Panseluţe

Frumoase si rezistente  sunt  panselutele.Le ador!

Choux  a  la creme   sunt doar apetisante si   dulci.Daca aspectul nu va place lasati-le ca si asa sunt”gura goala” cum le spunea mama  mea.Poti manca 20 si nu ti-e greata. 😛

Cand le mancam  mai facem si un rococo de frisca  😀

Ei,v-am facut pofta? Se fac mai repede    decat se coc din:

* 0,5l apa

* 200  g  unt (sau Rama)

*2 lingurite  zahar

* un  praf  de sare (cat iei cu 3 degete)

Se pun astea in cratita pe foc si cand fierbe se ia deoparte si se toarna

200 g faina

apoi se amesteca pana se obtine un aluat omogen.Se  lasa 5 minute si apoi se introduc unul cate unul

* 5 oua

Dupa fiecare ou se amesteca( cu lingura de lemn) bine pana se omogenizeaza din nou.Apoi se aseaza cu lingura de masa in tava cam cat un ou de mari(sau dupa preferinte) si se coc 30 de   minte la 200 grade Celsius cu cuptorul preincalzit.

Crema de budinca de vanilie ca nu am mai gasit din tineretele mele baton de vanilie din care se face crema adevarata.

Glazura poate lipsi,erau mai frumoase fara glazura,dar vanilia cu ciocolata si cu frisca fac casa buna,nu?Unde-i frisca? In frigider in flacon.  😀

Acest articol a fost publicat în flori, Mancaruri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Panseluţe

  1. Castalia zice:

    hm…am dat peste acest blog si asa mi-a placut sa vad paselutele in loc de comentarii politice care domina blogurile acum in vreme de campanie si am mai si gasit si reteta asta simpla de choux a la creme (o prietena din copilarie adora aceste prajituri si facea des, dar niciodata nu apuca sa ma cheme sa le gust), asa ca o sa o incerc cat de curand…si uite ca nu mica mi-a fost mirarea sa vad atasat pe blogul tau mesaj de sustinere pentru crin antonescupentru care sunt si eu „pro” chiar si cu aceasta ciudata alinta pe care a facut-o cu psd(nadajduiesc sa existe ratiuni cat de cat sincere pentru care s-a facut alianta si sa iasa ceva mult mult mai bun decat alianta pnl-pd sau psd-pdl.

  2. Elisa zice:

    Castalia,
    hahahaha…ainimerit tu ziua in care eu nu am scris depolitica.Ia vezi la categoria Romania,acolo sunt toate de campanie.Eu nu mai pot cu base si nici cu fesenistii nu maipot alde Mitrea si altii de acolo,insa da,in continuare sustinem Crin Antonescu,chiar si prin intermediar 🙂

    Bine-ai venit si te mai astept.Daca vrei sa vezi flori cauti la categoria Flori,dar si la Sarbatorim si….asta fac si eu iarna,cand ma satur de ea,de iarna si de uratul de afara.Te pup.

  3. zincabeiu zice:

    Panselutele m-au fascinat intotdeauna….Cred ca sunt legate si de prima mea dragoste,ha,ha,ha.Cat despre prajitura…eu fac ecler, cam tot la fel.Foarte gustoase.

  4. Elisa zice:

    Zinca,
    asa? pai de ce nu spui mai mult?Ca doar nu poti spune ca domnul a venit cu un buchet de panselute la intalnire,nu-i asa?
    M-ai facut curioasa,zau 🙂
    Nu le-am gustat inca sunt in camara la rece,dar sunt bune ca nu-s gretoase si eu cum abia ies dintr-o dischinezie biliara…tort mi-ar lipsi ha,ha,ha!

  5. Lia zice:

    Vreau si eu prajituricaaaaaaa!!
    Vezi, daca veneam asta seara la tine..ma tratai cu desert. 😉
    Te sarut!

  6. Elisa zice:

    Lia,
    eu ca taranu,cand vine cineva la mine scot tot ce am ha,ha,ha!

