Tratament la florile din casă ,iarna

Aceste flori,IMPATIENS, fac fructe capsule si-si „scuipa” semintele.Astfel,chiar zilele trecute am pierdut semintele dintr-o capsula fiindca nu mi-am dat seama ca ar fi coapte semintele si sa iau capsula, sa-i scot semintele.Insa toata vara am avut 6 ghivece afara si mi-au rasarit o multime de plantute prin toate ghivecele.Toamna cand am adus florile in casa le-am plantat in ghivecele mici care pot sta asezate pe pervazul ferestrei,la lumina.
De ceva vreme s-au imbolnavit si azi -29 ianuarie-le-am stropit cu Merpan.E bun si asta pentru caderea plantutelor.Maine o sa le stropesc cu altceva,cu Topsin.

Ghivecele sunt atat de mici si plantele sunt deja atat de mari incat ar trebui sa le mut.Insa daca le mut in ghivece mai mari nu mai au loc pe pervazul ferestrei si astfel nu stiu ce sa fac.

Azi-30 ianuarie- am constatat ca stropirea, cu Merpan ,de ieri, le-a facut bine si le-am mai carat o data in baie si le-am stropit cu Topsin.Deschid o noua categorie numita TRATAMENTE CHIMICE unde o sa gasesc cand o sa caut cu ce si cand am stropi(tratat) cate ceva.Va fi mai usor la cautari.Si anul trecut le-am stropit pe Impatiensi insa zau daca am gasit acea postare ca sa vad cu ce.Ei,da doamne mintea romanului de pe urma si in viitor o sa avem un ghid mai la’ndemana.Iata florile mele cat de inalte sunt si ce ghivece mici au(ca sa incapa pe pervaz  😦  )N’oi face eu niste pervaze mai late?!

Asta-i pompa cu care le-am stropit.Am facut 2 litri de solutie impartind in 5 un plic de Topsin care este pentru 10 litri.Am stropit si impatiensii cei batrani si toti care au mai rasarit prin unele ghivece.Astept sa vina putin mai cald si ziua mai lunga si sa le mut in balcon,sa le mut in ghivece mai mari sa nu le mai chinui asa.Intr-o dimineata am gasit una pe jos in sufragerie,Planta crescand se impingea in geam si se ridica ghiveciul ,inclinandu-se pana cand n-a mai avut stabilitate si a cazut,insa nu s-a rupt planta.De aceea le ancorez pe plante cu firul de la jaluzele,hahahaha!

Acest articol a fost publicat în flori, TRATAMENTE CHIMICE, utile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Tratament la florile din casă ,iarna

  1. maryanne zice:

    Eu am pierdut o parte din impatiensi.Cred ca i-am inecat pe cei care i-am pierdut.Stiind ca le place apa,le-am dat ,fiindca si in camera unde erau era cald,dar se pare ca nu le-a placut,au putrezit radacinile.Mai am doi,unul grena si unul ciclam la care nu ajungeam prea usor cu apa.Acestia au supravietuit.De aici am dedus ca pe ceilalti i-am inecat. O sa seman zilele astea cateva seminte.In rest toate florile mele sunt bine.

  2. Elisa zice:

    Da,nici eu pe cei mari nu-i ud zinic,ina pe cei de pe pervaz,fiindca au putin pamant in ghivecele lor mici daca nu-i ud zilnic se ofilesc.Sunt si deasupra caloriferelor iaracum de eva vreme ard de nu poti tine mana pe ele si asta-i…

  3. Victoria zice:

    Foarte frumoase florile tale.Se vede ca stii sa le ingrijesti.Eu iar am pierdut cateva,i8nclusiv toate muscatele. 😦
    Stiu ca trebuia sa le tin la racoare,dar aici,la bloc,nu am avut unde.Desi in sufragerie nu este foarte cald.Cam 20-22 grade.S-au uscat pe rand,desi le-am udat.Nu stiu ce nu le fac bine.In Februarie o sa pun seminte.Si anul trecut am avut o muscata dreapta portocalie din seminte.Acum……nu mai este nici aia.

  4. Shari zice:

    Good morning, Elisa! Ti-am adus si tie o cafeluta aromata, fierbinte, savuroasa.. 😛

    Pupici

    Frumoase floricelele tale!…

  5. Elisa zice:

    Victoria,
    eu am scris despre muscate cum le-am mutat de la 18 grade cate erau pe scara unde le-am asezat toamna si unde incepusera sa se usuce sistematic.Le-am mutat in camera rece unde-mi sunt majotitatea celor care repauzeaza si leud rar si nu s-au uscat.Pe de alta parte daca au si lumina destula nu ar fi trebuit sa se usuce,vad in vitrine muscate inflorite toata iarna pe aici dar au lumina si da,nu-i prea cald inauntru.
    Poate ale tale o sa dea cand la primavara le vei tunde,o sa dea din radacini,poate 🙂
    Ce mai faci?Te simti bine?Mai asteptati cu revenirea la ara ca-i prea frig,nu-i asa?
    Iti doresc toate bune 🙂

  6. Elisa zice:

    Shari,
    acum nu-s asa de frumoase le-am tratat ca sa fie mai tarziu cand sper sa infloreasca toate sa se umple de flori.Pana una alta e bun si verdele 😀
    Multumesc de cafeluta 🙂 mmm,ce buna este si fierbinte!Tocmai potrivita pentru o dimineata tarzie 😉 Pup.

