Desfacerea unei rodii

Intai scot un capac de obicei cel de la floaredupa care  tai cu varful unui cutit ascutit pe meridian si scot o calota cam de 90 de grade..Apoi introduc varful cutitului in centrul fructului si incerc sa-l despic,pe unde vrea el.Astfel se desace in 2 parti inegale.Iau una din parti in maini si incep sa aplatizez coaja in timp ce se mai rupe in doua,apoi scot formatiunile dintre casete,acelea despartite de pereti subtiri.Acum se folosesc varfurile degetelor ca sa desprindem bobitele dar in sens invers decat directia lor de crestere si atunci nu se zdrobesc deloc,se desfac ca foabele de porumb.,Se desprinde cate o formatiune intreaga frumoasa asa ca asta pe care o putem musca daca mancam fructele asa direct..Pana acum nu m-am stropit dar o bobita totusi s-a strivit si m-a stropit direct in ochi

Eu am desfacut cam 2/3 dinr-o rodie ca este destul pentru salata mea.Asa arata o parte din care am desprins bobitele dar nu toate.Asa ca mi-a ramas si pentru salata de maine.Nu,nu asta din poza,alta parte cu coaja cu tot.Aceasta din poza de dedesubt.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Desfacerea unei rodii

  1. Shari zice:

    Buna, buna postarea! Ca si eu am patit-o la inceputuri..ma luasem dupa cartile alea care ne invata sa fim delicati si bine crescuti, si mancam rodia cu lingurita…ce iesea de-acolo…numai eu stiu..

    …pana-ntr-o zi, cand am desfacut coaja(ca la portocala) si am inceput sa „rup” bucatile care se desfaceau exact pe acolo pe unde se formau „camarutele”…si-apoi am lasat la o parte fandoseala si am inceput sa musc cu pofta….

    Excelenta , are un gust racoritor … e tare buna, mai ales vara!

  2. Elisa zice:

    Shari,
    dupa mine delicat este sa nu te umpli pe tine si peste tot de stropi,de zeama ceea ce poate se intampla cu lingurita.N-am incercat cu lingurita,nu vad cum fiindca ar fi ca si cum incep sa sfrimesc porumbul cu lingurita de pe stiulete,hahahaha!
    Eu vara am fructe destule de-ale mel si nu mai cumpar dar acum,iarna este sezon de fructe exotice la mine 😀
    Multumesc de postare,sper ca lumea sa inceapa sa profite de ceea ce avem acum si inainte de 90 nici nu visam decat la portocale :).Sunt extraordinar de sanatoase,mancate zilnic este o terapie naturala benefica pentru oricine.Te pup.

  3. sanda zice:

    …si alea dupa un stat la coada de vreo 2 ore, daca se putea si pe ger…brrrrr!
    Nu vrrrreau sa-mi amintesc!
    Cele mai multe portocale din acea perioada, le-am mancat cand eram gravida cu fii-mea; unde vedeam o coada, ma infiintam!
    Cred de-aia-i friguroasa, pup-o mama.
    Of, Eliso, ce vremuri…si acum, cand aveam posibilitatea sa mai facem un pas ,,in mana”…i-am dat drumul ,,pe gard”. :((((((

  4. Elisa zice:

    Sanda,
    n-am vrut sa te intristez,nu e cazul,nu mai suferim,luam cat putem de la altii si punem restul(adica totul) de la noi 😛
    Asa n=o sa mai suferim,doar ne distram ironizandu-i si citind ironizarile altora,ca asta merita doar sa fie ironizati,nesimtitii 😦
    Te imbratisez si ma bucur ca ai postat 🙂 .In ultimul timp ma simt parasita de multa lume draga mie si asta doare ,restul este floare la ureche 😀

  5. Shari zice:

    Ce va tot intristati de la niste amintiri?!? Lasati-le acolo, in sertaras…:)))

    Elisa, ce prostii bodoganesti tu pe tastatura?!?Cine te-a parasit??Ca eu vad multi prieteni in cascioara ta!…

    eeeeeii…

    Sanduta…la Liuta,la masa, ne ciocnim…la Elisa,la alte bunatati, ne ciocnim…mi-e si rusine sa mai dau ochii cu tine…o sa ma intrebi iar de piftii…ca urechile tot la congelator sunt…Ooooff, ma-nfoi eu odata si odata, si sa vezi ce racituri mi ti-oi tranti…

  6. Elisa zice:

    Heeeiii…la Elisa e aici bre 😛 Te anunt ca azi mi-am luat 4 adidasi sa mai fac o piftie mica,doar una mica acolo de pofta :))))) Cred ca tu o vei coagula””” inaintea mea ca de cand te tot invarti in jurul urechiii!!!! 😛

    Si,da…multa lume care trecea des pe la mine si lasa urme 😛 nu mai trece ori nu mai lasa urme 😀

  7. Shari zice:

    aaaa, nu, Elisa, stii cum e la inceput de an.,..pana se urnesc toate…inca mai mistuim carnaciorii de la revelion…inca mai avem sampanie…Lasa, lasa, ca revin ei…TOTI!

    Apropos, pe unde o fi SuKaRiT?

