Acum nu mai salivează nimeni

Asa ca acum pot sa va arat mancare.Cui ii mai trebuie?!!!

Asa ca va spun ca de Craciun se mananca găina fiindca ea râcâie  inapoi si de Anul nou se mananca  porcul fiindca el râmă  inainte.Sa nu ma intrebati de ce nu am spus asta inainte,ca tocmai am spus in titlu  😀

Deci,ceva de porc..ce-o fi?Normal ca piftie.

Eu n-am scos oasele toate deodata ca se le dam cateilor asa pe rand nu toate deodata,insa este important de stiut ca lasam sa fiarba pana cand se desprind usor oasele ca altfel nu se incheaga zeama.A mea s-a inchegat de la 7 seara pana la 11 si am papat de revelion,hahahaha!

Oooo,dar ceva si mai bun(de care azi nu pot sa ma ating inca) este praji a mea,inventata de mine cu multi ani in urma.Atat de demult am inventat-o ca ieri dupamasa cand faceam crema ii spuneam ‘mnelui ca nu mai stiu daca zaharul l-am pus in nuci pe foc sau dupa ce s-au racit,iar el mi-a spus sa ma uit in retetar.Care retetar,ca e reteta mea si nu am scris-o nicaieri  hahaha!

Asa ca o facui-crema- cum m-a taiat capul si m-a taiat bine,desi cred ca acum 30 de ani(ca pe atunci  faceam aceasta praji) puneam zaharul pe foc ca iesea asa ca mierea groasa cand se racea.Concluzia…este bine oricum.

Reteta:blat de tort de vreo 8 oua copt in tava de prajitura si taiat pe orizontala ,dupa ce s-a racit, cu un cutit sabie si bine ascutit ca sa nu se faramiteze.

Crema: niste nuci macinate ramase de la cozonacii de Craciun Le-am oparit cu lapte fierbinte pana s-a absorbit acesta,laptele si apoi am tinut pe foc amestecand pana a disparut firicel de lichid.Dus la rece.Frecat unt bun fara zer-Premium- cu lingura de lemn.Adus nucile din camara reci de tot si intarite ca betonul,adaugat in ele zahar pudra,o masina,dupa gust oricum,amestecat,adaugat rom din esenta,o sticluta mica si apoi am introdus nucile fierte in crema de unt amestecand cu lingura de lemn(este f important) in rotocoale largi pana se omogenizeaza si a fost tare ca o crema care sta nu curge.

Am luat blaturile,pe cel de dedesubt l-am stropit cu esenta de rom,ca si pe cel de deasupra si dupa ce am intins crema,cam de 1 cm a iesit am acoperit usor.

Acum trebuia sa aiba si ceva deasupra si am facut glazura din ciocolata menaj,vreo 4 patratele din alea mari din tabla de 500 grame si am turnat niste frisca lichida,niste zahar pudra si in apa care fiebe am tinut craticioara amestecand.Ei…si aveam cumparate niste migdale pe care le-am taiat si le-am introduc in glazura.Racita putin am intins glazura pe prajitura si acum este tun,adica intarita.

Nu pot sa va spun ce buna este si ce mult conteaza sa simti blatul de tort neimbibat cu siropuri,asa uscat…mmmm…grozav de buna a iesit.Cand o sa fac poza de sectiune o sa vedeti,dar pana atunci puteti face si voi.

ANUL NOU CU BUCURIE!

Bucuria ,la mine este mov.

Acest articol a fost publicat în Anul Nou, Mancaruri, Retetele mele, utile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Acum nu mai salivează nimeni

  1. g1b2i3 zice:

    Eu as saliva,dar trebuie sa-mi pun saliva-n cui.
    N-am voie nici dulce si nici altele.
    Bine ca stau pe net. 🙂

  2. Ninu zice:

    Faine poze :)… e praji tot mi-e pofta :)) chiar daca sint satul de dulce..da asta e speciala :)…

    La mine bucuria e verde deschis 🙂 …nu glumesc !

  3. zincabeiu zice:

    M-ai zapacit cu reteta asta.Trece-o repede in retetar si inscri-o la OSIM,ha,ha,ha. O sa incerc si eu, dar poate mai modific ceva, sa fie folclor !Na, tocmai imi propusesem sa incep o cura …

  4. Elisa zice:

    Ninu,
    nu-i speciala si se face in jumate de ora daca ai foile cumparate,ca se gasesc…

    Gabi,
    deci am gresit 😦 Stiam eu ca orice fac/spun nu-i bine 😛

    Zinca,
    hahaha!o tin minte iar data viitoare daca nu mai schimb si eu ceva 😀
    Folclor zici 🙂

  5. sanda zice:

    Bine te regasesc, Elisa draga, in Noul An!

    La mine-i multicolora, bucuria. 😉

    Cred ca-i foarte buna la gust…dar prezentarea-i mortala! parca am stat pe dupa usa bucatariei tale; pe bune.
    Pusilica, sa auzim de bine. 🙂

  6. Elisa zice:

    Sanda,
    draga de tine…mai intai m-am gandit ca te referi la poze cand zisesi de prezentare,mda..nu-s prea aspectuase,eu nu prea ma am cu prezentarea,asa cum e asa pun pe poze si curat este,te asigur. Dar de gustoase sa stii ca-s gustoase si piftiile,adica au gust nu-s transparente si nici sintetice.
    Apoi m-am gandit ca te referi la descrierea retetei de prajitura,hahahaha!
    Ma plictisisem de stilul clasic al retetelor,atatea cate-am citit inainte de sarbatori,asa ca am povestit precedeele,asa ca o bunica ce nu-s hahaha!Iar cantitatile,crede-ma ca demult nu mai prepar ceva cu cantarul langa mine 😀
    Bine-ai revenit si LA MULTI ANI! Te pup si eu.

