Ultima recolta pe 2009

Sambata,dupa ce am vazut ca este ger si ziua si ce va urma, am adunat verzisoarele.Mi-au cam inghetat mainile pe ele,m-a suflat vantul aspru,cu o mana rupeam verzisoarele si cu cealalta trageam de cipilica pe urechi.Ba imi luasem si un vas prea mic  estimand gresit cantitatea de recolta,ha,ha,ha…de parca ar fi prima oara cand estimez gresit ceva  .Asa ca asteptai sa vina al meu cu alt blid sa le culeg pe toate care erau mai mari decat o aluna.

Acum o sa caut retete caci nu vreau sa le gatesc cum stiu eu,adica fierte 2-3 minute si apoi trase in tigaie in unt sau ulei.

Nu le-am curatit de frunzele exterioare.Voi ace asta cand le gatesc.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Ultima recolta pe 2009

  1. CARMEN zice:

    Elisa draga, dar frumoase verzisoare mai ai! Dupa cum vad…îti trebuie multe retete sa-ti consumi bogata recolta 🙂
    Daca doresti, poti proba reteta mea:
    1 kg. verzisoare
    100 g. slaninuta
    125 gr. brânza (Emmentaler)
    200 gr. smântâna
    1 ou
    4 linguri vin alb
    30 gr. pesmet
    20 gr. unt
    20 gr fulgi de migdale
    Dupa ce varzisoarele se dau în clocot în apa cu sare, se lasa sa se scurga si se presara putin praf de nucusoarape deasupra. Separat se bate un ou cu 4 linguri de vin alb, cu brânza rasa si smântâna; se potriveste de sare si piper.
    într-o forma unsa presaram slanina taiata cuburi, se aseaza varzucile si se toarna compozitia ou-smântâna-brânza.
    Deasupra, pesmetul si fulgii de migdale si untul taiat felii subtiri.
    Se da la cuptor preâncins, la 180° pentru aproximativ o jumate de ora.
    Este delicios! 🙂 Spor la treaba Elisa!

  2. MIRA zice:

    Buna ziua,Elisa
    http://www.gustos.ro/retete-culinare/cautare?ex=VARZA+DE+BRUXEL

    Desigur ca nu toate retetele ti-ar satisface gustul,poate n-ar fi trebuit s-o culegi pe toata, data fiind rezistenta acesteia la temperaturi dintre cele mai scazute.Daca ai fi recoltat-o cu radacina i se mentinea prospetimea cateva luni bune;asa,daca ai rabdare s-o invelesti in hartie de ziar cred 2-3 luni vei avea timp suficient sa incerci cateva meniuri din link – cu mirosul specific,insa,nu se-mpaca usor nici macar bucatarii.

  3. Elisa zice:

    Multumesc,Carmen.O sa incerc de maine incolo,ca pentru azi am fasole cu ciolan 😀

    Alta reteta asemanatoare cu a ta de la Teo’s Kitchen:

    Avem nevoie de:- 400 g varzutza de Bruxelles (le puteti cumpara la punga, congelate- cam4 RON punga de 400 g de la Uncele Statis, foarte bune; sau proaspete, dar mult mai scumpe, cam 10 RON o tavitza de jumatate de kg, la Cora)
    – 2 oua
    – 200 g de cascaval ras
    – 100 g smantana
    – o lingura de unt
    – 2 linguri de faina
    – 100 ml de lapte
    – pesmet
    – condimente: vegeta, piper, sare, oregano

    Se fierb varzutzele in apa cu vegeta si se aseaza intr-un vas rezistent la cuptor – poza 1

    Se sparg ouale si se bat impreuna cu jumatate din cascavalul ras si se pun peste varza – poza 2

    Intr-un vas se topeste untul si se adauga cele 2 linguri de faina. Se ia de pe foc si se stinge cu lapte si smantana. Se condimenteaza cu oregano, piper si vegeta – poza 3

    Se toarne sosul peste varza, se presara restul de cascaval si pesmetul – poza 4

    Se lasa la cuptor 20 de min si veti obtine cam ce vedeti in poza 5!

  4. Elisa zice:

    Nu o culeg cu radacina cu tot ca la primavara este posibil sa o ia de la’nceput si sa faca in continuare pe aceleasi tije.Deci,d’aia 😀
    De pastrat n-ai grija ca stiu sa-mi pastrez produsele,nu am aruncat nimic si nici n-o sa arunc ,ca la mine nu se strica nimic,sunt eu asa o …anti-stricaciuni ha,ha,ha!

  5. Manole zice:

    Habar n-aveam ce-s astea! Noroc c-ai scris! 😀

  6. Elisa zice:

    Iaca zic : e varza de Bruxelles 😀

  7. mariana zice:

    cum le-ai obtinut? sooper!

  8. Shari zice:

    Eu le fierb la aburi, ca le raman toate proprietatile …Daca doresti un pic de gust mai…delicios, poti sa le prajesti in faina/ou/seminte de susan.

    Am pregatit asa niste pulpite de pui, au iesit o minunatie, o sa postez in curand.
    Poti sa incerci si cu verzisoarele.

