Usturoiul-nu numai un aliment

USTUROIUL – UN ADEVARAT MEDICAMENT

Natura ne-a pus la îndemâna doua legume încarcate cu vitamine care detin recordul binefacerii: usturoiul si ceapa.

Proprietatile nutritive ale usturoiului si cepei sunt marcate în special de prezenta unor importante cantitati de vitamine, mai ales A, B1, B2, C si a unor substante minerale utile printre care: fosfor, sulf, potasiu, iod, calciu, siliciu.

Documente dintre cele mai vechi amintesc de efectele terapeutice ale usturoiului. De exemplu constructorii de piramide din Egiptul Antic consumau usturoi, ceapa si ridichii pentru prevenirea bolilor contagioase. De asemenea , legiunile romane foloseau cantitati însemnate de usturoi în alimentatie. În acele vremuri usturoiul era recomandat pentru tratarea a peste 60 de boli.

Medicina populara recomanda usturoiul mai ales în cazuri de hipertensiune si obezitate. Usturoiul este o planta cu multiple calitati terapeutice cunoscute de multa vreme, avand o serie de efecte benefice pentru organismul uman.

Pe langa rolul deosebit pe care îl are in buna functionare a sistemului cardiovascular, usturoiul poseda un puternic efect antibiotic, contribuie la procesul digestiei si ofera protectie fata de agentii cancerigeni. Introducerea cu regularitate a usturoiului si a cepei în alimentatie, contribuie la asigurarea bunei functionari a organelor tubului digestiv, la consolidarea rezistentei fata de agresiuni microbiene si virotice, la regenerarea normala a dermei si la mentinerea tenului frumos.

Dar, pe lânga virtutiile lor nutritive, ele sunt apreciate si în tratamentul unor boli cronice. Aceste efecte se datoresc celor 200 de substante active pe care le contine: vitamine, minerale, aminoacizi, enzime. Deosebit de activi sunt cei 70 de compusi ce au în structura lor sulf. Principalul component activ al usturoiului este alicina, substanta cu un puternic efect antibiotic. Acest compus rezulta în urma actiunii unei enzime- alinaza- asupra alinei din compozitia plantei.

De asemenea este demn de remarcat si continutul apreciabil de seleniu. Efectele asupra aparatului cardiovascular constau în combaterea tahicardiei si spasmelor arterelor coronare raspunzatoare de producerea crizelor de anghina si a infarctului de miocard, înbunatatind astfel performanta cardiaca.

De asemenea, usturoiul previne formarea cheagurilor si a trombozei arteriale. Usturoiul este un vermifid, fortifiant, laxativ, diuretic, antiseptic, bactericid, rezolutiv, expectorant, febrifug, tonic muscular, hipotensor (scaderea tensiunii arteriale), antireumatismal, antiasmatic, detoxifiant, sudorific, are efect antihelmintic si anticarcinogenetic, fiind si afrodisiac. Contine vitaminele B1 si C, precum si o serie de elemente ca: Brom, Cobalt, Iod, Magneziu, Siliciu si Zinc.

Cercetarile au demonstrat ca utilizarea regulata a usturoiului în alimentatie constituie una din cele mai eficiente metode de profilaxie si tratament a arterosclerozei. Reduce nivelul lipoproteinelor cu densitate mica (LDL) raspunzatoare de formarea ateroamelor si contribuie în acelasi timp la sporirea cantitatii de lipoproteine cu desitate crescuta (HDL) ,care au un efect protector fata de arteroscleroza. Efectele vasodilatatoare ale usturoiului se manifesta mai ales la nivelul arterelor periferice (cerebrale, retiniene, ale membrelor inferioare). Din aceasta cauza poate ameliora durerile de cap si claudicatia intermitenta.

Usturoiul este util în unele pneumopatii, iar datorita efectului antibiotic este indicat în tratamentul virozelor, bronsitelor, traheitelor. Deasemenea, accelereaza epitalizarea si vindecarea ranilor. Persoanele care consuma cantitati însemnate de ceapa si usturoi prezinta un risc foarte scazut de aparitie a cancerului gastric, de piele sau de colon.