  7. Victoria zice:

    hehe,cand e…….gravida situatia,pofta e la loc de cinste.Noroc ca se face usor. 🙂
    Seara buna si bine te-am regasit in noul an.

  8. Elisa zice:

    Victoria,bine-ai revenit!Te pup.Cred ca pe bloguri gustoase nu te..masokesti 😀

  9. sanda zice:

    Hahahaha, draga mea! aia era: procedeul de preparare al prajiturii! 😛

    Si raciturile mele ies cam tulburi, dar gustoase sunt…dovada ca s-au si terminat, as putea s-o iau de la capat.
    Pusilica. 😀

  10. Elisa zice:

    Sa-ti spun ceva,am mancat si din alea transparente insa sunt inchegate cu gelatina,vax,gustul este artificial,asa ca de la picioare de porc tre sa iasa cleiul din cartilaje ca altfel nu-s fierte ,iar de pasare n-am facut niciodata,poate ca alea de pasare sunt transparente.
    Si ale noastre s-au terminat si salata de boeuf am facut azi si mai e putina.Te pup si eu. 😛

  11. gina zice:

    Ghinionul meu ca nu le-am vazut pe 1 cand le-ai pus ci tocmai acum cand s-au terminat si prajiturile de la Craciun si tortul de la Anul nou, asa ca eu tot salivez cand e vorba de dulce, mai ales ca mi-am propus regim strict 😦 Asta e trebuie sa sufar :((

  12. Elisa zice:

    Mi-am propus ca la urmatoare prezentare sa scot portelanurile alea scumpe,fetele de masa de ocazii asa cum fac cand avem musafiri.Stii cum o sa fac?in vase mici si scumpe cateva molecule de mancare,hahaha…asa se face si asa o sa fac,o sa vezi la prima reteta care-mi va trece prin cap.Deocamdata nu am idei de mancare cu acoperire a necesitatilor de acum de dupa ghiftuiala asta mare 😀

  13. ioana zice:

    Gata Elisa am gasit raciturile, stii eu mi-am facut un obicei ,raciturile le fac intotdeauna de Boboteaza,poate ca din cauza ca acasa la tara mama asa le facea. Popa cu botezul a fost pe la noi pe 2 ianuarie la noua dimineata ,asa a facut un obicei nu ne lasa nici sa ne bem cafeaua in liniste, de fapt sant si niste bani la mijloc 30 lei contributia si 20 i-am dat pentru botez. La racituri nici eu nu pun gelatina si nu trebuie sa fie chiar asa limpezi sa vezi fundul farfuriei. O zi buna Elisa.

  14. Elisa zice:

    Draga Ioana,
    la noi tot asa se faceau la Botezul Domnului.
    Draga,daca te citeam inainte…cum 30 contributia si 20 pentru botez?Adica ai specificat asta lui popa?Eu am vorbit cu vecina si mi-a zis ca 30 ii pune cu totul si i-am promis ca asa fac si eu caci anul trecut s-a suparat pe mine ca i-am pus mai mult insa fara sa vorbim inainte hahaha!
    Deci,contributia la biserica,aceea pentru un an?Eu aia n-am platit-o acum,ma duc la biserica si acolo platesc cu chitanta 🙂

  15. ioana zice:

    Elisa, la noi incaseaza contributia pentru biserica atunci cand vine cu Iordanu si deci contributia este 30 lei iar pentru botez nu iti pune el o taxa eu acum iam dat 20, deci pui pe masa 30 lei separat de cei 20 iar pentru cei 30 a taiat popa chitanta pe loc. Anul trecut am pus numai 10 lei pentru botez ca asa au hotarat vecinele ca nu aveau bani si sa stii ca s-a uitat cam lung popa pentru ca l-am obisnuit cu donatii din partea firmei si dadea chitanta separat dar acum ca am restrans firma din cauza crizei nu imi mai permit sa fac donatii. deci tu ai platit numai botezul 30 lei, uite asa ajung popi chiaburi. te pup ELISA.

  16. Elisa zice:

    Asa,asa am inteles si eu ca e la voi.La noi nu ia preotul taxele,exista colegiu ala de administratie a bisericii si acolo platim.
    Maine mergem dupa aghiasma,toate bisericile se aduna la Cetate si acolo mare inghesuiala,mare.Dar,uite ca am uitat sa-l intreb daca asa se va face si anul asta 😦 Preferam sa fie fiecare cu biserica lor.
    Vezi draga ca „chiaburi” e un termen ce-l urasc,inventat de bolsevicii din Ro pentru oamenii cinstiti ,harnici si deci instariti,nu le-a dat nimeni nimic de ….pomana ca la popi,hahaha!

  17. ioana zice:

    DA, chiaburi ,nu stiu asa mi-a venit sa le spun pe moment.

  18. Elisa zice:

    poate boieri ai vrut sa spui,ca boierii primeau plocoane nu chiaburii 😀

Lasă un răspuns