    Pa, si bine ca ti-a mai trecut si tie supararea!

  9. Elisa zice:

    Am facut hocus-pocus si au aparut in blide,ha,ha,ha! Sau ce m-ai intrebat????
    Scrie la cauta „Varza de Bruxelles” da search aici pe blog si gasesti toate articolele cu si despre aceasta leguma de la rasad pana azi,sau nu chiar toate….

  10. Shari zice:

    Nu mai folositi vegeta sau alte prostii asemanatoare(knorr, etc), mancati cancer(sau alte boli) cu portioara, asta faceti!

    Folositi legume proaspete si condimente, ce poate fi mai gustos si sanatos ca acestea?!?

  11. Elisa zice:

    Shari,
    Doamne fereste de rau mai mare!
    Cand ma uit la Geoana rad de ma prapadesc caci oricum el,pentru mine ,era doar piesa de schimb 😀

  12. Elisa zice:

    Mi-a spus sora mea ca Kate&Jon s-au despartit si aveau de crescut 8 copii 😦 M-am intristat mai tare decat ca a iesit base presh, :((((((((

  13. matilda zice:

    Dragă Elisa, n-ai un butoi mai mare să le bagi la murat ? :)) Ar ieşi nişte sarmale…

  14. Elisa zice:

    ia uitati ce-am gasit la wiki despre ei…deci este adevarat,el a inselat-o pe ea,mi se pare normal sa nu mai fie sexi cand zi de zi grijeste de 8 copii 😀

    Separation

    In April 2009, it was reported that Jon was having an affair after he was spotted late one night with various women and leaving with one of them.[13] The couple has denied these allegations, saying the woman Jon left with was just a friend.[14][15] However the woman’s brother insists that she was romantically involved with Jon. This is supported by the existence of video and photographs of Jon with a woman named Deanna Hummel.[16] Kate has also been accused of having a personal relationship with one of her bodyguards, Steve Neild.[17] Kate has denied the allegations, stating that she requires a bodyguard for protection.[18]

    Kate has said these issues will be addressed throughout the fifth season of their show.[19] In the season premiere, the incident was addressed by both Jon and Kate. Throughout the episode, they stated they are devoted to their children and vehemently rejected the cheating allegations, but agreed that they are unsure about where their relationship is headed.

    On June 22, 2009, legal proceedings were initiated in Pennsylvania to dissolve the ten-year marriage of Jon and Kate Gosselin.[20][21] The episode announcing their separation became the most watched episode of the series, with 10.6 million viewers.[22][23] Since the announcement of Jon and Kate’s separation, the show has experienced a decrease in ratings.[citation needed] The final episode aired November 23, 2009.

  15. Elisa zice:

    Matilda,
    hahaha…pai incap intr-un,intr-o oala de 3 litri,ce mai…asa de multe par? Voi gati de 3 ori din ele,nu mai mult si voi face gratinate la cuptor ceva cum a zis Carmen 🙂 si fierte in aburi cum a zis Shari 🙂

  16. Lia zice:

    Neata, Elisa..m-as inscrie si eu la o portie de verzisoare..taaare bine arata… te pup!

  17. Elisa zice:

    ‘Neata,Lia! Esti invitata mea astazi la o masa cu varza de Bruxelles „a la Carmen” combinata cu „a la Shari” cu sunca felii subtiri dintr-un ciolan copt in cuptor ” a la Elisa” si cioarba de cartofi,taraneasca,cu ardei iute.
    Hai,vii? :))

  18. Vania zice:

    Eram convins că astea cresc doar la Bruxelles…

  19. Elisa zice:

    Ha,ha,ha!
    La Bruxelles cresc paparudele si mai cresc succesurile 😆
    Ba unii invata si limbi sa-i dea peste nas( sau????) derbedeului national,primul om in stat.In stat in limba ha,ha,ha!

  20. Ninu zice:

    Si eu gateam la fel verzisoarele de Bruxelles, si le mincam cu ficat de pui inabusit, si mamaligutza, apoi inecam totul in Grasa de Cotnari 🙂

  21. Elisa zice:

    Am gasit in retetarul meu de pe net toate astea.Acum stiu exact ce combinatii o sa fac si va voi arata.

    1.Spal verzele, curat frunzele uscate, le tai in jumatate (daca sunt prea mari- in patru). Le pun intr-un vas de Jena si le stropesc cu ulei extravirgin de masline si suc de lamiie, le amestec sa se acopere bine. Le pun la cuptor la temperatura mare („broil” aici, nu stiu cum s-ar traduce) si le las pina ce culoarea lor devine maronie. Nu dureaza mult asa ca e bine sa fie urmarite.
    Ies foarte bune, putin crocante, iar lamiia da un gust deosebit.

    2. EU GATESC ASA VARZA DE BRUXEL ca si garnitura:se fieb i apa sarata varzutele sau se pot prepara si cele inghetate. Intr-o tigaie se pun 20 gr unt in care se caleste putina ceapa taiata fin si bacon sau sunculita afumata pana se rumeneste baconul.Se adauga varza ,sare piper si se amesteca totul. la servire se poate adauga si smantana.