Usturoiul este foarte eficace în caz de tenie iar medicina populara aminteste folosirea acestuia drept leac împotriva caderii parului.

RETETE

Cura de 3 saptamâni pe an cu usturoi: Se bea în fiecare zi, dimineata, pe stomacul gol, sucul obtinut prin mixarea a 3 capatâni de usturoi, fara sa se manânce nimic pâna la ora prânzului.

Lichior de usturoi pentru conservarea vitalitatii:

1. Într-o sticla de 1 litru se pune 1/3 usturoi pisat bine în 2/3 alcool. Se tine la macerat timp de 15 zile ( cel mai bine la soare.) dupa aceea se consuma sub forma de picaturi. Se începe cura cu 3 picaturi într-un paharel cu apa calda, baut dimineata pe stomacul gol. Se creste doza în fiecare zi cu câte o picatura pâna se ajunge la 25 picaturi si apoi se scade zilnic, cu câte o picatura, pâna se ajunge la 3 picaturi.

2. Se curata doua capatâni mari de usturoi, se piseaza bine si se pun în 1/4l de vin alb. Se lasa la macerat timp de o saptamâna. Se bea câte o lingurita dimineata pe stomacul gol.

Pentru îmbunatatirea circulatiei: Se iau doi morcovi, doi graunti de usturoi si o radacina de patrunjel. Se curata, se spala, se farâmiteaza si se storc pentru a prepara sucul. Sucul rezultat se bea în fiecare dimineata timp de 10 zile pe luna.

Pentru revitalizare: Se ia un strugure si 2 graunti de usturoi. Boabele de struguri se spala si împreuna cu usturoiul curatat si pisat se pun în mixer. Sucul rezultat se bea în cure de o luna de zile. Cei ce nu suporta gustul tare al usturoiului îl pot consuma cu vin roz, mai dulce. Pentru îndepartarea gustului si mirosului de usturoi se consuma imediat dupa, doua crengute de patrunjel sau 2 boabe de cafea.

Pentru întarirea radacinii parului: Seara se taie în jumatate un catel de usturoi si se freaca usor pielea capului (la radacina parului), apoi se pune pe cap o basma si se tine pe cap pâna dimineata.(sursa necunoscuta)

Gasim si aici

Cititi si AICI caci nu veti regreta

Acest articol a fost publicat în legume, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Usturoiul-nu numai un aliment

  1. tasha zice:

    Draga Elisa,cand am facut tumora la san,am ajuns la o doctorita din Canada,care trata cancerul prin mijloace naturiste,ea a vindecat de cancer si pe matusa printului Charles,stii ce mi-a spus? ceapa si usturoi cat de mult,sunt citostatice naturale,mancam zilnic mamaliga cu mujdei ca eram la chimioterapie si nu prea suportam alte multe alimente dar culmea stii care era ??!! ca usturoiul era acceptat de organism,si uite!D-zeu m-a ajutat si am scapat,m-am luptat cu boala si am invins!
    Maninc in continuare ceapa si usturoi aproape cu orice….azi spre exemplu l-am mancat cu ciorba de perisoare, l-am luat pe post de ardei iute!:)
    Si mai trebuie sa spun ceva,doctorita insasi a avut cancer la san,nu s-a operat,a avut incredere in leacurile naturale si a scapat, a scris si o carte impreuna cu fratii ei despre alimentatia vegetariana pe care ea o recomanda si pe care o aplica.

  2. Victoria zice:

    Intr-adevar sunt foarte bune si sanatoase amandoua.Si noi mancam foarte mult usturoi si ceapa.Eu mananc ceapa verde sau uscata la aproape orice fel de ciorba.Iar usturoi pun in multe mancaruri.Si ceapa in cam toate.

