Muşcatele curgătoare pe timp de iarnă

Va  amintiti de muscate mele?Acelea pe care anul trecut le-am inmultit prin butasire?Acelea  pe care  le-am scos afara in curte si le-am tinut intr-un lighean roz crapat(ca sa dreneze  ) langa tufa de capsuni de pe iarba din curte?Si acelea pe care le-am pus in ghivece noi si au crescut lungi si stateau pe prima treapta din fata bucatariei?

Ei,acum ca v-am amintit de ele sa vedem ce-am facut bine pana acum si ce-am gresit cu ele din momentul in care le-am adus in casa.

Pai,incep cu greselile.A fost gresit sa le asez pe suportul de pe scara fiindca pe scara era aer uscat si cald.Degeaba le-am udat ca nu le-a placut nici daca le-am lasat lumina toata ziua.Asa ca s-au uscat frunzele.Acum o saptamana le-am mutat in camera-sera unde este rece si lumina mai multa.

Celelalte din lighean le-am mutat in cele 2 jardiniere si dus in camera rece.Cea care este direct in bataia luminii in fata ferestrei este cea mai faina jardiniera.Acolo sunt multe radacini,pana in 10.Le-am curatit de frunzele uscate.Le-am udat o data pe luna.


Cealalta care este putin mai la …o parte fata de fereastra are mai mule frunze uscate pe care nu i le-am luat inca.

Am asezat un ghiveci pe perete langa fereastra de pe holul de sus unde am lamaiul si vad ca si acesteia ii merge bine desi o ud cand imi aduc aminte.

Cam asta-i cu muscatele mele curgatoare,Cand o sa fie ger o sa trebuiasca sa deschid putin caloriferul si in camera rece ca sa nu inghete apa pe tevi.Oricum,majoritatea sunt albe si mie mi-au placut cele roz si rosii.Asa ca nu le mai inmultesc.

AZI AM SEMANAT NISTE PANSELUTE , SEMINTE ADUNATE ACUM DE PE CELE ALBASTRE SI ROSII.AM ADUNAT SI IN TIMPLU TOAMNEI SEMINTE INSA NU STIU UNDE LE-AM PUS CACI NU LE GASESC. STIU DOAR CA LE-AM PUS INTR-O CUTIE DE MEDICAMENTE DESCHISA CA SA SE USUCE.

Acest articol a fost publicat în flori. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Muşcatele curgătoare pe timp de iarnă

  1. Missouri Kitty zice:

    Foarte frumoase muşcatele curgătoare, spre deosebire de ale noastre care par că de-abia îşi trag sufletul. Din articolul dvs. mi se confirmă o mai veche bănuială: muşcatele trebuie scoase afară pe timpul verii. Eu le ţineam pe balconul închis; da, cu ferestrele deschise, dar tot la peste 30 de grade… Abia au câteva frunze, de înflorit, au înflorit anemic, o floare, două. Acum li se usucă frunzele. Mai bine le merge pelargoniilor.

  2. Anatol zice:

    Am si eu o multime de muscate curgatoare de diferite culori. Toata vara si pana toamna tarziu au stat la balcon. Acum nici nu mai stiu unde vor incapea in casa. Am adunat si o multime de seminte, dar le voi semana la primavara.
    http://www.gradinomania.net

  3. Victoria zice:

    Ce mult imi plac muscatele tale.Ale mele arata jalnic.Aproape ca nu mai au frunze,si le ud saptamanal.Dar le tin in sufragerie,unde sunt peste 20 grade,asa ca s-ar putea ca asta sa fie motivul.Am primit in toamna asta,de la mai multe persoane,o multime de butasi de toate felurile.I-am pus o parte in pamant si o parte in apa.Nu s-au prins decat vreo 3 fire puse in pamant si 2 in apa 😦
    Nu stiu ce nu le fac bine de nu am noroc cu ele.

  4. Luminita zice:

    Din experienta mea, muscatelor de orice fel le merge superb daca in timpul verii sunt tinute afara in plin soare (eu am un balcon pe sud si au crescut si inflorit minunat in ultimii 10 ani, chiar daca primavara aveau 5 cm). Dar cu siguranta, muscatelor le merge cel mai bine in zone mai racoroase, zone de deal-munte, Elisa, probabil ca la tine este climatul ideal pentru ele. Cei care ati fost in Austria, Germania si Elvetia cu siguranta va aduceti aminte ce „covoare” multicolore minunate sunt la ferestre si balcoane!.
    Un lucru este insa foarte important pentru a inflori: trebuie ingrasat pamantul macar la 2 saptamani (vara) si la o luna sau 6 saptamani (iarna). Sunt foarte mari consumatoare de substante nutritive!
    In pragul iernii eu le rup tijele fara frunze, pun in pamant varfurile (inghesuite intr-o ladita, multe, multe), iar pe cele care raman in ghivecele vechi le tai foarte scurt si le pun pe un balcon rece (inchis) si le ud cate putin cam odata pe luna. Primavara, nu arata prea grozav, dar dupa ce le schimb pamantul si le pun la loc la soare cresc vazand cu ochii. Imi pare rau ca nu am poze, dar promit ca de la anul sa fac 🙂

