede-ma ca fac asta doar ca sa explic ca nu sunt vinovata de ce ai zis.

  59. Draga Elisa,

    Este adevarat ca nimeni nu prea citeste mesajele despre copyright si la fel de adevarat ca pentru wordpress.com nu am idee cum se introduce acolo jos o astfel de notita. Cu toate acestea, am mai vazut si la altii ca la sfarsitul paginii „Despre” au introdus un mic text care le exprima optiunile cu privire al folosirea materialelor de pe acel blog. Desi nu impiedica rauvoitorii, pe cei de buna credinta, care citesc de regula bloguri, ii informeaza si ii fereste de viitoare neintelegeri/neplaceri.
    Am vazut ca stii cam ce vrei, si presupun ca un text ca cel de mai jos te-ar putea ajuta:
    „Toate imaginile, textele sau alte materiale prezentate pe site sunt proprietatea Elisei iar reproducerea integrala sau partiala a continutului pe alte siteuri este permisa doar cu mentionarea sursei.”
    Textul se poate adapta, in functie de dorinta de a avea linkuri sau nu, de a nu permite folosirea integrala, sau a limita folosirea la scopuri necomerciale.

    Cat despre suparari, ele vin si trec, dar dupa cata pasiune ai pus in acest blog solutia nu este sa il stergi ci sa lupti pentru el. (ok, acum lucurile par sa se fi lamurit, ideea generala este sa nu renunti)

  60. Elisa zice:

    Catrinel,
    Pai vezi,deja iti dai seama ce zic…trebuia sa eviti astea toate spunand de unde ai ideea cu planul si steguleytele,nu sa pui link ci doar sa spui in articol.Si atunci nu era nimic,eu nu mai scriam ce-am scris,am fi evitat totul.
    Bine,m-am mai scuzat fata de tine in primul comentariu,nu ai tinut seama de el,o fac din nou,stiu ce important este ca atunci cand superi pe cineva fie ca ti-e drag,fie ca nu sa iti ceri scuze.Te rog sa ma scuzi si sa nu inflamezi situatia,am fost sincera si am spus ce am simtit,cum m-am simtit,iarta-ma!Pana la urma este vorba de o neintelegere,deci iarta-ma si treci mai departe. 🙂

  61. catrinel zice:

    http://shoarece.blogspot.com/2010/02/planuri-pentru-gradinuta.html
    Sper ca din punctul tau de vedere mi-am reparat greseala fata de cei de la care am preluat ideile.

  62. Victoria zice:

    Buna dimineata Elisa.Ma bucur ca te-ai mai linistit.
    As vrea sa ii spun lui Catrinel ca eu am zis ca „gradinuta” este de la tine,nu tu.
    Asta ca sa nu se mai supere iar pe tine.Eu imi asum ce
    spun,intotdeauna.La fel ca tine,Elisa.
    Acum ar trebui ,totusi sa se linisteasca apele si sa vorbim despre lucruri frumoase.
    Vine primavara(sau cel putin asa spune calendarul)asa ca hai sa ne facem planuri.Si sa spunem(asa cum bine zici) de unde am luat ideile.Ca sa nu mai existe confuzii.
    De acum incolo crede-ma,ca nu voi mai scrie nimic din ce am vazut in alta parte fara sa precizez unde am vazut.Desi ,din cate stiu,mai mereu am facut-o.
    Te pup si iti doresc o zi senina.

  63. Maria zice:

    draga noastra Elisa,

    te rog mult de tot nu te mai ambala, cred ca te-ai consumat tare mult si ti-a fost rau…nici nu-ti imaginezi cat bine faci cu blogul tau, eu n-am blog si nici n-am de gand sa-mi fac, unul dintre motive e si aceasta intamplare pe care ai patit-o tu acum, uite cat de tare te-a afectat, si am mai citit si pe blogurile altor persoane carora li se intampla, cred ca e o frustrare tare mare…mi te si imaginez tremurand de nervi si pentru ce?…se poate chiar sa fi fost o coincidenta, se poate sa nu fi fost…stiu ca noi, cei de pe margine nefiind implicati direct vedem un pic mai de la distanta lucrurile…dar crede-ma, probabil ca mine sunt multi care intra zilnic si iti citesc comentariile si pentru care esti chiar o mana cereasca, ne inveti atatea lucruri, le faci cu atata drag…stii ca dimineata, in timp ce vin spre serviciu, daca ma scol mai morocanoasa si mai putin dispusa sa inghit mojiciile din trafic, ma gandesc ”oare ce-ar spune Elisa despre asta?” si imi trece:)…si abia astept sa deschid calculatorul si sa vad ce ai mai postat…esti apriga la manie si asta imi place tare, romanca adevarata:)…te-am indragit tare mult si mi-ar parea nespus de rau sa schimbi ceva la blogul tau…

