Rezultatul lucrului

CURTEA CURATA

FACUT FRUMOS

GRADINUTA

Tufele verzi au iesit la iveala.Primulele imbobocite si nu ma uita si panselutele albastre,astea sunt verzi de parca nu ar veni iarna.

Asta ma bucura,desi daca nu erau aceste tufe as fi putut da cu matura si in maxim o ora as fi terminat.Dar nu,nici cu grebla nu se putea caci  se smulgeau plantele.Asa ca mana inmanusata a fost instrumentul de   baza     printre flori,sub vie,de-a lungul gardului.Dar a meritat.L a  ora 14 am terminat si ,neavand ceas la mana credeam ca-i 15,dupa cat eram de rupta de    spate.Asa ca,repede,repede,taie ceapa,taie varza si fa lelita o varza pentru ciolanul    pe care  l-am copt ieri in cuptor.Minunat.Dar,dupa masa     de pranz nu m-am mai putut  ridica decat cu macaraua si bengey(unguientul ala care-ti ia durerea cu mana).Si antinevralgic,of course  😀

DEDESUBTUL VIEI

LAMGA CASA

MIOZOTIS  SI PANSELUTE

SPRELEMNELE VECINEI

SUB  VIE

Nu am terminat tot.Sub cires nu am curatat fiindca frunzele de cires mai sunt pe    pom si sunt inca verzi.

SUB CIRES

VARZA

Acum poate sa   ploua.


Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Rezultatul lucrului

  1. Lilick zice:

    Ce harnicuta! 🙂

  2. Ninu zice:

    Eu zic ca harnicia la fetitele care sint deja maritate e tardiva 🙂

  3. Elisa zice:

    Stai linistit ca nu ma da harnicia afara din casa.La mine totul este scopul final(scopul scuza mijloacele)

  4. Elisa zice:

    Lilick.
    Ete,na! 😀 Nici chiar asa 🙂 Daca-i musai….cu placere 😉 asa ceva,da,da,cam asa 🙂

  5. mona zice:

    Ce frumos e la tine in gradina!Imi place ca mai vad verde!La noi au cazut aproape toate frunzele!Numai din gutui nu au cazut;nici merele , nici frunzele, probabil se mai coc pina la Craciun…ha ha.Eliza un sfat vreau de la tine.Spune-mi te rog tu tunzi zmeura toamna?Eu am tuns-o anul trecut, anul asta au crescut tufe frumoase,dar nu a prea avut rod.Sfatuieste-ma ce sa fac cu ea?!Pe vremuri am avut atita zmeura ca mama facea un sirop delicios din ea, aveam toata iarna, dar acuma nici macar de mincat nu mai avem…

  6. Elisa zice:

    Mona,
    eu nu o tund toamna ci doar primavara,dar nu toate soiurile,ca am vreo 4 soiuri si unele chiar nu trebuie tunse fiindca fac fructele in varfuri.Deci,doar cand este ff nalta o tund cat mine de mare-1,73-.Anul acesta a crescut inalta doar soiul acesta Latham,sau cum ii zice,de care am aici langa curtea cainilor,este o tufa inalta si nu am tuns-o si a facut f multa,pana s-a manat,caci si zmeura se maneaza.
    Draga Mona,toamna nu mai tund nimic,deoarece ingheata partea accea proaspat tunsa si nu-i bine,insa primavara,de prin februarie, incepem cu pomii .
    Zmeura din gradina s-a cam prapadit de seceta si nici inalta nu a crescut deci n-am ce tunde.
    In concluzie-las-o asa,doar pune-i suporti daca e prea inalta,poate e langa gard si se sprijina pe el.
    Asta pe care-am curatat-o defrunze nu-i gradina ci curtea 🙂 si am vreo 15 pomi si pomisori in ea si vie 🙂

  7. ioana zice:

    Ce ai facut Elisa ! ai stricat frumusetea de covor.

  8. Elisa zice:

    Pai,ilstricase deja vantul de ieri si alaltaieri si azi a siplouat.Nu pot sale las sa le ude ca atunci este mai greu de scos dintre flori,asaca uite,mi-a ramas sub cires…ma uit pe geam 😛

  9. Manole zice:

    Mama!!!!! Ce curat ai facut!!!! 😀

  10. Elisa zice:

    Da,Manole draga.am facut acum si sub cires,frunza cu frunza ca si aici a crestut nu ma uita-ul si lunaria se strica daca dau cu matura sau cu grebla.Si mai sunt multe frunze de cazut,dar macar acum imi place ca-i curat si verde pe jos.Nu ma uit in sus,desi pe crengi se vede deja rodul de anul viitor.Miracolul naturii-cum nu ingheata mugurii de cires la -30 de grade? 🙂

  11. Victoria zice:

    Buna seara Elisa.Tare mult imi place sa ma uit in curtea si in gradina ta.Ma gandesc cum o mai fi oare in a mea si mi se face dor.:)

  12. Elisa zice:

    Buna seara ,draga mea 🙂 Imi inchipui ca ti-edor de casuta si gradina ta,este normal,dar uite cat de repede trece!