  5. Elisa zice:

    Victoria,de ce nu le scoti tu pe scara blocului de o parte si de alta a usii?Acolo nu-i asa de cald.
    O sa le tunzi la primavara si in pridvorul acela al tau sa vezi ce faine se vor face 🙂

    Luminita,
    da,am vazut si eu acum ca le place la rece,dar sa nu inghete.O sa le dau si eu ingrasamant ca le-am cam sarit de la hrana.Oricum nu vreau sa-mi infloreasca iarna ci la vara.
    Asteptam pozele cu muscatele tale 🙂

  6. Elisa zice:

    Missouri Kitty,
    unde locuiesti,in ce zona? Asa-i le place mai mult vara afara si iarna la racoare si asa cum zice Luminita ingrasate cu Universal(asta am eu) cu ingrasamant pentru muscate special.
    Daca lujerii nu mai au frunze la primavara,nu acuma,vei vedea daca dau verde de peste tot le lasi lungi ca sunt mai frumoase ca si coronitele,iar daca nu dau verde decat de la baza atunci le poti tunde.
    Si cu clematita este o chestie tot asa.Exista soiuri care dau de pe lujeri vechi si daca le tundem pierdem florile care ar putea aparea pe toata lungimea si asa este a mea.
    Si exista soiuri la care florile apar pe lujerii noi si trebuie tunse pana la pamant aproape.Asta am auzit la o emisiune despre clematite pe A4-nu-mi vine cum ii zice.
    Insa,eu cred ca trebuie incercat sa lasam ramurile de anii trecuti si primavara sa urmarim de unde da verdele.

  7. Dumi zice:

    Din experienta mea cu muscatele tinute in balcon inchis ( de fapt terasa inchisa)
    1. Fara apa prea multa. Pamantul aproape uscat mai ales daca este pamant de florarie care retine multa apa. Suporta bine seceta.
    2. Cand a pus ingrasamant au crescut „luxuriant” dar au facut mai putine flori.
    3. Le place zona mai racoroasa. Iarna trecuta le-am lasat pe terasa inchisa, (dar atentie: nu pe pervaz ca ingheata) unde a fost in jur de 5 grade si s-au simtit excelent.
    La ora actuala sunt tot acolo alaturi de busuioc, leustean, patrunjel, crini imperiali, crini de o zi cei portocalii, zambile, lalele, un trandafir si o iasomie la galeata. Vad ca se simt bine impreuna. Le ud cate putin si rar tot asa o data pe luna.
    Pe un balcon mai mic la bucatarie (dar tot inchis balconul) cu usa dela bucatarie deschisa tot timpul adica in jur de 16 grade am crini infloriti in februarie.
    Am spus eu mai multe off topic, dar nu din lauda, ci ca e bine de stiut si o parere mai putin avizata.

  8. Victoria zice:

    Nu am loc sa le scot Elisa,ca deja e plina scara blocului cu ghivece,la toate etajele. 🙂

  9. Missouri Kitty zice:

    Eu locuiesc în Vâlcea. Este o climă plăcută. Nu obişnuiam să scot florile afară, din cauza ploilor de vară care uneori sunt mai puternice, sau cu rafale şi grindină. Nici leandrul nu l-am scos decât prea târziu, când deja păduchii ţestoşi îşi făcuseră de cap pe frunzele lui… Apoi am realizat că simpla stropire zilnică ar fi prevenit dezastrul.

  10. Ninu zice:

    Superbe muscatele astea curgatoare, eu am doar doua ţevi la ghiuveta curgatoare, muscate nu am dar ma multumesc cu ce am… am avut doar una..am chemat un vecin sa schimbe o garnitura si acu curg doua..:( ma si tem sa-l chem sa le repare 🙂

  11. Elisa zice:

    Dumi,
    foarte bine ai facut 🙂

    Victoria,
    😦

    Missouri Kitty,
    afara este mai bine pentru flori vara.

    Ninu,
    asta-i rau ca platesti pierderile ca si castigurile 😀

  12. lulu zice:

    buna tuturor. imi plac discutiile voastre si vas ruga sa-mi spuneti si mie daca muscatelor curgatoare le convine la beci? am citit ca asa ar fi ideal dar totusi nu am atata incredere, am si eu cateva, imi sunt prea dragi ca sa risc, si apoi sa le pierd

  13. Elisa zice:

    lulu,
    eu rog vizitatorii sa-ti raspunda fiindca eu nu stiu,sunt si mai multe soiuri de curgatoare,eu nu le tin in pivnita ci intr-o camera mai rece udate mai rar,o data /luna.
    Dar sper sa-ti raspunda cine cunoaste 🙂

Lasă un răspuns