    cu mult drag

  64. Elisa zice:

    Imi aduc aminte de vorbele mamei mele dragi care spunea coincidentelor asa:”nu numai un caine-i curt de coada”.
    Ce m-o fi apucat si pe mie?v-am spus,port in mine nedreptatirea parintilor si bunicilor mei.Da,sunt apriga la manie pe atat de apriga pe cat de blanda,lupta contrariilor este un titlu de unvatamant politic (hahahahaah) care se regaseste in mine.
    Dar,pana la urma sa spun tot,mi-am vazut idile si pe alte bloguri.Unii au luat tema mea de pe blogspot crezand ca daca au aceeasi tema vor avea si succes.S-a dovedit ca nu prea fiindca important este ce trece dincolo de culorile blogului,important este ca dragul cu care eu fac ceea ce fac trece dincolo de ecran si asta ma bucura cel mai mult.
    Eu nu tin blog numai ca sa ma aflu-n treaba(pot sa ma duc sa frec in bucatarie sau in baie,asa cum mi-a zis cineva cand a vazut o tigaie veche de tefal pe care am aruncat-o demult dar pozele au ramas),pot sa scutur casa si s-o intorc cu susu-n jos ca sa-mi fac de lucru,zilnic dar nu-i asa.Blogul meu este o prelungire a activitatii mele de-o viata, de profesoara,o prelungire necesara nu numai sufleteste ci si d.p.d.v. intelectual. Daca vreti o sa incep sa prezint metode de invatare a fizicii,sa dau meditatii online,sa scriu deci autorizat din domeniul in care am diploma,caci in gradinarit sunt doar o amatoare care a descoperit ca profesiunistii mai si gresesc.
    Maria,
    m-ai facut sa plang.Te imbratisez,nu mai am cuvinte 🙂

    Victoria,
    daca-mi spuneai si tu ca mi-ai spus anul trecut de planurile voastre mi-ar fi fost mai usor.E bine sa precizam,sa nu dam frau liber unor astfel de dispute 🙂 Aici chiar sunt de vina ca nu am retinut comentariul tau de la postarea aceea.Cum am zis,nu numai un caine-i curt de coada 😆

    Catrinel,
    bine,doar de acolo,la mine nu ai vazut niciodata asa ceva,te cred.Te imbratisez si sper sa depasesti 🙂

  65. Tania zice:

    Elisa, nu poti sa pretinzi drepturi de autor pentru o idee care nu iti apartine. Etichetatul plantelor si organizarea spatiului unei gradini sunt principii de baza pentru cei care au aceasta pasiune. Faptul ca tie ti-a venit ideea fara a citi in alta parte (daca acesta este situatia, pentru ca nu ai trecut link, sau carte de unde te-ai inspirat), nu inseamna ca este o idee noua. In ceea ce priveste comentariile, prietenii adevarati sunt cei care incearca sa te linisteasca, sa iti ofere o alta perspectiva asupra unei probleme, nu cei care te agita si mai tare dandu-ti dreptate. Mi se pare pueril sa ceri drepturi de autor pentru ceva ce exista de foarte multa vreme. La orice gradina botanica vei vedea asa ceva. Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun lucrurile acestea, dar nu ar fi corect sa crezi ca ai dreptate. Te-ai necajit degeaba, iar „prietenii” care au scris comentarii nu ti-au facut decat rau, alimentand o situatie stupida. Esti o femeie desteapta si cu un blog foarte frumos, dar acum, imi pare rau ca trebuie sa spun asta, ai exagerat. La partea cu fotografiile ai avut dreptate, acum nu.