  13. huni zice:

    Felicitari, se vede diferenta. Dar sa stii ca nu e bine sa ajung sa fii rupt, dupa lucrarile astea! Weekendul trecut, si eu am vrut sa fac in doua zile totul in avans pentru perioada in care nu voi fi acasa, dar a doua zi m-a durut si condusul masinii 🙂

  14. Elisa zice:

    huni,
    asta fiindca a trecut ceva vreme de cand nu am mai facut treaba ,ca s-a terminat,deci de aia m-am rupt de spate,insa a trecut ca orice, fara urmari.Oricum,eu si in gradina lucrez tot asa,pana la epuizare intr-o zi si apoi o saptamana admir rezultatul…altfel,sa tot trebaluiesc zi de zi fara sa am timp sa ma bucur de natura….neeee,mi s-ar parea ca m-as simplifica la conditia lelei maria care mai are si vite si pasari si vai de ea ca nu se mai vede niciodata rezultatul asa ca un tablou 😀

  15. gina zice:

    Prima reactie e sa te dojenesc pt. ca nu ai avut rabdare sa cada toate frunzele sau sa fi asteptat macar sa se mai incalzeasca putin, dar cred ca tu stii mai bine mersul „treburilor” in gradina asa ca toata graba ta e justificata. Harnica e putin spus dar e bine sa ai grija sa nu te extenuezi.

  16. huni zice:

    Ce bine ca exista blogul, unde ai evidenta (si) prin fotografii, si poti sa revezi fiecare moment relevant!

  17. ioana zice:

    Teii mei din spatele blocului ,din fata ferestrelor mele nu vor deocamdata sa-si lepede frunzele,probabil e mai dos,nu bate vantul si nu le agita,dar eu ma bucur atunci cand privesc pe geam si inca vad frunzele verzi.

  18. Elisa zice:

    Draga Gina,
    au anuntat ploi si daca ploua tare pe urma era mult mai greu sa le iau afara asa ude.Pe de alta parte sa stii ca sufar de sedentarism,asta este,nu prea mai ma misc si intr-un fel e bine cand am de lucru.Azi am calcat rufe,am facut curat in dormitor si pe la flori.De acum ma ocup si de mine,imi fac o maioneza cu ulei de masline si-mi pun masca pe par ca am 2 galbenusuri pline ochi cu colesterol,hahahaha
    O sambata odihnitoare sa ai 🙂

  19. Elisa zice:

    huni,
    sa stii ca este f util pentru a tine seama la tratamente:)

  20. Elisa zice:

    Ioana,
    ia sa ma uit eu la strada ca acolo sunt tei…mai au frunze?

  21. gina zice:

    Elisa sambata nu trebuie sa fie odihnitoare daca vreau ca duminica sa nu „pacatuiesc” asa ca fac de sambata cat mai multe 🙂
    E mai buna maioneza pe par decat in stomac 😛
    Duminica placuta mai ales ca e si sarbatoare mare 🙂

  22. maryanne zice:

    si mie imi place la fel,o zi trag tare sa termin si pe urma toata saptamana ma plimb si admir si fac planuri pt ziua urmatoare de munca.Si mie imi place curtea maturata de frunze.Eu le adun in jurul pomilor si pana in primavara se descompun ele acolo in legea lor.Si la mine au inflorit panselutele.O duminica frumoasa iti doresc ,te pup.

  23. Elisa zice:

    Da,este sarbatoare insa nu avem pe nimeni cu numele acestea.Ba,doar cuscru este Mihai.
    Ce crezi c-am patit?M-a tras ceva la muschii gatului si-s ca anchilozata…m-am uns cu alifie vietnameza,cu bengey si m-am infofolit cu 2 fulare de angora.Nu indraznesc sa fac ce-am avut de gand,mi-e frica de complicatii.Am luat si 2 aspirine.
    Ce mai…afara era rece,eu m-am incalzit si mi-am lasat vesta in cires,asa cum fac si-n gradina…peste tot atarna haine,hahaha si uite ca acum simt.Asa ca galbenusurile merg cu viteza la mancarea cainilor 🙂
    Multumesc ,Gina,la fel si tie 🙂

  24. Elisa zice:

    Maryanne,
    la noi le spulbera vantul,n-ar sta in jurul pomilor 🙂
    Si mai e si faptul ca-s pe ele insecte sioua si trebuie arse,asta a facut al meu astazi 🙂
    Si tie la fel,draga mea 🙂

Lasă un răspuns