  7. Missouri Kitty zice:

    Minunate panseluţele! Cele albastre sunt extraordinare, vrea şi mama!
    Zicea că seamănă seminţe în ghivece, iar la primăvară mută răsadurile în grădină, ca să nu mai plătească 1,5 lei pe fir… Doar că la ora asta găseşte mai degrabă globuri şi beteală decât seminţişuri. 🙂
    Prăjiturile… hm, o s-o rog frumos să încerce… 🙂

    Missy

  8. Elisa zice:

    Mama,mama,draga Missy,de ce numai mama?Incearca si tu ca nu-i greu.
    Eu mai am seminte de anul trecut asa cred si ca sa fie in aprilie in floare trebuiesc semanate acum,altfel vor inflori doar in iunie.
    Cred ca sunt seminte pe la toate marketurile.iar la noi si la magazinul de subs pentru tratament,au seminte si acolo.In ce oras locuiesti?

  9. zincabeiu zice:

    Draga Elisa, panseluta e o „marca”( ca la orele de romana!)a timpului trecut, ca sa nu zic pierdut, o reactie proustiana, asta numai pentru ca am avut-o martora stand cuminte intr-o sapca de licean, intr-o primavara, intr-o biserica, intr-un oras din Ardeal ! Ce frumos! Dar, sa ne revenim… Sa ne pregatim talpile si portofelul pentru maine, cand dam iama prin Targul Gaudeamus.

  10. Elisa zice:

    Nu stiu de ce nu mi-am facut si eu obiceiul de a veni la Bucuresti cu diferite ocazii,caci doar 4 ore face sageata,sau 3 jumate 🙂 Pe vremuri mergeam cu elevii la targuri,divesre targuri.Cat tine Targul Gaudeamus?

  11. Elisa zice:

    Zinca,nu-mi amintesc de baiatul de care m-am indragostit decat ca era seful clasei si eu il priveam pe fereastra cand se apropia de intrarea in scoala.Nu a stiut niciodata ,am dansat la banchet un tango impreuna,dar eram moarta de spaima.Si stii cum il chema? ca pe noi toti,ha,ha,ha!

  12. Manole zice:

    Uite, de asta imi era teama! Ca la ora asta nu aveam nimic de facut!!!
    Cum naiba sa rezist la choux a la creme ????? 😛

  13. Elisa zice:

    Ori faci gogosile ori stai cu noi la claca sa povestim despre primele si nevinovatele iubiri,ha,ha,ha!

  14. zincabeiu zice:

    Pai, Targul tine pana duminica. Ma duc si eu mai mult sa dau cu nasu’ ca iti trebuie bani, nu joaca ! Ma duc mai mult din obisnuinta si … dintr-o mare dragoste de cuvantul scris.
    Ce-ar fi sa ma mai indragostesc o data ?Ha,ha,ha…

  15. Elisa zice:

    Zinca,
    iti doresc din tot sufletul sa ti se mai intample,acum sau oricand,nu conteaza,insa sentimentul merita sa fie retrait la orice varsta.Nimic nu se compara cu sentimentul de iubire,dar nimic.
    E bine si cu bani mai putini,cel putin vezi ce o sa mai citesti …Sa ai o zi placuta ,draga mea !

  16. ioana zice:

    oare de aceea imi aduce sotul meu acum flori?s-a mai indragostit odata?ca nu mi-a mai adus flori de multa vreme ha ha ha ha .chiar nu glumesc de vreun an incoace nu-mi lipsesc florile din vaza,eu il mai sfadesc ca sant prea scumpe iar el zice ca o viata are omul nu doua si ii da inainte cu florile dar nu recunoaste ca e indragostit si nici de cine ha ha ha principalul e ca mie imi aduce florile,o fi dragoste de asta tarzie ca si asa la pensie nu ai ce face,te mai si indragostesti.

  17. ioana-50 zice:

    Elisa nu esti acasa azi?acesta e un test.

  18. Elisa zice:

    Ioana,
    ma mir ca te-a retinut la pending de parca ai fi postat pentru prima oara la mine 🙂
    Sunt acasa acum,dar indiferent daca sunt eu acasa sau nu postarile trebuie sa functioneze.