  3. Elisa zice:

    Tasha,draga mea,nici n-am stiut si ma bucur ca ai depasit cu bine.Iti doresc multa sanatate si da,mancam si noi usturoi in toate mancarurile insa ceapa ,asa cruda,mai putina,insa nu-i mancare fara ceapa,ca stii cum este in Ardeal cu tocanele,cu sarmalele,cu varza murata cu ciolan sau costita afumee,toate au ceapa si eu nu fac niciodata ,cum se zice pe aici”trei papari din 2 oua”,adica 3 tocanite din 2 cepe,hahaha!Insa uite ca nu stiu daca si ceapa din mancare are aceeasi puere ca si cea cruda….

  4. Elisa zice:

    Victoria,
    trebuie sa incep si eu cu ceapa la ciorba caci la noi nu-i zi de la Bunul D-zeu fara de ciorba,dupa cum am mai scris 😛

  5. zincabeiu zice:

    MI-e o ciuda pe bila mea! Nu ma lasa sa mananc usturoi deloc.Si pe stamacul meu.Cum pun ceapa in gura( ca-mi place, na) si ea ajunge acolo, cum ma atentioneaza, si ustura al naibii ! Asa ca sunt pedepsita.Dar, uneori, imi fac cartofi prajiti , peste care arunc asa, in dusmanie, niste mujdei.Minuni.
    Dar am aflat, ca o compensatie, ca e bine sa pui o ceapa pe noptiera sau pe masa, in casa, arunci cand esti racit, gripat sau ai viroza.Se zice ca ceapa are capacitatea de a atrage microbii si virusii.Astfel ca ceapa colecteaza tot, isi modifica culoarea(scuze pt.cacofonie) si tu te faci bine mintenas.Sa vedem.

  6. maryanne zice:

    La ciorba e buna tare ceapa aia lunguiata de buzau,rosie ,care nu e iute,pe timp de iarna,ca dupa ce se incalzeste iese ceapa verde.Iar de usturoi ce sa mai zic,nu ar avea nici un gust pestele fara usturoi.Ma refer la mine care nu duc lipsa de peste.

  7. Elisa zice:

    Zinca,bine ca mi-ai amintit ca am citit si eu la Ghicel07 despre ceapa si miraculoasele ei calitati,asa ca o dau link la ea,desi aici este vorba doar de usturoi,insa oricum nu mai scriu despre ceapa,eu is de-a lu’usturoi,hahaha,adica imi place mai mult ca nu pisca 😛

  8. Elisa zice:

    Maryanne,
    am postat la tine pe lac,ai vazut? 🙂
    da, din aceea am avut si eu pana acum o cununa mare,mare.O sa mai cumpar din piata.
    Zau?….ce te invidiez pentru peste proaspat!!! 🙂

  9. Victoria zice:

    Si la mine la fel este cu ciorba Elisa.Nici nu concep sa am vreo zi fara ciorba.
    Am vazut ca zincabeiu spunea ca ii face rau usturoiul la bila.Si mie,dar numai daca il mananc la prajeli.Daca il pun in salate sau tocat marunt in mancaruri scazute,este excelent.Si,ca sa nu isi piarda proprietatile,il pun imediat ce am stins focul la mancare.

  10. maryanne zice:

    Sigur ca am vazut mesajul,si iti multumesc inca o data.Sa stii ca si eu ma consider norocoasa ca stau intr-o zona in care pestele e la el acasa.Nu cochetez cu ,carnea,dar peste mananc de doua ori pe saptamana.Chiar in seara asta am facut o stiuca rasol cu mujdei de usturoi.Apropo!cat costa rosiile alea gigant ca eu nu am vazut preturile.

  11. Elisa zice:

    Victoria,
    asa si eu,nicio mancare nu fac cu usturoi prajit,absolut niciuna.Intotdeauna si la ciorbe si la tocanite si la friptura si la fasole pastai si la ceva la tigaie,ma rog,la orice gatesc fac asa:toc o capatana mare sau 2 mici (ca nu ma joc) de usturoi si scot frunze din congelator,de preferinta de marar,apoi sting focul si abia dupa aceea adaug usturoiul si verdeata,pun capacul si gata.
    Zincai eu cred ca nu-i sufere fierea nicicum, adica nici crud.Dar am mai auzit ceva de la doctor si anume ca daca nu-l ,macar, crestezi catelul si-l inghiti asa nu-si face efectul,deci trebuie ori tocat ori strivit ori crestat/muscat,ma rog,strapuns. 😀

  12. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,imi place pisicuta! 🙂 Imi place mai ales fiindca iti place tie!
    Despre usturoi stiu si mi s-a recomandat sa manac.cateodata mananc usuroi crud,insa ma doare stomacul.
    Ceapa o mananc cu placere fiindca are asupra mea si efect de somnifer!
    Multumesc pentru articol,trebuie sa mai citesc retele sau le copiez.
    O saptamana mai buna!