  66. Maria zice:

    Imi pare tare bine ca te-am mai inseninat nitel:)…by the way, te-am vazut intr-o postare mai veche si m-am inveselit atunci, semeni cu mama (tot blonda, tot cu ochelari,tot apriga gospodina, tot rac si cam de aceeasi varsta, tot disperata dupa flori:) asa ca mi-esti si mai draga daca se poate spune asa, dar nu asta e motivul pentru care te indragesc, pur si simplu esti un OM si stii, OAMENII se recunosc repede intre ei si trag unul catre altul instinctiv, cred ca asta e salvarea noastra…n-am vrut sa te fac sa plangi, doar sa-ti transmit ca esti foarte foarte importanta pentru mine:)…nu te cunosc personal desi tare mi-ar placea,
    poate-ti fac o vizita la vara in vacanta cu baietelul meu, macar sa ne vedem la fata si sa ne dam binete:)…si blogul Victoriei il citesc, si ea pune mare drag in ce face…si alti si alti oameni frumosi la suflet pe aici pe blogul tau, cum sa nu intru zilnic sa te citesc:)….ma mai trezesc cateodata vorbind cu diverse persoane, colegi de serviciu etc. cu atata entuziasm despre plante, gradini de legume proprii si constat 2 fenomene: o parte din cei care ma cunosc se uita la mine lung si-mi spun, ”da cum sa te duci tu la tara si sa dai la sapa” si altii care percuteaza instant si se lumineaza la fata ”si eu am o gradina in care-mi cultiv una-alta”…pana si propria mea mama, care e crescuta la sat, cand i-am zis ca vreau sa ma duc la tara si sa-mi fac gradina de legume a bufnit-o rasul:)…pe urma s-a obisnuit cu ideea si nu mai rade dar tot e neincrezatoare…iar eu imi iau in fiecare zi portia de ”Elisa” si deocamdata mi-am umplut casa de flori, de nu mai am unde sa le pun…si imi iau avant sa incep si cu ”gradinuta”…

    te imbratisez cu drag

  67. Elisa zice:

    Cristi-un gradinar,
    ai dreptate,nu am precizat nicaieri ca nu pot fi luate de la mine fiindca asta-i unul din scopurile blugului sa fie util,deci sa fie luate si texte si poze si idei insa cu precizarea,cu recunoasterea autorului,asa mi se pare corect si asa doresc si eu.
    Ca unii nu vor in ruptul capului sa recunoasca,ca pot fi asemanari izbitoare si coincidente nefaste,iata ca astea nu pot fi rezolvate prin afisarea textului propus de tine sau oricare altul.
    Multumesc 🙂

  68. Elisa zice:

    Maria,
    activitatilor astora „brute” le putem da frau liber numai daca este o pasiune.Pana la urma sculptura are partea ei de …treaba grea,dar daca exista pasiune infloreste precum sufletul autorului.
    Asa si cu gradina.Daca te pasioneaza poti face orice,dar orice asa ca incearca,eu o sa-ti fiu aproape 🙂
    Vrei sa-ti spun ceva?Eu sunt profesoara,asa am fost de cand am venit aici,insa cand m-au vazut vecinele in gradina primua reactie era de dispret:cum adica,este doamna sau ce este?Cum sa lucri in gradina daca esti cu scoala?Crede-ma ca de la dispret au trecut persoanele respective la admiratie si apoi la copiere si abia intr-un sfarsit la comunicare.Aici sunt si eu de vina fiindca femeile de pe aici stau si reazama sapa sau grebla si se aduna peste gradini la povesti iar eu,profesoara,hahahaha,dadeam din sapa si grebla la greu.Eu,ma stii,cand fac un lucru fac doar acel lucru,nu-s divergenta,asa ca m-or fi barfit cat incape dar de aia nu mai puteam eu!
    Vorbeam stict salut si ce mai faceti si atat fiindca ma grabeam,aveam servici,aveam casa,copil,meditatii toate dupamesele si mai aveam si gradina care trebuia sa fie in ordine.Intr-o dupamasa o sapam toata deodata,asa cum o vezi,nu ma opream nici sa beau apa pana nu o terminam,deci nu aveam timp sa sprijin sapa la povesti.Asta nu le-a placut vecinelor,ba unele,care erau tot profesoare aduceau oameni la lucru sa le faca gradina,caci ele,ma rog,erau doamne….hahahahaha!
    Asta esra mentalitatea pe aici si cred ca peste tot in Romania.Eu am contribuit si la schimbarea mentalitatii acesteia,acum profesoara de catre nord da cu sapa,cea de la sud imi este prietena si mereu ma consulta cum sa faca diverse,deci asta este…o bucurie sa stii ca tu ai contribuit cu ceva la binele din jurul tau.
    Pa! ca ma intinsei la vorba… 😀

