Salată de crudităţi

Dupa ce am mai pus 2 borcane de muraturi asortate tot mi-au mai ramas legume asa c-am facut si o salata minunata ,la gust.

Din : mere,conopida,castraveti,praz,ardei,sfecla rosie,rosii,zeama de la o lamaie si ulei,fireste,de masline.Dar si o  lingura de miere. Miresme colorate,incanta si gustul si vazul.Da,am ras si parmezan deasupra ca-l gasii uitat de vreme acolo,in buzunarul de la frigider.Am prajit cartofi in ulei de palmier,din aceia roz si am ras si peste ei ,la sfarsit,parmezan.Asta era felul doi dupa supa cu frecatei si multi morcovi intregi.Frecateii sunt niste paste care in Banat se numesc trahana,se mananca si cu lapte si altfel, de post,dar se fierbe in supa de obicei,cand nu ai taitei .Trahana se face din acelasi aluat ca si taiteii doar ca dupa ce se face o minge destul de vartoasa se rade pe razatoarea mare si se poate fierbe imediat,fara sa astepti sa se usuce.Eu am cumparat aceste paste.

LEGUMEastea pe o parte

ALTE LEGUMEastea pe cealalta parte a bolului.A trebuit sa le rastorn in vailing ca sa amestec.

SALATA

CU PARMEZAN DEASUPRA

Si conopida cu mere la  murat(plus varza si altele…)

ASORTATE COLORATES-au colorat de la sfecla rosie.Acum s-au racit ,le leg cu 4 foi de celofan si deasupra hartie si le duc in pivnita.

Iaaaarnaaaa….indrazneste sa te pui cu mine  !!!!! 😀


Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, utile și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Salată de crudităţi

  1. carmen zice:

    Îmmm…apetisanta salata ta! Elisa, mi-ai facut o poftaaaa!
    Eu mai rad si o telina- in orice caz, uite acum ma duc si-mi fac salata!
    Tu deja ai savurat-o, iti spun sa-ti fie de bine si tie si sotului tau si va urez o seara placuta.
    (Cât despre muraturi…ce sa mai zic? De expozitie!)

  2. Elisa zice:

    Draga mea,
    am o salata din mere si telina pe care o sa incep s-o prepar zilnic dupa ce mi se termina legumele,de aia nu pun telina de acum,o sa ne saturam de ea,desi este o reteta minunata si f simpla insa iarna aduce vitaminele si mineralele pe care nu le mai avem in cruditati,ca n-o sa cumpar toata iarna decat conopida pentru consum in stare cruda.
    Daca-ti spun ca anul trecut am avut o galeata de sfecla si nu am folosit-o din …nici nu stiu cum sa zic…neglijenta? D-aia nu am mai plantat,pot cumpara cate una de pe piata,dar atunci cand stiu exact ce vreau sa fac cu ea 🙂
    Nimic special nicila muraturi,doar c-am pus mai multe mere,ca ne plac merelemurate 🙂
    Multumesc draga mea pentru comentariue,te mai astept
    A propos,imiintrau virusi la tine si astazi,deaceea nu am mai postat…treceam doar si pac…virusul ma dadea afara 😉

  3. carmen zice:

    Elisa, nu am inteles. ce virusi, de unde? pe pagina mea sunt virusi?te rog spune-mi, ca nu e de glumit cu virusii!

  4. Elisa zice:

    Da,asa am patit de cateva zile de vreo saptamana incoace.Deci intru si la cateva secunde apare atentionarea,eu dau denny acces sau cum se scrie sa nu-i permiti accesul si apoi ies.Daca am stat si dupa aia a mai venit unul,deci asa…
    Mi se-ntampla si la inca un blog,dar doar atat si decurand si nu stiu de unde e problema.

  5. carmen zice:

    Buna dimineata Elisa,
    tocmai am vorbit cu un -doctor pc- in legatura cu problema de mai sus si mi-a spus ca ar fi necesar sa-ti actualizezi programul Windows. Nu paginile de Blog au -virusi- ci foarte posibil ca programul computerului tau sa aiba o varianta învechita.
    Încearca. Îti doresc succes si un start bun in weekend:-)

  6. Elisa zice:

    Carmen,
    asa o fi.Deocammdata nu voi face asta.Te imbratisez 🙂
    La mine este tot un weekend…crede-ma 🙂

  7. Anca zice:

    Stimata Doamna,

    Sunt incantata sa va anunt ca astazi incepe cea de-a doua editie a Festivalului Blogurilor Gustoase. Festivalul Blogurilor Gustoase este o competitie special dedicata blogurilor culinare redactate in limba romana.Vrem ca la acest eveniment sa ne reunim, indiferent de distantele geografice care ne despart, sa ne imprietenim si sa celebram pasiunea noastra comuna, arta culinara.