  13. Elisa zice:

    Maryanne,
    Costa 20 de lei plicul insa nu si taxa de transport si am citit acum dupa comanda(ca am descoperit si pe alt site firma respectiva) si am citit asa,zicea ca dintr-un plic ai 10 plante,deci 10 seminte intr-un plic :DInseamna ca eu anul asta doar pentru samanta voi avea,ma rog,samanta de calitate este scumpa.
    Am dorit sa-mi extind soirile sa mai innoiesc samanta caci poate scap mai usor de boli,de mana.
    Mi-au raspuns asa ca astept sa mi le trimita pana pe 15 februarie,asa i-am rugat.
    Tu ai din soiul acela?

  14. Elisa zice:

    Draga Gabi,ma bucur 🙂 Stii ce fain da din coada,hahahah Adica stii,da.Daca n-am una adevarata…

    Gabi,eu mai frec paine prajita tare cu usturoi.Pot sa frec si 2 catei pe o fata si 2 pe cealalta fata deci 4 catei dintr-o lovitura,hahahaha si imi place ca apoi o ung cu unt.
    Asnoapte sau alata noapte la 2 mi-am prajit paine ca era luna plina si nu puteam sa dorm 🙂
    Multumesc de urari si eu iti doresc tot binele si te pup.

  15. maryanne zice:

    nu,din soiul acela nu am dar ma bate gandul sa fac si eu comanda.Am vazut cat sunt taxele postale dar nu am vazut pretul la semintele de rosii.De aceea te-am intrebat.Parca si capsunile imi fac cu ochiul,as lua vreo 5 fire.

  16. g1b2i3 zice:

    Elisa,important e ca iti plac animalutele.Tu ai catei,poate vei avea si o pisicuta adevarata!
    paine prajita cu usuroi…pe vremuri mancam destul de des.Cu ceai era minunat!
    Acum vreau sa vad un film care a inceput de peste jumate ora.Sper sa nu adorm.
    Noapte buna!

  17. Elisa zice:

    Maryanne,
    Nu am vazut alte decat rosii,tre’sa ma mai uit.Daca n-ai capsuni atunci poti lua ca se inmultesc repede de la un an la altul.

  18. Elisa zice:

    Noapte buna ,Gabi 🙂

    Maryanne,Victoria,Zinca,Tasha pe maine si-o zi faina pe unde veti umbla 🙂

  19. Lia zice:

    Buna dimineata, Elisa!
    Iti doresc o saptamana linistita! 😛

    Usturoiul e in topul preferintelor, ceapa o consumam mai mult procesata…dar noi consumam mult praz ( mai aes iarna)..suntem olteni, deh! ..nu ne dezmintim… pupici! 😀

  20. Elisa zice:

    Buna dimineata,Lia!Multumesc,la fel 🙂
    Trebuie sa ma interesez daca proprietatile terapeutice ale prazului sunt a fel de bune.Altfel sa stii ca si eu cumpar cate-un praz frumos din piata si tot tai din el incepand de la radacini si adaug in salata de cruditati,dar in plus si nu in loc de 😀
    Deci,te rog eu sa incepi sa folosesti la mancarea gatita,in toata mancarea pui la sfarsit,dupa ce stingi focul cativa catei tocati(eu pun 1-2 capatani) .Eu cred ca nu exista inlocuitor pentru usturoi 🙂 Te pup si-ti doresc o saptamana superba….sa faci numai ce-ti place haha!