  69. Elisa zice:

    Tania,
    daca cineva pe care nu-l cunosc asa cum esti tu ar lua ceva de pe blogul meu si eu nu stiu asta nu ma deranjeaza.
    Daca ai fi citit tot ce scriu eu si prietenii ,dar absolut tot,ceea ce este foarte greu daca nu o faci zilnic,atunci ai fi inteles ca nu despre drepturi de autor vorbesc eu aici ci despre recunoasterea unei idei utile si interesante fie de unde ai fi luat-o si mai ales despre loialitate si respect pentru cel de la care invat sa fac gradinarit.Fiindca ce sa cred eu despre cei pe care-i gasesc la Referenti,au bloguri si nu comenteaza,de ce vin la mine daca nu ca sa vada ce noutati mai am.Logic?Si,daca persoanele imi sunt cunoscute,ceva se produce in sufletul meu,ceva despre care am scris,poate nu ai citit nici aici totul.Din ceea ce mi s-a intamplat tu nu ai teles ca mi-e teama ca nu mai pot eu comunica cu dragul cu care am facut-o pana acum,ori eu nu pot face altfel lucrurile.E vorba de ceva care se va vedea doar peste vreme,nu acum.

  70. Maria zice:

    Si ce daca te-ai intins la vorba, daca vorba e buna nu-i pacat:)…doar sa nu te tin din treaba ca asta n-as face…doamna profesoara, jos palaria!…cat nu mi-a placut mie fizica cat am fost in scoli (mi se trage de la prima profesoara de fizica pe care am avut-o, acra femeie, brrr) daca as lua-o de la capat acum (scoala, adica), cred ca m-ai face sa-mi placa si fizica:)…dorinta cu gradinaritul cred ca a pornit initial de la a vrea sa dau copilului meu ceva mai sanatos de mancare apoi datorita blogului tau si cum spunea si Victoria, ai un fel de a descrie lucrurile de te face sa vrei si tu:)…si-apoi dragostea de pamant si natura cred ca toti oamenii o au in genele lor, doar ca multi dintre noi ignoram asta:)…
    La noi la Bucuresti acum e soare si frumos desi e frig…ma intreb daca asta e o vreme potrivita sa faci toaleta pomilor din livada , conform ”calendarului” tau…

  71. Elisa zice:

    Maria,
    ar fi bine sa nu fie temperaturi negative cand taiem ramuri si crengi din motive usor de ghicit,ingheata o parte dupa ce le taiem.
    Lucrarea se poate face si mai tarziu,stropirea se poate cu zeama bordeleza dar si noi asteptam zile mai putin friguroase pentru asta.
    Insa,in zone de campie poate este mai cald si se poate.
    Calendarul l-am copiat de undeva,nu am scris de unde??hahahaha ar fi culmea 😀

  72. Maria zice:

    Draga mea,

    nu ma intereseaza daca si de unde l-ai copiat, dar daca-mi aduc bine aminte ai mentionat totusi sursa (parca ”fermierul – livada la inceput de primavara, sau ”gradina mea”, nu-mi aduc aminte exact)…dar poate ma insel eu…oricum, mie ce-mi spui tu imi este de folos asa ca nu-mi bat capul cu altele, tu esti ”profesoara” asa ca ma las pe mana ta:)…

  73. Elisa zice:

    Ba nu,este la inceput cu link In casa.ro de acolo l-am luat,eu doar oi completa pe masura ce putem efectua lucrarile.
    Si la noi este soare dar cu dinti si-i vant.
    Offf..nici chiar asa,ai vazut cate probleme nerezolvate am in gradina?ca le-am pus pe toate,musculita,sobolanii de pamant ,astea-s perene haha,nu mai scap de ele 😦
    Daca ai gradina in apropiere de Bucuresti poti incepe sa semeni rasadurile pe care le vrei sau o sa cumperi din piata?Alte lucrari nu-s acum ca-i iarna,totusi 🙂

  74. Maria zice:

    Pai gradina e la 36km de Bucuresti, mai repede ajung de acasa la tara (30 min) decat de acasa in centrul orasului si inapoi (1-2 ore). Din ce am citit pe la tine, si pe la alte pasionate, am vazut ca ar cam trebui sa incep sa pun semintele in paharute in casa (am deocamdata seminte de rosii si ardei gras si capia). Cam de cate seminte e nevoie? Mi-ai spus deja ca trebuie puse cateva la fiecare pahar. Deci, cam cate paharute am nevoie pentru necesarul de rasaduri?