    3. Dupa ce le-am dat jos frunzele care se ingalbenisera putin le-am pus pentru 10 minute la fiert cu putina sare. Dupa aceea le-am pus frumos la scurs. Am tocat 2 catei de usturoi, jumatate de ceapa, putin jamon si le-am tras la tigaie in 2 linguri ulei de masline.

    4. Mie-mi plac varzutele de Bruxelles prajite in baia de ulei ! Da, sa nu radeti, dar eu asa le fac, cumpar o punga cu verze congelate ca aici nu se gasesc crude, si trantesc varzutele asa congelate cum sunt ele direct in uleiul incins pana se rumenesc. Sunt crocante la foile de la suprafata si sunt moi si gustoase in interior. Dupa ce se rumenesc le scot pe un platou, le degresez cu hartie de bucatarie/servetel, le tai in doua si le sarez. De cand am descoperit acest procedeu, numai asa le mancam, sunt delicioase, langa un piure de cartofi cu peste sau carnitza de care-o fi…

    5. mai e o reteta frantuzeasca

    o ceapa taiata fin,250 gr de slaninuta afumata taiata in cubulete,
    prajiti ceapa (cat sa fie aurie) cu 3 linguri de ulei,adaugati slaninuta,, amestecati3-4 min,pudrati cu 2 linguri de faina,amestecati bine, adaugati 1/2 l de „bouillon* (supa de carne),dati focul la mic, adaugati cca 850 gr de *choux de bruxelles*(varzutele),piparati si lasati sa fiarba cca 1h acoperit.-din **le grand livre de la cuisine**

    6. eu le fac f. simplu.
    se curata foile vestejite, se pun la fiert in apa sarata, cand clocoteste apa.
    se scurg de apa, (eu nu le fierb f. tare, le prefer „al dente” ) si servesc cu putin unt.
    daca vrei mai caloric pui si putina smantana si parmezan si le gratinezi 5-6 min la cuptor,

    7. Eu am pregatit varzutele astea in mai multe feluri – ori fierte scurt in apa sarata si apoi pane, sau fierte scurt si pe urma cu sos bechamel si cascaval la cuptor, sau tot fierte scurt si pe urma vreo 5 min in tigaie cu unt. Mie imi plac foarte mult, dar iau rar ca barbatu nu mananca asa ceva nici sa-l pisti cu ceara unsure.gif

    8. Kotlet de porc cu garnitura de varza de Bruxelles

    Ingrediente pt. 4 pers.
    – 4 kotlete de porc ca. 1buc. 180g
    – sare ,piper,nucsoara ,dupa gust
    – 3 ls. untura
    – 300g varza de Bruxelles
    – 50-100g slanina/sunca mai slaba(Kaiser)
    – 20g unt
    – 1lc Thymian (La asta nu stiu cum sa-i spun pe RO.???)
    Mod preparare.
    Varza de Bruxelles spalata si curatata, se desface in foi si se blanseaza in apa fiarta cu sare si se pune la scurs.
    Slanina se taie in bucatele si se pune intr-o tigaie la prajit in untul incins,se adaoga Thumyanul,varza de Bruxelles se amesteca pe toate partile si se pune dupa gust nucsoara ,sare eventual si putin piper.
    Cotletele de porc se sareaza,pipereaza si se prajesc pe amindoua partile in untura incinsa.

    lc-lingurita cafea
    ls-lingura supa

  22. Lia zice:

    Gata pranzul? Aaaam venit! 😀

  23. Elisa zice:

    Lia,abia acum ma duc la bucatarie ca,deh…sa-l asteptam si pe stapanul inelului meu,nu? Adica,pe la 3-3:30,cam asa 😆
    Nu dureaza mai mult de o ora cu tot cu curatitul verzisoarelor de frunzele exterioare.Mai ia niste mere ca asa se mananca fructele,inainte cu 2 ore de masa hahaha!

    Ninu,
    te astept si pe tine cu tolba plina de povesti stiintifico-fantastice,adica SiFi,hahahaha!

  24. sanda zice:

    Vai, ce mi-a placut cum ti-ai tras ,,cipilica”!
    Ai un umor, Eliso…te puuup! 🙂
    Si zi, cu asta ti-ai incheiat activitea la munca campului?
    Poate mai dai si pe alte meleaguri…ai vazut ce semineu ne-a ,,construit” Liuta? 😉
    Te asteptam cu un vin fiert.
    Pusilica!

  25. Elisa zice:

    Sanda,
    chiar aveam o cipilica de-a lui Cosmin de pe la 13 ani,crosetata,groasa,dar imi era scurta ca eu port un mot in varful capului,hahaha!

    Mai trec si pe acolo dar stii cum sunt eu?nu prea pot sa fac treburi pe jumatate sau pe sferturi si …asa 🙂

  26. sanda zice:

    Am inteles…pusilica! 🙂

Lasă un răspuns