    Deci asa,tie iti aduce sotul tau flori si eu mi le iau singura si ilpun sa ma pozeze si da rateuri si acolo,ha,ha,ha!

  19. Victoria zice:

    pot sa-ti fac o vizita??? :))

  20. gina zice:

    Cred ca ti-am spus ce-mi amintesc mie panselutele… :(( si poate de aceea imi si sunt dragi…
    Cat despre choux nu ma ispitesti, am facut de atatea ori in „tinerete” ca m-am saturat. Ultima data am facut acum vre-o zece ani pt. o cumatra care isi insura baiatul – 8 portii intr-o vara caniculara, cred ca-ti imaginezi cum a fost.
    Dar facute de tine si cu putina inghetata eventual sunt buuuneeee.

  21. Elisa zice:

    Victoria,
    fii binevenita draga mea si gusta ca-s bune 🙂
    Cred ca deja ai facut si tu,se fac repede,repede,zau… 🙂

  22. Elisa zice:

    Da,Gina,mi-am amintit de fetele de masa pe care le cosea mama ta,draga de ea 🙂 Eu zic sa le folosesti ca si eu le folosesc,copiii nostri nu le vor folosi niciodata,asa ca ,daca se mai vede prin casa mea cate ceva cusut de mana sunt toate cusute de mama noastra,care facea cate-si trei exemplare de fiecare,sa avem toate trei la fel.Ii sarut mainile mamei mele si ma uit cu drag la fetele de mese din macrame si altele cusute cu fir de matase pe o panza speciala si altele pe etamina.Tooate sunt prin casa si mie-mi plac fiindca mi le-a facut mama mea pe care am suparat-o cand am plecat departe.Eu insa nu m-am suparat cand a plecat copilu’meu si mai departe,dar si mamei i-a trecut si toata viata ne-a dus dorul,mai mult nepotului ei preferat.
    Te pup.

  23. Victoria zice:

    Zau ca as face daca nu mi-ar fi atat de greata de la sarcina si daca nu as avea atatea probleme.
    Din pacate,nu am timp nici macar sa mi se faca pofta

  24. Dumi zice:

    Ma bucur pentru tine. te citesc doar atat.

  25. Elisa zice:

    Duminica placuta,Victoria draga! 🙂

  26. Elisa zice:

    Dumi,
    ma bucur ca ai si postat 🙂
    Bine-ai revenit 😀

  27. Ioanna zice:

    Panseluţele, dragele de ele!
    şi eu mă uitam sâmbătă la cuibul de panseluţe din mica mea grădină şi mă minunam cât de bine le merge
    aici, iarna e mai blândă şi nu am avut decât un ger uşor până acum, dar multă ploaie, deci ele se bucură 🙂

  28. gina zice:

    Draga Elisa nici nu stii ce efect au vorbele si sfaturile tale, sunt pansamente sufletului meu. Ce pot sa-ti spun? daca as fi avut o sora asa mi-as fi dorit-o 🙂

  29. Elisa zice:

    Gina,
    draga mea,am dreptate cu ce-am spus? Ma bucur ca imi dai tu dreptate si chiar o sa fac o postare cu si despre lucrul de mana al mamei mele care si-a impuns ierni de ierni(ca doar iarna avea timp) sa ne faca zestrea si noi sa nu le asezam prin casa?Mie nu prea-mi pasa ca nu mai sunt la moda,nu conteaza,eu intotdeauna am fost cu un pas inaintea modei,hahaha
    Draga Gina,am niste fete de pernite din dantela lucrata de mama cand dumneaei era tanara si nici pana azi nu le-am montat,sunt de fapt colturi p-entru plapume sau perne,ma rog,ma uit la ele ,le mangai si ma bucur ca le am in dulap si sunt de la mama.Mare lucru pentru mine 🙂
    Sunt sora ta daca vrei si te imbratisez cu drag.

    Mirela,
    am fost ,am vazut,sunt minunate,unele mai deosebit defrumoase decat altele si sa te bucuri de rezultate.Mult succes,draga mea 🙂

Lasă un răspuns