  75. Maria zice:

    N-as vrea sa cumpar rasadurile din piata totusi, caci am mers pe ideea sa pun legume ”verificate”ca sa zic asa, adica am vazut ce soi sunt, le am de la omul de care ti-am mai povestit de la 2 Mai(ma rog, am cumparat rosiile si m-a invatat cum sa obtin semintele:lasat rosia sa se coaca pana curge zeama din ea, apoi scobit rosia de seminte, puse in apa si ales cele bune, spalate bine si puse la uscat). Apropos, le pun direct in pahare de plastic in pamant sau mai citeam pe la tine pe undeva, ”dezinfectate”?

  76. Elisa zice:

    Maria,
    depinde .Daca vrei sa ramana acolo,in pahar,pana la plantat in gradina pui una sau 2 daca e cutie de margarina,dar poti pune 2 ca nu esti sigura ca incoltesc toate.
    Daca vrei sa le si repici,adica la 4 frunze,scoase si mutate cate una in fiecare pahar atunci seamana mai multe,eu asa fac cu busuiocul si florile,le imprastii pe toata suprafata si acopar putin,insa si daca nu le mut tot este bine.Stiu doar ca le place mai multe la un loc,asta stiu sigur la plantele care necesita rasad.Apoi trebuie sa stropesti pamantul impotriva caderii plantutelor,e bine de la inceput,de cand semeni.Vezi la postarea desre caderea plantutelor,acolo este un tabel cu tratamente.
    Bine,mai vorbim.Acum ma duc sa fac si altceva 🙂 Te pup.

  77. maryanne zice:

    si tu faci ca mine ,iar mai citesc ,iar mai fac si altceva.

  78. Elisa zice:

    Maria,
    pai eu anul trecut le-am trecut prin zeama bordeleza,apoi le-am lasat sa se usuce si apoi le-am semanat si asta dintr-un singur motiv…am aceste soiuri de zeci de ani si au prins si bloli,normal si am citit si eu undeva ca trebuie dezinfectate si ele si pamantul.Recunosc ca in pamant nu am pus zeama bordeleza,nu l-am stropit decat cu Merpan ca asta aveam.
    Important este sa pui semintele intr-un pamant bun,vezi ca scrie la postarea”Obtinerea rasadurilor” cum se procedeaza.
    Legat de dezinfectat semintele acum 2,3 ani patlagelele cele rosii mari de Timisoara si numai acelea au facut pete negre pe fructe cu tot tratamentul din timpul vegetatiei si de aia am zis sa le dezinfectam,stii?

    Maryanne,
    acum chiar ma duc 🙂

  79. Maria zice:

    multumesc Elisa,

    asa am sa fac, o sa imprastii mai multe daca zici ca le place mai mult asa, si apoi le despart dupa ce fac frunzulite..

    spor la treburi si mai vorbim

  80. Gina zice:

    Draga Elisa, am ‘ frunzarit’ un picut din schimbul de replici . Ia-o mai calm! Cum stiti voi, ardelenii!

    Ani intregi mi s-au furat idei. La scoala. Si lucruri gata facute. Vazute de toata lumea. Nu sunt deloc o fire linistita- dimpotriva. Asa ca, am reactionat. N-a iesit bine.
    Sotul meu este fiu de’ chiaburi’.Aiurea- oameni care au muncit. Mult.
    El, sotul , a trebuit sa fie infiat , pentru a putea merge la scoala. Nu are numele familiei. Nici copiii nostri. Este o poveste lunga.
    Cum se poate face lumina?

    Uite , vad ca primesti multe sfaturi de la cunoscatori. Procedeaza cum trebuie. Ia masuri de protectie. Sa nu crezi in cuvant! Poate ca gresesc, dar, cine s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt.
    O zi calma iti doresc!