  21. maryanne zice:

    Am capsuni dar parca ma tenteaza si din astia care ii poti ridica pe suport.Ma gandesc ca ar ocupa mai putin loc si in plus cica sunt cat pumnul.

  22. ghiocel07 zice:

    Draga mea, apare linkul. Mai am ceva interesat cu ceapa si cateva retete pe care incerc sa le postez. Multumesc.

  23. Elisa zice:

    Maryanne,
    poti incerca.Eu am citit undeva ca nu-i chiar asa,ca,cica se urca pana pe la braul unui om.Sora mea a dat o gramada de bani pe 5 fire si nici dupa cativa ani nu mi s-a laudat cu ei,tot din astia de-ai mei,remontanti,a vrut sa aiba.Poate ca nu i-a pus tocmai la soare toata ziua si d’aia,insa poti vedea pe un blog al cuiva care are Blog Director(nah,ca-i fac reclama hahaha,dar vreau sa te ajut).Deci este in blogroll la Victoria de la mine din blogroll,adica in GRADINA PASIUNEA MEA .Te poti uita sa vezi cat cresc.
    Eu ,totusi,daca as avea spatiu mai mult insorit as lua doar de curiozitate ,nah acolo cateva fire.

    Nah,am cautat dar nu am mai gasit decat o mana de capsuni culesi pe o farfurie…:D
    Iti spun eu ca-s doar ca o curiozitate si nu sa saturi familia cu ei din primavara pana toamna asa cum sunt astia remontanti 🙂

  24. Elisa zice:

    Ghiocel07.
    acum vad,dar parca nu era…:)
    Tu completeaza acolo in articolul tau cu Update si linkul ramanevalabil .Si eu multumesc,este o informatie foarte importanta si mi-a adus aminte Zinca de aceasta,altfel si fiindca in principal postarea mea este despre usturoi ….nu ma gandeam sa linkez.

    Multam’Zinca…esti o comoara la casa-blogul omului 🙂

  25. maryanne zice:

    De aceea am zis ca as incerca ,ca nu sunt sigura,dar acum am hotarat,raman la capsunile mele ca stiu ce am.Si nici nu dau o carutza de bani pe 5 stoloni.

  26. Elisa zice:

    Stii ceva,ma tem ca si rosiile pe care le-am comandat sunt soiul pe care-l am eu,acelea carora le spun MOVE dar nu-mi pare rau,macar innoiesc niste seminte care sper sa fie de calitate si tratate.
    Mi-au raspuns la mail,iti trimit si tie sa vezi ce mi-au scris,ok?

  27. zincabeiu zice:

    Eu am iesir repede cu ceapa ca sa nu uit ha,ha,ha !

  28. Elisa zice:

    Zinca,
    eu nu am deapa rosie asa c-am terminat-o asa ca ,dupa ce cumparam ,o sa-mi umplu camerele cu cepe,hahaha…sa vezi atunci parfum! 😆

  29. ioana zice:

    Elisa prazul se zice ca e matura intestinelor iar despre ceapa am sa-ti spun ca eu consum foarte multa cruda,in salate,pe painea cu unt,branza,unsoare!,slanina si nu stiu ce e gripa s-au raceala de trei ani incoace, nici macar nu am tusit. Usturoiul il consum cu moderatie ca sant hipotensiva si scade tensiunea dar il consum atunci cand imi cere organismul mai mult in ciorbe,borsuri si tocanite dar numai taiat marunt ca sa-si dezvolte alicina ,asa am citit eu pe net ca nu are nici un efect sa il inghiti intreg. Cu bine ,te sarut.

  30. Elisa zice:

    Ioana,
    cine-a zis ca sa-l inghirti intreg? Chiar am scris undeva(dar e cam lung articolul si cred ca in cel la care ajungi cu linkul „aici”) ca daca nu-l crestezi nu-si face efectul.Dar e bine ca mai insisti si tu ca uite asa ne „intra-n cap” hahahaha.
    Te pup si eu si te astept la o poveste,mai incolo, cand vei fi mai singura/libera 🙂

Lasă un răspuns