  7. Doina din Constanta zice:

    Buna dimineata Elisa!
    Ce ai acolo in caserola aia pe pervaz? :))

  8. Elisa zice:

    Doina,
    al doilea rand de panselute.Primele semanate se pierd dar astea le-am stropit la imp si sper sa creasca mai frumos.Deci,ultimele mele seminte adunate de mina caci de cumparat nu am inca,nu au aparut la noi sau n-am cautat eu peste tot.
    Duminica placuta,draga mea 🙂

  9. anghel zice:

    spuneti-mi va rog un sfat ,cum sa incep o crestere sanatoasa de flori?

  10. Elisa zice:

    anghel,
    esti de groaza!Ce sa-ti spunem????!!! 😉 Poti fi mai concret de atat? 😀

  11. oana zice:

    buna!
    sunt noua pe aici dar imi place foarte mult blogul tau, este foarte util!
    am si eu pe acasa o gramada de floricele pe care le ador…dar de curand trandafirul japonez a facut pe frunze ceva musculite albe (zic musculite ca au aripi), oare ce as putea face sa-mi salvez planta si sa o scap de acei mici inamici?
    multumesc mult! felicitari pt blog. multa sanatate!

  12. Elisa zice:

    oana,
    am scris despre musculita alba,ma lupt si acum cu ea,am si eu si la florile din curte a aparut deja,dar de pe trandafirii chinezesti am mantuit-o,parca nu mai e.Nu stiu cu ce nu am stropit,cauta si tu tot ce scrie despre ea si vei gasi,chiar nu am timp sa caut eu ca sa-ti dau link,crede-ma 😦

  13. Bungardean Ana zice:

    Doamne, nu ma mai pot mira.Desii imi plac florile, despre muscate stiam doar atat: le cumpar primavara de la piata, ma bucur toata vara si toamna de ele, pentru ca find plante „sezoniere” tin doar un sezon, nu? Iarna se uscau iar primavara o luam de la capat, adica din piata, doar trebuie sa traiasca si cei care muncesc, nu-i asa? Desii am doar un balcon la bloc tot timpul am flori frumoase, este foarte bine situat spre placerea plantelor. Dar ca sa ai flori frumoase ca ale tale, se pare ca trebuie muncit.Nu de munca mi-e frica mie, doar sunt de la tara si-mi ajut parinti in agricultura,(la locul de munca am spatiu si timp si am semanat toate rasadurile de care are nevoie mama la tara) dar aici este vorba de mai mult, de „stiinta”.Regret ca nu te-am descoperit mai repede. Acum e cam tarziu dar promit ca la anul o sa-ti trimit fotografii cu balconul meu plin de flori muncite de mine, cu ajutorul tau. Dumnezeu sa-ti de-a sanatate sa ne mai poti da sfaturi si buna dispozitie.

  14. Elisa zice:

    Ai perfecta dreptate,asa ar trebui sa fac si eu,asa este in tarile civilizate,se cumpara de la producatori gata inflorite si imediat sunt balcoanele impodobite,nu asteapta nimeni pana ajung la inflorire.Asa este normal,stiu,insa eu ce sa fac cu timpul meu?Imi fac de lucru si le inmultesc,le aduc la stadiu de inflorire si ma bucur si de verdele lor.la muscate ma refer.Maine o sa caut la Brasov fertilizator nemtesc caci tare bun era insa la noi la florarie nu mai aduce decat universal.
    Multumesc pentru zicerea de bine si mie sa-mi dea buna dispozitie caci ai vazut daca m-ai citit,buna dispozitie nu vine obligatoriu 😀
    Cred ca daca pui semintele de rosii si ardei direct in gradina sub peturi(asa face vecina) nu este tarziu nici acum.
    Bine,mai vorbim…

  15. adriana zice:

    @ oana – incearca MOSPILAN -este foarte bun,eu cu el am salvat cercelusul si craciunita.pulverizezi pe frunze si pui si in apa de udat-asa scrie si in prospect,cica pe urma planta se protejeaza singura.am avut problema asta 2 ani,si o gramada de solutii le-am dat fara nici un rezultat.dupa care le-am curatat si radacinile unde am gasit niste gogosele iar acum a crescut in toata splendoarea.

  16. Elisa zice:

    adriana,
    cumnatul meu avea pregatit mospilan intr-un flacon pentru ca asa facea stropea trandafirul chinezesc din cand in cand cu mospilan;si noi am mai stropit o vreme si cand a lasat o vecina sa-i ude florile ea a turnat din flacon crezand ca-i apa de udat si i s-a ofilit arbustul,noroc ca i-a spus vecina ce facuse si i-a schimbat pamantul ca sa-l salveze.
    Deci,zic ca in apa de udat nu trebuie puse substante insecticide ci doar stropita planta cu ele.Asa stiu eu.
    Mie pentru musculita alba mi-a dat LIDER,o substanta noua,cica,iar de purici la trandafiri,caci aia de se vad adunati in varful si la baza bobocilor sunt purici,deci de purici srtropim cu DECIS.

Lasă un răspuns