  81. Elisa zice:

    Maria,
    multam’frumos si eu iti doresc tie 🙂

    Gina,
    sora mea a primit dosarul de inscriere la facultate inapoi cu scris ul pe el:
    Respins-parintii fosti chiaburi.Pe noi nu ne-a infiat nimeni caci nici n-am stiut de asta,ma rog noi am trait vremuri cumplite atunci,insa iata ca nu ea face caz de asta acum,ea n-are treaba cu politica si cu consecintele ei,insa eu fac,fiindca urla in mine sangele lor,al parintilor si bunicilor,fiindca peste 3 ani,in 64 venise asa o relaxare”””comunistica,hahaha si pe mine nu m-au mai respins.Norocul sau ghinionul meu,cine stie?
    Asa ca,draga Gina stiu despre ce vorbesti si tu stii despre ce vorbesc eu.In America nici nu exista cuvantul furt.Acolo trebuia sa ma nasc eu,pacat ca mama cand a fost ceruta de unu care a emigrat l-a refuzat tocmai pe acest fapt,ca urma sa plece.Era intre cele 2 razboaie,era criza din anii 30,unii au profiat si acolo bine,bine si au ajuns bogati.Ei,dar ce vorbesc eu….daca si cu parca??? hahahaha!
    Gina,precis nu ai ajuns cu cititul aici la momentul calmarii caci exista unul 🙂
    Multumesc frumos.Sa traim bine! hahaha!

  82. Vania zice:

    Acum, chiar că mă sfiesc să mai şutesc cu copy/paste! Cred că o să le mai schimb puţin…

  83. Elisa zice:

    Ha,ha,ha!
    Asta in loc de THE END.
    Sper sa fie asa 🙂

  84. Cerculeţ zice:

    Şi eu am fost furat, mă necăjesc, dar nu ştiu ce să fac… Cred că o să renunţ să mai scriu şi să desenez.

  85. Elisa zice:

    Cerculet,
    „Va trebui să ai o notiţă de copyright pe blog şi să înveţi să pui watermark la poze. Alte metode de protecţie nu există, din cîte ştiu eu.” asa spune doamna Lucia Verona.
    Incearca si tu 🙂

  86. Lilick zice:

    In primul rand vreau sa-ti spun ca ai cel mai bun blog pe domeniul gradinaritului dar nu numai. Nu intru numai sa ma documentez pe blogul tau, dar de cele mai multe ori si sa ma relaxez, postarile tale aducand in online multa liniste si buna dispozitie. Apoi se simte foarte bine si cum iti exprimi opinia pentru dreptul la proprietate, un drept pe care ni l-am castigat la revolutie atat de greu. E vorba si de proprietatea intelectuala. Chiar te rog si eu sa pui o notita de copyright ca sa fie clar, tuturor, ca ideile sunt un bun al tau personal.

  87. Tania zice:

    Si cum sta treaba Elisa? Hotul striga hotul? Articolul „Usturoiul – un adevarat aliment”, semnat by Elisa, treci jos in colt ca este cu sursa necunoscuta??? De ce nu spui ca este copiat de pe http://www.romanianmall.com/natural/usturoi.html si ca este bazat pe cercetarile unei doamne terapeut de valoare – Doamna Angela Elena Beju, terapeut şi lector acreditat de Asociaţia Naţională de Terapii Complementare din România (ANATECOR). Ce parere ar avea dumneai sa afel ca i-ai preluat articolul si il dai ca sursa necunoscuta? Sau cum sta treaba, pentru „chiaburi” e in regula sa fure si sa nu recunoasca de unde au luat, iar „taranii” trebuie sa recunoasca? Nu as face asa mare caz din treaba asta, nu am un interes personal, dar urasc IPOCRIZIA.

  88. Tania zice:

    Aaaa, scuze, i-ai schimbat doar titlul la articol, ai avut o contributie grozava. Iar postul de pe blog este preluat peste tot in alta parte sub forma unui articol interesant scris de Elisa, dintr-o sursa necunoscuta, probabil din marea intelepciune a poporului roman, articol, transmis pe cale orala asemeni „Mioritei”. Si pentru ceilalti care comenteaza si iti dau dreptate, de ce nu le explici clar cum ti-a fost „furata” ideea. Alta super mare prostie. Dar tu esti furata tot timpul. Orice om cu judecata si-ar da seama ca nimeni nu ti-a furat nimic. Ii lasi numa in ceata pentru ca iti place postura de victima si nedreptatita. Alta meteahna de-a „chiaburilor”?!