    Va invit, asadar, sa fiti prezenta cu blogul dumneavoastra la acest eveniment care se desfasoara in perioada 19 octombrie – 19 noiembrie 2009. Puteti castiga 16 electrocasnice ultraperformante oferite de sponsorul oficial, trofee si diplome de onoare. Alaturi de noi la acest eveniment se afla si reprezentati de prestigiu ai presei romanesti, care vor duce mai departe vestea Festivalului si ii vor face cunoscuti pe castigatori.

    Exista 15 categorii de concurs si dumneavoastra va puteti inscrie la oricate categorii doriti sa participati.
    Pentru a va inscrie blogul, este necesar sa completati formularul de inscriere pana pe 1 noiembrie ora 23:59(http://www.gustos.ro/concurs/inscriere.html).

    Toate informatiile despre Festivalul Blogurilor Gustoase le puteti afla de aici: http://www.gustos.ro/concurs/

    Va multumesc pentru timpul acordat. Pentru nelamuriri sau informatii suplimentare, va rog sa ma contactati.

    Anca Tenita,

    Marketing Manager Gustos.ro
    Tel: 021.32.41.404
    Email: anca@tree.ro
    Web: http://www.gustos.ro

  8. yo yo zice:

    buna seara, mami!
    arata extraordinar salata…
    shi asortatele mele s-au colorat de la sfecla…
    te sarut!

  9. Elisa zice:

    Anca,
    cu respect iti spun ca nu voi participoa la concurs gustos.Eu prepar mancarurile fara sare,doar cu multe condimente.Pe de alta parte am alte probleme la care ma gandesc ,referitor la blog.Iti multumesc din suflet ca te-ai uitat pe blogul meu,la categoria mancaruri m-am uitat si eu azi si chiar am fost impresionata de cate retete am aplicat…sper sa le fie de folos vizitatorilor mei dragi.Multumesc inca o data pentru invitatie,dar imi vine in minte acum bancul acela cu nea Gheorghe care s-a dus pana la Bucuresti,a batut la usa respectiva si a zis:
    -am venit sa va spun ca pe mine sa nu contati 🙂
    Iti doresc toate bune! 🙂

  10. Elisa zice:

    yo yo,
    buna ,draga mea 🙂 Azi ma gandeam ca era mai bine sa las un borcan fara sfecla si varza rosie,sa pot face comparatia si la gust.Poate altadata 🙂

  11. ioana zice:

    Elisa,ai adus aminte de sfecla rosie,este preferata mea iarna.Coc sfecla (mai multe) in cuptor,o curat de coaja ,o rad pe razatoarea mica ,rad si hrean tot pe aceiasi razatoare ,pun sare,miere de albine,otet si le amestec ,le pun in borcanele si nu apuc sa le duc in beci caci sotul meu o mananca pe paine ca pe zacusca.

  12. Elisa zice:

    Ioana,
    este pacat sa o coci,fierbi deci supui termic deoarece proprietatile ei asa in stare cruda sunt….benefice.Fiindca ea,sfecla sta in beci sau camari toata iarna fara sa se strice eu o rad pe razatoarea mica si fac salata din ea si hrean si asa o folosim.Asta de curand caci si noi ofierbeam inainte si apoi o tocam sau radeam pentru conserva imediata,insa asa cum iti spun,daca ai,pacat sa o supui termic-se pierd multe din principiile ei.Chiar o sa caut sa postez despre sfecla rosie ca nu am facut-o inca 🙂
    O zi minunata sa ai!

  13. starsgates zice:

    Îmi lasă gura apă.:)

  14. Manole zice:

    Si zici ca vizite primesti, da? 😛
    Ei da! Cum, n-ai atatea scaune? Lasa Eli ca luam de la vecini! 😀 😀 😀

  15. Elisa zice:

    Starsgates,
    de ce nu faci?Eu fac aproape zilnic cate una,nu tot asta,altele…si nu mi-e pofta niciodata…hahaha

  16. Elisa zice:

    Da,Manole,primesc orice 😛
    Da di shie ma’ntrebi? 😀 Vii la mine de Craciun? 😉

  17. starsgates zice:

    Mie îmi place mult de tot conopida, dar gaşca mea o mănâncă fie în supă, dacă o tai mărunt şi ei zic că le-am făcut supă de copăcei, fie o mănâncă murătură cu varză roşie, doar Sonia şi cu mine.
    Sincer, doar pentru mine nu fac altfel de mâncare, mănânc ce mănâncă şi ei.:)

  18. Elisa zice:

    Starsgates,
    deci nu le dai copiilor salate????? Nu pot sa cred 😦

  19. starsgates zice:

    Ba le dau dar nu ca asta!:))))

  20. Elisa zice:

    Daca pui putina miere de albine orice salata este luata cu placere de copii.Poate razi de mine dar eu o savurez si cu mirosul ha,ha,ha!E o bogatie demiresmeeee…ca-s demulte feluri in ea .

Lasă un răspuns