    ….Si zi asa, mai faci o pfitie?! Doar daca o fierbi pana sambata, numai asa o papi inaintea mea…ca pana atunci nu se anunta Cheful sa revina de la plimbare…

    ..m-am tot plimbat pe langa urechi, pana le-am bagat la loc in congelator…dadusem frigiderul la max.sa nu se strice, dar mi-au inghetat celelalte(smantana si ouale pentru tortuletul cu frisca)…

  8. Elisa zice:

    Shari,inteleg ca ai inceput munca si esti f ocupata,da? E bine sa fii ocupat ca nu ti-o ia mintea razna de atata timp liber”””” 🙂
    Unde sa fie?La Castel,dai click La Castel si dai imediat de el 🙂

  9. Shari zice:

    stai, ca nu inteleg…ce Castel?

  10. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,marturisesc ca n-am cumparat niciodata rodii,dar am mancat o data sau de doua ori o bucatica de rodie de la o colega mare iubitoare de fructe.Mi-a placut destul de mult.
    Iti multumesc,habar n-am cum se desface o rodie,nici n-am avut vreodata in mana acest fruct . 🙂

  11. Elisa zice:

    Shari,la mine in blogroll 🙂

  12. Elisa zice:

    Gabi,
    pai sa cumperi ca nu-s chiar asa de scumpe,meritam si noi sa stim macar gusturi noi,nu?

    Mi-ai citit comentarea de la tine de la Copii indigo? 🙂

  13. Lia zice:

    Uite, ca rodie n-am pus niciodata in salata de fructe.. Trebuie sa incerc, neaparat!
    In dimineata asta, baui o carafa de fresh de portocale… nu mi-e foame deloc… ma simt foarte bine…

  14. Elisa zice:

    Bravo,draga Lia 🙂 Daca freshul nu-ti face rau atunci nici fructele .
    Si eu doar de anul acesta folosesc sistematic,altadata luam asa cate una insa acum cumpar cate 4 bucati deodata deodata.Este important sa ne uitam bine la coaja sa nu fie inceput de stricat,se vede greu la rodie nu ca la alte fructe
    O zi faina!.

  15. Shari zice:

    Da??Unde ? ce nume?!?

  16. Shari zice:

    Liuta, te simti bine pentru ca te-au energizat portocalele..si eu simt asta cand imi fac cate o cana de suc de fructe….

  17. Elisa zice:

    Shari,
    du-te la blogroll si la litera L vei gasi acest nume La Castel.E vorba de Imparatia Ciutacilor,du-te si vezi si poti sa-l intrebi pe Cavaleru SuKaRiT de sanatate ca-ti va raspunde.Asta daca aude ca el pazezte pivnitele,stii cum e l…. 😛

  18. Shari zice:

    „Not found”, Elisa, asa apare la numele lui…merci, oricum

    pupici

  19. Elisa zice:

    Helllooo.la care nume?Nu are site SuKaRiT ci La Castel posteaza comentarii.Si daca dai click pe „La Castel” din blogroll nu-ti arata blogul Marianei Ciutacu?M-as mira,ca mie-mi apare 🙂

  20. Shari zice:

    aaaaa…acum am inteles..el doar comenteaza acolo…Thanks pentru lamuriri! :-*

  21. Mirela zice:

    Elisa, MULȚUMESC!
    Am așteptat să desfac ca lumea și eu o rodie, după instrucțiunile și modelul dat de tine aici, cu fotografii pe etape – ceea ce ajută enorm – și am reușit, fără să stropesc bucătăria și fără să-l fac….pilaf! L-a păpat așa Enya, n-a avut răbdare să fac salata, adevărul este că am găsit unul teribil, nu întotdeauna are același gust, chiar dacă este în același stadiu de coacere.
    Îți sunt recunoscătoare, mulțumiri sincere, ești EXPERTĂ!
    Sămbătă și duminică frumoase!
    Un mic dar:

  22. Constantin zice:

    Cand am mancat prima data asa ceva era inainte de 89 si le luam de la turistii rusi sau moldoveni.Nu stiu de unde aveau ei rodii,probabil din vreo republica dinspre Asia,stiu insa ca le spuneau „granate”.Si asa le-am spus si eu pana cand au aparut si la noi si apoi am inteles si de unde le venea acea denumire,de la Punica granatum,denumirea stiintifica a rodiei.Pentru explicatiile tale,nota 10. 🙂

  23. Elisa zice:

    Shari,
    cu mare drag 🙂

    Mirela,
    tot asa,cu mare drag.Chiar mi-a placut,imi cam place sa mai dau explicatii.Curand o sa va explic efectul fotoelectric hahaha!

    Constantin,
    aha,deci Punica Granatum.Tu chiar le stii pe toate cu denumirile latinesti?Te admir.
    Multumesc.Nu ma prea straduiesc,recunosc ca scriu asa cum imi vine din prima 🙂

  24. mariana zice:

    @shari…cred ca ai inteles gresit. Cu lingurita, mananci bobitele, dupa ce le cureti intr-un castronel!

  25. Tatiana zice:

    salut ce faceti granata e buna

  26. Elisa zice:

    Tatiana,
    bine-ai venit!
    Punica granata…rodia,este foarte buna.Nu stii de unde pot procura arbustul?O fi vreo pepiniera online care vinde??Multumesc.

Lasă un răspuns