  89. Elisa zice:

    Tovarasa Tania,
    ce de idei mi-ati dat!!!O sa va mentionez,in fiecare articol .Deci,raspunsurile mele se vor gasi in urmatoarele articole.

  90. Elisa zice:

    Lilick,
    iti multumesc.Parca m-ai cunoaste de-o vesnicie 🙂 Asa este am simtul proprietatii la fel de pronuntat ca si ura fata de hotie,hotia care bantuie Romania de cand m-am nascut eu si care din pacate nu va mai disparea de pe aceste plaiuri,caci tovarasii si-au facut bine treaba de 60 de ani incoace 😀
    Draga mea,nu voi pune notita cu copyright fiindca scriu pentru cine doreste sa citeasca,sa ia sau sa duca mai departe.Un singur lucru as fi cerut,daca nu este prea mult…de la prieteni, sa aiba consideratie fata de mine si amabilitatea cu care le-am raspuns si chiar i-am invatat pe unii cum se face o gradina de calitate.Atat.Poate sa ia cine ce vrea.
    Sa-ti spun ca am gasit florile mele ca reclama la florarii ? M-a socat,era anul trecut,ma uitam la trandafirul meu splendid si dand click pe el nu ducea la mine ci la alte flori ,cica,asemanatoare… Mi-a trecut imediat,ce daca,mi-am zis,insa cand este vorba de cei care umbla pe blogul meu si au gradini sau activitati asemanatoare cu ale mele si iau fara sa specifice asta ma doare,asta ma termina,fiindca eu consider ca este lipsa de loialitate si de respect si de recunoastere,totodata.Ma intelegi,draga mea Lilick?

  91. ghiocel07 zice:

    Draga mea, cateva zile nu am fost prezenta si uite cate se intampla. Treaba cu „luatul” este la ordinea zilei in toate domeniile. Tin minte acum ceva timp fiul meu a sesizat o poza facuta de el Elenei Basescu pusa pe saitul unui ziar renumit. Si culmea astia isi pusesera watermark pe ea. Nu de mult vad la tv un mic filmulet facut de fiul meu si prezentat sub alt nume. Astia nici macar nu au avut bunul simt sa stearga watermark-ul original au pus altul peste. In concursurile lansate de diferite reviste de bucatareala apar retete din bloguri foarte cunoscute si cu mare trafic, fara nici o jena. Linisteste-te ca tu suferi, te inervezi si altii profita in continuare. Hotia in tara noastra este in floare in toate domeniile. M-as mira sa fie altfel.

  92. Pingback: Replici -usturoiul(1) « Elisa-gradina mea de vis

  93. Elisa zice:

    Ghiocel,ca sa vezi!Acolo hotie frate nu aici…
    Eu doar prietenie pretind si loialitate din prietenie,nimic mai mult.Strainii pot sa fac ciorbe si tocanite cu texte si poze de pe blogul meu 🙂
    Imi pare rau ca fiul tau este in asa o situatie,trebuie sa faca ceva,nu poate lasa sa se mai repete,dar probabil ca el,fiind in situatie,stie mai bine .
    Draga mea,credeam ca ai un fiu-copil mic,nuj de ce,asa credeam 🙂

  94. Victoria zice:

    Ai mai pus seminte la incoltit.Cum se prezinta cele pe care le-ai pus deja?
    Mai scrie,te rog, un post despre ele,ca sa ne bucuram ochii si sufletul.

  95. Elisa zice:

    Victoria,
    nu am pus la incoltit,eu le seman direct in pamant si inca nu am semanat decat niste flori.
    Duminica placuta!

  96. oamenii care fac asta sunt chiar lipsiti de personalitate si moralitate. dupa ce ca n-ai idei, sa fii si fals si sa te dai drept plin de ele…. mi se pare chiar naspa.
    Sper sa am eu timp sa invat de aici multe, vreau pentru mine, pentru gradina mea (viitoare).. nu ca sa ma laud cu ce e al altora. Inca o data: multumim pentru tot ce scrii 🙂 chiar apreciem. si nu dand mai departe in felul ala urat pe care l-ai zis:D

  97. Elisa zice:

    aripidezapada,
    mie imi trece repede supararea mai ales cand am vazut si poze de-ale mele pe care unii isi scriu numele pe ele….caaaaahhhh!
    Dar imi rece repede ca asa sunt io 🙂

Lasă un răspuns

