Prânzul de astăzi

Supa-crema de dovleac

Pui  cu versisoare de Bruxellez

Am deschis dovleacul si de acum o sa am  in meniu zilnic ceva cu dovleac.Deocamdata am pregatit foarte elaborata supa-crema de dovleac.O facusem in varianta  de dovlecel si am respectat acea reteta a mea,de la ciuispais ,pe care l-am diluat cu supa de zarzavat fiebinte,insa dupa ce  am  pasat legumele(ceapa si cu dovleacul dinstuite cu 2 linguri de faina in putin ulei pana s-a inmuiat dovleacul ras pe razatoarea mare).

La  sfarsit cand a dat inca un clocot am adaugat o  lingura de unt si o mana de marar verde.In farfurie niste crutoane prajite tot in unt si niste felii de costita afumata prajite in propria grasime.

Buna,foarte buna macarica asta,delicioasa chiar.

Apoi trebuia sa culeg verzisoarele  de pe tijele  lor fiindca unele s-au rasturnat de grele si de ploaie(plantele) asa ca l-am rugat pe sotul  meu sa le puna reazeme,niste araci, caci am cules doar 3 fire si oricum nu complet,sus au ramas sa mai creasca.

Fierte 7 minute,scurse si trase la tigaie in ulei de  masline si presarate cu piper.Atat.Alaturi niste pulpe de pui.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Prânzul de astăzi

  1. Shari zice:

    Bun, bun! Tare bun! 😛

  2. Elisa zice:

    ha,ha,ha!:P

    desigur ca-i mai bun un post cu macare…hahahaha!Pentru unii 😦

  3. Mariana zice:

    Verzisoarele cred ca-s bune!Ia sa merg sa ma informez ce vitamine contine!?pofta daca mai aveti!

  4. Victoria zice:

    Minunat.Supa crema as incerca si eu,dar mai mult ca sigur ca as manca-o singura,asa ca nu ma mai obosesc.Dar verzisoare zau ca vreau sa cumpar sa fac si eu ca sunt tare bune.Mai dau o raita zilele astea prin Real si imi iau.
    Sa va fiede bine,dupa masa 🙂

  5. Elisa zice:

    Victoria,
    multumim frumos 🙂
    Ai grija sa fie proaspete nu ofilite,cred ca conteaza la gust. Sa dea Domnul sa gasesti ,dar cum tu ai asao gradina mare ar trebui anul viitor sa-ti pui multe fire,vreo suta,ca merita zau asa…au proprietati tare importante pentru sanatate.Te pup 🙂

  6. Elisa zice:

    Mariana,
    am scris anul trecut despre proprietatile verzei acesteia…merita sa consumam,chiar merita 🙂 Doar sa o gasim prin market 😀

  7. Shari zice:

    Pulpitele…unde sunt pulpitele?!?? 😀

  8. Shari zice:

    Te rog frumos sa pui si poza cu pulpitele…ca mi-e o foame….macar asa sa ma satur…privind.. 😛

    Am dat o fuga si pe la Liuta si-am privit desertul acolo…la tine mananc cina

  9. Elisa zice:

    …pe care le-am mancat 😛
    Am copt mere si dovleac…
    Merele le-am mancat 😀

  10. zincabeiu zice:

    De cum ies ghioceii, astept intalnirea cu dumnealui, DOVLEACUL !…

  11. Elisa zice:

    Zinca,
    abia atunci? Eu m-am grabit ca-mi era teama sa nu inceapa sa se strice,desi am vazut ca era f sanatos,insa pulpa nu crantanea de cruditate,deci bine ca l-am deschis.Restul il rad si-l congelez 🙂

  12. Elisa zice:

    Shari,
    😀 😆

  13. gina zice:

    Mi-am luat farfuria cu dovleacul copt presarat cu zahar vanilat si nuci prajite si vin sa citesc ce-ai mai scris i ultimile zile (am fost la tata ca e la el acasa pana dupa alegeri) si ce vad? un dovleac :))) Supa crema nu am facut niciodata, nici macar nu am auzit dar cred ca voi incerca 🙂

  14. Elisa zice:

    Gina,
    noi am avut aseara dovleac copt si mere coapte 😀

    Sa stii ca amfacut-o dupa reteta de la cea din dovlecel,are un pic alt gust,normal,dar este altceva 🙂

  15. vincent zice:

    Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult – aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe „Adauga blog-ul tau”.

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

  16. mada zice:

    sa avetzi pofta k si mie imi plac toate de pe aici;)

  17. mada zice:

    sa avetzi pofta ca si mie imi plac toate de pe aici;)

  18. mada zice:

    foarte buna papa asta;)

  19. Elisa zice:

    Mada,
    ho-ho-hoooo,de cand a fost pranzul acesta!Nu te-ai uitat la data articolului? Acum suntem la salate de fructe,felurite fructe si felurite salate 🙂
    Daca ai nimerit aici,ca sa vezi pagina principala uita-te stanga sus sus de tot la articole recente si primul de sus este cel din urma scris,adica cel mai recent,ca sa fii pe faza cu noi,bine?
    Te mai astept Mada draga 🙂

  20. Am incercat si eu recent prima data sa faca o supa crema de dovleac. A iesit delicios:)
    Da nu prea am inteles ce sunt alea verzi? au o denumire in latina?

  21. Elisa zice:

    Povestelnicule,
    alea verzi sunt varza de Bruxelles,iar daca vrei in latina du-te la Constantin ca el le stie.E primul din blogroll de la mine.

Lasă un răspuns

